بهترین مقاصد ترکیه برای غواصی

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
بهترین مقاصد ترکیه برای غواصی

ترکیه مقاصدی در خود دارد که زیبایی‌های آن در خشکی و زیر آب، به یک اندازه خودنمایی می‌کند. چنین مقاصدی برای غواصان یا حتی آن‌ها که می‌خواهند برای اولین بار رفتن به عمق آب را تجربه کنند، ایده‌آل‌ترین انتخاب ممکن است، چون هم می‌توانند سفری عالی را برای تعطیلات داشته باشند و در این بین یک روز مناظر زیر آبی و ماهیان رنگارنگ را ببینند.

ما امروز چند مقصد عالی در ترکیه را به شما معرفی کرده‌ایم که هم برای غواصی عالی هستند و هم می‌توانید سفری لذت بخش را به آن‌جاها تجربه نمایید.

 

بدروم

یکی از چیزهایی که بدروم به آن معروف است، نقاط عالی این شهر ساحلی برای غواصی بوده که در آن‌ها می‌توانید، اسفنج‌های رنگارنگ دریایی و غارهای زیر آبی را کاوش کنید. نکته جذاب دیگر این است که بدروم یکی از معدود موزه‌های زیر آبی دنیا را نیز میزبانی می‌کند. پس از جمله بهترین انتخاب‌های شما برای غواصی در سفر به ترکیه، بدون شک تور بدروم خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله معرفی سایت‌‌های غواصی بدروم برای گردشگران بزنید.

 

کاش

شاید کاش خیلی در تیررس گردشگران نباشد، اما یکی از دیدنی‌ترین مقاصد ساحلی در ترکیه است که بسیاری از غواصان آن را بهترین شهر برای غواصی در این کشور نیز معرفی می‌کنند. زیر آب این نقطه از دریای مدیترانه، شما چندین غارهای زیبا، مرجان‌های دیدنی و بقایای کشتی‌های قدیمی را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید جدا از تماشای ماهیان رنگارنگ، به دیدن لاکپشت‌های دریایی نیز بروید.

 

آشنایی با رودخانه ماناوگات آنتالیا

فتحیه

بر خلاف مقاصد محبوب در میان گردشگران خارجی، شهرهای ساحلی همچون فتحیه در میان مسافران داخلی ترکیه، بسیار محبوب‌ترند. در این شهر بسیار زیبا شما می‌توانید انواع فعالیت‌های هیجان انگیز را امتحان کنید، اما رفتن به زیر آب و ماجراجویی در میان دنیای جذاب آن، فوق‌العاده لذت بخش خواهد بود. نقاط خاصی در فتحیه وجود دارد که مملو از ماهی‌های رنگارنگ، انواع خرچنگ‌ها و اختاپوس‌هاست و مسلما یک تجربه متفاوت نسبت به دیگر نقاطی است در زیر آب شهرهایی همچون بدروم دیده‌اید.

مارماریس

اگر تور مارماریس را برای سفر به ترکیه انتخاب کرده‌اید، مطمئن باشید که غواصی یکی از بهترین فعالیت‌های آبی است که در این شهر می‌توانید به سراغش بروید. مکانی مملو از دلفین‌ها و کوسه‌ها و انواع آبزی‌های جذاب و سایت‌های مختلف برای غواصی که از عمق ۱۰ تا ۴۰ متر را شامل می‌شود.

غار باکا یکی از بهترین جاها برای آن‌هاست که اولین بار است به غواصی می‌روند. در این مکان دنیایی شگفت‌انگیز را زیر آب خواهید دید و برای دیدنش نیاز نیست به عمق زیادی بروید.

 

راهنمای سفر ۲۴ ساعته در آنتالیا

آنتالیا

مسلما تور آنتالیا به غواص معروف نیست، اما مطمئن باشید اگر کمی از زرق و برق هتل‌های جذاب و استخرهای بزرگ فاصله بگیرید و به آب بزنید، زیبایی‌هایی را در این شهر مشاهده خواهید کرد که در سفرهای قبلی‌تان ندیده بودید. آنتالیا نیز سایت‌های متنوعی برای غواصی دارد و هر کسی می‌تواند آن را تجربه کند، فعالیت که به سفر شما بعدی متفاوت خواهد بخشید.

آیوالیک

اسم آیوالیک کم‌تر در میان سفرهای محبوب ترکیه می‌آید، اما این مکان یک انتخاب منحصر به فرد محسوب می‌شود. چند جزیره‌ی خاص و متفاوت در نزدیکی این شهر واقع‌ شده‌اند که رفتن به آن‌ها، یعنی نزدیک شدن به چند سایت غواصی فوق‌العاده جذاب و متفاوت در ترکیه و یک گردش آبی هیجان انگیز که می‌توانید با تورهای مختلف آن‌‌ها را انجام دهید. جزایری همچون یووارلاک، گونز یا کِربِلا از جمله‌ی این مکان‌هایی هستند که به آن‌ها اشاره کردیم.

 

موزه روباز مائوسلیوم در بدروم

مرسین

آب شفاف و کریستالی دریای مدیترانه باعث می‌شود، خیلی اوقات نیاز به رفتن به اعماق آب نداشته باشید و در سفر به مرسین، از همان بالای آب ماهیان رنگارنگ را ببینید که به این سمت و آن سمت می‌روند. اما رفتن به عمق آب باعث می‌شود یک دنیای کاملا متفاوت و بزرگ و البته شگفت‌انگیز به روی شما باز شود. تورهای غواصی در مرسین، بیشتر به کاوش در میان آب‌های جزایر نزدیک به این شهر اختصاص دارد که معروف‌ترین آن‌ها جزیره‌ی دانا است، اما برای غواصی می‌توانید به خلیج ساناک نیز بروید که هم در خشکی و هم زیر آب، فوق‌العاده زیباست.

کوش آداسی

و آخرین گزینه‌ی ما برای شما رفتن به تور کوش آداسی است. یکی از شهرهای بسیار محبوب در میان ایرانیان که در کرانه‌ی دریای اژه واقع شده و جدا از سایت‌های مختلف غواصی، یکی از معروف‌ترین نقاط برای این کار را در خود دارد. یک ایرباس A300 غرق شده که شما می‌توانید با تورهای غواصی مختلف، به دیدن این مکان بروید. برای تجربه غواصی در کوش آداسی برنامه ریزی کنید و در سفر به این شهر آن را از دست ندهید.

۱۱ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران