سفری جذاب و خانوادگی به آنکارا (راهنمای ۲۰۲۲)

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
سفری جذاب و خانوادگی به آنکارا (راهنمای ۲۰۲۲)

اگرچه استانبول به عنولن معروف‌ترین شهر توریستی ترکیه در تمام دنیا شناخته شده است اما واقعا نباید آن را با شهر جذاب و دیدنی تور آنکارا که در اصل پایتخت سیاسی و فرهنگی آن است اشتباه بگیرید. این شهر با جنعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر یکی از بزرگ‌ترین شهرهی ترکیه است که با وجود سایه سنگین استانبول سهم آنچنانی در جذب گردشگر ندارد با این همه نباید در تور ترکیه بازدید از این شهر دیدنی را از دست داد. مخصوصا در سفری خانوادگی که بچه‌ها همراه شما هستند کارهای زیادی را می‌توانید در کنار هم انجام دهید تا همه شاد و راضی و خوشحال باشند. در ادامه نگاهی به احوالات سفری خانوادگی با همراهی بچه‌ها به آنکارا می‌اندازیم.

 

آنیتکبیر

یکی از مشهورترین بناها در کل آنکارا، اگر نگوییم در کل کشور است که در اصل مقبره آتاتورک را در خود جای داده است. این نه تنها آخرین محل استراحت آتاتورک بوده، بلکه یک موزه بزرگ در مورد جنگ استقلال و خود آتاتورک است. مطمئنا چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت، و این یک نقطه بسیار تاریک و مهم از نظر تاریخ ترکیه است. بازدید از موزه این مجموعه برای بچه‌ها جالب بوده و اطلاعات تاریخی زیادی به آن‌ها منتقل می‌کند.

 

آکواریوم بزرگ Aqua Vega در آنکارا

آدرس: Yücetepe, Akdeniz Cd. No:31, 06570 Çankaya/Ankara, Turkey

 

مسجد حاجی بایرام

مساجد زیبا و تاریخی زیادی در آنکارا وجود دارد، اما مسجد حاجی بایرام یکی از مشهورترین آنهاست. این مسجد که قدمت آن به قرن پانزدهم بازمی‌گردد. این مسجد در بیرون و داخل به شدت خیره‌کننده بوده و معماری زیبای آن مخصوصا برای عاشقان معماری و هنر بسیار جذاب و چشمگیر است. اگر قصد رفتن به داخل مسجد را دارید، به یاد داشته باشید که این مکان عبادی بوده و بنابراین در تعطیلات مذهبی و در نماز جمعه تعطیل خواهد بود.

آدرس: Hacı Bayram, Sarıbağ Sk. No:13, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

 

موزه تمدن‌های آناتولی

برای افرادی که عاشق فرهنگ و مدنیت جامعه بشری هستند هیچ چیزی به اندازه موزه فرهنگی و تمدن راضی کننده نخواهد. یکی از موزه‌های پر بار موزه تمدن آناتولی در آنکارا است. این موزه بهترین مکان کشور برای دستیابی به بافت پیچیده تاریخ ترکیه است. نمایشگاه‌هایی که در اینجا دایر هستند آثار باستانی چیده شده از مکان‌های باستان‌شناسی مهم در آناتولی را در خود جای داده‌اند. رفتن به این موزه برای نوجوانان بسیار جذاب خواهد بود زیرا می‌توانند درک بهتری از خط گذر تاریخی و سیر صعودی تفاوت‌ها داشته باشند.

 

ناتاوگا، یکی از بزرگ ترین مرکز خرید آنکارا

آدرس: Kale, Gözcü Sk. No:2, 06240 Ulus/Altındağ/Ankara, Turkey

 

قلعه آنکارا

قلعه آنکارا در منطقه اولوس این شهر قرار دارد و قدمت آن به ۴۷۶ سال قبل از میلاد می‌رسد. این قلعه در ابتدا یک قلعه دفاعی بود و امروزه نیز می‌توانید تاثیر نظامی را در معماری آن مشاهده کنید. علیرغم قدمت آن، قلعه آنکارا به خوبی حفظ شده و دارای ۴ دیوار محکم در اطراف و ۴۲ برج در امتداد بخش بالایی است. بازدید از این قلعه سنگی بر هر بازدیدکننده‌ای با هر سن و سالی از واجبات است.

آدرس: Kale, 06240 Altındağ/Ankara, Turkey

 

ANKAmall

اگر می‌خواهید در یکی از فروشگاه‌های محبوب و پر مصرف حال حاضر شهر خرید کنید آنکامال آنکارا جایی است که باید به آن بروید. این دومین مرکز خرید بزرگ کشور است که با نام خیابان‌های کلاس بالا و بوتیک‌‌های کوچک‌تر پر شده است. در این بین امکانات مناسب خانواده‌ها، چندین کافه و رستوران و خدمات بهداشتی مناسب از این مرکز خرید مدرن مکانی مناسب برای خانواده‌ها ساخته است.

آدرس: Gazi Mahallesi, Mevlana Blv. No:2, 06560 Yenimahalle/Ankara, Turkey

 

پارک گنچلیک

این یک فضای بیرونی بزرگ با چرخ و فلک، استخر شنا، فضای سبز برای پرسه زدن، فواره‌ها، قطارهای مینیاتوری، یک پارک تفریحی و حتی یک تئاتر در فضای باز است. بچه‌ها همه جاذبه‌های پیشنهادی این پارک را دوست خواهند داشت، و بزرگی پارک به این معنی است که در بیشتر مواقع احساس شلوغی نخواهید کرد. همچنین در این پارک مکان‌هایی برای غذا خوردن وجود دارد و در صورت تمایل می‌توانید به پیکنیک بروید. این یکی از بهترین مکلان‌ها برای گردشی خانوادگی مخصوصا برای بچه‌ها در این شهر است.

 

۷ غذایی که باید در آنکارا امتحان کنید

آدرس: Doğanbey Mahallesi, Atatürk Blv No:50, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

 

Club Watercity Aquapark

این پارک آبی که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده مانند هر پارک آبی دیگری در سراسر دنیا با انواع بازی‌ها و سرسره‌های آبی غول پیکر مثل سرسره‌های آبی، استخرهای شنای بزرگسالان و کودکان، سرسره سقوط، سیاه چاله آبی و بازی‌های پرتحرکی مثل پینگ پنگ، والیبال، بسکتبال، بولینگ و چند مورد دیگر پر شده است. شما می‌توانید در استخر سرپوشیده یا روباز شنا کنید و یا در لژ استراحت لم بدهید و استراحت کنید. همچنین اگر گرسنه شدید می‌توانید از غذاهای بسیار خوشمزه‌ای که در مجموعه در دسترس هستند سفارش دهید و نوش جان کنید.

آدرس: Karşıyaka Mahallesi, Haymana Yolu 6. Km, 06830 Gölbaşı/Ankara, Turkey

 

سرزمین عجایب اوراسیا

سرزمین عجایب اوراسیا یک شهر بازی مدرن و جدید است که در سال ۲۰۱۹ در این شهر افتتاح شده است این پارک که در ابتدای امر با نام آنکاپارک شناخته می‌شد با بازی‌های هیجانی و مناسب هر سنینی پر شده که فرصت تجربه روزی خانوادگی مناسب برای تمامی لعضای خانواده را در دسترس قرار می‌دهد. این پارک فقط ۱۶ ترن هوایی مختلف را خود جای داده است، خودتان فکرش را بکنید که اینجا چقدر بزرگ است. آن‌ها ادعا می‌کنند این پارک بزرگ‌ترین شهربازی اروپا در نوع خودش است. این پارک ۱.۳ میلیون متر مربعی دارای امکانات متنوعی مثل پارکینگ هزار خودرویی، خدمات حمل و نقل عمومی، و همچنین میزبانی از بیش از 2 میلیون گونه از گیاهان و درختانی است که در آن زندگی می‌کنند، است.

آدرس: Gazi, Fatih Sultan Mehmet Blv, 06560 Yenimahalle/Ankara, Turkey

 

Macera Adasi

مرکز سرگرمی ماکرا آداسی به معنی جزیره ماجراجویی در آنکارا دارای ۳ شعبه در سطح شهر است که امکان تفریح و فعالین به بازدیدکنندگان و مردم ارائه می‌دهد. در این مراکز سرگرمی فعالیت‌ها و بخش‌های مختلفی مثل زمین بازی، تگ لیزری، دیوارهای کوهنوردی، ماشین‌های کوچک و موارد دیگر را می‌توانید در دسترس خودتان داشته باشید. بزرگ‌ترین شعبه این مجموعه تفریحی در مرکز خرید آنکامال واقع شده که حتی یک سالن بولینگ نیز دارد.

 

راهنمای بهترین فعالیت‌ها در آنکارا

آدرس: 1 Gazi Mevlana Bulvarı Ankamall Avm No:2, 06330 Yenimahalle/Ankara, Turkey

 

آرنا ترامبولین

بچه‌ها معمولا عاشق بازی و فعالیت‌های هیجانی و پرتحرک هستند که عرق آن‌ها را در می‌آورد. یکی از نقاط پرانرژی در آنکارا که حسابی باتری بچه‌ها را خالی می‌کند تا سب سر بر بالش بگذارند و با خود صبح بخوابند، آرنا ترامبولین آنکارا است. این مرکز تفریحی پرجنب و جوش یکی از نقاط محبوب مردم برای برگزاری جشن تولد هم هست مخصوصا در تعطیلات آخر هفته.

آدرس: Yemek Kattı, Yenimahalle,ACity Alışveriş Merkezi, Fatih Sultan Mehmet Blv No:244 D:B113, 06374 Yenimahalle/Ankara, Turkey

 

مرکز زندگی خانوادگی Chronostation و زمین بازی کودکان

این مرکز یکی از مجموعه‌های تفریحی و جذاب مناسب برای کودکان ۳-۱۲ ساله است. این مرکز نسخه‌ای از همان کیدزانیای معروف است، بچه‌ها در اینجا وارد شهری می‌شوند که صفر تا صد داستان را خودشان مدیریت می‌کنند در حالی که مربیان مجرب مراقب آن‌ها هستند. یک استخر توپ، ۳۰۰ متر مربع فضای اسباب بازی‌های تعاملی تعاملی، ترامپولین، سرسره‌های غول پیکر و زمین فوتبال مینی همگی از بخش‌های این مجموعه تفریحی جذاب هستند.

آدرس: Çayyolu, Angora Blv. no:209 / 29, 06810 Çankaya/Ankara, Turkey

 

پارک آبی کانکای

کانکای یکی از پارک‌های آبی جذاب و عالی و مقصدی بی‌نظیر برای سفرهای تابستانه در آنکارا است که روز شما و تمامی اعضای خانواده‌تان را می‌سازد. در حالی که بچه‌ها می‌توانند در سسره‌های بزرگ آبی مارپیچ، استخرهای شنا و سیاه‌چاله آبی خودشان را رها کنند برای بزرگسالان نیز امکانات بسیار خوبی مثل استخر بزرگسالان، سونا، جکوزی و سالن بدن‌سازی در نظر گرفته شده است همچنین اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید به کافی شاپ مجموعه بروید و چیزی بخورید.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

آدرس: Yeşilkent, Numara : 313, 555. Cd., 06610 Çankaya, Turkey

 

پارک سورتمه کوهستانی Kecioren

یکی از جاذبه‌های تفریحی که در مناطق طبیعی در دسترس قرار می‌گیرد سورتمه سواری بر روی ریل‌های آهنی پر پیچ و خم است. یکی از این سورتمه سواری‌ها در آنکارا در دسترس است. شما می‌توانید چه با خانواده چه با دوستان به این مرکز سورتمه بروید و از تماشای مناظر کوهستانی در پس زمینه لذت ببرید. کنترل سرعت سورتمه دست خودتان است و ایمنی در سطح بسیار خوبی ارائه می‌شود. شما می‌توانید با خانواده به اینجا بروید و سرعت، هیجان و زیبایی‌های طبیعی را به صورت یکجا در دسترس داشته باشید. همچنین فراموش نکنید با خودتان دوربین ببرید تا بتوانید عکس‌های زیبایی بیاندازید.

آدرس: Kartaltepe Kent Ormanı İçi Ankara Forum Avm Karşısı, 06100 Keçiören/Ankara, Turkey

 

موزه اریمتان

این جدیدترین موزه آنکارا مجموعه حیرت انگیزی از آثار باستانی عمدتا رومی اما همچنین عصر برنز، هیتی و بیزانس را در خود جای داده است که طی سال‌ها توسط تاجر ترک و علاقه مندان به باستان شناسی جمع آوری شده است. شما می‌توانید برای بازدید به این موزه غنی و چشمگیر بروید و از تماشای سیر تغییرات زندگی بشر لذت ببرید و اطلاعات جالبی کسب نمایید. بچه‌ها نیز از تماشای لوازم به نمایش در آمده و زیر خاکی‌های عجیب لذت برده و می‌توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند.

آدرس: Kale, Gözcü Sk. No:10, 06240 Altındağ/Ankara, Turkey

 

موزه وکیف آنکارا

یکی از موزه‌های جالب ترکیه در آنکارا این موزه فرش است که داستان جالبی دارد. سنت هدیه دادن فرش به مساجد به قرن‌ها پیش برمی‌گردد اما هیچ از خودتان پرسیده بودید این فرش‌های وقفی در نهایت چه می‌شوند؟ این موزه در آنکارا به نمایش فرش‌های زیبایی پرداخته که روزگاری کف مساجد را پوشانده بودند.

 

بازدید از منطقه تاریخی اولوس آنکارا

آدرس: Anafartalar, Atatürk Blv No:23, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

۰۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران