سفر به آنکارا در زمان برگزاری فستیوال‌ها

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
سفر به آنکارا در زمان برگزاری فستیوال‌ها

بسیاری از افراد آنکارا را شهری خسته‌کننده، ساکت و آرام می‌دانند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستی باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. چرا که آنکارا به عنوان پایتخت سیاسی ترکیه میزبان مهم‌ترین فستیوال‌ها و جشن‌های شاد و منحصر به فرد می‌باشد. اگر فکر سفر با تور آنکارا را در سر داشته و دوست دارید سفری متفاوت و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید در این مقاله همراه ما باشید تا با مهم‌ترین فستیوال‌های آنکارا آشنا شده و تاریخ سفر خود را متناسب با آن‌ها تنظیم کنید.

 

فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا (Ankara International Film Festival)

یکی از مهم‌ترین و البته معروف‌ترین فستیوال‌هایی که در آنکارا می‌توان شاهد آن بود، جشنواره بین المللی فیلم است. آنکارا به دلیل اینکه پایتخت کشور ترکیه است سالانه میزبان برگزاری این مراسم در ماه آوریل می‌باشد. اولین بار فستیوال فیلم آنکارا در سال ۱۹۹۸ تحت عنوان نمایشگاه فیلم برگزار گردید. بعدها به یک مراسم سالانه‌ای تبدیل شد که هر ساله در این شهر برگزار شده و بهترین و جدیدترین فیلم‌های سینمای ترکیه را معرفی می‌کند. علاوه بر معرفی فیلم‌ها در این فستیوال موارد دیگری مثل کارتون، طراحی پوستر، عکاسی‌های مطرح، طراحی گرافیک و غیره نیز به نمایش گذاشته می‌شوند. اگر شما نیز عاشق فیلم، سینما و تلویزیون هستید شرکت در این مراسم در کنار فیلم‌سازان معروف ترکیه قطعا ایده جالبی خواهد بود.

 

معرفی مرکز خرید کنت پارک در آنکارا

 

فستیوال بین المللی موسیقی آنکارا (Ankara International Music Festival)

از دیگر فستیوال‌های آنکارا که فرصت شرکت در آن را در سفر به این شهر به دست خواهید آورد، فستیوال بین المللی موسیقی است. از سال ۱۹۹۴ هر ساله مراسم باشکوهی در ماه آوریل در شهر آنکارا با هدف به نمایش گذاشتن موسیقی‌ها و کنسرت‌های شاد برگزار می‌شود. این جشنواره تقریبا یک ماه طول می‌کشد و شما می‌توانید تاریخ سفر خود را متناسب با یکی از روزه‌های اجرای فستیوال موسیقی در آنکارا تنظیم کنید. در این فستیوال شاهد حضور هنرمندان و موسیقیدان‌های مختلفی از کشور ترکیه و دیگر کشورها خواهید بود. این مراسم دارای شکوه بسیار زیادی بوده و تقریبا بیش از ۱۰ هزار شرکت کننده سالانه در آن حضور پیدا می‌کنند. نکته مهمی که برای حضور در این فستیوال باید در نظر داشته باشید تهیه بلیط برای کنسرت مورد نظر خود از مدت‌ها قبل از روز اصلی اجرا است. چرا که فستیوال موسیقی آنکارا از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و ظرفیت بلیط‌های ورودی برای شرکت در کنسرت‌ها خیلی زود تکمیل می‌شود.

 

فستیوال تانگو آنکارا (Ankara Tango Festival)

مردم ترکیه عاشق رقصیدن هستند. به همین دلیل جشنواره‌ای با عنوان، فستیوال تانگو در پایتخت این کشور به صورت سالانه اجرا می‌شود. این مراسم در اواخر ماه نوامبر شروع شده و تا اوایل دسامبر ادامه می‌یابد. این مراسم به قدری مهم بوده و با شکوه زیادی برگزار می‌شود که موفق شده آوازه جهانی پیدا کرده و افراد بسیاری از سرتاسر دنیا و ترکیه برای شرکت در آن حضور پیدا کنند. اگر شما نیز به رقص تانگو علاقه دارید و یا احساس می‌کنید استعداد خوبی در این رقص دارید همین حالا برنامه سفر خود را برای شرکت در این مراسم بی‌نظیر تنظیم کرده و روزی به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

 

آکواریوم بزرگ Aqua Vega در آنکارا

 

فستیوال هدیه آنکارا (Ankara Gift Festival)

از جذاب‌ترین مراسمی که در شهر آنکارا شاهد آن خواهید بود، فستیوال هدیه است. در طول این مراسم که معمولا در ماه دسامبر به صورت سالانه برگزار می‌شود، کل شهر آنکارا به بازاری بزرگ و رنگارنگ تبدیل می‌شود. هدف از این مراسم همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد خرید هدایایی برای آشنایان و کسانی که دوستشان دارید است. از جمله پرطرفدارترین هدیه‌هایی که در این مراسم خریداری می‌شوند، می‌توان به فرش‌ها و گلیم‌های دستباف، لباس‌های محلی و انواع صنایع دستی اشاره کرد.

 

خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

 

فستیوال خرید آنکارا (Ankara Shopping Festival)

یکی از دلایلی که سبب می‌شود اکثر مسافران ترغیب به سفر با یکی از تورهای ترکیه شوند، وجود اجناس باکیفیت و قیمت مناسب در مراکز خرید و بازارهای آن است. پس اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که علاقه بسیاری به خرید کردن دارید بهتر است حضور در آنکارا را در طول برگزاری فستیوال خرید در آن از دست ندهید. فستیوال خرید آنکارا از اول ماه سپتامبر آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه می‌یابد. در طول این مدت اکثر بازارها و مراکز خرید آنکارا ویترین‌های خود را تزیین کرده و تخفیف‌های بسیار خوبی را بر روی اجناس خود در نظر می‌گیرند. علاوه بر آن شهر حالتی بسیار شاد به خود گرفته و کنسرت‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده متعددی در آن اجرا می‌شوند. مهم نیست که قصد خرید چه محصولی را دارید، چرا که در این دو هفته می‌توانید اقلام بسیار خوبی را از جمله وسایل الکترونیکی، پوشاک و ... را با قیمتی باورنکردنی خریداری کنید.

۲۴ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران