شهرهای منتخب برای سفر زمستانه به ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
شهرهای منتخب برای سفر زمستانه به ترکیه

بهار و تابستان که می‌شود، فرودگاه‌های بین‌المللی استانبول، آنکارا، آنتالیا و دیگر شهرهای گردشگرپذیر ترکیه مملو از جمعیتی می‌شود که می‌خواهند زیبایی‌های این کشور را از نزدیک ببینند. اما پاییز و زمستان رفته رفته از این جمعیت کاسته می‌شود، با این باور که ترکیه در ایام زمستان چیزی برای عرضه ندارد. اما واقعیت این است که شهرهای مختلفی در ترکیه هستند که زمستانشان زیبا و با شکوه است و در برخی موارد بهتر است عملا این زمان از سال به آن‌ها سفر کنید. پس اگر می‌خواهید بدانید بهترین مقاصد برای سفر با تور ترکیه در ایام زمستان کدام‌ها هستند، در ادامه همراه ما باشید.

 

قبل از هر چیز، آب و هوای زمستان ترکیه چطور است؟

ترکیه به سه منطقه آب و هوایی تقسیم شده. درست در زمستان که مردم در بورسا یا ارزروم در حال اسکی هستند، مردم در آنتالیا و فتحیه می‌توانند از آفتاب بهاری لذت ببرند. بخش دیگری همچون استانبول و کاپادوکیه نیز با بارش‌های برف به استقبال این فصل زیبا می‌روند. پس در واقع بسته به جایی که می‌روید، آب و هوا ممکن است کاملا متفاوت باشد.

 

در خیابان استقلال این خوشمزه جات‬‎ را نوش جان کنید

 

در زمستان به کدام شهرهای ترکیه سفر کنیم؟

 

  • کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی از عجیب‌ترین جاهایی خواهد بود که در زندگی خود دیده‌اید. شکل خاصی که تپه‌ها دارند و دشت‌های سنگی بزرگ و خانه‌ها و هتل‌هایی که در دل کوه کنده‌ شده‌اند، همگی در هر فصلی شما را مجذوب خود خواهد کرد. اما زمستان این محل به یک سرزمین رویایی بدل می‌شود. یک سرزمین زیبای سپید که همه چیزش شما را شگفت زده می‌کند. حتی اگر طرفدار اسکی باشید، می‌توانید در همان حوالی به کایسری رفته و سپس به کوه Erciyes برای اسکی مراجعه کنید.

 

 چیزهایی که قبل از سفر به کاپادوکیا باید در مورد آن‌ها بدانید 

 

  • آنتالیا

 اگر چه در این ایام نمی‌توانید تن به آب بزنید، اما این شهر گردشگرپذیر پا عقب نمی‌گذارد تا ببیند مسافران به شهرهای دیگر می‌روند. سواحل این شهر هنوز هم برای فعالیت‌های تفریحی آماده‌اند و هتل‌های بزرگ و لوکس انواع برنامه‌ها را برای مسافران ترتیب می‌دهند. مراکز خرید آنتالیا ، جشن‌های شب سال نو، انواع کنسرت‌ها و تخفیف‌های اساسی در مراکز خرید، زمستان هر سال سفر با تور آنتالیا را به هدفی عالی در ترکیه بدل می‌کند.

 

خرید ۷ سوغاتی ویژه در سفر به آنتالیا

 

  • بورسا

دسترسی به بورسا بسیار راحت است و به همین خاطر این شهر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد در زمستان ترکیه بدل شده است. شهری بسیار زیبا که در ارتفاعاتش چندین پیست اسکی عالی قرار دارد. اگر در بین اسکی کردن و قدم زدن در خیابان‌ها وقتی برایتان ماند، حتما سری به جاهایی همچون Cumalikizik، Tirilye یا Mudanya بزنید و از بودن در بورسا، زیباترین مقصد زمستانی نزدیک استانبول لذت ببرید.

 

 

  • استانبول

استانبول شهری برای تمام فصول است. شهری که در هر فصل می‌توان به آن سفر کرد و از جاذبه‌هایش لذت برد. بازدید از مسجد ایاصوفیه یا مسجد آبی، رفتن به مراکز خرید جذاب و لوکس استانبول ، تفریح کردن در آن‌ها و همچنین رفتن به موزه‌ها، آکواریوم یا گالری‌های هنری تنها بخش دیگری از فعالیت‌های متنوعی هستند که می‌توانید در سفر با تور استانبول تجربه کنید. حتما در سفر به استانبول به میدان استقلال هم بروید و در سرمای آن‌جا یک قهوه گرم بخورید و از نمای جذاب شهر و تراموای قرمز آن لذت ببرید و با فعالیت‌های جذاب در سفر زمستانه به استانبول آشنا شوید.

 

آغاز فصل حراج در استانبول

 

  • ازمیر

مروارید دریایِ اژه از دیگر شهرهای خاصی هست که زمستان امسال می‌تواند میزبانی عالی برای شما باشد. گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه به مقاصد مختلف و با تفریحات متنوعی که در خود دارند، در این شهر تمام طول سال فعالیت دارند و می‌توانید از طریق آن‌ها به دیدن سلجوک یا افسوس بروید. دیدنی‌های تاریخی ازمیر همیشه از جذابیت‌های این شهر به حساب می‌آید و بازدید از آن‌ها در هر فصلی از سال، از جمله زمستان ممکن است. فراموش نکنید که از غذاهای دریایی خوشمزه‌ی این شهر نیز بچشید و در محلی عالی به صدای موسیقی ترکی گوش کنید.

 

 

  • بولو

بولو شهری کوچک است که به زیبایی‌های طبیعی، غذاهای محلی و همچنین برکه‌هایش معروف است. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر پارک ملی Yedigoller است که در زمستان دیدنی‌ترین مناظر را برایتان به تصویر می‌کشد. Abant نیز یکی از برکه‌های معروف بولو به حساب می‌آید که منظره‌ی پاییز و زمستانش بسیار معروف است و عکسهای متعددی از آن در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

قونیه پایتخت ادب و تاریخ ترکیه

۱۸ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران