بهترین مکان‌ها برای صرف بستنی در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
بهترین مکان‌ها برای صرف بستنی در آنکارا

فرهنگ بستنی ترکی، به اندازه فرهنگ ساکنان آن متنوع است. ترک‌ها سعی کرده‌اند تا با افزودن طعم‌ها و چاشنی‌های بیشتر، با همتایان اروپایی خود همگام شوند. اما همچنان، همان سبک کلاسیک بستنی را حفظ کرده‌اند که قرن‌هاست وجود داشته است. مقاله بستنی آناتولی و معرفی بهترین بستنی‌فروشی‌های ترکیه، می‌تواند اطلاعات جالب توجهی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد.

بستنی سنتی ترکیه شیرین، خامه‌ای، کشدار و بسیار خوش طعم است. این بافت کشسان، به لطف گنجاندن یک ریشه نشاسته‌ای از ارکیده‌های وحشی به نام سالپ ایجاد می‌شود.

علاوه بر سالپ، بستنی سنتی بر پایه شیر بز و شکر تهیه می‌شود. در برخی از مناطق این کشور، برای تهیه بستنی ترکی از ماستیک صمغ نیز استفاده می‌شود که از درختان صمغی که در سواحل دریای اژه ترکیه و یونان رشد می‌کنند، برداشت می‌شود. بستنی ترکی را می‌توانید در سراسر کشور در کافه‌ها و باقلوا فروشی‌ها، مغازه‌های خیابانی و رستوران‌ها به فروش بیابید. این بستنی‌ها، از طعم های بی نظیری برخوردارند و در این میان بستنی‌های ساده، پسته‌ای و کاکائویی بیش از سایرین محبوبیت دارند.

و اما چه اولین بار باشد که با تور آنکارا سفر می‌کنید و یا بارها به این منطقه سفر کرده باشید، باید خوردن بستنی ترکی در لیست خورد و خوراکتان باشد. گفتنی است در این شهر، مکان‌های بسیاری برای لذت بردن از بستنی و دسرهای ترکیه وجود دارد.

 

متو دندورما در آنکارا (Meto Dondurma)

Meto Ice Cream، یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی‌های آنکارا است و با یکبار مراجعه به این مکان دوست داشتنی، خواهید فهمید که چرا این فروشگاه کوچک هر روز مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب می‌کند. در اینجا بستنی‌هایی با طعم‌های سنتی ترکی مانند پسته، هندوانه و گلبرگ گل رز به همراه گزینه‌های متنوع‌تری همچون انبه، فندق یا شکلات سرو می‌شوند.

اما این همه ماجرا نیست! زیرا در این کافه، زیما و پکای خوش طعم و همچنین وافل و پروفیترول‌های خوشمزه‌ای نیز ارائه می‌شوند و البته چشیدن لیموناد عالی این مکان نیز بسیار ضروری است. در ضمن خدمات تحویل و همچنین وای فای رایگان و میز و صندلی‌های فضای بیرونی، در اینجا در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرند.

آدرس: Hurriyet Cad. No:134/B Dikmen, Cankaya, Ankara Turkey

 

بافرا بالکایماک دوندورماجیسی در آنکارا (Bafra Balkaymak Dondurmacısı)

در اینجا انواع بستنی‌های قیفی و لیوانی، با طعم‌های متنوع ارائه می‌شوند که هر ذائقه و سلیقه‌ای را راضی می‌کنند. از طعم‌های سنتی ترکی مانند پسته و بادام و گلاب گرفته تا طعم‌های مورد علاقه بین‌المللی مانند نوتلا و کوکی شکلاتی دوبل را می‌توانید در اینجا بیابید. در ضمن در صورت تمایل، می‌توانید از فضای بیرونی این بستنی فروشی نیز برای بهره مندی از هوای تازه برخوردار شوید.

 

خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

آدرس: Mürsel Uluç, 948. Cad. 8 B, 06460 Çankaya/Ankara, Turkey

 

آتاتورک اورمان چیفتیلی در آنکارا (Atatürk Orman Çiftliği)

اینجا یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی ترکیه است. این پارک جنگلی که در آنکارا قرار دارد، در سال ۱۹۲۵ به دستور مصطفی کمال آتاتورک ایجاد شد و با مساحتی بیش از ۱ میلیون متر مربع، اکنون یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های دنیا به شمار می‌آید. این پارک متشکل از انواع مختلف درختان از سراسر جهان بوده که بر اساس گونه و منشاء جغرافیایی طبقه بندی می‌شوند. برخی از درختان قابل توجه عبارتند از شاه بلوط، بلوط، راش، سرو، بلوط و افرا و بسیاری دیگر.

 در این فضای زیبا، کافه‌ای باشکوه و دوست داشتنی به استقبالتان می‌آید و شما را با بستنی‌های خوشمزه در طعم‌ها و رنگ‌های متنوع تحت تاثیر قرار می‌دهد. بدون شک در گرماگرم تابستان و پس از گشت و گذاری مفرح در این جنگل، هیچ چیز به اندازه ژلاتوهای دوست داشتنی شما را از حس لذت سرشار نمی‌کند. هر چند که می‌توانید برای رفع گرسنگی از غذاهای خوشمزه این کافه نظیر کباب، همبرگر، کمپیر و کوفته نیز بهره مند شوید.

آدرس: Ataturk Orman Ciftligi No:11/C-D, Ankara Turkey

 

سیم دندورما در آنکارا (Sim Dondurma)

در سفر با تور آنکارا اگر به دنبال هیجان هستید، کافه Sim Dondurma را امتحان کنید. زیرا در اینجا، مجموعه‌ای عظیم از بستنی‌ها با طعم‌های واقعا منحصربه‌فرد مانند Yuzu و Rosewater سرو می‌شوند و البته طعم‌های کلاسیک آنها مانند پسته و انبه را نیز در این کافه خواهید یافت.

در ضمن خوردن زیما، پاستا و بوزارای خوش پخت طرفداران بسیاری دارد. برخی از مشتریان نیز به عشق وافل‌ها و قهوه‌های عالی به این مکان زیبا و مفرح می‌آیند. در ضمن در صورت تمایل، می‌توانید خوراکی‌هایتان را در فضای داخلی و یا فضای سرسبز بیرونی صرف کنید و از هوای تازه و زیبایی‌های طبیعت نهایت لذت را ببرید. اگر نیاز به فضایی آرامش بخش و دنج همراه با وای فای دارید تا به امور شغلی و درسی بپردازید نیز، این مکان بسیار مناسب شماست.

 

راهنمای بهترین فعالیت‌ها در آنکارا

آدرس: Bahcelievler Mah. Askabat Cad. No:27/A Bahcelievler, Cankaya, Ankara Türkiye

 

روکو در آنکارا (Roko)

در این مکان صمیمی و راحت، می‌توانید در لذت خوردن غذاهای ترکی شگفت انگیز غرق شوید. بعلاوه بسیاری از مشتریان برای صرف بستنی‌های خوش طعم و ژلاتو، وافل خوشمزه و قهوه عالی و باکیفیت از اینجا دیدن می‌کنند. خصوصا بستنی نارگیلی و بستنی شکلات تلخ، محبوبیت بالایی در این مکان دارند. گفتنی است Roko، دارای شعبات متعددی در سراسر شهر است و مردمان بسیاری را با این خوراکی‌های لذیذ و زیبا به سوی خود جذب می‌کند.

آدرس: Yeniçağ, Ragıp Tüzün Cd. 107/A, 06170 Yenimahalle/Ankara, Turkey

 

باقلواجی حاجی بابا در آنکارا (Baklavaci Hacıbaba)

این کافه رستوران نیز غذاهای ترکی بسیار لذیذ از جمله زیما، خوراک گوشت بره و بوقلمون را سرو می‌کند. اما نمی‌توان از طعم بی نظیر بستنی‌ها، باقلوا و ماست خوشمزه این کافه غافل شد. بعلاوه چای نیز گزینه‌ای محبوب، در کنار سایر خوراکی‌ها به شمار می‌آید و طرفداران بسیاری دارد. در این مکان به یادماندنی، پرسنل آموزش دیده و حرفه‌ای در تمام طول سال با اشتیاق در خدمت مهمانان بوده و خدماتی فوق العاده را ارائه می‌دهند. قیمت‌ها نیز متوسط بوده و این فضای خانگی وای فای رایگان، پارکینگ و خدمات تحویل غذا را نیز ارائه می‌دهد.

آدرس: Korkutreis, Necatibey Cad. 20/d, 06430 Sıhhiye/Çankaya/Ankara, Turkey

 

داملا پاستانسی در آنکارا (Damla Pastanesi)

بعد از گشت و گذار و بازدید از مسجد مالتپه، زمان آن فرا رسیده که به استراحت  وشکم گردی بپردازید و در این رابطه، چه گزینه‌ای بهتر از کافه Damla Pastanesi که با غذاهای خوشمزه و دسرهای بی نظیر، ساعاتی خاطره انگیز را برای شما و عزیزانتان رقم می‌زند. صبحانه ترکی، دسرها، چای و قهوه اینجا بسیار پرطرفدارند. منو گزینه‌های متنوعی را شامل می‌شود از جمله زیما و شیرینی‌های خوش پخت، اکلرهای بی نظیر و قهوه گوارا و باکیفیت.

 با اینحال بسیاری از مشتریان وفادار در گرماگرم تابستان، صرفا برای خوردن بستنی‌های لذیذ به اینجا سر می‌زنند. گفتنی است پرسنل جوان این کافه، به زبان انگلیسی با مهمانان تعامل دارند و به آنها در انتخاب خوراکی موردنظرشان کمک می‌کنند. در ضمن، وای فای رایگان و تلویزیون نیز برای سرگرمی فراهم هستند.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

آدرس: Anıttepe, Gençlik Cd. 91/D, 06570 Çankaya/Ankara, Turkey

 

تریلیه در آنکارا (Trilye)

اینجا یکی از بهترین کافه‌های آنکارا است از طراحی دکوراسیون داخلی خلاقانه و فضای سرسبز بیرونی برخوردار است، انواع خوراکی‌ها و غذاهای ترکی را سرو می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به اینجا افتاد از صرف میگوهای گریل، زیما و باس دریایی گریل غافل نشوید. همچنین منوی دسرها نیز غنی و جذاب بوده و در این میان بستنی‌های رنگارنگ، سوفله‌های شکلاتی، هالو هالو و شیرینی ترکی در کنار نوشیدنی‌هایی همچون لیموناد و قهوه می‌توانند یک شکم گردی باشکوه را برایتان رقم بزنند.

فضای گرم و صمیمی این کافه رستوران، باعث می‌شود مشتریان احساس آرامش کرده و اوقات خوشی را در کنار دوستان و عزیزانشان سپری کنند. پرسنل مهمان نواز، خدمات جالبی ارائه می‌دهند. قیمت‌های مناسب، تلویزیون، وای فای رایگان و پارکینگ نیز، به جذابیت این مکان خاطره انگیز می‌افزایند.

آدرس: Kuleli Sokağı No: 32, Ankara, Turkey

 

لمان کولتور در آنکارا (Leman Kültür)

اگر تا به حال غذاهای ترکی را امتحان نکرده‌اید، باید یک میز در این فست فود رزرو کرده و زیما، منمن و پیتزای خوشمزه اینجا را تجربه کنید. برای دسر نیز وافل، هالو هالو و سوفله‌های خوشمزه پیشنهاد می‌شوند. اما باید بگوییم بستنی‌های این کافه رستوران نیز مثال زدنی بوده و طرفداران بسیاری را به این مکان زیبا و مفرح می‌کشانند. فضای صمیمی و گرم داخلی و محیط سرسبز بیرونی، خدمات تماشایی، قیمت‌های مناسب و وای فای رایگان نیز، لذت شکم گردی در این مکان را دوچندان می‌کنند.

 

معرفی مرکز خرید آنکامال آنکارا

آدرس: No:80, Bestekar Cd No:13, Ankara, Turkey

 

مالینکا دندورما در آنکارا (Malinka Dondurma)

در نهایت پس از بازدید از میدان کیزیلای، می‌توانید یک وعده غذایی را در این کافه رستوران میل کنید. بعلاوه بسیاری از مشتریان اذعان دارند که بستنی‌های این کافه بی نظیر، باکیفیت و دارای تنوع بالایی هستند به طوری که بارها و بارها هوس خواهید کرد که سری به این مکان بزنید. وجود ۲۰ نوع طعم با قیمت‌های مناسب، ممکن است کمی شما را در انتخاب دچار مشکل کند. اما باید گفت طعم‌هایی نظیر انبه، دارچین و انجیر بیش از سایرین محبوبیت دارند.

 

بازدید از منطقه تاریخی اولوس آنکارا

آدرس: Kızılay Mah., Gazi Mustafa Kemal Bulv. No:14, 06420 Çankaya/Ankara, Turkey

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۰۱ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران