بهترین زمان سفر به مقاصد مختلف ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
بهترین زمان سفر به مقاصد مختلف ترکیه

زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم، مشخصه‌ی کلی آب و هوایی ترکیه است، اما واقعیت این است که کلیت آب و هوا ترکیه که کشوری پهناور است را نمی‌توان به همین راحتی تقسیم بندی کرد. مقاصد ساحلی ترکیه آب و هوای متفاوتی را نسبت به مناطق کوهستانی تجربه می‌کنند و همچنین پارامترهای دیگری هم هستند که باعث می‌شود، بهترین زمان رفتن به تور ترکیه، نیاز به جوابی مفصل‌تر داشته باشد.

 

آب و هوای ترکیه

همانطور که پیش‌تر گفتیم، در نقاط مختلف ترکیه، آب و هوای متفاوتی را در طول سال مشاهده خواهید کرد. برای مثال اگر قصد سفر به استانبول را دارید، باید بدانید که این شهر یک آب و هوای کلاسیک دارد و زمستان‌های سرد، تابستان‌های گرم و دمای دلچسب در بهار و تابستان را تجربه می‌کند. اما وقتی به شهرهای ساحلی همچون آنتالیا نگاه می‌اندازیم، این شهرها تقریبا زمستان سرد را به خود نمی‌بینند و هوا نیز از اواسط بهار تا اواسط پاییز آنقدر گرم است که می‌توانید در آب شنا کنید.

اما برای این که بتوانید بر اساس شهری که برای تور ترکیه انتخاب می‌کنید، بهترین زمان ممکن برای سفر را در نظر بگیرید، ما مقاصد محبوب این کشور را با هم یک به یک مرور می‌کنیم.

 

بازدید از ۸ شهر باستانی مهم ترکیه

بهترین زمان برای سفر به استانبول

استانبول یکی از ۱۰ مقصد گردشگری پر طرفدار در دنیاست و از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در میان ایرانیان نیز محسوب می‌شود. آب و هوای استانبول در بهار عالی است و به همین دلیل، تور نوروز استانبول خریداران خیلی زیادی دارد.  تابستان‌های استانبول اما گرم و در بعضی روزها کلافه کننده می‌شود. با این حال در همین روزها نیز شما می‌توانید به دیدن جزایر پرنس بروید و گشت‌های دریایی را تجربه کنید. پاییز هوا در استانبول دلچسب بوده و گاه و بیگاه باران می‌برد و در نهایت همانطور که گفتیم، زمستان‌های سرد و در برخی موارد برفی نیز برای فصل پایانی سال این شهر پیش بینی می‌شود.

اما بهترین زمان برای سفر به استانبول، در خیلی موارد به آب و هوا ربط ندارد. برای مثال، ایام کریسمس و سال نو میلادی یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر است و البته از نظر مالی، سفر در پاییز بسیار به صرفه‌تر از سفر در بهار است. همچنین جشنواره بزرگ خرید استانبول نیز باعث می‌شود شما زمان سفر خود به استانبول را برای شرکت در این جشنواره بزرگ تنظیم کنید.

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

اما آب و هوا در مورد تور آنتالیا بسیار تعیین کننده است. خیلی‌ها برای رفتن به سواحل دیدنی آنتالیا و آبتنی به این شهر سفر می‌کنند و برای این کار شما باید بین اواسط بهار تا اواسط پاییز به این شهر ساحلی سفر کنید. در این ایام گشت‌های دریایی، استخرهای بزرگ روباز و انواع تفریحات آبی در دسترس شماست و البته آنتالیا نیز شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند. با این حال با توجه به فستیوال‌های مختلف همچون فستیوال مجسمه‌های شنی، کارناوال کمر یا حتی ایام کریسمس، می‌توان برنامه‌ی سفر به این شهر را تغییر داد.

همچنین فراموش نکنید که هتل‌های بزرگ و مملو از تجهیزات آنتالیا، در تمامی طول سال امکانات تفریحی عالی در اختیار شما می‌گذارند و البته دیدنی‌های بی‌شمار تاریخی و طبیعی اطراف آنتالیا هستند، که سفر در دیگر زمان‌های سال را نیز برایتان لذت‌بخش خواهند کرد.

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

برای تور کوش آداسی اما، بدون شک بهترین زمان برای سفر بهار و تابستان خواهد بود. این شهر ساحلی که جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر دارد، با آب و هوای مدیترانه‌ای خود، بهار و تابستانی گرم را در تجربه می‌کند و تا اواسط پاییز هم می‌توانید البته کوش آداسی نیز در اطراف خود مراکز تاریخی زیادی دارد که به واسطه‌ی هوای معتدل زمستانی می‌توان از آن‌ها بازدید کرد، اما باید قبول کرد که بهترین زمان برای سفر به این شهر، همان بهار و تابستان است.

 

سفری به یادماندنی به شهر ساحلی آنتالیا

بهترین زمان برای سفر به کاپادوکیا

طبیعت صخره‌ای و متفاوت کاپادوکیا، مثل هیچ کدام از دیگر مقاصد گردشگری ترکیه نیست. زمستان‌های بسیار سرد این منطقه تاریخی باعث می‌شود تا سفر به آن‌جا بسیار سخت شود و به همین دلیل تعداد سفرها در این زمان به حداقل ممکن می‌رسد. حتی در پاییز نیز هوا اگر چه قابل تحمل است، اما از اواسط این فصل به بعد، سرد خواهد بود. بهترین زمان برای رفتن به تور کاپادوکیا و لذت بردن از طبیعت، گردش‌های مختلف و بالن سواری بهار است. تابستان هم امکان رفتن به به این منطقه را دارید، اما ممکن است گرمای هوا در این محیط کمی آزاردهنده باشد.

بهترین زمان برای سفر به بدروم

اگر از افراد عادی بپرسید، احتمالا تابستان را برای سفر به تور بدروم به شما پیشنهاد کنند. اما بهترین زمان برای رفتن به بدروم، بهار و پاییز است. چرا؟ چون تمام بهار و بخش زیادی از پاییز شما می‌توانید به راحتی در ساحل به شنا و آبتنی بپردازید و از هوایی عالی لذت ببرید، اما در تابستان گرمای هوا بالا بوده و مملکن است، آنقدرها که فکر می‌کنید به شما خوش نگذرد.

 

۹ نکته‌ی فرهنگی در سفر به شهرهای توریستی ترکیه

۲۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران