زیباترین استخرهای طبیعی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
زیباترین استخرهای طبیعی ترکیه

نقاط شگفت‌انگیز طبیعی زیادی در ترکیه وجود دارد و با توجه به ماهیت متفاوت مناطق مختلف از نظر آب و هوایی در این کشور، تنوع این جاذبه‌های طبیعی نیز شگفت‌انگیز است. اما چیزی که امروز ما به سراغش رفته‌ایم، استخر‌های طبیعی است که در گوشه‌ گوشه‌ی ترکیه شکل گرفته و می‌تواند برای هر گردشگری در تور ترکیه جذاب باشد. در گزینه‌هایی که ما در این نوشته آورده‌ایم، این که شما بتوانید در آن آبگیر شنا کنید، حتما لحاظ شده است. پس همراه ما باشید با معرفی ۸ استخر طبیعی بسیار زیبا در ترکیه:

 

پاموکاله

بدون هیچ تردیدی مطلب امروز ما باید با معرفی پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی آغاز شود. یکی از شگفتی‌های طبیعی در ترکیه که به خاطر سرازیر شدن آب‌ چشمه‌هایی از بالای تپه به پایین و ته‌نشین شدن مواد معدنی شکل گرفته و وقتی از دور به آن نگاه می‌کنید شبیه به تپه‌ای برفی به نظر می‌آید. این استخر‌های کوچک و بزرگی که در این مکان شکل گرفته‌اند، در خود آبی فیروزه‌ای و گرم دارند که در بیشتر طول سال می‌توانید در آن‌ها آبتنی کنید. در این منطقه بیش از ۱۷ چشمه‌ی آب گرم وجود دارد که دمای آن‌ها بین ۳۵ تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد برآورد می‌شود و به همین دلیل است که آب این استخرها، گرم و دلچسب هستند.

 

معرفی بهترین هتل‌های وان در ترکیه

آبشار الیکا

آبشار الیکا در فاصله‌ی ۱۲ کیلومتری از پینارباشی و در نزدیکی روستایی مرزی به همان نام آبشار واقع شده است. آب این آبشار از ارتفاع ۱۵ متری به استخری طبیعی می‌ریزد که آبی زمردی داشته و در بستری فوق‌العاده جذاب از طبیعت جنگلی واقع شده است. اگر چه رفتن به این استخر طبیعی در زمان تور ترکیه کمی سخت و زمان بر است، اما شک نکنید آبتنی در آب آن یکی از خاطره‌انگیز‌ترین کارهایی خواهد بود که در طول سفرهای خود انجام داده‌اید.

دلیکلی

برای کسانی که به ازمیر سفر می‌کنند و دوست دارند از بخش آرامش بخش ساحل استفاده کنند، دلیکلی کوی یک جای بی‌نظیر است. جایی که به خاطر صخره‌های شکسته و شکل‌های عجیبش معروف است. بخشی از این مکان که همچون خلیجی کوچک شکل گرفته، یک استخر طبیعی فوق‌العاده زیباست و از جمله جاهایی است که هم می‌توانید از شنا کردن در آن لذت ببرید و هم عکس‌هایی دیدنی بگیرید.

 

۱۰ اقامتگاه ساحلی برتر در سواحل ترکیه

دره سپادره

یکی از جاهای بسیار دیدنی که در تور آنتالیا می‌توانید از آن بازدید کنید، دره‌ی سپادره است. این مکان البته ۴۱ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد اما وقتی که برسید حتما به این فکر می‌کنید که طی این مسیر، ارزشش را داشته است. آبشاری دیدنی در این دره وجود دارد که زیر آن یک استخر طبیعی زیبا شکل گرفته و از آن‌جا رودخانه‌ای ادامه می‌یابد. امکانات خیلی خوبی در این دره فراهم شده تا خانواده‌ها بتوانند به خوبی از فضای آن بهره ببرند.

استخر پادشاه

یکی دیگر از استخر‌های طبیعی نزدیک آنتالیا که در سفر به این شهر می‌توانید از آن بازدید کنید، "استخر پادشاه" است که در نزدیکی سریک واقع شده و حدود ۴۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. جدا از این که می‌توانید در آب کریستالی این استخر طبیعی شنا کنید، از آن جا یک نمای بسیار زیبا از رشته کوه توروس را نیز مشاهده نمایید و در طبیعت اطراف نیز گردش کنید.

 

گشت وگذاری خاص‌ در بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه

دریاچه آبی

دریاچه آبی در واقع چهار دریاچه به هم چسبیده در طبیعتی زیباست که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه گردشگران قرار گرفته و امکانات خیلی خوبی نیز در نزدیکی آن فراهم شده است. این مکان در نزدیکی گیرسون ترکیه قرار دارد و زیبایی آن واقعا خیره کننده است. بسیاری دریاچه آبی را در زمره زیباترین جاذبه‌های طبیعی ترکیه قرار می‌دهند.

سالماتا (Salmata)

سالماتا یکی دیگر از زیبایی‌های کشف شده در اطراف ترابزون ترکیه است. این استخر طبیعی کوچک و بسیار قدیمی از چشمه‌های آب گرمی که برای هزاران سال است در این منطقه فعالیت دارند، شکل گرفته و شما می‌توانید به راحتی در سفر به ترابزون از آن‌جا دیدن کنید.

 

۶ مقصد عالی برای سفر خانوادگی در ترکیه

دلیک دنیز

دلیک دنیز نیز در آنتالیا واقع شده و در واقع یک آبگیر زیبا جدا شده از دریاست که با آب کریستالی و شفاف، یک صخره دیدنی در جلو و طبیعتی فوق‌العاده زیبا، از جذاب‌ترین نقاط آنتالیا به حساب می‌آید. این منطقه دیدنی‌های زیادی دارد، اما مسلما استخر طبیعی دلیک دنیز زیباترین آن‌هاست.

۰۹ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران