سفر تنهایی به بهترین مقاصد گردشگری ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
سفر تنهایی به بهترین مقاصد گردشگری ترکیه

ترکیه کشوری برای همه‌ است. مهم نیست، همراه با خانواده خود به آن‌جا می‌روید، سفری عاشقانه را به این کشور در پیش دارید یا تنها به این سرزمین جذاب پا می‌گذارید. جاذبه‌های گردشگری متنوع و مقاصد متفاوت این کشور، برای هر کس چیزی در چنته داشته و همه از شرایط در تور ترکیه، لذت می‌برند. اما یکی از سوالاتی که اغلب پرسیده می‌شود، مقاصد مناسب برای سفر تنها به ترکیه است و خب ما سعی کرده‌ایم، جواب سوال مذکور را با معرفی ۵ مقصد عالی برای این منظور، بدهیم.

 

کلیاتی درباره سفر تنها به ترکیه

اولین سوالی که ذهن افرادی که قصد تنها سفر کردن به کشوری خاص را دارند، این است که آیا آن از امنیت کافی برخوردار است؟ ترکیه به طور کلی، کشوری امن برای سفر به حساب می‌آید و حتی بانوان تنها نیز می‌توانند به آن‌جا سفر کنند. اما بهتر است در شهرهای بزرگ همچون استانبول و آنکارا، یک سری مسائل کلی از جمله تنها نماندن در خیابان‌ها در ساعات پایانی شب و همچنین سوار نشدن به ماشین‌های شخصی را رعایت کنید و سعی کنید، طبق برنامه‌ریزی سفر خود پیش بروید. ترکیه مقاصد متنوعی پیش پایتان می‌گذارد و حتما جزو کشورهایی است که می‌توان تنها به آن‌جا سفر کرد و تعطیلاتی لذت‌بخش را از سر گذراند.

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در ترکیه

استانبول، ترکیه (Istanbul)

استانبول محبوب‌ترین شهر ترکیه برای سفر بوده که البته از بسیاری جهت، بهترین انتخاب برای آن‌هایی که قصد سفر به ترکیه به صورت تنها را دارند نیز مناسب است. جاذبه‌های گرشگری استانبول در کنار مراکز خرید مدرن این شهر است و همین موضوع، کنتراست ویژه‌ای به استانبول بخشیده است و آن‌جا را به مقصدی ایده‌آل برای هر سفری بدل می‌کند. آن‌ها که تنها به تور استانبول می‌روند، گزینه‌های مختلفی برای اقامت و گشت و گذار خواهند داشت و با هر سلیقه‌ای، می‌توانند، فعالیت‌های مناسب با خود را در آن‌جا پیدا کنند.

یکی از مزیت‌های استانبول، وجود تنگه بسفور بوده که امکان گشت‌های دریایی را برای گردشگران مهیا می‌کند. البته برای این کار، باید خارج از روزهای سرد سال به تور استانبول بروید تا بتوانید این فعالیت‌ را تجربه نمایید. در این بین، برای بازدید از مراکز تاریخی همچون کاخ‌های متعدد شهر و یا مساجد بزرگ که از گذشته‌های بسیار دور بر جا مانده‌اند نیز، نیازی به همسفر نخواهید داشت و آزادانه، می‌توانید با برنامه‌ریزی خود، به سراغ این محل‌ها بروید. همان‌طور که گفتیم، استانبول، مملو از جاذبه‌های این چنینی است و روزها می‌توان در شهر گشت و هر ساعت، چیز جدیدی برای تماشا پیدا کرد.

از دیگر خوبی‌های دیگر این شهر، وجود مراکز خرید بزرگ استانبول بوده که در کنار وجود برندهای مختلف و تنوع اجناس، با مراکز سینمایی، فرصت تماشای فیلم‌های روز دنیا را نیز برای شما مهیا خواهند کرد. همچنین بد نیست، سری به بازار بزرگ استانبول یا بازار ادویه استانبول بزنید و بعدی دیگر از مناطق خرید استانبول را نیز در روزهای سفر خود مشاهده کنید. استانبول، در کنار هتل‌های لوکس خود، چندین خوابگاه و هتل‌های ارزان‌ قیمت دارد که برای کوله‌گردها و افرادی که تنها به این شهر می‌روند، مناسب هستند. همچنین از نظر سیستم حمل و نقل عمومی استانبول نیز، در زمره بهترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود.

آنتالیا، ترکیه (Antalya)

در میان شهرهای ساحلی ترکیه، بدون شک، مقصدی که تنها سفر کردن می‌توان پیشنهاد کرد، آنتالیا است. این شهر بسیار زیبا، با سواحل استثنایی خود و البته مراکز تاریخی که در خود و اطراف شهر دارد، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تمام دنیا محسوب شده و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. شما با سفر به تور آنتالیا، می‌توانید ساعت‌ها در سواحل مختلف این شهر زیبا خوش گذرانده و البته انواع تفریحات آبی آنتالیا را نیز تجربه کنید.

 

مهم‌ترین فرودگاه‌های ترکیه

آنتالیا در کنار گزینه‌های ارزان در میان هتل‌ها و اقامتگاه‌هایش، چندین هتل آل اینکلوسیو بزرگ هم دارد که دارای بخش‌های تفریحی متنوع بوده و فعالیت‌های جمعی در آن‌جاها، باعث می‌شود، حتی به مسافران تنها نیز خوش بگذرد. به طور کلی، هتل‌های این‌چنینی که برنامه‌های تفریحی مختلف را برای مهمانان خود برنامه‌ریزی می‌کنند، گزینه‌هایی عالی برای سفر تنها به ترکیه به حساب می‌آیند.

اما از سواحل و تفریحات آبی گفتیم و این را هم باید اضافه کنیم که آنتالیا برای آن‌ها که طرفدار جاذبه‌های باستانی و تاریخی هستند، بهترین محسوب می‌شود. در تور آنتالیا، می‌توانید به دیدن جاذبه‌های تاریخی درون شهر رفته و با فراتر رفتن از مرز‌های شهر، به سراغ چندین شهر باستانی بروید که در اطراف آن‌جا واقع شده‌اند و هر کدام با زیبایی خاص خود از شما میزبانی می‌کنند. آنتالیا دارای چند موزه‌ی بسیار خوب نیز هست و از جمله شهرهایی در ترکیه به حساب آمده که با رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، برای هر کس و هر سلیقه‌ای، چیزی برای ارائه دارد.

کاپادوکیا، ترکیه (Cappadocia)

کاپادوکیا یکی از خاص‌ترین مقاصد گردشگری در دنیاست. منطقه‌ای شگفت‌انگیز که به خاطر فرم خاص صخره‌ها و همچنین هتل‌های غاری، کاملا متفاوت از تمام شهرهایی خواهد بود که در طول سفرهایتان به آن‌ها برخورده‌اید. در کاپادوکیا، شما با مناظر شگفت‌انگیز، غذاهای محلی خوشمزه و فعالیت‌های مختلف روبرو هستید و به راحتی، همه‌ی آن‌ها را می‌توانید به صورت انفرادی نیز تجربه کنید و مشکلی در این رابطه نخواهید داشت.

 

فستیوال‌ها و جشن‌های محبوب سالانه ترکیه

در تور کاپادوکیا، فعالیت‌های متنوعی همچون بالن سواری بر فراز این منطقه، اسب سواری، شرکت‌ در تورهای طبیعیت گردی همراه موتورهای چهار چرخ و کارهایی از این دست را تجربه کرده و همچنین تمام طول سفر خود را در هتل‌های غاری کاپادوکیا سر کنید، جایی که مردم قرن‌ها قبل خانه‌هایشان را در آن‌جاها بنا کرده بودند. همچنین رستوران‌های متنوع غاری در کاپادوکیا وجود دارد که غذاهای محلی بسیار خوشمزه ارائه کرده و یک خاطره‌ی خوشمزه را نیز برایتان ثبت خواهند کرد.

برای سفر به کاپادوکیا، حتما باید برنامه ریزی درستی داشته باشید تا در فصلی مناسب مثل بهار یا پاییز به آن‌جا بروید تا بدون مشکل، بتوانید فعالیت‌هایی که از آن‌ها اسم بردیم را انجام دهید. سواری بر بالن‌های هوای گرم، حتما نیاز به آب و هوایی مساعد دارد و به همین دلیل، برنامه ریزی درست، می‌تواند، سفری لذت بخش‌تر را نیز برایتان به همراه داشته باشد. اگر اهل عکاسی هستید، حتما تجهیزات خود را تمام و کمال با خود ببرید، چون قرار است در کاپادوکیا، قاب‌هایی بی‌نظیر را به ثبت برسانید.

کاش، ترکیه (Kas)

با توجه به این که کاش هم به فرودگ دالامان (Dalaman) و هم به فرودگاه آنتالیا دور است، به نسبت دیگر مقاصد گردشگری ساحلی ترکیه، جایی دنج‌تر و خلوت‌تر به حساب می‌آِد و از این بابت، ممکن است برای بسیاری از مسافران تنها، گزینه‌ی بهتری نیز به حساب بیاید. آن‌ها که به دنبال سواحل خلوت هستند، دوست دارند، فعالیت‌هایی همچون اسنورکلینگ را تجربه کنند یا در طبیعت برای خود قدم بزنند.

کاش از آن دست شهرهایی است که چندین و چند هتل بزرگ و مفرح در خود داشته و امکانات تفریحی متنوع و فعالیت‌های گروهی مختلفی در آن‌جا برای مهمانان مهیا است. با این وجود، اگر به سواحل عمومی شهر بروید، با مجموعه‌ای بزرگ از انواع تفریحات آبی مواجه خواهید بود و بدون شک روزهایی شاد و مفرح را از سر خواهید گذراند. همچنین سفرهای دریایی نیز از بندر این شهر به مناطق مختلف درون آب نیز برگزار می‌شود که در نوع خود عالی است.

کاش در آنتالیا شهری بسیار زیباست، چه از نظر سواحل روشن، چه از نظر طبیعت جنگلی اطراف شهر و همچنین مناظر زیر آبی که دارد. به همین دلیل، اگر اهل ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما در تورهای غواصی شرکت کرده و به عمق آب بروید تا این مناظر را از نزدیک ببینید. اگر هم امکان انجام این فعالیت را ندارید، حداقل به سراغ اسنورکلینگ رفته و در زیر آب، به تماشای ماهی‌های رنگارنگی که در آب‌های کاش حضور دارند، بروید.

 

بهترین استادیوم‌های فوتبال استانبول

پاموکاله، ترکیه (Pamukkale)

پاموکاله یک مقصد اصلی برای سفر به ترکیه به حساب نمی‌آید و در واقع برای یک سفری یک روزه یا حتی نیم روزه از مقاصدی همچون آنتالیا یا کوش آداسی پیشنهاد می‌شود. اگر در تور ترکیه به سراغ یکی از این شهرها رفتید، می‌توایند در تورهای گروهی شرکت کرده و به دیدن این شگفتی طبیعی بروید. چیزی که تنها در دو سه نقطه از دنیا می‌توان نمونه‌اش را پیدا کرد.

پاموکاله مجموعه‌ای از استخرهای طبیعی است که به صورت طبقاتی زیر هم و بر روی یک تپه شکل گرفته‌اند. این استخرها به خاطر رسوب مواد معدنی آب که از چشمه‌های آب گرم بالای تپه نشات گرفته‌اند شکل گرفته و این رسوبات با رنگ سفید خود، منظره‌ای فوق‌العاده جالب را به وجود آورده است و وقتی از دور به آن‌جا نگاه می‌کنید، بیشتر شبیه این است که پاموکاله، همیشه در زیر لایه‌ای از برف پنهان شده، در صورتی که شما حتی در روزهای گرم سال، می‌توانید با لباس شنا به این استخرهای طبیعی رفته و به آبتنی در آن‌جا بپردازید.

رُمی‌ها برای اولین بار در این جا سکونت پیدا کردند و همین حالا هم می‌توان یک ویلای باستانی رمی را در بالای تپه مشاهده کرد که البته خود یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آید. پاموکاله، یک جاذبه‌ی طبیعی فوق‌العاده عالی برای دیدن است و وجود تورهای گروهی برای بازدید از آن‌جا، باعث می‌شود تا حتی مسافران تنها نیز خیلی راحت بتوانند به سراغ آن‌جا بروند. در کل از این مکان‌های این چنینی که در گردش‌های یک روزه امکان بازدید از آن‌ها را دارید در ترکیه کم نیست و می‌توایند در سفر تنهای خود به ترکیه، سراغ آن‌ها نیز بروید.

منبع ۱

منبع ۲

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران