راهنمای بهترین فعالیت‌ها در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
راهنمای بهترین فعالیت‌ها در آنکارا

آنکارا، به عنوان پایتخت و مرکز اداری ترکیه، نمادی از استقلال و مدرنیته برای مردم ترکیه است. آنکارا ترکیبی از عناصر مدرن و تاریخی در محل‌های مختلف است. بنابراین، رفتن به آنکارا فرصتی بی‌نظیر برای تجربه فرهنگ‌ها و معماری‌های ترکیه خواهد بود. در این شهر چیزهای زیادی وجود دارد که هر سلیقه و انتظاری را برآورده می‌کند. با وجود طیف گسترده جاذبه‌هایی که وجود دارد باید در تور آنکارا از جاذبه‌های اصلی شهر دیدن کنید.

 

قلعه آنکارا (Kalesi)

اگر گذراندن وقت در موزه‌ها و مساجد به شما امکان می‌دهد بخشی از تاریخ و فرهنگ آنکارا را ببینید، رفتن به قلعه آنکارا شما را قادر می‌سازد تا نمایی ۳۶۰ درجه از این شهر داشته باشید. قلعه آنکارا که در منطقه اولوس آنکارا واقع شده در ابتدا به عنوان یک دژ دفاعی نظامی استفاده می‌شد، ولی امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آنکارا شناخته می‌شود. برخلاف قلعه‌های داستان‌های شاهزاده‌ها این قلعه یک سنگر بزرگ و متراکم با دیوارهایی محکم است که درست در وسط شهر مساحت زیادی را به محاصره خود درآورده‌اند. در این قلعه ۴۲ برج با مصارف مختلف تعبیه شده بود که تا به امروز دوام آورده‌اند.

آدرس: Kale Mh., 06240 Altındağ/Ankara, Turkey

 

آنیتکبیر

آنیتکبیر، به عنوان مقبره رئیس جمهور اول و دوم جمهوری ترکیه، موزه‌ای با طراحی زیبا است که هر ساله نه تنها گردشگران، بلکه مورخان و معماران را نیز به خود جذب می‌کند. این مقبره به چهار قسمت تقسیم شده، یک قسمت آن جاده‌‌ای هست یک مسیر پیاده‌روی طولانی که در آن می‌توانید سربازان ترک را هنگام رژه تماشا کنید. قسمت دیگر آن پارک صلح، منطقه‌ای وسیع و سبز است که گیاهان مختلفی در آن زندگی می‌کنند در این پارک پرچم ترکیه با گل‌های زیبا طراحی شده که چشم هر بازدیدکننده‌ای را به خود خیره می‌کند. قسمت‌های دیگر شامل Ceremonial Plaza و Hall of Honor می‌شوند که در آن مقبره آتاتورک، اولین رئیس جمهور قرار گرفته است. توصیه می‌کنیم از راهنمای صوتی که به تمام زبان‌ها موجود است استفاده کنید.

 

موزه روباز مائوسلیوم در بدروم

آدرس: Anıt Caddesi Tandoğan/Ankara, Turkey

 

موزه تمدن‌های آناتولی

موزه تمدن‌های آناتولی، دارای مجموعه بزرگی از نمایشگاه‌های باستان شناسی آناتولی است که به ترتیب زمانی از دوران پارینه سنگی تا امروز تنظیم شده‌اند. این موزه به عنوان مقدمه‌ای برای تاریخ باستان ترکیه و آنکارا توضیحات بصری جذابی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در بخش‌های مختلف این موزه شما می‌توانید بسیاری از مصنوعات ساختمانی و چهره‌های هیتی را مشاهده کنید که می‌توان ریشه آن‌ها را در هزاره اول قبل از میلاد جستجو کرد.

آدرس: Gözcü Sk. No:2, 06240 Ankara, Turkey

 

آتاکوله

این برجی مرتفع و ارتباطی است که در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد. ‘آتا’ به معنی جد و ‘kule به معنی برج است که به آتاتورک بنیان‌گذار و اولین رئیس جمهور جمهوری ترکیه اشاره دارد. این بنای دیدنی تاریخی، واقع در چانکایا، دارای یک تراس باز است که به شما این امکان را می‌دهد تا از کل شهر بازدید کنند. اگر می‌خواهید با چنین منظره‌ای غذا بخورید، به سویلا رستوران برج بروید که در یک ساعت ۳۶۰ درجه می چرخد و منظره پانورامای شهر را بدون اینکه حتی مجبور شوید جای خود را ترک کنید، به شما ارائه می‌دهد.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

آدرس: Çankaya, Atakule, 06690 Çankaya/Ankara, Turkey

 

موزه چگلهان راحمی کوچ

این موزه که کنار قلعه آنکارا واقع شده، طیف گسترده‌ای از نمایشگاه‌های مربوط به حمل و نقل، صنعت و ارتباطات را به دید عموم گذاشته است. بیشتر این موارد توسط خانواده کوچ به طور سخاوتمندانه اهدا شده است. در اینجا اقلام متنوعی از جمله اسباب بازی‌های کودکان تا فن آوری قدیمی و کالاهای جمع آوری شده حمل و نقل مثل کشتی‌ها و هواپیماهای اندازه بزرگ را پیدا کنید. این موزه با بسیاری از نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های تعاملی مثل قطار سواری رایگان جایی عالی برای گردش با کودکان است.

آدرس: Gözcü Sk., Altındağ, Turkey

 

پارک گنچلیک

اگر با قطار به مقصد آنکارا بروید، یکی از اولین چیزهایی که هنگام رسیدن به ایستگاه مشاهده خواهید کرد چرخ و فلک پارک Gençlik است. با فضای سبز زیبا، یک استخر شنا، یک پارک تفریحی، یک تئاتر در فضای باز و دو قطار مینیاتوری یکی از جاذبه‌های اصلی و محبوب آنکارا محسوب می‌شود. همچنین بیش از ۴۰ کیوسک در پارک وجود دارد که انواع خوراکی‌های خوشمزه را به فروش می‌رسانند. حتما بستنی ترکی و ذرت تازه خرچنگ را امتحان کنید.

 

معرفی دیدنی‌ترین نقاط مارماریس

آدرس: Gençlik Parkı, Doğanbey Mh., 06060 Ankara, Turkey

 

حمام رومی

بازدید از حمام‌های رومی در آنکارا راه خوبی برای یادگیری تاریخ روم از طریق داستان‌های کوچک، مجسمه‌ها و کتیبه‌ها است. حمام‌ها در قرن سوم توسط کاراکالا امپراطور روم با سه اتاق اصلی کالداریوم (حمام گرم)، تپیداریوم (حمام گرم) و فریجیداریوم (حمام سرد) ساخته شده‌اند. حمام‌ها تا قرن هشتم مورد استفاده قرار می‌گرفتند تا این که در اثر آتش سوزی تخریب شدند و فقط ویرانه‌های زیرزمین و طبقه اول را ترک از آن باقی ماند. اگرچه از آن فقط ویرانه باقی مانده اما حس و حال مرموز و باستانی آن همچنان قابل لمس است.

 

بهترین سالن‌های کنسرت آنتالیا

آدرس: Doğanbey, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران