معرفی ۱۰ شهر توریستی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
معرفی ۱۰ شهر توریستی ترکیه

ترکیه از جمله محبوب‌ترین کشورها برای گردشگران ایرانی و دیگر نقاط دنیا است و استانبول و آنتالیا همیشه جزو شهرهایی محسوب می‌شوند که در لیست شهرهایی قرار دارند که توریست‌های بیشتری را در دنیا به خود جذب می‌کنند. اما اگر یک لیست ۱۰ تایی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه جمع کنیم، چه شهرهای دیگری در آن قرار می‌گیرند؟ سوالی که قصد داریم در این نوشته به جوابش برسیم.

 

استانبول

بدون هیچ شکی، استانبول توریستی‌ترین شهر ترکیه و منطقه است. یکی از ۱۰ شهر دنیا که بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کند و توانسته در میان زیبایی طبیعی خود که به واسطه وجود تنگه بسفور پدید آمده، گذشته و آینده را در خاکش تلفیق کند. بزرگ‌ترین شهر ترکیه مجموعه‌ای جذاب از ابنیه تاریخی در خود دارد و در سمتی مملو از مراکز تفریحی و خرید مدرن و جذاب است. غذاهای محلی و بین‌المللی را می‌توانید در تور استانبول امتحان کنید و در کنار تنگه، مناظری زیبا از دریا را به تماشا بنشینید.

 

شهر باستانی میلتوس در کوش آداسی

آنتالیا

آنتالیا شاید به اندازه استانبول توریست به خود نبیند، اما جزو ۲۰ شهری است که تعداد گردشگران بیشتری در سال به آن‌جا سفر می‌کنند. این شهر بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد و سواحل فوق‌العاده‌اش، میزبانی عالی برای تعطیلات شما خواهد بود. همچنین در کنار تفریح در ساحل، می‌توانید به مراکز خرید متعدد آن‌جا بروید، در پارک‌های آبی بازی کنید، انواع تفریحات شبانه در آنتالیا را تجربه کنید و در رستوران‌های متعددش، غذاهایی از سراسر دنیا را سفارش دهید. اما فراموش نکنید که آثار تاریخی خیلی مهمی از دوره بیزانتین در آنتالیا وجود دارد که دیدن از آن‌ها یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شما در تور آنتالیا خواهد بود.

ازمیر

ازمیز سومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می‌آید که در کرانه‌ی دریای اژه واقع شده و از دیرباز بندری مهم برای کشور محسوب می‌شده است. تاریخ ۸۵۰۰ ساله این شهر به شما می‌گوید که قرار است از جایی با فضای متفاوت و پیشینه‌ای بلند دیدن کنید. یک شهر بسیار زیبا که مملو از هتل‌های لوکس و سواحل زیباست، بازارها و مراکز تجاری متعددی دارد و در روزهای گرم سال، شب‌ها تا صبح برای گردشگران انواع تفریحات را پدید آورده است.

 

تجربه ماه عسلی رویایی در شهر ساحلی بدروم

کوش آداسی

شهر بندری کوچک کوش آداسی، به خاطر داشتن ریزورت‌های ساحلی بسیار جذاب و سواحل زیبایش معروف شده و هر ساله به تعداد گردشگرانی که از آن‌جا بازدید می‌کنند، اضافه می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که در تور کوش آداسی از آن بهره‌مند خواهید بود، امکان بازدید از جاهای دیگر ترکیه همچون پاموکاله است. این شهر به نقاط تاریخی زیادی نزدیک بوده و همین باعث می‌شود شما مجموعه‌ای بزرگ از انواع فعالیت‌ها را در این سفر تجربه کنید.

اسکیشهیر

اسکیشهیر یکی از مدرن‌ترین و متنوع‌ترین شهرهای ترکیه است که برای کسانی که به دنبال بازدید از یک شهر زیبا و مملو از مراکز تفریحی، پارک‌ها، باغ‌ها، موزه‌ها و ویرانه‌های تاریخی هستند، جایی عالی به نظر می‌آید. این شهر طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و به صورت تصاعدی، تعداد گردشگرانی که از آن بازدید می‌کنند، بیشتر می‌شود.

بدروم

شرایط تور بدروم بسیار شبیه به کوش آداسی است. یک شهر ساحلی بسیار زیبا با ریزورت‌های درخشان و عالی که عملا برای تفریح و خوشگذرانی گردشگران آماده شده تا تعطیلاتی ویژه را برایتان بسازد. شهری با خانه‌های سفید رنگ، دریایی آبی و درخشان، قایق‌هایی پرتعداد درون آب و سواحلی دیدنی و با امکانات بسیار خوب که همه چیزش نوید یک سفر خوب برای توریست‌هایی از سراسر دنیا را می‌دهد و به همین دلیل است که این سواحل همیشه مملو از جمعیت هستند.

 

راهنمای سفر به قونیه، عارفانه‌ترین شهر دنیا

چشمه

چشمه هم یک شهر ساحلی است، اما یک مکان لوکس برای سفر به شهرهای ساحلی این کشور محسوب می‌شود که دارای آبی شفاف و زیبا و سواحی خاص است. ریزورت‌های بسیار جذابی در اینشهر واقع شده و از جمله جاذبه‌های آن، وجود چشمه‌های آب گرم و همچنین داشتن سواحلی خاص برای موج سواری است. این شهر نیز به جاهایی همچون افسوس نزدیک بوده و در سفر به این منطقه می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

بورسا

بورسا در ترکیه همچون یک موزه‌ی روباز بزرگ است. شهری زیبا که زمانی یکی از پایتخت‌های امپراطوری عثمانی بوده و به نوعی می‌توان آن را نمایی از دوران عثمانی در این منطقه به حساب آورد. سفر به بورسا در هر زمانی از سال جذابیت خود را دارد. جدا از دیدن اماکن تاریخی، چشمه‌های آب گرم و مکان‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای در اطراف بورسا وجود دارد و در زمستان نیز می‌توانید اسکی در اولوداغ را در همان حوالی تجربه کنید.

آدرنه

استان آدرنه یکی از مناطق معروف ترکیه و از جمله قدیمی‌ترین اماکن مسکونی در این کشور است که پیشینه‌ آن به دوران نوسنگی بر می‌گردد. دومین پایتخت امپراطوری عثمانی که در حال حاضر هم دیدنی‌های تاریخی و هم اماکن مدرن دارد و در اطرافش چنیدن مکان طبیعی برای گردش وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

 

فستیوال خرید در شهر توریستی استانبول

آنکارا

در نهایت نباید فراموش کرد که پایتخت حال حاضر ترکیه نیز، توریست‌های زیادی را در طول سال به خود جذب می‌کند. شهری که از نظر تجاری بسیار اهمیت داشته و موزه‌های متعددی نیز در خود میزبانی می‌کند. غیر از این‌ها، اماکن تاریخی مهمی نیز در تور آنکارا وجود دارد که بازدید از آن‌ها نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

۲۳ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران