جذاب‌ترین کارها در سفر به آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
جذاب‌ترین کارها در سفر به آنکارا

اگر به دنبال یک گشت و گذار همه چیز تمام در کشور ترکیه هستید، تور آنکارا گزینه پیشنهادی ما به شما عزیزان خواهد بود. چرا که آنکارا به عنوان پایتخت سیاسی این کشور زیبا تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پایتخت ترکیه دارای مکان‌های تاریخی بسیاری به همراه مرکز اصلی جاذبه‌های گردشگری و تجاری است. چنانچه برای بار اول قصد سفر با تور ترکیه به شهر زیبای آنکارا را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جذاب‌ترین کارهایی که باید در آنکارا انجام دهید آشنا کنیم. 

 

به قلعه آنکارا بروید و از تماشای منظره شهر لذت ببرید

یکی از بهترین کارهایی که در آنکارا برای همه علاقمندان به تاریخ می‌توان انجام داد، بازدید از قلعه آنکارا (Ankara Castle) برای لذت بردن از منظره شهر لذت است. در بازدید از این قلعه تاریخی شما فرصت کشف تاریخ غنی شهر آنکارا و کشور ترکیه را خواهید داشت. همچنین با رفتن بر بالای این قلعه به شما این امکان را می‌دهد تا سطح منظره پانوراما از شهر آنکارا را تماشا کنید. این قلعه که در منطقه اولوس واقع شده است، در ابتدا به عنوان یک حفاظت نظامی بنا گردیده و در حال حاضر یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر آنکارا است که بازدید از آن به تمامی توریست‌ها توصیه می‌شود.

 

بهترین هتل‌های مرکز شهر آنکارا

  • آدرس: کاله، آلتینداغ / آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: همه روزه از ۹ صبح الی ۶ بعدازظهر

 

از آنیتکبیر دیدن کنید

آنیتکبیر (Anıtkabir)، به عنوان مقبره اولین و دومین رئیس جمهور ترکیه شناخته می‌شود. این مکان یک سالن نمایشگاهی با طراحی بسیار زیبا است که گردشگران علاقمند و همچنین دانشجویان تاریخ و معماری را به طور مداوم مجذوب خود می‌کند. در آنتیتکبیر شاهد گالری آتاتورک و جنگ استقلال خواهید بود. که دارای انباشتگی گسترده‌ای از بوم‌ها و نمایشگرها است. در حالت کلی آنیتکبیر به چهار بخش تقسیم شده است. یک بخش جاده شیرها نام دارد که در حین قدم زدن در آن می‌توانید سربازان ترک را در راهپیمایی تماشا کنید. بخش دیگر پارک صلح می‌باشد که یک منطقه سرسبز گسترده و مملو از پوشش گیاهی است. حتی یک بنر ترکی ساخته شده از شکوفه‌ها در آن وجود دارد که قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. بخش‌های مختلف شامل پلازا تشریفاتی و تالار افتخار است که مقبره آتاتورک، رئیس‌جمهور اصلی، در آن قرار دارد.

  • آدرس: یوجه تپه، خیابان آکدنیز، چانکایا / آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر

 

به موزه تمدن‌های آناتولی رفته و با تاریخ غنی آنکارا آشما شوید

از دیگر کارهایی که هر گردشگری باید در سفر خود با تور آنکارا انجام دهد رفتن به موزه تمدن‌های آناتولی (Anatolian Civilizations Museum) است. موزه تمدن‌های آناتولی، در سال ۱۹۹۷ به عنوان موزه سال در سوئیس نامگذاری شد. این موزه ارزشمند دارای مجموعه گسترده‌ای از مطالعات پیش از تاریخ آناتولی است که از دوره پارینه سنگی تا به امروز را به صورت متوالی و به بهترین نحو ممکن برای علاقمندان به تصویر کشیده است. این موزه به عنوان پیش درآمدی برای تاریخ قدیمی ترکیه و آنکارا است. عتیقه‌ها و مجسمه‌های بسیاری را در موزه تمدن‌های آناتولی خواهید دید که گفته می‌شوند قدمت آن‌ها به هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

 

معرفی ۱۰ پارک زیبا و سرسبز در آنکارا

  • آدرس: کاله، خیابان گوزکو، اولوس، آلتینداغ / آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: همه روزه از ۸:۳۰ الی ۱۸:۳۰

 

تماشای زیبایی‌های آنکارا از برج آتاکوله

یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در آنکارا، آتاکوله (Atakule) نام دارد. آتاکوله برجی به ارتفاع ۴۱۰ فوت بوده و برای زنده نگه داشتن نام آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه به این اسم نامیده می‌شود. «آتا» در زبان ترکی به معنای پیشرو و «کوله» به معنای برج است و «آتاتورک» مبتکر و رئیس جمهور اصلی جمهوری ترکیه بود. این برج زیبا که نقطه عطفی واقع در چانکایا آنکارا است، دارای یک ایوان بزرگ و زیبا می‌باشد که برای مسافران این امکان را فراهم می‌کند تا به تماشای منظره زیبای کل شهر بایستند. همچنین می‌توانید در مقابل این منظره زیبا نشسته و ناهار یا شام لذیذی را نوش جان کنید. چرا که آتالوکه دارای یک رستوران گردان می‌باشد که در هر یک ساعت ۳۶۰ درجه به دور خود می‌چرخد ​​و چشم‌انداز همه جانبه و زیبا از شهر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • آدرس: چانکایا، آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: در طول سال متغیر بوده و بهتر است قبل رفتن از ساعات کاری مطلع شوید.

 

به موزه چنگلهان رحمی ام کوچ رفته و سوار قطار شوید

موزه چنگلهان رحمی ام کوچ (Çengelhan Rahmi M. Koç Museum)، واقع در کنار قلعه آنکارا، یک مرکز تاریخی بسیار جذاب است که نمایش‌های متنوعی را در مورد حمل ‌و نقل، صنعت و مکاتبات گردآوری کرده است. بخش بزرگی از آنچه که در این موزه مشاهده خواهید کرد به طور اختصاصی توسط خانواده کوچ گردآوری و به موزه ارائه شده‌اند. زیورآلات و وسایل کلکسیونی از جمله اسباب‌بازی‌های قدیمی بچه‌ها، وسایل حمل ‌و نقل از جمله قایق‌های بزرگ و کشتی‌های هوایی را در این مکان می‌توانید ببینید. این مرکز تاریخی با نمایش‌ها و تمرین‌های بصری متعدد، از جمله قطار سواری رایگان، قطعا مورد پسند شما واقع خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم در سفر با تور آنکارا حتما از این موزه دیدن کرده و سوار بر قطار جذاب آن شوید.

 

معرفی مرکز خرید کنت پارک در آنکارا

  • آدرس: کاله، دپو سوکاک، آلتینداغ / آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح الی ۱۸ بعدازظهر

 

به پارک گنچلیک رفته و در نمایش استخر شب شرکت کنید

اگر با قطار به آنکارا بروید، یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که هنگام عبور از ایستگاه خواهید دید چرخ و فلک در پارک گنچلیک (Gençlik Park) است. حتی اگر سفر با قطار در برنامه‌ریز‌ی‌های شما در تور آنکارا قرار ندارد باز هم توصیه می‌کنیم حتما به این پارک زیبا رفته و از امکانات تفریحی جذاب آن بهره ببرید. پارک گنچلیک دارای سرگرمی‌های متعددی برای علاقمندان از قبیل زمین‌های بازی سرسبز، یک استخر شنا، تئاتر بیرونی و دو قطار کوچکتر می‌باشد. علاوه بر این، بیش از ۴۰ غرفه در مرکز تفریحی آن وجود دارد که انواع محصولات متعددی را عرضه می‌کنند. هر شب در این مکان استخر اصلی یک نمایش نوری عالی را به اجرا در می‌آورد. با رفتن به این مکان یک روز و شب کاملا سرگرم کننده‌ای را در آنکارا تجربه خواهید کرد.

  • آدرس: آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: همه روزه در هر ساعت شبانه روز

 

حتما غذاهای محلی آنکارا را تست کرده و از خوردن آن‌ها لذت ببرید

در کل کشور ترکیه غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای وجود دارد. به طوری که اغلب غذاهای آن به خصوص غذاهای گوشتی و کباب‌ها شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ترکیه برای مزه کردن غذاهای محلی آن شهر زیبای آنکارا است. دونر کباب از جمله غذاهایی است که به وفور حین پیاده‌روی و گشت و گذار در سطح شهر شاهد آن خواهید بود. معمولا غذاهای محلی آنکارا در مقایسه با کیفیتی که دارند ارزان بوده و قطعا شما را شیفته خود خواهند کرد.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

  • بهترین رستوران‌های آنکارا برای خوردن غذهای محلی: رستوران ترکی آردا، رستوران تریلی
  • زمان: بستگی به رستوران انتخابی شما دارد

 

برای معاشرت با بومیان آنکارا و آشنایی با فرهنگ مردمان آن از نزدیک به کیزیلای بروید

کیزیلای (Kizilay) مرکز اصلی شهر آنکارا و همچنین مرکز کانون‌های اجتماعی مختلف است. این میدان اصلی شهر می‌باشد که در آن افراد مختلف برای ملاقات‌های اجتماعی دور هم جمع می‌شوند. شما می‌توانید اغلب مراکز خرید شهر و کلاب‌های شبانه آنکارا را در اینجا پیدا کنید. پس اگر به دنبال مکانی برای کمی گشت و گذار و معاشرت با بومیان منطقه هستید، کیزیلای اولین پیشنهاد ما به شما عزیزان است.

  • آدرس: آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: در طول روز باز است

 

برای خرید سوغاتی به محله قدیمی آنکارا بروید

از دیگر کارهای جذابی که گردشگران می‌توانند انجام دهند، رفتن به محله قدیمی (Old Quarter) و خرید سوغاتی در سفر به آنکارا برای دوستان و آشنایان خود است. در حین پیاده‌روی و گشت و گذار در محله قدیمی آنکارا می‌توانید فروشندگان زیادی را پیدا کنید که سوغاتی‌های مخصوص این شهر را می‌فروشند. البته توصیه می‌کنیم در خریدهای خود حتما از مهارت‌های چانه زنی که دارید استفاده کنید. در کنار خرید در طول پیاده‌روی خود در این محله با آثار تاریخی مختلفی نیز روبرو خواهید شد.

 

سفر به آنکارا در زمان برگزاری فستیوال‌ها

  • آدرس: آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: در تمامی روزها و ساعات شبانه روز

 

به بازدید از خانه اپرای دولتی آنکارا بروید

خانه اپرای دولتی آنکارا (Ankara State Opera House) یک مکان عالی برای کسانی است که می‌خواهند با فرهنگ‌های این منطقه از نزدیک آشنا شوند. در حین بازدید از اینجا، می‌توانید چندین نمایش سرگرم کننده را که توسط شرکت‌های اپرای دولتی ترکیه، تئاتر دولتی یا شرکت‌های باله دولتی کشور برگزار می‌شوند را تماشا کنید. معمولا اغلب رویدادها یا کنسرت‌هایی که در این مکان اجرا می‌شوند از ماه‌های سپتامبر تا ژوئن برگزار می‌شود و هر ساله توجه مسافران زیادی را به خود جلب می‌کنند. پس اگر اهل کارهای هنری و نمایش‌هایی نظیر تئاتر، اپرا، باله و موارد دیگری از این قبیل هستید حتما رفتن به خانه اپرای دولتی آنکارا را در لیست کارهای خود در آنکارا قرار دهید.

  • آدرس: بلوار آتاتورک، آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: بسته به برنامه‌های اجرایی متغیر خواهد بود

 

بازدید از موزه باستان شناسی و هنر اریمتان را از دست ندهید

موزه باستان شناسی و هنر اریمتان (Erimtan Archaeology & Art Museum) از جمله موزه‌های قابل توجه در آنکارا است که باید در سفر خود به این شهر از آن دیدن کنید. این موزه به شما این امکان را می‌دهد تا از زندگی روزمره در دوره یونان و روم لذت ببرید. در سالن پایین موزه، نمایشگاه‌های موقتی به طور منظم برگزار می‌شوند که به احتمال زیاد مورد توجه شما واقع خواهند شد.

 

تفریح و گردش خانوادگی با کودکان در آنکارا

  • آدرس: کاله، گوزکو اسک، آلتینداغ / آنکارا، ترکیه
  • زمان بازدید: ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر
۱۳ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران