معرفی بهترین رستوران‌های آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
معرفی بهترین رستوران‌های آنکارا

یکی از اصلی‌ترین تجارب در سفر به جایی رفتن به رستوران‌ها و خوردن انواع غذاهای محلی و رسمی و خیابانی آن است.  اگرچه آنکارا به عنوان دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت آن بیشتر برای تجارت و کارهای مربوط به مشارکت‌های تجاری شناخته می‌شود اما نمی‌توان جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی آن را نادیده گرفت. در تور آنکارا شما می‌توانید به دیدن جاذبه‌های دیدنی تاریخی و تفریحی بروید و در ازدحام توریستی بسیار کم‌تری از استانبول به راحتی بچرخید و بهترین غذاهای محلی منطقه و ترکیه را امتحان کنید و در طعم کباب‌های بسیار خوشمزه غرق شوید. در این مقاله بنا داریم تا شما را در یافتن بهترین رستوران‌های این شهر یاری کنیم.

 

Trilye Restaurant

آنکارا در وسط فلات آناتولی و صدها دورتر از دریا قرار گرفته به همین دلیل وقتی حرف از غذای دریایی به میان بیاید هیچ کس فکرش را نمی‌کند که چنین غذاهایی را بتوان در این شهر با بهترین کیفیت و مزه پیدا کند. با این همه بسیاری از مردم غذا خوردن در رستوران تریلیه را یکی از بهترین تجارب آنکارا می‌دانند. در فضای رستوران سایبان بزرگی که با نورهای آبی تزئین شده، حیاط مرکزی را با درختان زردآلو و گیلاس پوشانده، در حالی که سالن غذاخوری سرپوشیده با پنجره‌های عریضش مشرف به فضای سبز است و لذت غذا خوردن غذا را در اینجا دوچندان می‌کند. خدمات عالی و طعم غذاها به شدت بیادماندنی هستند. منوی آن‌ها از غذاهای دریایی و طیفی از ماهی‌ها و مزه‌ها تشکیل شده اما ظرف ماهی آن‌ها بی‌نظیر است.

 

مجموعه‌های سینمایی برتر در آنکارا

آدرس: Kazım Özalp Mah, Kuleli Sokağı No: 32, 06680 Çankaya/Ankara, Turkey

 

Fige Restaurant

کف‌های چوبی صیقلی، دیوارهای شیشه‌ای بلند و رنگ‌های قرمز گرم فضایی شیک و جذاب را در در این رستوران به وجود آورده که در همان ابتدای ورود شما را مجذوب خود می‌کند. این رستوران جذاب دارای دو فضای سربسته در سالن اصلی و یک باغ رنگارنگ و پر شکوفه برای کسانی که از غذاخوری در فضای باز لذت می‌برند تشکیل شده است. این رستوران که در منطقه اداری چانکایا واقع شده، محل استقرار بسیاری از سفارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی است، و امکان تماشای برج آتاکوله را فراهم می‌کند، منظره‌ای که مخصوصا در شب زیباست. به همین دلیل بسیاری که در اینجا غذا می‌خورند افرادی تاجر و یا اداری رده بالا هستند.

آدرس: Çankaya, Çankaya Mahallesi , Prf. Dr. Aziz Sancar cad. (Eski, Prof. Dr Aziz Sancar Caddesi No:15, 06690 Çankaya/Ankara, Turkey

 

Özler Döner

برای عاشقان کباب و انواع دونر این یکی از بهترین تجارب غذا خوردن در آنکارا ارائه می‌دهد که ادعا می‌شود بهترین کباب‌های آنکارا را سرو می‌کند. به جای این که برای یک وعده غذایی سریع به هر دونر فروشی که در سراسر شهر دید بروید برای تجربه بهترین غذاهایی که می‌توانید در آنکارا بخورید به این رستوران بروید و از دونرهایی نوش جان کنید که تا عمر دارید مزه آن را فراموش نخواهید.

 

معرفی برترین هتل‌های لاکچری آنکارا

آدرس: Hacı Bayram, Şht. Keskin Sk. No:3, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

 

Quick China

فضای داخلی این رستوران که با طراحی تیره و استفاده از ماکت‌های پاندا اشاره به منو و حس شرقی دارد یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شهر است که با ۵ شعبه فعال در سراسر آنکارا غذاهای خوشمزه و با کیفیت شرقی و مخصوصا چینی را سرو می‌کند. شما می‌توانید غذاهای بی‌نظیر و خوشمزه منو را در رستوران میل کنید و یا به صورت بیرون‌بر تحویل بگیرید. غذاها بسیار خوشمزه هستند و تجربه‌ای کاملا متفاوت در آنکارا به شما ارائه می‌دهد اینکه در جایی دیگر بتوانید از غذاهای کشورهای سوم هم نوش جان کنید.

آدرس: Beştepe, Söğütözü Cd., 06560 Yenimahalle/Ankara, Turkey

 

Mezzaluna

اگر همچنان به دنبال ماجراجویی در آنکارا هستید و از خوردن کباب خسته شده‌اید و غذاهای شرقی هم باب میل‌تان نیست می‌توانید به این رستوران ایتالیایی فوق‌العاده پناه ببرید که طعم واقعی سبک ایتالیایی را درست وسط آناتولی ترکیه ارائه می‌دهد. اگرچه انواع پاستاها و لازانیا هر شکم پرستی را شیفته خود می‌کند اما مطمئن باشید از سفارش آن پیتزاهای هیزمی که زیرش را نان نازکی پوشش داده اصلا پشیمان نخواهید شد. با این همه هر چه که سفارش می‌دهید از سفارش سالادهای معروف و خوشمزه غافل نشوید. قیمت‌ها در این رستوران کمی گران‌تر از جاهای دیگر است اما شک نداشته باشید که ارزشش را دارد.

 

سفر به آنکارا در زمان برگزاری فستیوال‌ها

آدرس: Gaziosmanpaşa, İran Cad, Turan Emeksiz Sk. No:1, 06700 Kavaklıdere/Ankara, Turkey

 

Royal Deewan

ماجراجویی غذا با طعم و مزه‌های مختلف در تور آنکارا گویی تجربه‌ای تمام نشدنی و بی‌پایان است که هرگز تمامی ندارد. یکی دیگر از این رستوران‌های ماجراجویانه رویال دیوان است که غذاهای هندی پر ادویه و فوق‌العاده را برای عاشقان غذاهای فلفلی و تند ارائه می‌دهد. اگرچه منوی این رستوران ترکیبی از گزینه‌های عربی و چینی هم سرو می‌کند اما قلب تپنده منو غذاهای هندی هستند که رستوران به آن پایبند است و دیگر گزینه‌ها جهت تنوع بیشتر قرار داده شده است.

Leman Kültür

این رستوران که اسم خود را از کمیکی ترکی به همین نام گرفته یکی از رستوران‌های برتر آنکارا است که غذاهای محبوبی فست فودی و غربی مثل همبرگر با سیب زمینی سرخ شده لذیذ، انواع ساندویچ‌ها و طیفی از نوشیدنی‌های محبوب و جذاب را سرو می‌کند. از لحاظ طراحی داخلی این رستوران همان فضای داستانی کمیک را انعکاس می‌دهد که برای بازدیدکنندگان به شدت جذاب و دوست داشتنی است. قیمت غذاها در این رستوران تقریبا مناسب و ارزان بوده و باعث رضایت بیشتر شما می‌شود.

آدرس: Remzi Oğuz Arık, No:80/, Bestekar Cd No:13, 06680 Çankaya/Ankara, Turkey

 

Divan Brasserie Çengelhan

قدمت ساختمان قدیمی و بسیار جذابی که این رستوران در آن قرار دارد به سال ۱۵۲۳ برمی‌گردد. این ساختمان در اصل به عنوان کاروانسرا ساخته شده بود تا از از بازرگانان و مسافرانی که شب را در ارگ آنکارا سپری می‌کردند میزبانی کند. اما امروزه این کاروانسرا میزبان موزه چنگلهان راحمی، موزه حمل و نقل آنکارا است که در گوشه‌ای از حیاط زیر سقف شیشه‌ای رستوران دیوان واقع شده است. در منوی این رستوران غذاهای بسیار خوشمزه و اصیل ترکی و برخی از غذاهای دریایی قرار داده شده که با کیفیتی عالی در فضایی بی‌نظیر سرو می‌شوند. همانطور که انتظار می‌رود قیمت‌ها کمی بالاتر از حد معمول هستند.

 

معرفی مرکز خرید آنکامال آنکارا

آدرس: Kale, Depo Sokak, Ulus No:1, 06250 Altındağ/Ankara, Turkey

 

No4

رستوران شماره ۴ که سبکی از لژ بار ارائه می‌دهد رستورانی شیک و جذاب است که به عنوان کافه و رستوران جایی عالی برای دورهمی و خوردن شام و یا وقت گذرانی برای آخر شب است. در اینجا می‌توانید از غذاهای عالی در حالی که به موسیقی ملایمی در فضایی آرام گوش می‌دهید، لذت ببرید. شماره ۴ انتخابی عالی برای شامی رمانتیک بوده و بین زوج‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد.

آدرس: Söğütözü, Yaşam Cd. 4. sokak D:No:4, 06510 Çankaya/Ankara, Turkey

 

La Gioia

این رستوران ایتالیایی که استیک‌های فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند در فضایی جذاب و آرام استیک کبابی به سبک اروپایی را با ریزوتو مریم گلی و سس گورگونزولا و مرغ پارمیجیانا را با سالادهای بی‌نظیری که در عمرتان به این مزه نخورده‌اید سرو می‌کند. برای شکم پرستان وسواسی این رستورانی است که به آن پنج ستاره خواهند داد. خود رستوران از دو فضای داخلی با پنجره‌های اروپایی قدی و تراسی با چترهای آفتابی بزرگ تشکیل شده که به شما قدرت انتخاب می‌دهد تا هر جایی دوست داشتید بنشینید.

 

موزه زندان اولوجانلار در شهر آنکارا

آدرس: Kavaklıdere, Tahran Cd. No:2, 06700 Çankaya/Ankara, Turkey

 

Rumeli İşkembecisi

این رستوران شبانه روزی که در تمام طول ۲۴ ساعت باز است برای سوپ تره خوشمزه‌اش شهرت دارد. آن‌ها همچنین غذاهای سنتی ترکی و غذاهای گوشتی کبابی سرو می‌کنند که از لحاظ مزه و کیفیت هیچ کم از شهرت سوپ‌هایش ندارد. روملی رستورانی عالی برای شامی دیروقت برای پیان‌بندی روزی پر از گشت و گذار و خستگی است. شما می‌توانید هر ساعتی که تمایل داشتید بروید چیزی بخورید و کمی خستگی در کنید.

آدرس: Cumhuriyet, Bayındır-1 Sk. 25/A, 06420 Çankaya/Ankara, Turkey

 

Washington

این رستوران جذاب و گرانقیمت که در منطقه شهر قدیمی آنکارا واقع شده از نظر بسیاری از بازدیدکنندگان کلاسیک‌ترین رستوران این شهر بوده که اتفاقا افراد معروفی از جمله هیلاری کلینتون در آن غذا خورده‌اند. استفاده از رنگ‌های ملایم آرامش‌بخش و لوازم لوکس و قدیمی بر تاثیرگذاری این رستوران افزوده است. منوی رستوران شامل طیفی از غذاهای خوشمزه ترکی و بین‌المللی می‌شود که در دو فضای سرپوشیده و تراس بیرونی سرو می‌شود بنابراین شما می‌توانید در هوایی عالی و مساعد در تراس جذاب این رستوران، در حالی که از خوردن غذاهایی بسیار خوشمزه لذت می‌برید، منظره‌ای از آنکارای زیبا را هم مقابل خود داشته باشید.

آدرس: Peçenek, Kaleiçi Doyran Sok. No:5 D:7, 06365 Altındağ/Ankara, Turkey

 

Goksu Lokantasi

این رستوران یکی از رستوران‌های تازه تاسیس شهر است که مواد اولیه غذاهایش را از مزرعه خصوصی‌اش به صورت کاملا طبیعی و سالم و تازه تهیه می‌کد نابراین با رفتن به این رستوران همیشه خیالتان جمع خواهد بود که غذایی با موادی طبیعی و ارگانیک و به بهترین شکل ممکن سفارش داده‌اید. این رستوران طراحی شیک و مدرنی داشته و با در نظر گرفتن امکانات جانبی و موثر مثل پرسنل مجرب و باحوصله، پارکینگ اختصاصی و اینترنت رایگان چیزهایی بیش از غذاهای عالی در دسترس مهمانان خود قرار می‌دهد. سطح کیفی این رستوران بسیار بالاست بنابراین انتظار قیمت‌های بالا همچین بی‌جا نیست.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

آدرس: 100. Yıl, Nenehatun Cd No:5, 06700 Çankaya/Ankara, Turkey

 

Niki

نیکی در ویلایی جذاب با فضای داخلی صمیمی و باغی زیبا و دل‌انگیز قرار گرفته و توانسته با فضای رمانتیکش نظر جوانان را به خود معطوف کند. در فضای این رستوران شومینه، گل‌های تازه و تعداد زیادی شمع و عود و همچنین صدای ملایم موسیقی فضا را بسیار صمیمی کرده است. منوی نیکی نیز ار طیفی از غذاهای بین‌المللی معروف که اغلب سلیقه‌ها می‌پسندند تشکیل شده است.

آدرس: Kazım Özalp, Hafta Sk. No:16, 06700 Çankaya/Ankara, Turkey

۲۳ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران