خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

آنکارا شهری جذاب و دلخواه است که فروشگاه‌های زیادی از بوتیک‌های مد روز و لوازم جانبی گرفته تا فروشگاه‌های صنایع دستی و سوغاتی را میزبانی می‌کند. شک نداشته باشید که در تور آنکارا فرصت خرید بی‌نظیری خواهید داشت که ساعت‌ها شما را مشغول نگه می‌دارد. در واقع یکی از لذتبخش‌ترین کارهایی که می‌توان انجام دهید خرید کردن است که در آنکارا خواه به دنبال منسوجات دست ساز، کالاهای مسی یا فرش باشید، همه را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه شما را برای خریدی جذاب راهنمایی خواهیم کرد.

 

Çıkrıkçılar Yokuşu & Saman Pazarı

محله Çıkrıkçılar Yokuşu / Saman Pazarı مشهورترین بازار فضای باز شهر است که هر چیزی که فکرش را می‌کنید مانند کالاهای سنتی مس ترکی، عتیقه جات، منسوجات، فرش و جواهرات را به فروش می‌رساند. دو خیابان اصلی که بیشترین فروشگاه را دارند، Koyunpazarı و Can Sokak هستند که در آن بهترین مغازه‌های سوغاتی فروشی در سلیقه‌ها و زمینه‌های مختلف پیدا خواهید. در خیابان‌های سنگفرش شده سرگردان شوید و از فروشگاه‌های واقع در خانه‌های قدیمی عثمانی دیدن کنید تا تجربه‌ای دور از شلوغی شهر داشته باشد. یکی از ردیف‌های محبوب و پرطرفدار کنار ورودی Divan Çukurhan Brasserie است که در آن جواهرات و صنایع دستی دست‌ساز و همچنین یک مغازه روغن زیتون را پیدا خواهید کرد. توقفگاه عالی دیگر Pirinç Han، یک طاقی دو طبقه با تعداد زیادی فروشگاه عتیقه فروشی در هر دو طبقه است که کافه‌ای آرام در حیاط هم دارد. بعد چرخیدن بین فروشگاه‌ها به کافه آن بروید و در حیاط باصفا و دلبازش قدری استراحت کنید و چیزی بخورید.

 

موزه زندان اولوجانلار در شهر آنکارا

 

Bakırcılar Çarşısı

در انتهای Çıkrıkçılar Yokuşu در سلمان سوکاک، بازار مس (Bakırcılar Çarşısı) معروف شهر واقع شده است. در اینجا می‌توانید کالاهای سنتی مسی دست ساز مانند قهوه جوش ترکی، قابلمه‌ها و قابلمه‌های دسته دار بلند، سینی‌های دایره‌ای دست ساز و گلدان سبک عثمانی را پیدا کنید. به علاوه شما در این بازار می‌توانید صنعتگران مس‌سازی را ببینید که در حال ساخت محصولات مسی هستند. ساخت این محصولات و صدای برخورد چکس خود به تنهایی تجربه‌ای جذاب و روندی چشمگیر است. اگر فقط در حدود ۱۰ دقیقه سربالایی را پیاده بالا بروید، بسیاری از مغازه‌های اطراف قلعه آنکارا را نیز خواهید یافت که انواع سوغاتی‌های مربوط به آنکارا را نیز به فروش می‌رسانند.

Geleneksel El Sanatları

این فروشگاه که متعلق به اداره فروشگاههای صنایع دستی (GES) است نیز مکان عالی دیگری برای تهیه کالاهای دست‌ساز سنتی از صنعتگران و زنان هنرمند از سراسر ترکیه است. اداره GES که تخصص حمایت و معرفی هنرمندان و طراحان ترک در سراسر کشور دارد، در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و در زمینه تولید و تبلیغ صنایع دستی، توسعه و پشتیبانی از آن فعالیت می‌کند. در اینجا شما سرامیک‌های زیبای ایزنیک، فرش‌های رنگارنگ، منسوجات، جواهرات، اشیا تزئینی و دکوراتیو شیشه‌ای و حتی پیپ‌های اقیانوسی با مرجان و صدف پیدا کنید که همه آن‌ها دست ساز و بی‌نظیر هستند.

 

راهنمای بهترین فعالیت‌ها در آنکارا

آدرس: 50 Muhsin Yazıcıoğlu Caddesi, Ankara, 6530, Turkey

 

واکو

اگر به دنبال هدیه یا سوغاتی مجلل‌تر برای افراد خاص خانواده و دوستان نزدیک هستید، قطعا Vakko (برترین برند لوکس ترکیه) باید در فهرست کارهای شما باشد. در اینجا نه تنها لباس، کفش و کیف زنانه و مردانه، بلکه وسایل خانه مانند ملافه، حوله، منسوجات آشپزخانه، کوسن‌ها و اشیای تزئینی با نقوش مدرن و سنتی را خواهید یافت. واکو جدا از داشتن مارک شکلاتی خاص خود، به خاطر روسری‌های ۱۰۰٪ ابریشمی با نقوش سنتی ترکی و قومی نیز شهرت فراوانی پیدا کرده است.

آدرس: Gaziosmanpaşa Mah. Arjantin Cad. No:2 Kavaklıdere

 

پاشاباغچه

برند پاشاباغچه یکی از معروف‌ترین نام‌های تجاری ترکی است که محصولات شیشه‌ای بسیار باکیفیت و جذابی در طرح‌های مدرن و سنتی تولید می‌کند. این برند راهی عالی برای خرید سوغاتی‌های باکیفیت و هدایای نفیس به افراد درجه یک است. تنوع کالاهای پاشاباغچه بسیار بالا است. خواه زیور آلات الهام گرفته از عثمانی، سرامیک‌هایی با نقوش nikznik، یا اشیا شیشه‌ای گلدار و گلدان‌های به سبک بیکوز، در پایان می‌توانید چند چیز برای خود و همچنین هدیه برای عزیزان خریداری کنید. همچنین اگر به دنبال چیزی با همین کیفیت اما ساده‌تر هستید پاشاباغچه یک سری لیوان‌های زیبای چای خوری و قهوه خوری دارد که در طرح‌های جذاب و متنوع در دسترس قرار دارند. همچنین لوازم جانبی شیشه‌ای جذاب که با نوشته و نقش و نگار سنتی تزئین شده‌اند می‌تواند زینت بخش منزل شما و خرید فرهنگی و ماندگار باشد.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

آدرس: Çankaya Mah. İran Cad. No:8A/3, Çankaya

۳۱ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران