معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

اگر بخواهیم آنکارا با تور استانبول مقایسه کنیم قطعا آنکارا به اندازه استانبول متنوع نیست اما قطعا آنقدری جاذبه دارد که بتواند برای چند روزی شما را سرگرم نگه دارد. اگرچه بازدید از موزه‌ها و جاذبه‌های اصلی کمی هزینه دربر دارند اما همه آن‌ها این طور نیستند. کارهایی هم هست که می‌توانید بدون هزینه حتی یک لیر انجام دهید و سفری جذاب را تجربه کنید. در تور آنکارا نیز می‌توانید کارهای رایگان متنوعی انجام دهید.

 

از آنیتکبیر دیدن کنید

مطمئناً یکی از مهم‌ترین مکانهای دیدنی آنکارا، مقبره مصطفی کمال آتاتورک (بنیانگذار و اولین رئیس جمهور جمهوری ترکیه) یک اثر کاملا خیره کننده معماری است که هر گردشگری باید حتما از آن دیدن کند. در معماری این مقبره از سنگ‌های مرمر استفاده شده است. طراحی این مقبره در حالت کلی یادآور معابد یونان باستان است. آنتیکبیر در سال ۱۹۵۳ ساخته شده و از آن زمان به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آنکارا تبدیل شده است. بازدید از این مقبره و پارک زیبا و وسیع "صلح" رایگان بوده و هیچ هزینه ورودی ندارد.

آدرس: Anıtkabir, Anıttepe, Çankaya/Ankara, Turkey

 

به اردک‌های پارک کوقولو غذا دهید

یکی از معروف‌ترین پارک‌ها که در قلب خیابان خرید آنکارا Tunalı Hilmi واقع شده، پارک کوقولو است اینجا برای محلی‌ها مکانی عالی برای خلاص شدن از شر هر نوع نان قدیمی که در خانه‌ها مانده است زیرا اردک‌های پارک تقریبا هر چیزی را می‌خورند. در یکی از نیمکت‌های پارک بنشینید و از زندگی روزمره شهر لذت ببرید. بعد از آن می‌توانید از خیابان‌های Tunalı و Arjantin Caddesi بازدید کرده و از بهترین مغازه‌ها و کافه‌های شهر دیدن کنید.

 

بازدید از منطقه تاریخی اولوس آنکارا

آدرس:  Çankaya, Kuğulu Park, 06690 Çankaya/Ankara, Turkey

 

از مسجد کوتاتپه دیدن کنید

خواه مذهبی باشید یا نه، مسجد Kocatepe به دلیل بزرگ بودن و معماری چشمگیرش منظره بسیار چشمگیری دارد. این مسجد که بین سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۸۷ ساخته شده ظرفیت پذیرش هم زمان ۲۴۰۰۰ نفر را دارد و مخصوصاً در شب هنگام به خاطر نورپردازی زیبایش چشمگیرتر از وقتی دیده می‌شود. از این مسجد می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی بیاندازید.

آدرس: Kültür, Dr. Mediha Eldem Sk. No:67, 06420 Çankaya/Ankara, Turkey

 

در اطراف Samanpazarı گردش کنید

شهر قدیمی آنکارا یکی از جذاب‌ترین محله‌های این شهر است و برای لذت بردن از آن واقعا نیازی به خرید و یا هزینه چیز دیگری نیست  در بازار فضای باز و خانه‌های قدیمی عثمانی گشت و گذار کنید که در آن می‌توانید از عتیقه‌جات گرفته تا فرش و موارد دیگر پیدا کنید. همچنین مطمئن شوید که از Pirinç Han یک گذرگاه دو طبقه پر از فروشگاه‌های قدیمی و عتیقه فروشی نیز دیدن می‌کنید. اگرچه بازدید از اینجا برای شما هیچ هزینه‌ای در بر نخواهد داشت اما باید مراقب جیب‌هایتان باشید که در فروشگاه‌های مختلف خالی‌شان نکنید.

 

بهترین زمان سفر به مقاصد مختلف ترکیه

آدرس: Çıkrıkçılar Yokuşu/Samanpazarı, Altındağ/Ankara, Turkey

 

از قلعه آنکارا دیدن کنید

در فاصله نه چندان دور از شهر قدیمی قلعه آنکارا را می‌یابید که می‌توانید بدون پرداخت هزینه ورودی از آن دیدن کنید. حتی اگر تاریخ ساخت قلعه نامعلوم باشد، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این شهر شاهد ورود و آمدن امپراتوری‌های زیادی از رومی‌ها به عثمانی بوده است. به علاوه این قلعه جایی عالی برای تماشای غروب خورشیئد است به همین دلیل توصیه می‌کنیم بعد از گشت و گذار، در پایان روز و قبل از غروب خودتان را به اینجا برسانید تا شاهد منظره‌ای زیبا و رویایی باشید.

آدرس: Ankara Kalesi, Altındağ/Ankara, Turkey

 

در پارک بوتانیک بگردید

آنکارا شهری بزرگ است که پارک‌های زیادی برای تفریح و استراحت دارد. اما پارک بوتانیک در منطقه‌ای مسکونی واقع شده و از سر و صدای زیاد شهر دور است. به همین دلیل برای استراحت کردن جایی مناسب است. کمی از فضای شلوغ و جمعیت فاصله بگیرید و در این پارک دنج و کوچک که زیر برج معروف Atakule قرار دارد به استراحت بپردازید.

 

معرفی دیدنی‌ترین نقاط مارماریس

آدرس: No:10/B Çankaya Caddesi, Ankara, 6680, Turkey

 

در Kızılay بچرخید

کیزیلای یکی از پرجنب و جوش‌ترین محله‌های آنکارا، مکانی عالی برای دیدن انرژی بالای این شهر است. در کتابفروشی‌های فراوان آن بگردید و محو اتمسفر جذاب و گیرای فروشگاه‌ها شوید، به سمت پایین حرکت کنید و به Karanfil Sokak بروید و از پارک Güven و بنای یادبود معروف Güven که توسط معماران اتریشی در سال ۱۹۳۵ تکمیل شده دیدن کنید. حتما با خودتان دوربین داشته باشید تا از فضای زیبای پارک و مجسمه سازی دقیق آن عکس‌های هنری و زیبایی بیاندازید.

آدرس: Kızılay Mahallesi, Çankaya/Ankara, Turkey

۳۱ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران