مراکز خرید آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
مراکز خرید آنکارا

آنکارا بهترین مکان‌های خرید را در خود جای داده و در سفر به این شهر، می‌توانید خود را برای دیدن محصولات جذاب مختلف بومی و بین المللی آماده کنید. از سوغاتی‌های جالب توجه در بازارهای محلی گرفته تا مارک‌های بین المللی در مراکز خرید مجلل را خواهید یافت. برترین مراکز خرید آنکارا، علاوه بر امکانات خرید، جذابیت‌هایی همچون امکانات سرگرمی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را در زیر یک سقف ارائه می‌دهند.

 

آرمادا

در سفر با تور آنکارا، حتما سری بزنید به مجتمع تجاری و اداری مدرن Armada که در منطقه‌ پرجنب‌وجوش چانکایا واقع شده و با طراحی چند سطحی منحصر به‌ فردش، یکی از برترین مراکز خرید آنکارا به شمار می‌آید. این ساختمان که در فضای بسیار وسیعی به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع گسترده شده، شامل ۲۵۰ فروشگاه در دو ساختمان، بعلاوه یک برج اداری ۲۱ طبقه، اتاق‌های مطالعه، امکانات سرگرمی، یک سینما، یک سوپرمارکت نسبتا بزرگ، پارکینگ مدرن با ظرفیت ۳۱۰۰ وسیله نقلیه و تعدادی رستوران و کافه است که خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را سرو می‌کنند!

آدرس: Beştepe, Dumlupınar Blv. No:6, 06560 Yenimahalle/Ankara, Türkiye

عکس: atasarim.com.tr

 

آنکامال

بازدید از ANKAmall آنکارا را، قویا به گردشگران تور ترکیه توصیه می‌کنیم. این گشت و گذار، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در این شهر انجام داد و اینجا همچنین، بعنوان یکی از بهترین مراکز خرید آنکارا شهرت دارد. علاوه بر بوتیک‌های شگفت‌انگیز موجود، می‌توانید تعدادی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده را نیز در اینجا بیابید. مرکز تفریحی کودکان، سینما، کافه‌ها و رستوران‌ها، دستگاه خودپرداز و پارکینگ، از دیگر امکانات این مکان مفرح به شمار می‌آیند.  

در واقع اولین چیزی که هنگام صحبت در مورد خرید در آنکارا به ذهن متبادر می‌شود، آنکامال است که برای اولین بار، در سال ۱۹۹۹ و در فضایی به مساحت ۱۲۰۰۰۰ متر مربع در ۵ طبقه افتتاح شد. اینجا مشتمل بر مجموعه بزرگی از برندهای داخلی و بین المللی نظیر JACK JONES، Armani، Adidas، D R و Zara است و می‌توانید همراه با دوستان و عزیزانتان در مسیرهایی قدم بزنید که مملو از ۳۳۰ فروشگاه است.

در اینجا پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم جانبی، جواهرات فانتزی، ساعت، لوازم خانگی، اقلام الکترونیکی را خواهید یافت. همچنین یک سوپرمارکت برای خرید مواد غذایی، نان، مواد نظافتی یا هر کالای مصرفی دیگر، از مهمترین گزینه‌های خرید موجود در این مکان به شمار می‌آید.

آدرس: Gazi, Konya Devlet Yolu, Mevlana Blv. No:2, 06560 Yenimahalle/Ankara, Türkiye

 

هتل دیوان چوکورهان در آنکارا

عکس: ankamall.com.tr

 

آتاکوله

یکی دیگر از محبوب‌ترین مراکز خرید آنکارا، مرکز خرید ۵ طبقه و یا برج  Atakule در منطقه چانکایا است که به خاطر برج رستوران چرخانش شهرت دارد.

بعلاوه تراس تماشای این ساختمان در ارتفاع ۸۷ متری و دو آسانسور که تا ارتفاع ۱۲۵ متری بالا می‌روند، چشم اندازهایی بی بدیل از شهر را ارائه می‌دهند. علاوه بر انبوهی از فروشگاه های برند و محلی لوکس، می‌توانید در اینجا شاهد یک تالار عروسی، یک کافه بار و چندین رستوران و سینما نیز باشید.

آدرس: Çankaya, Atakule, 06690 Çankaya/Ankara, Türkiye

عکس: aliamimarlik.com.tr

 

مرکز خرید کنت پارک

مرکز خرید Kentpark، یکی از بهترین مراکز خرید آنکارا بوده و چیزهای شگفت انگیز زیادی برای ارائه دارد. می‌توانید در ۵ طبقه و در میان ۲۰۴ مغازه عالی قدم بزنید و از خرید در فروشگاه‌های مردانه و زنانه و بچگانه لذت ببرید. مجموعه‌ای بزرگ از اجناس از جمله پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات و ساعت‌های شیک متناسب با انواع سلیقه‌ها و سنین مختلف و تنوع فوق العاده‌ای از لوازم جانبی، لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی با قیمت‌هایی مقرون به صرفه را در اینجا خواهید یافت. بعلاوه باید گفت برندهای معروف بین المللی و محلی موجود در مرکز خرید عبارتند از Boyner، US POLO، Bershka، Pull & Bear، و Zara.

سوپرمارکت مرکز خرید نیز، تمام مایحتاج را پوشش می‌دهد از جمله سبزیجات و میوه‌های تازه، انواع گوشت و بسیاری موارد دیگر. در نهایت امکانات سرگرمی از جمله شهربازی، مرکز تفریحی کودکان و امکانات بازی‌های بولینگ، سینما و کافه‌ها و رستوران‌های جذاب نیز، در این مرکز خرید به استقبال علاقمندان می‌آیند.

آدرس: Mustafa Kemal, Dumlupınar Blv. 7.km, 06800 Çankaya/Ankara, Türkiye

 

بهترین سفرهای یک روزه از آنکارا

عکس: oncuoglu.com.tr

 

اوت لت اپتیموم

Optimum Outlet که از مهمترین مراکز خرید آنکاراست، هر روز مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و جالب است بدانید این مکان، در ۲۹ اکتبر ۲۰۰۴ بعنوان اولین مرکز خرید اوت لت شهر افتتاح شد.

اینجا مجموعه وسیعی از فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها و امکانات سرگرم کننده را در خود جای داده است. در اینجا فرصتی خواهید داشت برای یافتن هر چیزی که به دنبال آن هستید. این مرکز خرید ۴ طبقه نیز به رسم دیگر مراکز خرید آنکارا، اجناسی عالی از برندهای محلی و بین المللی از جمله پوشاک برای هر رده سنی، کیف و کفش در سبک‌ها و انواع مختلف، لوازم جانبی، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، لوازم خانگی و محصولات الکترونیکی را ارائه می‌دهند و می‌توانید از خرید کالاهای Columbia, Adidas, Calvin Klein و Nike لذت ببرید.

و اگر با فرزندان خردسال به گشت و گذار مشغولید نیز می‌توانید آنها را با پاپ کورن و تنقلات خوشمزه، سینما و مرکز تفریحی کودکان سرگرم کنید. بعلاوه انواع کافه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای برند همچون Burger King، KFC، Popeyes، Kahve Dunyasi Cafe و Starbucks را در اینجا خواهید یافت.

آدرس: Etiler, Ayaş Ankara Yolu Blv. No:93, 06796 Etimesgut/Ankara, Türkiye

عکس: ateksis.com

 

نکست لول

مرکز خرید Next Level از زمانی که درهای خود را در سال ۲۰۱۳ باز کرد تاکنون، چشم انداز جدیدی را برای پایتخت به ارمغان آورده و یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید آنکارا به شمار می‌آید. اینجا نه تنها به خرید، بلکه به فرهنگ، هنر و زندگی نیز بعد جدیدی اضافه کرده است.

این مرکز، در تقاطع جاده‌های اسکی شهیر و قونیه واقع شده و با توسعه سریع آنکارا، به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم آنکارا بدل شده است. معماری این مرکز خرید، برنده جوایز بوده و در عین حال، بعنوان مکانی برای خرید به هر نیازی پاسخ می‌دهد و میزبان طیف گسترده‌ای از برندها و فروشگاه‌هاست. همچنین با وجود تراس بیرونی، کافه‌ها و رستوران‌های متمایز و محیطی مناسب با منظره استخر، به پاتوق مهمی برای ساکنان آنکارا بدل شده است. در نهایت، این مکان رویدادهای متنوع هنری را نیز در طول سال ترتیب می‌دهد.

آدرس: Kızılırmak, Dumlupınar Blv. No:3, 06520 Çankaya/Ankara, Türkiye

 

بهترین مکان‌ها برای صرف بستنی در آنکارا

عکس: msg.co

 

اوت لت آسیتی

اکنون بیایید سری بزنیم به اوت لت Acity که یکی دیگر از برترین مراکز خرید آنکارا بوده و بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی لوازم جانبی، جواهرات شیک، پوشاک، لوازم خانگی مقرون به صرفه و سایر کالاهای موردنیاز را متناسب با هر سلیقه و بودجه‌ای پیش روی مخاطبانش می‌گشاید. بعلاوه این شانس را خواهید داشت که فروشگاه‌های الکترونیکی خوب و متعددی را در اینجا پیدا کنید. در اینجا اجناسی باکیفیت از برندهای معروف بین المللی و محلی نظیر Puma، The North Face، Tommy Hilfiger، Guess، و Nike به زیبایی خودنمایی می‌کنند. بعلاوه سوپرمارکت، محصولات غذایی مورد نیازتان را به نحوی تازه و باکیفیت ارائه می‌دهد.

و اگر به صورت خانوادگی به گشت و گذار مشغولید، می‌توانید با بازدید از مکان‌های تفریحی متعدد اوقات خوشی را با فرزندان‌تان داشته باشید و از وقت گذرانی در اتاق کودکان، مرکز تفریحی، شهر بازی و سینمایی که جدیدترین فیلم‌ها را اکران می‌کند لذت ببرید. در نهایت برای شکم گردی به طبقه ۲ بروید و در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد موجود مانند KFC و Sbarro، Mado Cafe و Starbucks، از شکم گردی و صرف غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

آدرس: Macun, Fatih Sultan Mehmet Blv No:244, 06374 Yenimahalle/Ankara, Türkiye

عکس:‌ dir.gen.tr

 

مرکز خرید پانورا

این مرکز خرید ۴ طبقه زیبا، در سال ۲۰۰۷ درهای خود را به روی علاقمندانش گشود و به سرعت بعنوان یکی از بهترین مراکز خرید آنکارا شهرت زیادی به دست آورد. مرکز خرید Panora نیز مجموعه وسیعی از فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها مشتمل بر ۱۷۴ فروشگاه در انواع مختلف را ارائه می‌دهد و یکی از بهترین فضاها را برای وقت گذرانی و خرید رقم می‌زند.

می‌توانید در میان انبوهی از فروشگاه‌های پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه و فروشگاه‌های لباس ورزشی به گشت و گذار بپردازید و به راحتی گزینه مردنظرتان را با قیمتی مناسب پیدا کنید.  

بعلاوه انواع مدل‌های کیف و کفش، فروشگاه‌های لوازم جانبی، تنوع بالایی از جواهرات و ساعت‌های ممتاز و لوازم خانگی و الکترونیکی جذاب را می‌توانید در اینجا شاهد باشید. در کل این مرکز، کالاهایی از برندهای مطرح بین المللی و محلی از جمله GAP، Boyner، Zara، و Hugo Boss را به نمایش می‌گذارد.

از طرفی، بدون شک نیاز به خرید مواد غذایی و کنسروهایی روزانه خواهید داشت. در واقع همه آنچه را که نیاز دارید، در سوپرمارکت واقع در مرکز خرید خواهید یافت. در نهایت می‌توانید از خدمات تفریحی فراوان از جمله شهر بازی، سینما، رستوران‌ها و کافه‌های طبقه ۱ و ۲ برخوردار شده و اوقاتی باکیفیت را همراه عزیزانتان سپری نمایید.

آدرس: Oran, Kudüs Cd. No:3, 06450 Çankaya/Ankara, Türkiye

 

آشنایی با مقبره آتاتورک در آنکارا

عکس: panora.com.tr

 

مرکز خرید گوردیون آنکارا

و در پایان، هنگامی که تصمیم گرفتید زمان لذت بخشی را در مراکز خرید آنکارا سپری کنید، از شما دعوت می‌کنیم تا از مرکز Gordion نیز دیدن کنید. جایی که فرصت خواهید داشت تعدادی از محصولات و اقلام فوق العاده را کشف کنید که در ۱۵۰ فروشگاه و در ۴ طبقه ارائه شده‌اند. بدون شک بازدید از این مرکز خرید با وجود طیف گسترده‌ای از برندهای خرده فروشی بومی و بین المللی نظیر  Mango، Zara، Adidas و HM  و همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها و امکانات تفریحی، سفرتان را خاطره انگیزتر می‌کند.

می‌ توانیددر فضایی قدم بزنید که دارای فروشگاه‌های متعددی برای آقایان و خانم‌ها و همچنین کودکان است. بعلاوه می‌توانید از گشت و گذار در میان مغازه‌های متنوع کیف و کفش لذت ببرید تا آنچه را که از نظر سبک، رنگ و کیفیت موردنظرتان است، برای خودتان و یا بعنوان سوغاتی خریداری کنید. از طرفی سایر اجناس از جمله لوازم جانبی،  جواهرات، ساعت‌ها، عطر و ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز با قدرت در اینجا خودنمایی می‌کنند.

آدرس: Ümit Mah. Ankaralılar Cad, Ankara, Türkiye

عکس: gordion.com.tr

 

در نهایت از دیگر مراکز خرید آنکارا می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • سپامال
  • کیزیلای
  • آرکادیوم
  • آنتارس
  • مترومال
  • کاروم
  • تپه پرایم
  • وان تاور

منبع ۱

منبع ۲

۰۵ مرداد ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 18 آذر 1402)

نظرات کاربران