بهترین مقاصد زمستانه برای سفر به ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
بهترین مقاصد زمستانه برای سفر به ترکیه

فارغ از مقاصد تابستانه و ساحلی متنوعی که ترکیه پیش پای مسافران خود می‌گذارد، این کشور شهرهای مختلفی برای تورهای زمستانی نیز دارد. از پایتخت زیبا بگیرید که در تمام طول سال جذابیت‌های خاص خود را دارد تا مناطق برفی که مناظری جادویی و سفید پوش را برایتان به نمایش خواهند گذاشت. تفریحات زیادی هم هستند که هر زمستان می‌توانید در تور ترکیه تجربه کنید و از بودن در این کشور لذت ببرید. حتی مناطق ساحلی مختلفی هم هستند که با آب و هوایی مطبوع، سفری متفاوت را در طول زمستان برایتان به ارمغان می‌آورند. همراه ما باشید تا ۱۴ مقصد گردشگری زمستانی عالی در ترکیه را به شما معرفی نماییم.

 

استانبول (Istanbul)، ترکیه

بزرگ‌ترین شهر ترکیه، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در تمام جهان محسوب می‌شود و این تنها به فصلی خاص محدود نبوده و جمعیت گردشگران، در هر زمانی از سال در این شهر دیده می‌شوند. استانبول بعضی از مهم‌ترین ابنیه تاریخی و جاذبه‌های باستانی ترکیه را در خود داشته و از نظر مناظر زیبای طبیعی، جزو بهترین‌های این کشور است. ترکیبی از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و زیبایی‌های طبیعی که در کنار هم شهری دیدنی و جذاب را می‌سازد.  استانبول جزو معدود شهرهای ترکیه است که در طول کریسمس، دکورهای این تعطیلات را در همه جا می‌توان دید، فروشگاه‌های بین‌المللی هم تزیینات خود را برپا می‌کنند و مراکز خرید بزرگ همگی در این جشن شما را همراهی خواهند کرد. بارش برف این شهر را زیباتر می‌کند و البته جمعیت نسبتا کم‌تر توریست‌ها نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، گشت و گذار در تور استانبول را راحت‌تر هم می‌کند.

کاپادوکیا (Cappadocia)، ترکیه

وقتی در مورد مناظر جادویی ترکیه در زمستان صحبت می‌کنیم، کاپادوکیا احتمالا نزدیک‌ترین انتخاب به آن‌چه که در ذهن داریم، است. سرزمینی جادویی که مناظر طبیعی‌اش به خودی خود نامتعارف و عجیب هستند و وقتی پوشیده از برف می‌شوند، زیبایی آن‌جا دوچندان خواهد شد. البته زمستان به خاطر سرما کمی گشت و گذار در کاپادوکیا سخت خواهد بود، با این حال خیلی از توریست‌های خارجی برای تماشای این مناظر زمستانی زیبا و همچنین عکاسی در ترکیه، تور کاپادوکیا را انتخاب می‌کنند.

 

چطور از ازمیر به کوش آداسی برویم؟

آنی (Ani)، ترکیه

یکی از شهرهای کم‌تر شناخته شده ترکیه که از جمله پیشنهادها ما برای سفری زمستانه به ترکیه است. شهری در شرقی‌ترین بخش این کشور که در واقع شهری قدیمی و ارمنی بوده که در آن‌جا چندین کلیسای بسیار قدیمی و زیبا نیز پیدا خواهید کرد. آنی که حدودا ۴۰ دقیقه از کارس (Kars) دور است. آنی از بسیاری جهات شبیه به گیومری (Gyumri) در ارمنستان بوده و اگر چه در طول تابستان، جمعیت توریست‌های بیشتری به این محل می‌روند، اما تماشای زمستان‌های برفی این منطقه، چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنارش گذشت.

چیلیدر (Cildir)، ترکیه

اگر به آنی یا به کارس رفتید، بهتر است سری به دریاچه‌ی یخ زده چیلدیر نیز بزنید که در زبان محلی به معنای دریاچه سایه‌هاست و از جمله مقاصد خاص زمستانی در ترکیه به حساب می‌آید. چیلدیر که در اوایل زمستان یخ می‌بندد، در نزدیکی مرز گرجستان قرار گرفته و در طول این فصل، بعضی فعالیت‌های زمستانی همچون ماهیگیری در دریاچه یخ زده را برای گردشگران به همراه خواهد داشت. حتی می‌توانید، دوچرخه‌های مخصوصی که کرایه داده می‌شوند را در اختیار گرفته و با آن‌ها به روی دریاه بروید. دیدنی‌های بسیار زیادی در این منطقه وجود داشته و خدا دریاچه نیز در طول زمستان، واقعا زیبا و منحصر به فرد می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم، با یک برنامه‌ریزی مناسب، زمستان پیش رو از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

 

مهم‌ترین قلعه‌ها، برج‌ها و دژ‌های تاریخی استانبول

قصر ایشاک پاشا (Ishak Pasha Palace)، ترکیه

آب و هوای استان آگری (Agri) به طور کلی سخت است و این شامل تابستان‌های خیلی گرم و زمستان‌های بسیار سرد می‌شود. اما چیزی که باعث می‌شود، قصر ایشاک پاشا در این استان را به عنوان یکی از مقاصد جذاب یک روزه در زمستان‌های ترکیه پیشنهاد کنیم، زیبایی این بنای تاریخی ۴۰۰ ساله در یک منظره‌ی زمستانی است. قصری که سال‌های بین نسل‌های مختلف خانواده پاشا دست به دست شده و با آن گنبد‌های زیبا در منطقه‌ای مرتفع، رو به دره، منظره‌ای کم‌نظیر در این کشور می‌سازد. ورودی این قلعه ۱۰۰ لیر است و البته مهم‌تر رفتن به آگری است که در طول زمستان، سختی‌های خاص خود را دارد.

پاموکاله (Pamukkale)، ترکیه

یکی دیگر از بهترین‌ جاهایی که در طول زمستان می‌توانید به سراغش بروید، پاموکاله است که خیلی از توریست‌ها آن را به نام "تپه پنبه‌ای" می‌شناسند. یکی از شگفتی‌های طبیعی در ترکیه که به واسطه‌ی وجود چشمه‌های آب گرم طبیعی و سرازیر شدن آن‌ها از تپه شکل گرفته و در این مسیر، استخرهای طبیعی متعددی به رنگ سفید شکل داده است که تصویری بی‌نظیر می‌سازد. آب و هوای این منطقه در طول زمستان معتدل بوده و البته چشمه آب گرم، آبتنی در این آب را در هر زمانی از سال ممکن می‌کند. همچنین شما می‌توانید از بقایای یک ویلای رومی در بالای تپه دیدن کنید که ساخت آن به ۲ قرن قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد.

 

جذاب‌ترین کارهای توریستی در آلانیا

افسوس (Ephesus)، ترکیه

افسوس از جمله جاهایی هست که مهم‌ نیست چه زمانی از سال به تور ترکیه می‌روید، تا جای ممکن حتما باید از این مکان دیدن کنید. در واقع زمستان از این نظر بهتر است که با توجه به حضور پرتعداد توریست‌ها در شهر افسوس ترکیه، زمستان تنها زمانی‌ست که به نسبت جمعیت کم‌تری به آن‌جا می‌رود و همین باعث می‌شود، خیلی راحت‌تر بتوانید از بقایای این شهر باستانی و جاذبه‌های متعددش دیدن کنید.

کوهستان کاچکار (Kackar Mountains)، ترکیه

این منطقه کوهستانی قله‌هایی سفید پوش و زیبا برای ماجراجویی‌هایی زمستانی مهیا کرده و مسافران معمولی نیز می‌توانند به آن‌جا رفته و از سواحل دریای سیاه در طول زمستان و مناظر کوهستانی لذت ببرند. همچنین کوهستان کاچکار ، بهترین گزینه برای تفریحات زمستانی و تورهای اسکی سواری است و انواع امکانات مورد نیاز برای چنین تفریحاتی برای توریست‌ها و مردم خود ترکیه مهیاست. چندین هتل و اقامتگاه جذاب نیز در نظر گرفته شده تا بتوانید، تمام طول سفر خود را در همین منطقه بگذرانید.

بلو (Bolu)، ترکیه

بلو در بین مسیر شهرهای استانبول و آنکارا قرار گرفته و شهری کوچک به حساب می‌آید که چندین بنای تاریخی آن، به خوبی معماری دوران عثمانی را به رخ می‌کشد. این شهر با تغییر هر فصل، رنگ و بویی متفاوت می‌گیرد و در زمستان نیز، زیبایی‌هایی متفاوت دارد. تماشای دریاچه آبانت وقتی مناطق اطرافش سفید پوش شده و گشت و گذار در پارک ملی یدیگولر (Yedigoller National Park) که دریاچه در آ‌ن‌جا قرار گرفته، همگی از ویژگی‌های سفری زمستانی به بلو به شمار می‌روند. همچنین در همان نزدیکی، پیست اسکی کارتالکایا (Kartalkaya) را پیدا خواهید کرد که برای طرفداران ورزش‌های زمستانی، مکانی عالی به شمار می‌رود.

 

جاذبه‌های تاریخی در آنکارا

کوهستان اولوداغ (Uludag Mountains)، ترکیه

اولوداغ معروف‌ترین ریزورت‌های اسکی در ترکیه را داشته و بیش از ۲۸ کیلومتر دامنه برای اسکی پیش روی شما می‌گذارد که برای سطوح مختلف از جمله آماتور مناسب هستند. برای دسترسی به این محل، باید سوار تله کابین اولوداغ شوید که 9 کیلومتر طول داشته و طی آن ۲۵ دقیقه طول می‌کشد که این مسیر را به طولانی‌ترین تله کابین ترکیه بدل می‌کند. همین تله کابین خود از جذاب‌ترین بخش‌های رفتن به اولوداغ بوده و در طول راه، امکان تماشای مناظر برفی بی‌نظیری را خواهید داشت. سافاری طبیعت برفی، اسکی و دیگر ورزش‌های زمستانی، اقامت در ریزورت‌های کوهستانی و تماشای مناظر برفی از جذابیت‌های سفر به اولوداغ به شمار می‌آید.

پارک ملی آلاداغلار (Aladaglar National Park)، ترکیه

فیلسوف و جغرافی‌دان مشهور یونانی، استاربو (Strabo) درباره آلاداغلار می‌گوید که قله‌های آن هیچ گاه خالی از برف نیستند. این مکان یکی از جاهایی‌ست که مطمئنا در طول سفر زمستانه، بارش برف را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. جایی که از بالای مناطق مرتفع آن هم دریای سیاه پیداست و هم می‌توان مدیترانه را مشاهده کرد. این پارک ملی بسیار بزرگ، در مرزهای چهار استان قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین پارک‌های ملی و منابع طبیعی ترکیه به حساب می‌آید.

 

اقامت در هتل‌های رمانتیک آنتالیا

ازمیر (Izmir)، ترکیه

اگر درباره مقصد ایده‌آل برای سفر از خود مردم ترکیه سوال کنید، مهم نیست چه فصلی باشد یا دلیل سفرتان چیست، خیلی از آن‌ها تور ازمیر را به شما پیشنهاد می‌کنند. شهری که به واسطه‌ی سواحل زیبا، مناطق طبیعی دوست داشتنی و معماری جذاب ابنیه تاریخی‌اش معروف است و زمستان‌ها با این که خلوت‌تر بوده اما بازارها و چشمه‌های آب گرمش به راه است و سفرهای تفریحی به جاذبه‌های طبیعی آن‌جا را نیز می‌توان امتحان کرد.

ماردین (Mardin)، ترکیه

ماردین که در جنوب شرقی ترکیه قرار گرفته، یکی از مقاصد گردشگری متفاوت در ترکیه به حساب می‌آید که به خاطر بناهای تاریخی متعدد و داشتان چندین سایت باستان شناسی معروف است. بازدید از این منطقه در هر فصلی از سال ممکن است و در طول زمستان نیز آب و هوای آن نسبتا خوب است و در طول روز، آفتاب گرم، هوایی دلپذیر را در آن‌جا پدید می‌آورد تا خیلی راحت‌تر بتوانید از جاذبه‌های تاریخی ماردین دیدن نمایید.

بورسا (Bursa)، ترکیه

و آخرین پیشنهاد ما به شما، بورساست! شهری زیبا که در پایین اولوداغ واقع شده و منظره‌ی کوه‌های برفی از میان شهر نیز به خوبی پیداست. شهری که به پارک‌های متعددش معروف است و اگر اهل غذاهای خوشمزه‌ی ترکی باشد، در آن‌جا حسابی بهتان خوش می‌گذرد. شهر بورسا در ترکیه با بازارها، جاذبه‌های تاریخی، مناطق زیبای شهری و انواع فعالیت‌های تفریحی، میزبانی عالی برای سفر زمستانه به ترکیه خواهد بود.

 

راهنمای گشت و گذاری عاشقانه در آنتالیا

منبع

 

۱۰ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران