راهنمای سفر به تور آنکارا نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
راهنمای سفر به تور آنکارا نوروز ۱۴۰۱

سفر به پایتخت هر کشوری برای آشنایی با فرهنگ‌ها و سنت‌های‌ آن همواره جز الویت‌ها در مقصدهای گردشگری خارجی بوده است. از آنجایی که ایرانیان علاقه بسیاری برای سفر به کشور ترکیه را دارند طبیعتا تور آنکارا از جمله محبوب‌ترین تورهای گردشگری در بین آژانس‌های مسافرتی خواهد بود. در شهر آنکارا فرصت یک سفر دنج و آرام را خواهید داشت. چرا که این شهر زیبا ودیدنی در مقایسه با دیگر کلان شهرهای ترکیه کمی آرام‌تر بوده و فرصتی بی‌نظیر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی این کشور قدیمی است. از آنجایی که با شروع فصل بهار فرصت برای سفر و مسافرت بیشتر می‌شود. در این مقاله ما را دنبال کنید تا شما را با تور آنکارا در نوروز 1401 و هر آنچه که نیاز است در این خصوص بدانید آشنا کنیم.

 

آشنایی با شهر آنکارا

قبل از اینکه در مورد تور آنکارا نوروز 1401 صحبت کنیم بهتر است نگاهی به این شهر زیبا و تاریخچه آن داشته باشیم. آنکارا پایتخت سیاسی و فرهنگی کشور ترکیه شناخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین کلان‌ شهرهای این کشور است. این شهر در سال ۱۹۲۳ بعد از تاسیس جمهوریت در ترکیه به عنوان پایتخت آن تعیین شد. این تاریخ مصادف با سقوط امپراطوری عثمانی در ترکیه بود. در حال حاضر نیز علاوه بر اینکه آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه شناخته می‌شود، قطب تجاری و صنعتی این کشور می‌باشد که نقش مهمی را در پیشرفت آن ایفا می‌کند. شهر آنکارا دارای طبیعتی زیبا بوده و فضای سبز زیادی را در سطح شهر دارد. بنابراین کسانی که عاشق طبیعت هستند قطعا از سفر کردن با تور آنکارا نهایت لذت را خواهند برد و چه فصلی بهتر از بهار برای کشف طبیعت؟!

 

مجموعه‌های سینمایی برتر در آنکارا

حال و هوای آنکارا در نوروز ۱۴۰۱

گرم‌ترین ماه سال در آنکارا از لحاظ دمایی جولای و سردترین ماه سال ژانویه می‌باشد. در این ماه‌ها شاهد دماهای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و منفی ۱ درجه سانتی‌گراد خواهیم بود. پس اگر به دنبال ماهی برای خوشگذرانی و گشت و گذار بدون هیچ محدودیتی از نظر شرایط آب‌ و هوایی هستید، بهار و تعطیلات نوروزی گزینه‌ ایده‌آلی برای شما خواهند بود. فصل بهار در کشور ترکیه هم زمان با آغاز فصل بهار در ایران می‌باشد. بنابراین با فرا رسیدن فروردین شاهد ملایم‌تر شدن هوا و شکوفه زدن درختان در این کشور زیبا خواهید بود. شهر آنکارا نیز به عنوان یکی از کلان شهرهای ترکیه و پایتخت سیاسی آن در ایام نوروز که هم زمان با آغاز فصل بهار است حس و حالی بسیار مطلوب و خوشایند به خود می‌گیرد. دمای هوا در روزهای نوروز ۱۴۰۱ در آنکارا بسیار ملایم بوده و گردشگران می‌توانند بدون اینکه از گرمای شدید یا سرمای سوزناک اذیت شوند سفری به یادماندنی و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند.

ناگفته نماند که در فروردین ماه احتمال روبرو شدن با بارش باران در آنکارا وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم بارانی یا هر لباس مناسب دیگری را در چمدان خود قبل از سفر قرار دهید. مورد بعدی اینکه شب‌های آنکارا در فصل بهار کمی خنک می‌شود. پس اگر به گشت و گذار در ساعات شبانه در سطح شهر علاقه دارید بهتر است یک دست لباس گرم بهاری را با خود به همراه داشته باشید. هر چند که سال نو مردم ترکیه هیچ ربطی به نوروز ندارد اما به دلیل سفر تعداد زیادی از ایرانیان در این روزها شاهد تخفیفات خوبی در مغازه‌ها و استقبال مردمان خونگرم و صمیمی آن از مسافران خواهید بود.

 

چیزهایی که باید درباره آنکارا بدانید

ویژگی تور آنکارا نوروز ۱۴۰۱

با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی آژانس‌های مسافرتی تورهای متنوعی را به مقصد آنکارا برگزار می‌کنند. از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار گرفته علاقه‌مندان به سفر می‌توانند دسترسی زمینی و هوایی به آنکارا داشته باشند. در تور هوایی آنکارا گردشگران می‌توانند بلیط خود را از شرکت‌های هوایی داخلی یا خارجی تهیه کنند. از جمله بهترین شرکت‌های هوایی می‌توان به ماهان، آنادولی جت و ترکیش اشاره کرد. از طرفی دیگر کسانی که دوست دارند به آنکارا در ایام نوروز ۱۴۰۱ سفر کنند اما بودجه محدودی برای این منظور دارند می‌توانند تورهای زمینی را انتخاب کنند. تورهای زمینی با اتوبوس برگزار می‌شوند. در صورتی که محدودیت زمانی ندارید سفر زمینی به آنکارا نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد.

از دیگر ویژگی‌های تورهای نوروزی آنکارا می‌توان به فراهم شدن رزرو هتل با قیمت مناسب اشاره کرد. رزرو هتل توسط تورهای مسافرتی به دلیل برخی شرایط می‌توانند قیمت مناسب‌تری داشته باشند. مسافران بسته به بودجه‌ای که دارند این امکان را خواهند داشت تا بهترین هتل‌ها را رزرو کرده و اقامتی آرام و بی‌دغدغه را تجربه کنند. از جمله بهترین هتل‌های آنکارا که اقامت در آن‌ها در ایام نوروزی می‌تواند رضایت بخش باشد عبارتند از:

  • هتل ۳ ستاره Etap Bulvar
  • هتل ۳ ستاره Gold
  • هتل ۴ ستاره Demonti
  • هتل ۴ ستاره Hotel Ankara Plaza
  • هتل ۵ ستاره Point

 

سفر به آنکارا در زمان برگزاری فستیوال‌ها

مدارک مورد نیاز برای رزرو تور آنکارا نوروز ۱۴۰۱

ترکیه از جمله کشورهای خارجی است که ایرانیان برای سفر به آن نیاز به تهیه ویزا ندارند. بنابراین می‌توانید بدون نیاز به اخذ ویزا برنامه‌ریزی‌های خود را برای سفر با تور آنکار در نوروز 1401 انجام دهید. البته این موضوع به معنای عدم نیاز به دیگر مدارک نیست. برای اینکه بتوانید اجازه خروج از کشور و ورود به خاک ترکیه را داشته باشید باید از قبل برای دریافت پاسپورت اقدام کنید. چنانچه از قبل پاسپورت دارید باید دقت کنید که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. همچنین قبل از خروج پرداخت عوارض خروج از کشور فراموش نشود. طبق آخرین اخبارها هنوز مبلغ دقیق عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۱ تعیین نشده است. این تعرفه در سال ۱۴۰۰ برای خروج اول در سال ۴۰۰ هزار تومان، خروج دوم از کشور در سال ۶۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برای بار سوم و بیشتر از کشور خارج شده‌اند ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

جاذبه‌های گردشگری آنکارا نوروز ۱۴۰۱

آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. از طرفی دیگر به دلیل اینکه پایتخت این کشور شناخته می‌شود مکان‌های توریستی و تفریحی متنوعی در آن تعبیه شده‌اند. در کنار این موضوع گردشگران فرصت بازدید از بناهای تاریخی، موزه‌ها و دیگر مکان‌های ارزشمند قدیمی را خواهند داشت. سفر در فصل بهار به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا بتوانند بدون هیچ محدودیتی به بازدید از تمامی جاذبه‌های گردشگری آنکارا رفته و نهایت استفاده را از سفر خود داشته باشند. در زیر چند مورد از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی آنکارا را معرفی کرده‌ایم:

  • برخ آتا کوله
  • خیابان تونالی هیلمی
  • شهربازی آنکارا
  • پارک جنگلی آتاتورک
  • منطقه تاریخی اولوس
  • محله تاریخی هامامونو
  • آنیت کبیر
  • آکواریوم آکوا وگا
  • قلعه آنکارا
  • دریاچه موگان یا دریاچه گولباشی
  • مسجد قوجاتپه
  • معبد آگوستوس

 

آکواریوم بزرگ Aqua Vega در آنکارا

 

تجربه خرید در تور آنکارا نوروز ۱۴۰۱

خرید کردن یکی از بهترین تفریحاتی است که در سفر به شهرهای ترکیه می‌توانید تجربه کنید. از آنجایی که آنکارا نیز یکی از کلان‌ شهرهای مهم ترکیه است در این سفر فرصت بسیاری برای ویترین‌گردی و خرید کردن را پیدا خواهید کرد. چنانچه قصد سفر با تور نوروز 1401 آنکارا را در سال جدید دارید توصیه می‌کنیم خریدهای خود را به روزهایی که در سفر هستید موکول کنید. چرا که می‌توانید به مراکز خرید متعددی رفته و خریدهای باکیفیتی را از برندهای ترک با قیمت مناسب داشته باشید. همچنین می‌توانید اجناسی که از فصل زمستان در مغازه‌ها باقی مانده را با قیمتی ارزان‌تر خریداری کرده و در زمستان بعدی خود استفاده کنید. در زیر چند مورد از مراکز خرید محبوب آنکارا در بین بومیان و همچنین گردشگران را معرفی کرده‌ایم:

  • مرکز خرید و تجاری آرمادا (Armada shopping and business center)
  • مرکز خرید کنت پارک آنکارا (Kentpark Shopping Center)
  • بازار باکیرجیلار چارشیسی (Bakırcılar Çarşısı Bazaar)
  • عطرفروشی شرکت پارداش (Pardaş Perfume Shop)
  • مرکز خرید و تجاری کاروم (Karum Shopping & Business Center)
  • مرکز خرید آنکامال آنکارا (ANKAmall)
  • مرکز خرید گالریا آنکارا (Galleria Ankara)
  • مرکز خرید فروم آنکارا (Forum Ankara)

 

قیمت تور آنکارا نوروز ۱۴۰۱

یکی از مهم‌ترین موضوعات در انتخاب تور و حتی مقصد گردشگری هزینه مربوط به آن است. اولا به دلیل اینکه کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد تور آنکارا در مقایسه با دیگر مقصدهای گردشگری خارجی از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. دوما نیز هزینه تورها متغیر بوده و بسته به نوع تور، شرایط تور، خدمات ارائه شده و بسیاری موارد دیگر قیمت‌ها متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال نمی‌توان انتظار داشت که قیمت توری که در آن قصد اقامت در یک هتل ۵ ستاره لوکس را دارید با قیمت تور با هتل ۳ ستاره برابر باشد. پس هر چه خدمات ارائه شده در تور بیشتر بوده و هتل باکیفیت‌تر و لاکچری را رزرو کنید طبیعتا قیمت تور نوروزی شما برای سفر به آنکارا بیشتر خواهد بود.

 

خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

موضوع مهم دیگر در مورد قیمت تور آنکارا نوروز 1401 این است که با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی افراد بسیاری تصمیم به رزرو تور آنکارا می‌کنند. بنابراین قیمت‌ها به نسبت دیگر ایام سال افزایش می‌یابند. این موضوع مرتبط با تکمیل ظرفیت شدن خطوط هوایی و ظرفیت پذیرش هتل‌های لوکس در این ایام است. بنابراین توصیه می‌کنیم هر چه زودتر تصمیم خود را برای سفر گرفته و برای رزرو تور خود اقدام کنید.

۲۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران