بهترین مقاصد ترکیه برای سفر در پاییز زیبا و دلفریب این کشور

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
بهترین مقاصد ترکیه برای سفر در پاییز زیبا و دلفریب این کشور

پاییز یکی از بهترین فصول برای سفر با تور ترکیه محسوب می‌شوند. زمانی برای دیدن بناهای تاریخی این کشور در بازی‌ رنگ‌های طبیعت و در یک هوای مطلوب که نه از گرمای تابستانش خبری هست و نه هنوز سرمای زمستانی به کشور رسیده. هتل‌ها از آن قیمت‌های نجومی تابستان خارج شده‌اند و مراکز تفریحی کمی خلوت‌تر گشته‌اند. همه چیز در چنین زمانی برای دیدن از زیبایی‌های ترکیه آماده است، ببینید که کجاها بهترین مقصد ممکن به حساب می‌آیند!

 


فتحیه


این مکان که به واسطه داشتن سواحل زیبایش معروف است، در پاییز به محلی برای سفر محلی‌های ترکیه تبدیل شده و کم‌تر گردشگری به آن سفر می‌کند. اما طبیعت فوق‌العاده فتحیه تازه در پاییز است که نمود واقعی خود را به نمایش می‌گذارد. در سفر به این بخش ترکیه، دل به جاده بزنید و از Göcek تا Kaş رفته و زیبایی‌های واقعی کرانه‌ی دریای اژه و مناطق باستانی این نواحی همچون کالکان، کاباک، پاتارا، سانتوس، لتون، دالیان و کائونوس را از نزدیک مشاهده کنید. اگر عادت به فعالیت‌های بدنی دارید، به تپه معروف Lycian رفته که در این زمان با آب و هوایی کم‌نظیر جایی بکر برای تفریح و لذت بردن از ترکیه به حساب می‌آید.

 

راهنمای گردشگری ۲ روزه دراستانبول شهر زیبایی‌های تاریخی و مدرن ترکیه

 

 

 فتحیه

 


ماردین


وقتی برای چند ساعت در میان خانه‌های سنگی باستانی محله قدیمی ماردین وقت می‌گذرانید، فکر می‌کنید یا در زمان به عقب برده شده‌اید، یا اینکه در یکی از لوکشین‌های فیلم‌های قدیمی هالیوودی قرار گرفته‌اید. در پاییز این شهر، جدا از زیبایی‌های طبیعی این منطقه، دیگر خبری از خیل جمعیت نیست و خیلی راحت‌تر می‌توانید به گشت و گذار در ماردین و تماشای بناهای تاریخی‌اش بپردازید.

 

 

ماردین

 


بوزکادا


مهر بهترین زمان ممکن برای سفر به بوزکادا به حساب می‌آید. جدا از اینکه هنوز تابستان از این منطقه رخت بر نچیده و امکانات تفریحی در این شهر ساحلی هنوز پا برجاست، فصل برداشت انگور در باغات آن نیز سر رسیده و می‌توانید این برداشت زیبا را که در ترکیه معروف است به تماشا بنشینید. نکات بسیار خوبی در مورد بوزکادا وجود دارد، از غذاهای معروف دریایی این منطقه تا شیوه خاص معماری خانه‌هایش که شهرت زیادی در این سال‌ها کسب کرده است. این شهر در فاصله ۶ ساعته از استانبول قرار دارد و اگر به این شهر سفر کرده‌اید، بوزکادا یکی از مسیرهای خوب برای گذران یک گردش دو روزه در خاک ترکیه به حساب می‌آید.

 

برج گالاتا، نمادی از زیبایی‌های استانبول

 

 

 بوزکادا

 


مرسین


مرسین در میان بیش از ۱۰۸ کیلومتر ساحل طبیعی قرار دارد که این یعنی مناطق ساحلی بسیار برای کشف و لذت بردن از آن‌ها وجود دارد که در هنگام سفر می‌توانید از آن بهره ببرید. آب و هوای خاص این منطقه تا اواسط پاییز هنوز حال و هوای تابستانی دارد. جدا از این زیبایی‌های طبیعی نباید مقرهای معروف باستانی آن را نیز فراموش کرد، جاهایی همچون صومعه آلاهان، قلعه دوشیزه، غارهای بهشت و جهنم، آدامکالایار، آنموریوم، شهر باستانی و دروازه‌ی کلئوپاترا. هر کدام این مکان‌ها مراکزی بسیار مهم به حساب می‌آیند که ایام پاییز بهترین زمان ممکن برای دیدن از آن‌هاست.

 

 

 مرسین

 


آسوس


دهکده‌ی ۳۰۰۰ ساله آسوس یکی دیگر از نقط خاصی در ترکیه است که شما را در طول سفر به عقب بر می‌گرداند. جایی در فاصله ۵ ساعته از استانبول که از مسیر دریایی نیز قابل دسترسی است. مهم‌ترین دیدنی این مکان، بناهای تاریخی و ویرانه‌های باستانی است، این مهم به واسطه طبیعت زیبای پاییزی آسوس، جلایی دیگر پیدا کرده و دیدن از آن‌ها بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

 

زیباترین خیابان‌ها و میدان‌های استانبول که قبل از دیدن آن‌ها نباید این شهر را ترک کنید

 

 

 آسوس

 


کاپادوکیا


کاپادوکیا با آن خانه‌های خاص در دل کوه و صخره‌های عجیبی که در دشت‌هایش قرار دارند، یکی از نقاط خاص نه در ترکیه، بلکه در تمام دنیا محسوب می‌شود. زیبایی‌های طبیعی درکنار امکان بودن در خانه‌هایی که در دل غار به وجود آمده‌اند از جمله دلایل سفر به این شهر است. حالا بالن سواری بر فراز این منطقه را جوری تصور کنید که طبیعت اطرافش به انواع رنگ‌ها در آمده و شبیه به یک نقاشی رنگ روغن زیبا شده است. اواسط پاییز بهترین زمان ممکن برای سفر به کاپادوکیا است تا اینکه زمستان از راه می‌رسد و بسیاری از سفرها به این منطقه تا بهار تعطیل می‌شود.

 

 

 کاپادوکیا

 


استانبول


همه‌ی فصول برای سفر با تور استانبول مناسب است، اما پاییز به واسطه تمام شدن تابستان و خلوت شدن این شهر به همراه داشتن آب و هوایی عالی، فرصتی استثنایی برای لذت بردن از این شهر محسوب می‌شود. دیگر از صف‌های طولانی جلوی مراکز دیدنی شهر خبری نیست و آب و هوا عالی و خنک است. قیمت‌ها نسبت به تابستان مناسب بوده و هنوز هم بسیاری فعالیت‌ها از جمله قایق‌‌های تفریحی در بسفور به راه هستند.

 

معرفی ۷ ساحل برتر ترکیه برای خنک شدن در تابستان داغ

 

 

 استانبول

 

۱۰ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران