زیباترین کوه های ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
زیباترین کوه های ترکیه

در طول سال هزاران نفر از طبیعت زیبای ترکیه و کوه هایش دیدن می کنند و این نشان میدهد که ارتفاعات و مناظر کوهستانی چقدر بین مردم محبوب است. آنکارا پایتخت ترکیه هم در اصل به خاطر زیبایی های طبیعی اش است که خیلی محبوبیت دارد. توریست های زیادی هم بدون داشتن اطلاعات کافی فقط به سواحل ماسه سفید تور آنتالیا بسنده می‌کنند یا در فروشگاه های استانبول سرگردان می شوند. در حالی که ترکیه غنی از طبیعت و زیبایی است.

 

زیباترین کوه های ترکیه

به طور خاص، ترکیه کشوری باکوه ها و تپه های فراوان است که بیشتر این کوه ها بسیار معروف هستند. حال بیایید نگاهی به برخی از کوه های معروف ترکیه به همراه ویژگی های خاص آن بیندازیم. دانستن ارتفاع و چیزهای دیگر جالب خواهد بود و چه بسا حتی در سفر با تور استانبول تصمیم گرفتید کمی هم از مسیر خارج شده و کوهنوردی کنید. گفته می شود که ترکیه با کشورهایی مانند یونان، ایران و غیره ارتباطات فرهنگی دارد و این بر جذابیت تور ترکیه افزوده است.

 

کوه آرارات

این کوه از زیباترین و بلندترین قله های ارمنستان و ترکیه کنونی محسوب می شود. این کوه در ۱۶ کیلومتری غرب ایران قرار دارد. قله‌های کوه همیشه پوشیده از برف بوده و آتشفشان خاموشی نیز در کوه وجود دارد. گفته می شود که ارامنه سابقا در این مکان سکونت داشتند. ارتفاع متوسط کوه حدود ۵۱۳۷ متر است. این کوه در سراسر کشور و اطراف آن بسیار معروف است. آرارات از زیباترین کوه های ترکیه است که باید آن را ببینید.

 

جاهای دیدنی ترکیه

عکس از: wikipedia.org

 

کوه توروس

این کوه در قسمت جنوبی ترکیه قرار دارد و به سه زنجیره تقسیم شده است. یکی به نام ثور غربی، دومی به نام ثور مرکزی و سومی به نام ثور جنوب شرقی شناخته می شود. این کوه اهمیت تاریخی زیادی داشته وگفته می‌شود که در طول جنگ جهانی اول، سیستم راه‌آهن ترکیه و آلمان که بین کوه‌های توروس در ترکیه قرار داشت، دلیل اصلی درگیری بود. ارتفاع متوسط کوه حدود ۳۷۶۵ متر است. کوه توروس با سه زنجیره خود واقعا قله کوه بسیار معروفی است. جدا از اهمیت تاریخی کوه توروس از زیباترین کوه های ترکیه هم هست.

عکس از: wikipedia.org

 

کوه Erciyes

نام دیگر این کوه Erciyes Argaeus بوده که از کوه های آتشفشانی ترکیه محسوب میشود و توریست ها در تور ترکیه سعی می کنند از آن بازدید کنند. البته آتشفشانی فعال است که اغلب فوران می کند. هر زمان که آتشفشان فوران می کند، تبدیل به اخبار داغ و نگران کننده ترکیه می شود بنابراین از قبل باید اخبار را بررسی و بعد برای بازدید اقدام کنید. ارتفاع متوسط کوه حدود ۳۹۱۷ متر برآورد شده است و از زیباترین کوه های ترکیه محسوب می شود. اکثر افرادی که در نزدیکی کوه می مانند همیشه در ترس و تهدید بزرگی قرار دارند.

 

۲۰ تا از بهترین هتل های استانبول

عکس از: lostwithpurpose.com

 

کوه سوفان

گفته می شود این کوه دارای دومین آتشفشان بلند در کل جهان و از زیباترین کوه های ترکیه است. آخرین بار این آتشفشان در سال ۸۰۵۰ قبل از میلاد فوران کرد. این کوه در شرق ترکیه قرار دارد. ارتفاع متوسط کوه حدود ۴۰۵۸ متر است و مردم معمولا از بازدید از این کوه اجتناب می کنند اگرچه در کل ترکیه به شدت مشهور است.

عکس از: ararattours.com

 

کوه نمرود

این کوهی بسیار معروف در ترکیه است که یک مهندس آلمانی به نام کارل سستر این مکان را در سال ۱۸۸۱ کشف کرد. دفینه های زیادی در این کوه وجود دارد و از لحاظ تاریخی بسیار مهم است. در سال ۱۹۷۸ بود که کوه نمرود توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد. همچنین می توانید از آدیامان مکانی بسیار محبوب در نزدیکی این کوه نیز دیدن کنید. ارتفاع متوسط این کوه حدود ۷۰۰۱ فوت است، بیشتر گردشگرانی که به ترکیه می آیند قصد دارند به این کوه بروند ولی اینجا به شدت توسط یونسکو حفظ و نگهداری می شود.

عکس از: dailysabah.com

 

کوه سیپیلوس

نام باستانی کوه سیپیلوس کوه اسپیل بود. کوهی با چند داستان تاریخی معروف است. در این کوه مجسمه ای هم وجود دارد که خیلی درباره آن داستان ها می‌گویند اگرچه همه چیز افسانه است اما بازدید از محل را با هیجان همراه می کند. گفته می شود افرادی که به ترکیه می آیند از صخره گریان دیدن می کنند. در کنار حس و حال کوه، کوه جنگلی وحشی هم وجود دارد و منطقه خوبی از لاله های وحشی در دسترس قرار داده که جان می دهد تا در آنجا عکس های زیبا بگیرید. واقعاً مناظر فوق العاده به نظر می‌رسد. به علاوه این کوه مکان مورد علاقه برای کمپینگ یا پیاده روی است. ارتفاع کوه حدود ۴۹۶۴ فوت است.

 

نگین های پنهان ترکیه

عکس از: commons.wikimedia.org

 

کوه حسن

این کوه دارای یک آتشفشان غیر فعال و از زیباترین کوه های ترکیه است که در زمان های قدیم محل سکونت ابسیدین وجود داشته است. اما در طول زمان، همه اینها از بین رفته است. صعود به این کوه حدود ۶ ساعت زمان می برد. گفته می شود تا کنون آثاری از آینه ابسیدین در اینجا یافته شده است. ارتفاع متوسط کوه حدود ۳۲۶۸ متر است و همچنین هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند. در حال حاضر این کوه هیچ فوران آتشفشانی نداشته است. بنابراین سفر به منطقه کاملا بی خطر است.

عکس از: wikipedia.org

 

کوه سیس

این کوه در استان گیرسون قرار دارد. جشنواره ای وجود دارد که به عنوان جشنواره کوه سیس نامگذاری شده و هر ساله تعداد زیادی از مردم را در این جشنواره جذب می کند. در این جشنواره لباس‌های سنتی آورده میشود که بازدیدکنندگان باید آن را بپوشند. در سال ۱۸۳۰ بود که اولین جشنواره برگزار شد و از آن زمان همچنان ادامه دارد. ارتفاع متوسط کوه ۲۱۸۲ متر است. همچنین فلاتی از کوه سیس وجود دارد که به «سیس داگی یالاسی» معروف است. این کوه قطعا از زیباترین کوه های ترکیه است.

 

جاهای دیدنی استانبول

عکس از: dailysabah.com

 

کوه آیدا

این کوه در شمال غربی ترکیه قرار داشته و گمان می رود بسیار باستانی باشد. این کوه که بین استان بالیکسیر و استان چاناک کاله واقع شده در عصر برنز نیز وجود داشته است. شواهدی وجود دارد که به وضوح وجود آن را نشان می دهد. این کوه حدود ۲ مایلی از خرابه های تروی فاصله دارد. ارتفاع متوسط کوه حدود ۵۸۲۰ متر است و در فهرست زیباترین کوه های ترکیه قرار دارد.

عکس از: dailysabah.com

 

باباداغ

این کوه که در نزدیکی فتحیه و در جنوب غربی ترکیه قرار دارد دارای دو قله رو به روی هم است و  توسط دره ای پرآب از هم جدا می شوند. این کوه از نظر گیاه و جنگل بسیار غنی است و جان میدهد برای گردن و کمپینگ به طوری که بسیاری از گونه های گیاهی کمیاب در اینجا یافت می شوند. این کوه برای پاراگلایدر بسیار معروف است. تلفظ نام های باستانی این کوه مانند کوه کراگوس بسیار دشوار است. نام فعلی بسیار راحت و آسان برای تلفظ است. ارتفاع این کوه ۱۹۶۹ متر است. باباداغ از زیباترین کوه های ترکیه است.

عکس از: discoveroludeniz.com

 

پالاندوکن

کوه پالاندوکن تنها ۱۰ کیلومتر با شهر ارزروم در استان شرقی ترکیه در ترکیه فاصله دارد. از آنجایی که پالاندوکن فاصله بسیار نزدیکی با شهر دارد، بدون توجه به فصلی که برای استراحت در طبیعت وجود دارد، یک مقصد عالی است. در زمستان، کوه پوشیده از برف سنگینی است که آن را به یک زمین بازی ورزشی برفی برای همه تبدیل می کند. در واقع، اسکی در اینجا به دلیل طول پیست های اسکی، کیفیت برفی که می بارد و شیب تند دامنه ها، یکی از بهترین ها در ترکیه است. فصل اسکی به دلیل ارتفاع قله و موقعیت داخلی آناتولی می تواند تا ماه مه ادامه یابد. با این حال، در تابستان، زمانی که برف ذوب می شود، نباید از آن غافل شد و جای خود را به فضای سبز مناسب برای پیاده روی و کوه نوردی می دهد. پالاندوکن از زیباترین کوه های ترکیه است که شدیدا توصیه می کنیم از آن دیدن کنید.

 

جاهای دیدنی آنتالیا

عکس از: dailysabah.com

 

کاچکار

کوه‌های چاکار کوه‌هایی آلپ مانند هستند که از منطقه دریای سیاه در شمال ترکیه می‌گذرند. آنها در واقع مرتفع‌ترین قسمت زنجیره کوه پونتیک هستند که بلندترین قله آن کوه چاکار است که در ارتفاع ۳۹۳۷ متری (۱۲۹۱۷ فوت) قرار دارد. این منطقه در سال ۱۹۹۴ به عنوان پارک ملی اعلام شد. در فصل زمستان، اسکی، اسنوبورد و حتی هلی اسکی از فعالیت‌هایی هستند که در اینجا رونق می یابد. در حالی که در تابستان، مسیرهای گسترده امکان پیاده روی، پیاده روی، کمپینگ و کوه نوردی در میان قله های خیره کننده و دره های سرسبز را فراهم می کند. بهترین زمان برای پیاده روی از ژوئن تا سپتامبر است، زمانی که هوا صاف است و گیاهان و جانوران در زیباترین حالت خود قرار دارند. دو مسیر پیاده روی مجزا در این کوه وجود دارد. کوهنوردان آماتور و با تجربه کمتر باید از سمت دریای سیاه این رشته صعود کنند، در حالی که کوهنوردان با تجربه و مجهزتر ممکن است دوست داشته باشند خود را با سمت کوه کوروه به چالش بکشند. اگر به دنبال زیاترین کوه های ترکیه هستید این یکی از آنهاست.

عکس از: tck.org.tr

 

دمیرکازیک

کوه دمیرکازیک در منطقه آناتولی کایسری بخشی از رشته کوه آدالار، بخشی از کوه‌های بزرگ توروس است که در ۳۷۵۸ متر قرار دارد. بهترین زمان برای صعود به دمیرکازیک بین تیر تا شهریور است. این صعود برای کوهنوردان با تجربه با تجهیزات مناسب توصیه می شود و خیلی به درد آماتورها نمی خورد. اگرچه شرایط سخت پیمایش اصلا از زیبایی آن کم نمی کند. دمیرکازیک از زیباترین کوه های ترکیه است که اگر کوهنوردی با تجربه باشید انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

 

هتل های ۴ ستاره ازمیر

عکس از: wikipedia.org

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۱۹ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران