بهترین حمام‌های ترکی در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
بهترین حمام‌های ترکی در آنکارا

حمام‌های ترکی یکی از جاذبه‌های این کشور به شمار می‌آیند که از قرن‌ها پیش در ترکیه به وجود آمدند و هنوز هم مردم این کشور از آن‌ها استفاده می‌کنند. حمام‌های ترکی مختلفی در شهرهای ترکیه مشاهده می‌کنید که بعضا، تاریخی غنی و معماری زیبایی را به دوش می‌کشند. در آنکارا نیز حمام‌های سنتی بسیار خوبی پیدا می‌شوند که در این نوشته به چند مورد از بهترین‌هایشان اشاره خواهیم کرد. اگر با این حمام‌ها آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مطلب قدیمی ما با عنوان همه چیز درباره حمام‌های سنتی ترکیه را مطالعه کرده و سپس به مرور بهترین‌ها در آنکارا بپردازید.

 

حمام تاریخی کاراکابی آنکارا (Tarihi Karacabey Hamamı)

اولین جایی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، "حمام تاریخی کاراکابی" است که در واقعیت هم هم یک حمام تاریخی بسیار زیبا به حساب امده و از قدیمی‌ترین حمام‌های فعال در ترکیه است. ساخت این بنا از سال ۱۴۲۷ میلادی آغاز شد و حدود ۱۳ سال به طول انجامید. ظاهر بیرونی این حمام شاید خیلی شگفت‌انگیز به نظر نیاید اما طراحی داخلی‌اش، خود یک اثر هنری به حساب می‌آید.

فضای داخلی حمام با راهروهای چوبی و چهل‌چراغ زیبایی که بالای آن آویزان شده و همچنین استفاده از مرمرهای بسیار با کیفیت در خود فضای حمام، به بهترین شکل درست شده است. همچون بسیاری از حمام‌های تاریخی استانبول که احتمالا در سفرهایتان به این شهر‌ها در آن‌جاها حضور داشته‌اید، بودن در حمام کاراکبی نیز، جدا از جذابیت‌های بودن در یک حمام ترکی، بازدید از مکانی تاریخی نیز به حساب می‌آید.

آدرس: Sakarya, Talatpaşa Blv No:101, 06230 Altındağ

 

حمام اینِبی آنکارا (Eynebey Hamam)

یکی دیگر از حمام‌های تاریخی آنکارا که البته جزو معروف‌ترین حمام‌های شهر نیز به حساب می‌آید، اینبی نام داشته که بسیار به پارک گنچلیک نزدیک است و درست آن طرف خیابان این پارک، می‌توانید در ورودی آن را پیدا کنید. این حمام در سال ۱۵۰۲ ساخته شده و جزو قدیمی‌ترین‌های ترکیه به حساب می‌آید و در سال ۲۰۰۰ برای یک سال به طور کامل بسته شد تا یک نوسازی و مرمت اساسی روی آن انجام شود. البته طراحی آن تغییری نکرد و در طول مرمت، سعی شد تا شکل تاریخی‌اش به هم نخورد.

یکی از مزیت‌های این حمام این است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کرده و در هیچ ساعتی از روز تعطیل نیست اما یک مشکل بزرگ دارد و آن هم این که تنها برای مردان بوده و زن‌ها نمی‌توانند از آن‌جا استفاده کنند. حمام اینبی دارای یک استخر کوچک است، طراحی داخلی بسیار زیبایی دارد و از سنگ‌های مرمر با کیفیت در طراحی خود حمام استفاده شده که به زیبایی آن جا می‌افزاید. همچنین در سالن اصلی آن یک کافه کوچک تعبیه شده که می‌توانید برای خود نوشیدنی‌های گرم یا آبمیوه سفارش دهید.

 

درباره هتل دیوان چوکورهان در آنکارا

آدرس: Adnan Saygun Street No: 11 | Ulus

 

حمام ینیشیر  آنکارا (Yenişehir Hamamı)

از جمله دیگر حمام‌های معروف آنکارا باید به ینیشیر نیز اشاره کنیم که ساخت آن به ۱۹۷۰ بر می‌گردد اما در سال ۲۰۱۳ نوسازی و تغییراتی در آن انجام شد و پس از آن، زن‌ها نیز فضای اختصاصی خود را داشتند.از همان موقع این محل در آنکارا به محبوبیت رسید و بازدیدکنندگان بسیار بیشتری نسبت به قبل را به خود دید. حمام ینیشیر در محل تلاقی بلوار آتاتورک و بلوار GMK قرار داشته و با توجه به این که به چند مرکز خرید معروف آنکارا نزدیک است، می‌توانید در ادامه‌ی گردش‌های خود، خیلی راحت به این مکان مراجعه نمایید.

این مجموعه اگر چه در بیرون خیلی بزرگ به نظر نمی‌رسد، اما در واقع یکی از مجهز‌ترین مراکز اسپا و سلامتی در آنکارا بوده و بخش‌های مختلفی از جمله سونا، استخر کوچک، سالن‌های خصوصی ماساژ، سالن آرایش و مراقبت پوست و مو، سالن ورزشی و ... داشته و همه چیز در آن‌جا شیک و تمیز است. در کل حمام ینیشیر از نظر امکانات در آنکارا جزو بهترین‌ها به حساب می‌آید و خدمات مختلفی نیز در این محل ارائه می‌شود.

آدرس: Kızılay, Sümer-1 Sk. No:16, 06430 Cankaya

 

حمام اوستیم آنکارا (Hammam Ostim)

بدون شک مجلل‌ترین و شیک‌ترین حمام ترکی که در کل آنکارا پیدا خواهید کرد، حمام اوستیم است که طراحی داخلی بسیار زیبایی داشته و در آن از مرمر، سنگ‌های زینتی، کاشی‌کاری زیبا و همچنین نور پردازی فوق‌العاده جذاب استفاده شده است. مجموعه‌ای مجهز و بسیار عالی که امکانات خیلی خوبی را نیز برای مشتریان خود به همراه دارد. این مکان در یک مرکز تجاری به نام اوستیم واقع شده که دارای بخش‌های مختلفی است و فروشگاه‌های مختلفی را نیز در خود میزبانی می‌کند.

از امکانات حمام اوستیم برایتان بگوییم که شامل فضای مجزا برای آقایان و خانم‌ها بوده، دارای سونا و جکوزی است، پکیج‌های ماساژ مختلف ارائه کرده و همچنین یک کافه و ویتامین بار بسیار خوب دارد. فضای این مجموعه بسیار تمیز و شیک بوده و برای حتی در سونا هم تلوزیون LED کار گذاشته شده تا حوصله‌تان سر نرود!

 

بهترین سفرهای یک روزه از آنکارا

آدرس: No: 8-9 OFİM İş Merkezi, 100. Yıl Blv No:99, 06374, 06560 Ostim Osb/Yenimahalle

 

حمام عثمانلی آنکارا (Osmanli Hamami)

این حمام در منطقه کچیورن در آنکارا واقع شده و طراحی آن به شکل حمام‌های سنتی دوره عثمانی است. حمام عثمانلی در داخل فضای بزرگی دارد و دارای اتاق‌های تعویض لباس اختصاصی، فضای نسبتا خوب در خود حمام و بخش‌های مختلفی برای استراحت، صرف نوشیدنی و ... است. این مجموعه اگر چه تجمل حمام قبلی را ندارد، اما با قیمتی مناسب، خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهد و البته طراحی جالب توجه و فضایی شیک و تمیز دارد.

حمام عثمانلی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند اما بین ساعت ۲ شب تا ۹ صبح تنها برای آقایان در دسترس خواهد بود. این مجموعه هم دارای یک کافه و ویتامین بار بوده، سرویس‌های ماساژ مختلف ارائه می‌دهد و دارای سونا و جکوزی است.

آدرس: Aşağı Eğlence, Etlik Cd No:103 D:1, 06010 Keçiören

 

اسپا ریتم آنکارا (Rhytm)

ریتم نام مرکزی بزرگ با نام کامل Rhytm By Sports International است که دارای بخش‌های مختلفی از جمله سالن ورزشی، آموزش یوگا، فیتنس و ... بوده و در کنار همه‌ی آن‌ها، یک مرکز اسپا و سلامتی بسیار خوب بزرگ دارد که در خود یکی از بهترین حمام‌های ترکی در سفر با تور آنکارا فراهم کرده است. ریتم از جمله مراکز شیک و لوکس آنکارا به حساب می‌آید که دارای امکاناتی همچون حمام ترکی بسیار شیک، اتاق‌های خصوصی ماساژ، سونا و جکوزی، سالن آرایش و ... است.

خدمات پوست و مو به شکل‌های مختلف و همچنین مانیکور و پدیکور برای مراجعه کنندگان انجام شده و همچنین مشتریان می‌توانند از سالن ورزشی و امکانات آن‌جا نیز استفاده کنند. در نهایت با توجه به وجود یک کافه‌ی کامل و بزرگ، می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید را در آن‌جا سفارش دهید.

 

۹ دلیل برای سفر به آنکارا

آدرس: Üniversiteler, İhsan Doğramacı Blv No:1, 06800 Çankaya

 

حمام هایمانا کاپلیکاسی آنکارا (Haymana Kaplicasi)

هایمانا مجموعه‌ای بزرگ در اطراف آنکارا استکه باید کمی از مرزهای شهر خارج شوید تا به آن‌جا برسید. یک شهر نوساز که امکانات گسترده‌ای از جمله چند اقامتگاه بزرگ در خود دارد. مرکز اسپاهایمانا کاپلیکاسی اما به یک دلیل خاص در لیست امروز ما قرار گرفته و آن‌ هم استفاده از آب گرم چشمه‌ای طبیعی برای استفاده در بخش‌های مختلف آن‌جاست که باعث یک امتیاز بزرگ برای آن‌جا به حساب آمده و این محل را از دیگر جاهایی که معرفی کردیم، متمایز می‌کند.

این مرکز اسپا دارای امکانات گسترده‌ای بوده و با این که در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است اما نوسازی اساسی باعث شده تا داخل آن بسیار شیک و مجلل به چشم بیاید و با نورپردازی خاصی که دارد، زیباتری نیز شود. این مکان دارای دو جکوزی، حمام بزرگ در دو بخش بانوان و آقایان با ظرفیت کلی ۱۵۰ نفر، سونا، کابین‌های تعویض لباس، استخر نسبتا بزرگ و بسیار چیزهای دیگر است و همان طور که گفتیم، در اکثر جاها از آب گرم چشمه‌ی طبیعی بهره می‌برد. البته در نظر داشته باشید که تنها بخش حمام ترکی و استخرهای کوچکی که برای استفاده از آب چشمه در نظر گرفته شده جدا بوده و باقی بخش‌ها مثل استخر بزرگ آن، مختلط هستند. البته خود مجموعه دارای استخرهای بزرگ روباز با آب گرم نیز هست که در حیاط بیرونی قرار دارد و اگر چه بخشی از مجموعه اسپا نیست ولی می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

آدرس: Yenimahalle Ankara cad. Belediye Sarayı Haymana

 

مرکز اسپا هتل کنار دریاچه پاتالیا آنکارا (Patalya Lakeside Resort)

برای آخرین جایی که به شما معرفی خواهیم کرد، یک مرکز اسپا در هتلی جذاب است که دارای یک حمام ترکی خوب نیز هست. البته چند هتل بزرگ و معروف در آنکارا و دیگر شهرهای دیگر ترکیه هستند که خود دارای حمام ترکی بوده و نیازی نیست که برای رفتن به چنین جاهایی، خارج ازهتل پول خود را خرج کنید.

ریزورت پاتالیا به خاطر داشتن مرکز اسپای بزرگ و حمام ترکی معروفش، انتخاب مناسبی در این زمینه بوده مخصوصا این که پکیج‌های متنوعی ارائه برای ماساژ، سم زدایی و کارهایی از این دست نیز ارائه می‌کرد. این هتل همچنین امکاناتی نظیر سالن ورزشی، سونا، جکوزی و حتی استخر نیز دارد تا مجموعه‌ای کامل را برای مهمانان خود فراهم کند.

 

بهترین سوشی رستوران‌ها در آنکارا

آدرس: Patalya Yolu 159, 06830 Golbası

 

از هتل‌های لوکس آنکارا که دارای مرکز اسپا و حمام ترکی هستند می‌توان موارد زیر را لیست کرد:

  • هتل سی‌پی آنکارا (CPAnkara Hotel)
  • هتل ویندهام آنکارا (Wyndham Ankara)
  • هتل انکارا هیلتون اس‌اِی (Ankara HiltonSA)
  • هتل جی‌دبلیو ماریوت آنکارا (JW Marriott Hotel Ankara)

منبع ۱

منبع ۲

۰۹ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران