بهترین نقاط ترکیه برای گرفتن زیباترین عکس‌ها

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
بهترین نقاط ترکیه برای گرفتن زیباترین عکس‌ها

وقتی برای اولین بار به پترا می‌روید احتمالا با خود فکر خواهید کرد که چرا این مکان زیبا چرا در دنیا بیش از آنچه که الان هست شناخته شده نیست. واقعیت این است که ترکیه از این دست مکان‌ها زیاد دارد، مراکز باستانی یا طبیعی زیبا که یا در دنیا بی‌نظیر هستند یا نمونه‌های بسیار کمی از آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل است که این قاب‌های زیبا را باید در عکسی زیبا ثبت کرد و برای گرفتن چنین عکسی، بهتر است بدانید در کجای این سرزمین زیبا باید دکمه شاتر خود را فشار دهید.

 


برای عکاسی در ترکیه به چه جهیزاتی احتیاج دارید؟


این سوال کاملا بستگی به جایی که به آن سفر می‌کنید و فعالیت‌هایی که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد. برای مثال در بسیاری نقاط استانبول، داشتن یک گوشی خوب که دوربینی عالی دارد کفایت می‌کند، اما عمق زیبایی‌های کاپادوکیا را باید با دوربین‌های SLR ثبت کرد و اگر بخواهید فعالیت‌های هیجان انگیزی همچون چتر سواری را تجربه کنید یا باید از عکس‌های سرویس دهنده تور بهره ببرید یا اینکه از دوربین‌های ورزشی استفاده کنید. در هر حال به نظر می‌رسد اگر به قصد گرفتن عکس‌های خوب می‌روید، یک دوربین SLR و یک سه پایه از واجبات به نظر بیاید.

 

 گشت وگذاری خاص‌ در بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه

 

 

عکاسی در ترکیه

 


۱- کاپادوکیا


کاپادوکیا از آن شهرهایی است که آرزوی بسیاری مسافران حرفه‌ای در دنیا به حساب می‌آید. با آن خانه‌های خاصی که در دل کوه ساخته شده‌اند و طبیعت صخره‌ای کاملا متفاوتش. همگی ما می‌دانیم که بالن‌سواری از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها در کاپادوکیا است، اما این مهم هم اجازه‌ی عکاسی از روی بالن را برایتان فراهم می‌کند و هم می‌توانید روی زمین مانده از منظره‌ای که بالن‌های در حال پرواز درست می‌کنند عکسای کنید. با این حال زیبایی‌اهی این منطقه آنقدر زیاد است که به هر بخشش که بروید، سوژه‌ای عالی برای عکاسی پیدا خواهید کرد. درون غارها و درختی که به آن چشم نظر آویخته شده را نیز از یاد نبرید که هر کدام می‌توانند چندین عکس زیبا برایتان به ارمغان بیاورند.

 

 

کاپادوکیا

 


۲- پاموکاله


اگر به تور کوش آداسی یا آنتالیا بروید، از هر دوی این شهرها امکان رفتن به پاموکاله برایتان فراهم خواهد بود. در این منطقه‌ی بسیار زیبا یک آبگیر پلکانی سفید رنگ و بسیار معروف و خرابه‌های به جا مانده از یک شهر قدیمی وجود دارد که همگی‌ آن‌ها مکان‌هایی ناب برای عکاسی به شمار می‌روند. یک فعالیت خوب هم هست که می‌تواند عکس‌هایی متفاوت برایتان به همراه داشته باشد و آن چتر سواری در بلندی‌های پاموکاله است. به این ترتیب هم می‌توانید از برکه پلکانی زیبای پاموکاله چه در آب و چه بیرون ازآب عکاسی کنید، چه در خرابه‌های شهر و در استخر شاهانه آن و هم بر روی هوا وقتی در حال پرواز هستید.

 

 سفری یک روزه از کوش آداسی به دنیای زیبای پاموکاله 

 

 

پاموکاله

 


۳- افسیوس


اگر چه آن را باید ویرانه‌های یک شهر یونانی خواند، اما این ویرانه‌های جلال و شکوهی فوق‌العاده دارند که با نگاه کردن به عکس‌هایش می‌توان آن را دریافت. در این مکان هم می‌توانید از فاصله‌ای دور کلیاتی از این مجموعه را در عکس خود بگنجانید هم اینکه از نزدیک خود را غرق در جزییات کنید. پوشیدن لباس‌های با رنگ‌های تند کمک می‌کند عکس شما در افسیوس، کنتراستی جذاب با بناهای باستانی آن پیدا کند.

 


۳- استانبول


• مسجد آبی


همانطور که گفتیم استانبول مراکز و مناطق زیادی دارد که می‌توان در آن‌ها عکس‌های زیبایی گرفت. مسجد آبی بدون شک یکی از این بناهای زیبای اسلامی-عثمانی استانبول است که با یک جستجوی ساده در خواهید چقدر عکس زیبا از آن گرفته شده است. بنای منحصر به فرد مسجد آبی از همان دروازه‌ی ورودی به شیوه‌ای است که هم می‌توان خود بنا را سوژه عکاسی کرد و هم اینکه با پس‌زمینه قرار دادنش، عکس‌های زیبایی از خود یا حتی قاب‌های دونفره را به ثبت رساند.

 

 مسجد رستم پاشا، گنجینه‌ای پنهان در استانبول 

 

 

مسجد آبی

 


• ایاصوفیه


بسیاری از نکاتی که در مورد مسجد آبی گفتیم، در مورد ایاصوفیه هم کاملا صدق می‌کند. مسجدی معروف و بسیار زیبا که مجموعه‌ای از سازه‌های مختلف در کنار یک بنای اصلی است. ایاصوفیه در ابتدا یک کلیسا کاتولیک در زمان بیزانس بود، اما بعد از فتح استانبول به دست عثمانی‌ها، این بناها به مرور به یک مسجد تبدیل و چهار مناره و چند سازه‌ی کوچک در کنارش ساخته شد. ایاصوفیه اگر چه از بیرون شاید به اندازه مسجد آبی زیبا و یک دست نباشد، اما در داخل به مراتب زیباتر از آن مسجد بوده و هنر به کار رفته در آن چشم هر بیننده‌ای را به خود میخکوب می‌کند.

 

 

ایاصوفیه

 


• تنگه بسفر


از دیگر نقاط زیبای استانبول که از هم از بیرون آب و هم در داخل آب فرصت‌های زیادی برای عکاسی برایتان فراهم می‌کند. شما می‌توانید از روی خشکی و با ترکیب بسیاری مکان‌های حوالی تنگه با پس‌زمینه‌ی آب عکس‌هایی زیبا خلق کنید یا اینکه سوار بر قایق‌ها شوید و نمایی از داخل آب ثبت کنید.

 

 ۱۰ کاری که خاطره‌ای ماندگار از سفر به استانبول ودیدن بسفر برایتان خلق می‌کند 

 

 

تنگه بسفور

 


۵- آنتالیا


آنتالیا در خارج از شهر و داخل شهر زیبایی‌های بسیاری دارد اما فارغ از سواحلی که پر واضح است نقاطی مهم برای عکاسی به حساب می‌آیند، باید به مکان‌هایی همچون ویرانه‌های ترموسوس یا آبشار دودن اشاره کرد. در واقع آنتالیا ترکیبی شگفت انگیز از زیبایی‌های طبیعی و مراکز باستانی بسیار زیبا است که با ترکیب سواحل فوق‌العاده می‌تواند تا روزها شما را وادار کند تا از دریچه ویزور به بخش‌های مختلف نگاه بندازید.

 

 طبیعت‌گردی در دل آنتالیا؛ تفریح در آبشارهای دودن 

 

 

آنتالیا

 


۶- اولدینیز


احتمالا وقتی پای سفر به ترکیبه به میان می‌آید، به فکر شهرهای ساحلی مختلفی باشید، اما اگر می‌خواهید به نقطه‌ای خاص و بسیار زیبا سفر کنید باید اولدینیز را پس ذهن خود نگهدارید. این شهر بسیار زیبا منطقه‌ای خاص است که بهشتی برای عکاسان به شمار می‌آید. ساحل زیبایی که در میان صخره‌ها قرار گرفته، صخره‌های زیبا، جزایر کوچکی که در کنار ساحل میان آب سر بیرون آورده‌اند و البته فضای سبز دیدنی اطراف شهر. همه چیز در این مکان فوق‌العاده است و تنها کسی را می‌خواهد که دوربین به دست به ثبت و ضبط آن‌ها بپردازد.

 

 

اولدینیز

 

۲۱ آذر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 15 اسفند 1397)

نظرات کاربران