معرفی ۱۰ پارک زیبا و سرسبز در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
معرفی ۱۰ پارک زیبا و سرسبز در آنکارا

پارک‌ها به عنوان نمادی از بافت سبز شهرها از ارزش بسیار بالایی در سرتاسر جهان برخوردار هستند. به طوری که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در طول سفر خود برای رسیدن به کمی آرامش و استفاده از زیبایی طبیعت سعی می‌کنند تا سری به پارک‌های مقصد گردشگری خود بزنند. از آنجایی که شهر آنکارا به عنوان پایتخت سیاسی ترکیه سالانه مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد، در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی زیباترین پارک‌های آنکارا بپردازیم. چنانچه علاقمند به طبیعت‌گردی بوده و قصد سفر با تور آنکارا را دارید با خواندن این مقاله ما را همراهی کنید.

 

نکات مهم در مورد پارک‌های آنکارا

وقتی صحبت از پارک‌های آنکارا می‌شود، تنوع گزینه‌ها برای فعالیت‌های مختلف توجه اکثریت را به خود جلب می‌کند. چرا که پارک‌ها و مناطق تفریحی آنکارا نیز همانند هر کلان شهر دیگری روز به روز در حال افزایش است. پارک‌های آنکارا مکان‌هایی هستند که می‌توان زندگی روزمره، معاشرت، ورزش و از همه مهمتر استراحت را در آن به صورت یکجا تجربه کرد. همچنین پارک‌های آنکارا را تقریبا در هر منطقه از شهر می‌توان پیدا کرد. بنابراین گردشگران تور آنکارا در هر نقطه‌ای از شهر که اقامت داشته باشند می‌توانند پارکی زیبا و دوست داشتنی را در همین نزدیکی‌ها پیدا کرده و لحظات خوشی را به همراه خانواده در آن برای خود رقم بزنند.

از آنجایی که آنکارا به عنوان پایتخت کشور توریستی ترکیه شناخته می‌شود، زندگی در آن برای مردم پر تکاپو و شلوغ خواهد بود. به همین دلیل مهم است که هرازگاهی به پارک‌ها رفته و از طبیعت و سرسبزی لذت برد. پارک‌های آنکارا در هر منطقه‌ای از شهر فعالیت‌هایی برای کودکان و بزرگسالان را فراهم می‌کند. معمولا این پارک‌ها مجهز به محل نشستن و فضای مخصوص پیاده‌روی هستند.

 

معرفی بهترین رستوران‌های آنکارا

فعالیت‌هایی که باید در پارک‌های آنکارا انجام دهید

آنکارا از لحاظ آب و هوایی جز شهرهای آلوده ترکیه محسوب می‌شود. بنابراین رفتن به پارک‌ها در تور آنکارا می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای فرار از آلودگی شهری و لذت بردن از فضای سرسبز باشد. علاوه بر این موضوع در زیر به چند فعالیت مهم که در پارک گردی در تور آنکارا می‌توانید تجربه کنید، پرداخته‌ایم:

  • می‌توانید برای پیاده‌روی صبحگاهی یکی از پارک‌های آنکارا را انتخاب کنید. پس مهم نیست که در سفر هستید، اگر اهل ورزش و پیاده‌روی هستید پارک‌های آنکارا گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.
  • علاوه بر پیاده‌روی در پارک‌های آنکارا می‌توانید ورزش‌های مختلفی را در آن‌ها انجام دهید. چرا که در اغلب این پارک‌ها یک منطقه ورزشی مناسب مخصوص کسانی که می‌خواهند ورزش کرده و یا لاغر شوند وجود دارد.
  • می‌توانید در طول روز برای کمی استراحت و ریلکس کردن یکی از پارک‌های آنکارا را انتخاب کنید. زیرا پارک‌ها دارای محیطی سرسبز بوده و حس آرامش را به افراد القا می‌کنند.
  • شما می‌توانید خارج از فعالیت بدنی در پارک‌های آنکارا، از آلاچیق و نیمکت‌های آن بهره ببرید و به استراحت بپردازید.
  • بسیاری از بومیان منطقه پارک‌ها را برای معاشرت و در ارتباط بودن با افراد دیگر انتخاب می‌کنند.
  • این امکان برای کودکان فراهم می‌شود که آزادانه وقت خود را در پارک‌های آنکارا بگذرانند. چرا که اغلب پارک‌ها دارای زمین بازی برای کودکان هستند.
  • همچنین پارک‌های آنکارا با مناطق مناسب برای دوچرخه سواری شما را در گذراندن ساعاتی شاد و به یادماندنی همراهی خواهند کرد.
  • برخی از پارک‌های آنکارا دارای زمین‌های بازی از قبیل زمین فوتبال، بسکتبال و والیبال هستند. بنابراین یافتن فعالیت‌های متنوع برای همه گروه‌های سنی مختلف در این پارک‌ها کار سختی نیست.

زیباترین پارک‌های آنکارا

همان طور که گفته شد آنکارا نیز همانند هر شهر توسعه یافته دیگری پارک‌های متنوع و گوناگونی را در خود جای داده است. به طوری که طبیعت زیبای این پارک‌ها از میان انبوه ساختمان‌های شهر خودنمایی می‌کنند. اکثر این مناطق به صورت پارک طبیعی بوده و در اطراف دریاچه‌های آنکارا قرار دارند. در نتیجه فرصت‌های مختلفی مانند پیک نیک را نیز ارائه می‌دهند. چنانچه ایده رفتن به پارک‌های آنکارا در طول سفر برای شما نیز جذاب است در ادامه همراه ما باشید تا با معروف‌ترین و زیباترین این پارک‌ها آشنا شوید:

 

اقامت در هتل‌های لوکس آنکارا

۱. پارک دریاچه ایمیر (Eymir Gölü Parkı)

دریاچه ایمیر کمی خارج از شهر آنکارا قرار دارد اما دسترسی به آن خیلی سخت نیست و علاقمندان می‌توانند دسترسی بسیار آسانی به این دریاچه و در نتیجه پارک اطراف آن داشته باشند. این پارک با جانوران منحصر به فرد خود به یک منطقه طبیعی جالب تبدیل شده‌اند. در اطراف دریاچه ایمیر می‌توانید به تنهایی یا به صورت گروهی دوچرخه سواری کنید یا در هوای تازه قدم بزنید. دریاچه ایمیر که فعالیت‌های تفریحی مختلفی مانند ماهیگیری را نیز ارائه می‌دهد مکانی بی‌نظیر برای لذت بردن از طبیعت زیبای آنکارا است.

۲. پارک آنلاتلیبل تاسیسلر (Ahlatlıbel Tesisleri Parkı)

هر چند که این پارک در مرکز شهر آنکارا قرار ندارد اما آنقدرها هم که تصور می‌شود دور از دسترس نیست. این پارک دوست داشتنی محیط‌های مناسبی را برای پیک نیک ارائه می‌دهد. همچنین محیط مناسبب برای بازی کودک نیز در آن وجود دارد. علاوه بر بخش‌های مختلف زمین بازی مانند سرسره، محوطه‌های پیست برای کودکان می‌توان از قسمت‌های دنج و آرام پارک برای کمی نشستن و استراحت کردن نیز بهره برد. معمولا خانواده‌های ترک آخر هفته‌ها این پارک را برای کمی تفریح و سرگرمی انتخاب می‌کنند. داشتن فضای بسیار بزرگ، زمین تنیس و پیاده روی خوش منظره این پارک را در مقایسه با دیگر پارک‌های شهر، متمایز کرده است.

 

معرفی مرکز خرید آنکامال آنکارا

۳. پارک دریاچه موگان آنکارا (Mogan Gölü Ankara Park)

دریاچه موگان، واقع در اطراف گلباشی، به عنوان یک پارک طبیعی نیز برای خدمات رسانی گزینه مناسبی است. دریاچه موگان آنکارا جایی است که می‌توانید برای ساعاتی از هوای آلوده شهر دور شوید. این پارک که جزو اولین پارک‌های طبیعی می‌باشد که در آنکارا به ذهن‌ها می‌رسد، دارای محوطه پیاده‌روی، دویدن، زمین‌های بازی، مرکزی برای علاقمندان به اسب سواری و زمین‌هایی برای ورزش‌های مختلف است.

۴. مزرعه جنگلی آتاتورک (Atatürk Orman Çiftliği)

پارک‌های آنکارا تنها محدود به پارک‌های خارج از شهر نمی‌شود. به طوری که علاقمندان می‌توانند از پارک‌های مختلفی در درون شهر نیز با دسترسی آسان لذت ببرند. به خصوص اگر فرصت زیادی در طول سفر برای گشت و گذار و تفریح ندارید پارک‌های درون شهری مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهند بود. یکی از بهترین این موارد مزرعه جنگلی آتاتورک می‌باشد که در مرکز شهر آنکارا قرار دارد. این پارک از سال ۱۹۲۵، توانسته مورد توجه افراد علاقمند به طبیعت قرار بگیرد. مزرعه جنگلی آتاتورک عنوان بزرگترین پارک آنکارا در شهر را به خود اختصاص داده است.

 

خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

۵. پارک جوانان آنکارا (Ankara Gençlik Parkı)

پارک جوانان که از دیگر پارک‌های آنکارا به حساب می‌آید در مرکز شهر قرار داشته و دسترسی به آن از هر نقطه شهر تقریبا سریع و آسان است. پارک جوانان مکانی است که می توانید نظاره‌گر طبیعت آنکارا بوده و زیبایی آن را به طور کامل حس کنید. این پارک که در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد، از همان سال‌ها توسعه یافته و تا به امروز توانسته بافت سرسبز خود را حفظ کند. از جمله جذابیت‌های این پارک می‌توان به استخر بزرگ و فواره‌های تماشایی آن اشاره کرد. پارک جوانان از جمله پارک‌هایی است که تمامی گروه‌های سنی می توانند در آن زمان خوبی را سپری کنند.

۶. پارک کوگولو (Kuğulu Park)

این پارک که تقریبا می‌توان گفت در مرکز آنکارا قرار دارد، از سال ۱۹۵۸ به عنوان پارک استفاده می‌شود. البته این پارک مساحت نسبتا کوچکی را به نسبت دیگر پارک‌های آنکارا دارد اما مکانی محبوب برای تفریح و پیاده‌روی مردم این منطقه است. اکثریت افراد این پارک‌ را صرفا برای نشستن بر روی نیمکت‌ها و استراحت ترجیح می‌دهند.

 

۷ غذایی که باید در آنکارا امتحان کنید

۷. پارک استقلال (Kurtuluş Parkı)

برخی از پارک‌های آنکارا صرفا با داشتن مسیرهایی برای پیاده‌روی شناخته می‌شوند. چرا که مسیرهای پیاده‌روی زیبا، طولانی و خوش منظره از ویژگی‌های بارز آن‌ها هستند. چنانچه شما نیز به دنبال مسیری برای پیاده‌روی هستید، پارک استقلال گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این پارک که با مسیر پیاده‌روی خود از سایر پارک‌ها متمایز است دارای مسیر در ۴ ردیف است. به این ترتیب می‌توانید بدون هیچ گونه مزاحمتی در اینجا راه بروید. پارک کورتولوش یا به عبارتی دیگر پارک استقلال، جایی است که می‌توانید در میان درختان زیادی قدم بزنید.

۸. پارک دره دیکمن (Dikmen Vadisi Park)

بر خلاف سایر مناطق پیاده‌روی، پارک دره دیکمن این فرصت را برای قدم زدن و دویدن در یک محیط اجتماعی‌تر ارائه می‌دهد. چرا که در این پارک مناطقی وجود دارند که می‌توانید بعد از پیاده‌روی در آنجا بنشینید و استراحت کنید. همچنین این امکان را خواهید داشت که قهوه یا چای لذیذ ترکی را در آن نوش جان کنید و انرژی بگیرید. از زیبایی‌های قابل توجه پارک دره دیکمن گل‌های زیبایی است که در بهار شکوفا می‌شوند و به مسیر پیاده‌روی در اینجا رنگ می‌بخشند.

 

موزه زندان اولوجانلار در شهر آنکارا

۹. پارک گیاه شناسی آنکارا (Ankara Botanik Park)

از دیگر پارک‌های قابل توجه آنکارا برای پیاده‌روی کردن و لذت بردن از طبیعت زیبای آن پارک گیاه شناسی است. در این منطقه می‌توانید با آرامش در میان درختان قدم زده و آرامش را برای روح خود به ارمغان بیاورید. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید و پیاده‌روی از پارک گیاه شناسی آنکارا فصل پاییز است. چرا که در این فصل قدم زدن در میان درختان با رنگ‌های نارنجی، زرد و قهوه‌ای احساس بسیار متفاوت و دوست داشتنی خواهد داشت.

۱۰. پارک حیدر علی اف (Haydar Aliyev Parkı)

دهمین و آخرین پارکی که در این مقاله قصد معرفی آن را برای بازدید در تور آنکارا داریم پارک حیدر علی اف است. این پارک در منطقه ینی محله (Yeni Mahalle) قرار داشته و از سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است. در اینجا مناطق وسیعی برای پیاده‌روی وجود دارد. به طوری که علاقمندان می‌توانند در یک کار منظره منحصر به فرد و در یک منطقه آرام و تا حدودی دورافتاده قدم بزنند.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران