زیباترین دریاچه‌های ترکیه را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
زیباترین دریاچه‌های ترکیه را بشناسید

ترکیه با داشتن مقاصد گردشگری محبوبی همچون استانبول، آنتالیا، بدروم و ...، یکی از پربازدیدترین کشورها در میان توریست‌های جهان است. با این حال زیبایی‌های این سرزمین تمام نشدنی‌اند و تنها بخشی از آن‌ها را می‌توانید در سازه‌های تاریخی استانبول یا سواحل آنتالیا ببینید. یکی از جنبه‌های جذاب ترکیه، دریاچه‌های زیبایی است که در این کشور وجود داشته و ما در مقاله امروز می‌خواهیم بهترین‌هایشان را برای سفر با تور ترکیه به شما معرفی نماییم.

 

دریاچه وان

شاید معروف‌ترین دریاچه در ترکیه، وان باشد که بزرگ‌ترین دریاچه این کشور نیز محسوب شده و برای بازدید از جاذبه‌های نزدیک دریاچه‌ی وان در ترکیه از جمله جاهای گردشگرپذیر نیز به حساب می‌آید. این مکان مخصوصا در تابستان‌ها که بساط فعالیت‌های آبی باز می‌شود، بیش از دیگر مواقع سال محبوب است و توریست‌های بیشتری را در این مکان خواهید دید. این دریاچه‌ آبی شور دارد و به همین دلیل برای آبتنی و قایق سواری، ایده‌آل محسوب می‌شود.

 

۶ مکان معروف با تاریخچه‌ای ترسناک در ترکیه

دریاچه نمک

 دریاچه نمک (Tuz) با غلظت بالای نمکی که دارد، اکو سیستمی خاص حول محور خود ساخته و در زمانی از سال، میزبان فلامینگوهایی است که به این محل مهاجرت می‌کنند. غلظت نمک در این مکان به قدری بالا است که در ماه‌های گرم سال، بخشی از آن حالت خشک پیدا می‌کند و قسمت زیادی از نمک مصرفی در ترکیه از این جا برداشت می‌شود. دریاچه نمک مکانی خاص و بسیار زیباست که جان می‌دهد برای گرفتن عکس‌هایی که همانندنش را کم‌تر جایی در دنیا می‌توانید بگیرید.

دریاچه سالدا

احتمالا وقتی به دریاچه سالدا در نزدیکی آنتالیا می‌رسید، فکر می‌کنید مسیر را اشتباه رفته و به یکی از سواحل دریا رسیده‌اید. این مکان به قدری زیباست که بعضی به خاطر سواحلی با شن‌ سفید و آبی شفاف و زلال، به آن‌جا لقب مالدیو ترکیه را داده‌اند. جدا از زیبایی منحصر به فرد دریاچه سالدا، این مکان جایی محبوب برای پیک نیک در بین خود ترک‌هاست و همچنین یک باغ بزرگ اسطوخودوس نیز در همان حوالی است که از جمله نقاط دیدنی در این کشور به حساب می‌آید.

 

۱۰ اقامتگاه ساحلی برتر در سواحل ترکیه

دریاچه بافا

دریاچه بافا در کوش آداسی را به عنوان بهشتی برای پرندگان می‌شناسند.هزاران پرنده‌ی زیبا از گونه‌های مختلف در این مکان و دشت‌های اطراف زندگی می‌کنند و به همین دلیل دریاچه بافا یک منطقه محافظت شده محسوب می‌شود. در سفر به این دریاچه، شما می‌توانید جدا از زیبایی‌های خود دریاچه، پرندگانی همچون پلیکان، عقاب دریایی و خیلی گونه‌های دیگر را به تماشا بنشینید.

دریاچه اگیردیر

این دریاچه فوق‌العاده زیبا، یکی از جاهای خاصی است که خیلی از گردشگران تور ترکیه از وجودش بی‌خبرند. در بازدید از دریاچه اگیردیر، شما هم می‌توانید به گشت‌های آبی بروید، در جنگل‌ چرخی بزنید و البته به ماهیگیری بروید. ماهی‌های متنوعی در آب این دریاچه زندگی می‌کنند و همین باعث می‌شود، غذاهای دریایی خیلی خوبی نیز در شهر به فروش برسد.

 

گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه

دریاچه آبانت

یکی دیگر از دریاچه‌های فوق‌العاده زیبا در ترکیه است که کم‌تر به چشم آمده و گردشگران معدودی از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند. آبانت که در نزدیکی سواحل دریای سیاه قرار دارد، جاذبه‌های گردشگری متعددی در اطراف خود دارد و از بسیاری جهات شبیه به دریاچه اگیردیر است، مخصوصا که در این محل نیز آبزیان مختلفی زندگی می‌کنند و برای ماهیگیری نیز جایی مناسب به حساب می‌آید.

دریاچه ساپانجا

این روزها ساپانجا به یک مقصد گردشگری محبوب بدل شده است و ویلاهای متعددی در نزدیکی دریاچه درست شده تا توریست‌ها بتوانند از گردش‌های آبی و همچنین طبیعت گردی در این منطقه زیبا لذت ببرند.ساپانجا در واقع یک دهکده توریستی است و به همین دلیل، بخش قالب ساختمان‌های آن شامل ویلاها و هتل‌ها و مهمانخانه‌ها می‌شود و انواع رستوران‌ها و کافه‌ها نیز در آن‌جا وجود دارد.

 

معرفی ۴ هتل لوکس و گران در ترکیه

دریاچه گولباسی

گولباسی در هاتای واقع شده و یکی از مقاصد محبوب برای تعطیلات نزد خود ترک‌هاست. جالب است بدانید که ۱۹۳ گونه‌ی مختلف که بعضی‌هایشان در معرض خطر انقراض هستند در این محل زندگی کرده و حیات وحشی فوق‌العاده را شکل می‌دهند. دریاچه گولباسی و طبیعت اطراف آن نیز یک منطقه محافظت شده محسوب می‌شود، اما کابین‌ها و ویلاهایی در اطرافش ساخته شده که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید.

دریاچه بیشهیر

 دریاچه بیشهیر به دو چیز معروف است؛ یکی تنوع پرندگانی است که در این دریاچه زندگی می‌کنند و دیگری منظره‌ی شگفت‌انگیز غروب خورشید که خیلی‌ها را به این محل می‌کشاند. این دریاچه در پارک ملی به همین نام واقع شده و امکانات خوبی نیز در این محل وجود دارد که باعث می‌شود، در بیشتر طول سال بتوانید به راحتی از این محل دیدن کنید.

 

معرفی بهترین مراکز خرید وان در ترکیه

۲۲ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران