زیباترین مقاصد گردشگری ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
زیباترین مقاصد گردشگری ترکیه

ترکیه کشوری فوق‌العاده زیباست که از قضای روزگار، نزدیکی به ایران باعث شده تا هزینه‌ی سفر به این کشور تا حد زیادی برای ما ارزان باشد و به همین دلیل هم تور ترکیه، از محبوب‌ترین تورهای  گردشگری نزد ایرانیان است. در این کشور بزرگ، مقاصد گردشگری فوق‌العاده‌ای هستند که زیبایی منحصر به فردی داشته و شما را شیفته‌ی خود خواهند کرد. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا زیباترین مقاصد گردشگری ترکیه را در قالب یک پست به شما معرفی نماییم.

 

بدروم

در میان زیباترین مناطق ساحلی ترکیه، بدون شک باید به بدروم اشاره بکنیم. شهری که همین زیبایی‌هایش آن را در میان گردشگران تور ترکیه محبوب کرده و سالانه هزاران هزار نفر به تور بدروم می‌روند تا در سواحل زیبایش آبتنی کرده، به تفریحات مختلف بپردازند و از زیباهای طبیعت این شهر بهره ببرند. بدروم ترکیبی شگفت‌انگیز از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، فرهنگی و تفریحی است که در طی این سال‌ها به خوبی توانسته به عنوان یک مقصد گردشگری ایده‌آل در کنار مقاصد محبوبی همچون آنتالیا قد علم کند.

 

با انواع سوغاتی‌های ترکیه آشنا شوید

استانبول

تور استانبول نه تنها یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا به حساب می‌آید، بلکه زیبایی‌های این کلان شهر بزرگ آن را به مکانی منحصر به فرد بدل کرده که نمونه‌اش را در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد. بناهای تاریخی متعدد که نشانه‌هایی از امپراطوری‌های بزرگ دنیا همچون رومی‌ها و عثمانی‌ها را می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد، مساجد بزرگ و زیبا، کلیساهای تاریخی، کاخ‌های پادشاهی فوق‌العاده زیبا و البته تنگه بسفر استانبول که شهر را به دو قسمت آسیایی و اروپایی بدل کرده و پل‌هایی که در آن‌جا ساخته شده، همه و همه در کنار هم یکی از زیباترین شهرهای جهان را شکل داده است.

تالاب آبی، اولودنیز

این تالاب کوچک یکی از زیباترین پهنه‌های آبی در کل ترکیه است که آبی بی‌نهایت تمیز و آرام داشته و ساحل شنی سفید و صخره‌هایی سرسبز آن را احاطه کرده است. این طبیعت شگفت‌انگیز در اولودنیز واقع شده که خود جاهای دیدنی کم ندارد. در این محل شما هم می‌توانید شنا کنید و هم به وسیله‌ی اسنورکلینگ، ماهی‌های رنگارنگی را مشاهده کنید که در زیر آب به زندگی مشغول هستند. این مکان یک منطقه محافظت شده محسوب شده و به همین دلیل، ساخت ساز بسیار کم در آن صورت گرفته و شما نیز در طول بازدید خود باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنید.

 

اقامتی بیادماندنی در آلانیای ترکیه

کاپادوکیا

وقتی در مورد استانبول یا شهرهای ساحلی ترکیه می‌گوییم، از زیبایی‌های معمول حرف می‌زنیم اما چیزی که در سفر با تور کاپادوکیا مشاهده خواهید کرد، کاملا با هر جای دیگری در دنیا متفاوت است. یک منطقه‌ی صخره‌ای که خانه‌های باستانی آن در دل غارها ساخته شده و برای مدت‌های بسیار زیادی مردم در دل این خانه‌های غاری زندگی می‌کردند. حالا این غارها به هتل‌های لوکس بدل شده‌اند، منظره‌ی کوه‌ها و صخره‌هایی که به شکل‌های عجیب در آمده‌اند با بالن‌هایی که در طلوع آفتاب به هوا می‌روند پر شده و همه چیز شرایطی رویایی دارد. کاپادوکیا از مقاصد بسیار محبوب در تور ترکیه به حساب می‌آید و دلیل آن نیز همین زیبایی و عجیب بودن آن‌جاست که خیلی‌ها را کنجکاو دیدنش می‌کند.

پاموکاله

در مورد زیبایی‌های عجیب ترکیه گفتیم، حتما باید نامی از پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی نیز ببریم. از دور که به پاموکاله نگاه کنید، انگار در این مکان برف باریده اما در واقع این استخرهای کوچک طبیعی به هم چسبیده که به رنگ سفید هستند، از مواد معدنی خاص در آب چشمه‌هایی که پایین می‌ریزند شکل گرفته و گردشگرانی که به این محل می‌روند، امکان آبتنی در آب گرم چشمه‌ها را خواهند داشت. همچنین اگر به بالای تپه بروید، یک اقامتگاه رومی بسیار قدیمی را پیدا خواهید کرد که هنوز بخش‌های زیادی از آن سالم است و همچنین استخری رومی و باستانی در آن‌جا وجود دارد که می‌توانید در آن‌ محل نیز شنا کنید.

 

زیباترین دریاچه‌های ترکیه را بشناسید

دره پروانه

انتخاب این محل برای لیستمان بسیار ساده بود و کافی است به عکس‌های این دره‌ی زیبا نگاه بندازید و متوجه شوید که با یکی از زیباترین نقاط ترکیه مواجه خواهید بود. این دره‌ی زیبا با ساحلی کوچک اما فوق‌العاده و صخره‌ای بزرگ که آن را در بر گرفته است، تنها به وسیله‌ی دریا قابل دسترسی بوده و تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است. شما در سفر به اولودنیز و فتحیه و چندین شهر ساحلی دیگر در تور ترکیه، می‌توانید در تورهای دریایی شرکت کرده و به آن‌جا بروید و در ساحل آفتاب بگیرید، آبتنی کنید و عکس‌هایی درخشان از این سفر با خود به خانه ببرید.

کاش

آبی که سواحل کاش را احاطه کرده آنقدر شفاف است که در خیلی از جاهای شهر، به راحتی می‌توانید، ماهی‌هایی که زیر آب در حال حرکت هستند را ببینید. زیبایی‌های این شهر ساحلی به طبیعت شگفت‌انگیز و سواحل درخشانش بر می‌گردد و به همین دلیل از جمله مقاصد ساحلی خاص در ترکیه محسوب می‌شود. در کنار فعالیت‌های مختلف آبی که در کاش می‌توانید تجربه کنید، گلایدر سواری از ارتفاعات و در نهایت فرود در ساحل، یکی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز متفاوت و بسیار جذابی خواهد بود که می‌توانید در این منطقه انجام دهید.

 

۷ رستوران‌ در استانبول با غذاهای مختلف ترکیه

پاتارا

پاتارا مقصدی بسیار زیبا در ترکیه است که زمانی یکی از بنادر مهم در پادشاهی لیسیا به شمار می‌رفت اما حالا به طور کلی از رادار گردشگران تور ترکیه به دور بوده و توریست‌های نسبتا کمی از آن‌جا دیدن می‌کنند. این شهر که چسبیده به رودخانه زانتوس قرار گرفته با سواحل بسیار بزرگ و بکر خود و مناظر طبیعی زیبایی که دارد، صددرصد ارزش رفتن داشته و بدون شک از زیباترین نقاط ترکیه به حساب می‌آید. اگر به بلندی‌های پاتارا در نزدیکی آنتالیا بروید، از آن بالا می‌توانید، نمایی بسیار دیدنی از ساحل و دریا را به نظاره بنشینید.

فتحیه

یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان مردم خود ترکیه و خیلی از توریست‌ها، فتحیه است که آن را می‌توان یک شهر کلاسیک ساحلی به حساب آورد. شهری با بنادر زیبا، طبیعتی دوست داشتنی و سواحل فوق‌العاده عالی که همیشه قایق‌ها را در منظره‌ مشاهده خواهید کرد که در آب در حال حرکت هستند. فتحیه با این که بسیار زیباست اما از طرفی نسبت به بعضی دیگر از مقاصد گردشگری ساحلی همچون بدروم، کوش آداسی یا آنتالیا خلوت‌تر بوده و فضایی نسبتا آرامش‌ بخش‌تر دارد.

 

بهترین مقاصد ترکیه برای غواصی

شبه جزیره دیلک

این شبه جزیره در پارک ملی بیوک مندرس کوش آداسی واقع شده که یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی در ترکیه به حساب می‌آید و از سال ۱۹۶۶ به عنوان منطقه‌ای محافظت شده در این کشور برگزیده شده است. این مکان همیشه به عنوان یکی از زیباترین مناطق کشور شناخته شده و از طرفی، تنوع جانوری زیبایی نیز دارد. از ساحلی شگفت‌انگیز تا مسیرهای طبیعت گردی متعدد و البته حیوانات و پرندگان مختلفی که در این سفر می‌توانید مشاهده کنید، شبه جزیره دیلک مملو از زیبایی‌هاست که شما را حیرت زده خواهد کرد.

ساحل ایزتوزو، دالیان

این ساحل را با نام ساحل لاکپشت نیز می‌شناسند و دلیلش هم تخم گذاری لاکپشت‌های دریایی نادری است که در زمانی از سال در آن محل انجام می‌شود. این ساحل ۴.۵ کیلومتری در جنوب شهر دالیان واقع شده و یکی از سواحل بسیار زیبا در ترکیه است که تا حد زیادی بکر و دست نخورده باقی مانده. شما هم می‌توانید برای زمان باز شدن تخم لاکپشت‌ها و دیدن این واقعه به ساحل ایزتوزو بروید و هم این که از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی دالیان دیدن نمایید که اصلا و ابدا کم نیستند.

 

بازدید از ۵ معبد باستانی در ترکیه

دره کوپورلو

این دره یکی از مکان‌های بسیار عالی برای سفرهای یک روزه در تور آنتالیا و جاهای نزدیک به این شهر است. یک مکان فوق‌العاده زیبا که رودخانه‌ای از میانش می‌گذرد و مکانی سرسبز و رویایی را در دل کوه پدید می‌آورد. از آب خروشان رودخانه در بخش‌هایی از مسیرش تا پل سنگی زیبا و طبیعت شگفت‌انگیز، دره‌ی کوپورلو جاذبه‌های زیادی در دل خود دارد که می‌توانید در تور ترکیه از آن‌ها بازدید کنید. همچنین فعالیت‌هایی همچون کایاک سواری، دوچرخه سواری و پیاده‌روی در طبیعت نیز از جمله فعالیت‌هایی هستند که در دره کوپورلو می‌توانید تجربه نمایید.

آنتالیا

بزرگ‌ترین شهر ساحلی ترکیه و دومین شهر پربازدید این کشور است که با توجه به زیبایی‌های طبیعی، سواحل شگفت‌انگیز و همچنین جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر خود، باید در لیست ما قرار می‌گرفت. جالب این که آنتالیا جدا از زیبایی‌های داخل شهر، در اطرافش نیز مملو از دیدنی‌های بسیار از جمله رودخانه‌ها و آبشارهای متعدد است که بر زیبایی‌های این مقصد گردشگری می‌افزاید. به همین دلیل است که تور آنتالیا تا این حد در میان توریست‌ها طرفدار دارد، چون شما در این سفر می توانید انبوهی از فعالیت‌های مختلف گردشگری را در یک مقصد تجربه کنید.

 

بازدید از موزه‌ی شهر وان ترکیه

افسوس

شهر تاریخی افسوس یکی از مهم‌ترین و البته زیباترین مناطق تاریخی در ترکیه محسوب می‌شود. این شهر باستانی رومی زمانی بیش از ۳۳ هزار نفر جمعیت داشته و از جمله باشکوه‌ترین شهرهای رومیان در دوران باستان محسوب می‌شود. اما از نکات مهم افسوس، سالم بودن بخش‌هایی از بعضی بناهای مهم آن است که مهم‌ترینشان کتابخانه سلسوس در این شهر است. افسوس با تمام شکوهش برای قرن‌ها فراموش شده بود تا این که در سال ۱۸۶۳ باستان شناسان دوباره آن را کشف کردند و این روزها نیز گردشگران بی‌شماری در تور ترکیه هر ساله از آن مکان بازدید می‌کنند. البته بخشی از یافته‌های افسوس در کاوش‌ها، به موزه‌های مهم دنیا برده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به موزه بریتانیا اشاره کرد. برخی از اشیا مهم که در این مکان نمی‌شد از آن‌ها نگهداری شود در موزه‌های مهم خود ترکیه مخصوصا موزه آنتالیا نگهداری می‌شوند.

۱۹ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران