گشت وگذاری خاص‌ در بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
گشت وگذاری خاص‌ در بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه

بیشتر افرادی که با تور ترکیه سفر می‌کنند چیزهایی راجب به ایاصوفیه و افسوس، خانه‌های جادویی کاپادوکیا تا سواحل آنتالیا می‌دانند. اما تمام ترکیه در این موارد خلاصه نمی‌شود. شما می‌تواند طی کاوش در این کشور تجربه‌های بیشتری کسب کنید که چیزی درباره آن‌ها نمی‌دانید. ما در این فهرست به شما کمک می‌کنیم تا با جاذبه‌های اصلی ترکیه بهتر آشنا شوید.

 

با کروز آبی گردش کنید

هیچ چیز بهتر از گردش با کروز آبی در امتداد دریای مدیترانه و یا اژه باتوقف‌های مکرر در نقاط مختلف و انجام کارهایی مثل شنا نمی‌تواند ماجراجویی به یادماندنی و منحصر به فردی از حضور در ترکیه را به شما ارزانی دارد. در ترکیه کروزهای آبی زیادی در نقاط مختلف و شهرهای ساحلی وجود دارد که می‌توانند زیبایی‌های سواحل مختلف را پیش روی‌تان بگذارند. شما می‌توانید در عرشه کشی و یا روی صندلی‌تان بنشینید و از دریا به مناظر جذاب خشکی، ساخت و سازهای بشری و مناظر طبیعی نگاه کنید و خاطرات فراموش نشدنی برای تعریف کردن ثبت کنید.

 

 برای ماه عسل رویایی، به کدام شهر زیبای ترکیه سفر کنید؟ 

 

 

 کروز آبی ترکیه

 

 

در سیرالی شنا کنید

سیرالی در یک ساعتی آنتالیا قرار گرفته و با وجود این که طبیعت نسبتا بکر و سواحل به شدت زیبا و شگفت‌انگیزی دارد اما خیلی‌ها هنوز چیزی درباره این شهر نمی‌دانند. شما می‌توانید در تعطیلاتی آرامش‌بخش و برای تمدد اعصاب به سیرالی بروید و در آب‌های تیره تمیزش فرو بروید. همچنین می‌توانید از خرابه‌های باستانی اطراف دیدن کنید و از غذاهای محلی بسیار خوشمزه امتحان کنید. از مناطق زیبای سرسبز با پس‌زمینه دریای آبی عکس‌های چشمگیر و خیره‌کننده‌ای برای اشتراک‌گذاری با دوستان‌تان بگیرید.

 

 معرفی ۷ ساحل برتر ترکیه برای خنک شدن در تابستان داغ

 

 

سیرالی

 

 

آدرس: Çıralı, Ulupınar Mahallesi, Kemer-Antalya

 

 

در غازی آنتپ باقلوا و کباب بخورید

غازی آنتپ به خاطر باغ‌های وسیع پسته همیشه یکی از نام‌های شناخته شده ترکیه بود اما به جز پسته این شهر یکی از بهترین نقاط ترکیه برای خوردن باقلوای درجه یک و اعلا است. غازی آنتپ شهری جالب با رسوم خاص خودش است. مثلا شما می‌تواید کباب‌های خوشمزه‌ای در شهر پیدا کنید که طعمشان تا مدت‌ها زیر دندان‌تان باشد اما شاید تعجب کنید وقتی ببینید این کباب‌ها توسط مردم محلی به عنوان صبحانه سرو می‌شوند.

 

 

غازی آنتپ

 

 

آدرس: Gaziantep, Turkey

 

 

به یک مرکز اسپا در آفیون کارا حصار بروید

حومه کوهستانی آفیون کارا حصار در ترکیه انواع غذاهای خوشمزه‌ای مثل دلمه خامه‌ای و سوسیس‌های پر ادویه شهرت فراوانی دارد. مناظر دل باز و دل‌انگیز، هوای بی‌نظیر، سکوت طبیعت و غذاهای منحصر به فرد دلایل کافی برای سفر با این منطقه را به شما می‌دهند. با این همه تمام چیزهایی که در آفیون کارا به دست می‌آورید محدود به این‌ها نمی‌شود. این شهر پر از سالن‌های آب گرم فوق‌العاده با خدمات متنوع است که می‌توانید در طی اقامت در شهر از آن‌ها بهره‌مند شوید. مردم زیادی برای تعطیلات آخر هفته به اینجا می‌روند تا از سالن‌های آب گرم و ماساژ استفاده کنند و خستگی یک هفته‌شان را از تن به در کنند.

 

 

 آفیون کارا حصار

 

 

آفرین: Afyonkarahisar, Turkey

 

 

نوشیدنی محلی بوزا را در Vefa Bozacısı استانبول امتحان کنید

بوزا یکی از نوشیدنی‌های جالب ترکیه است که در سراسر استانبول توسط کافه‌ها و دستفروشان عرضه می‌شود. این نوشیدنی تخمیری از دانه‌های گندم و دارچین تهیه می‌شود و در طول تابستان به اوج محبوبیت خود می‌رسد. شما می‌توانید این نوشیدنی خاص و غالبا ارزان‌قیمت را در مشهورترین نقطه شهر یعنی Vefa Bozacısı سفارش دهید و نوش جان کنید. این مغازه که از سال ۱۸۷۶ تا کنون فعال است کاملا حس نوستالژی قدیم استانبول را منتقل می‌کند.

 

 ۱۰ غذایی که باید در استانبول بخورید و مزه‌ی آن‌را به‌خاطر بسپارید 

 

 

 Vefa Bozacısı

 

 

آدرس: Mollahüsrev Mahallesi, Vefa Cad., No:66, 34134 Fatih, İstanbul

 

 

ماردین را کاوش کنید

یکی از مکان‌های کم‌تر شناخته شده در ترکیه که از لحاظ تاریخی و معماری ارزش بالایی دارد و به عنوان مرواریدی پنهان در این کشور شناخته می‌شود ماردین است که باید حداقل یک بار از آن دیدن کنید. شما می‌توانید طی اقامتی آرام، در خیابان‌های باریک شهر غرق شوید، از ساختمان‌های تاریخی و قدیمی دیدن و از غذاهای محلی بسیار لذیذ منطقه امتحان کنید.

 

 

ماردین

 

 

آدرس: Mardin, Turkey

 

 

در کروز بسفر شرکت کنید

یکی از بهترین راه‌های تماشای استانبول از نگاهی دیگر، شرکت در کروز بسفر است. شما می‌توانید سراسر خط ساحلی را تا دریای سیاه  با کشتی‌های مسافری طی کنید و از تماشای نمای شگفت‌انگیز استانبول لذت ببرید. در Anadolu Kavaği از کشتی پیاده شوید و از ماهی‌های تازه و لذیذی نوش جان کنید قبل از این که کشتی شما را به داخل شهر برگرداند.

 

 

کروز بسفر

 

 

از سافران‌بولو دیدن کنید

خانه‌های تاریخی به جا مانده از دوره عثمانی در سافران‌بولو از بهترین نمونه‌هایی هستند که می‌توانید ترکیه را پیدا کنید. جای تعجب نیست که شهری به این کوچکی در دهه ۱۹۹۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد. شما می‌توانید از این شهر پله‌کانی جذاب و قدیمی دیدن کنید و اطلاعات جامعی درباره تاریخ ترکیه به دست بیاورید.

 

 استانبول را پیش از تجربه‌ی تفریح‌های دریایی تنگه‌ی بسفر ترک نکنید

 

 

 سافران‌بولو

 

 

آدرس: Safranbolu, Turkey

۲۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران