سفر به محبوب‌ترین مقاصد تابستانی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
سفر به محبوب‌ترین مقاصد تابستانی ترکیه

قصد دارید تا در تابستان به تور ترکیه بروید؟ بر خلاف بسیاری از کشورها که به سختی می‌توان یک شهر مناسب برای چنین سفری  پیدا کرد، در ترکیه آن‌ قدر گزینه‌های خوب و جذاب وجود دارد که انتخاب را برای توریست‌ها سخت می‌کند. مقاصد ساحلی معرکه‌ای در ترکیه هستند که هر کدام با ویژگی‌ها و جاذبه‌های خاص خود، شما را مشتاق سفر به آن‌جا می‌کنند. برای این که بهتر با این مقاصد آشنا شویم و بتوانیم بر اساس مشخصه‌های هر کدام از این مقاصد تصمیم بگیریم، در این مقاله از ۷ مقصد محبوب ترکیه برای سفر در تابستان صحبت خواهیم کرد.

 

بدروم

تور بدروم یکی از انتخاب‌های اول در میان مقاصد ساحلی ترکیه به حساب آمده و از بسیاری جهات بهترین گزینه برای سفر تابستانه به این کشور محسوب می‌شود. این شهر فوق‌العاده زیبا مجموعه‌ای بزرگ از جاذبه‌های گردشگری مختلف را در خود دارد که شامل سواحل دیدنی، جاذبه‌های تاریخی، غذاهای خوشمزه‌ محلی و دریایی، مراکز خرید و خیلی چیزهای دیگر است. بدروم شهر خیلی بزرگی نیست و رفت و آمد در آن‌جا ساده بوده و همچنین به اندازه آنتالیا مملو از توریست‌های خارجی نمی‌شود. این شهر ریزورت‌ها و هتل‌های متنوع و بسیار خوبی در خود داشته که در رنج‌های قیمتی متنوعی قرار می‌گیرند.

در سواحل بدروم امکانات لازم برای انجام انواع تفریحات آبی در نظر گرفته شده و با توجه به آب شفاف و دوست داشتنی و سواحل خیلی خوبی که این شهر دارد، آبتنی و شنا کردن در آن‌جا، یکی از تفریحات واقعا لذت بخش است. گردش‌های دریایی همیشه جزوی از فعالیت‌های محبوب در تمامی مقاصد ساحلی ترکیه بوده و بدروم نیز از این قائده مستثنی نیست ما شب‌های این شهر را به هیچ وجه از دست ندهید که تفریحات شبانه آن‌جا، همیشه زبانزد بوده است. در مجموع بدروم بالانس خیلی خوبی بین تمامی وجه‌های یک مقصد ساحلی خوب داشته و از این رو گزینه‌ای عالی برای سفری تابستانه به ترکیه محسوب می‌شود.

فتحیه

فتحیه در منطقه‌ای از استان موگلا در کرانه‌ی دریای اژه واقع شده است. این شهر در کنار آب و هوای بی‌نظیرش، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیبایی دارد و محلی عالی برای خرید از بازارها و فروشگاه‌های متنوع بوده و هتل‌هایی که در این منطقه از ترکیه واقع شده‌اند نیز امکانات خوبی دارند. فتحیه برای دوستداران تاریخ هم انتخاب‌هایی دارد و اماکن تاریخی قابل توجهی در آن قرار گرفته است. همچنین وجود جنگل‌های نخل در دامنه‌ی کوه مندوزا، زیبایی آن را بیشتر کرده است. نزدیکترین فرودگاه به این منطقه فرودگاه دالامان است که در حدود چهل کیلومتری این شهر واقع شده و پروازهای روزانه به استانبول دارد. همچنین می‌توان از فرودگاه‌های آنتالیا و یا بدروم نیز استفاده کرد و با طی مسافت زمینی به این شهر زیبا رسید.

فتحیه سواحل دیدنی زیادی دارد اما در نزدیکی این شهر ۱۲ جزیره زیبا وجود دارد که می‌توانید با قایق‌های تفریحی به آنها سفر کنید. اگر در اولودنیز هستید، آن‌جا هم امکان سفر‌های دریایی به‌صورت روزانه فراهم است. همچنین اگر علاقه‌ای به قایق‌های بزرگ همراه با موزیک ندارید، می‌توانید از قایق‌های کوچک استفاده کنید. با حدود ۱۵۰ لیر امکان اجاره یک‌روزه قایق و بازدید از جزیره‌های اطراف فتحیه وجود دارد.

 

۹ نکته‌ی فرهنگی در سفر به شهرهای توریستی ترکیه

کوش آداسی

کوش آداسی یکی از پر طرفدارترین شهرهای بندری در بخش مدیترانه ای ترکیه است. این شهر به خاطر داشتن مراکز خرید، برای انجام خرید های ارزان قیمت و همچنین داشتن امکانات و تفریحات سرگرم کننده، شهرت بسیار دارد. در فصل تابستان کوش آداسی بیشترین دمای هوا را دارد و آفتاب نیز بسیار سوزنده است ولی با این حال بهترین زمان سفر به کوش آداسی از اواسط خرداد تا اواسط شهریور است.

کوش آداسی در استان آیدین ترکیه قرار گرفته و در ۹۵ کیلومتری جنوب شهر ازمیر واقع شده است. همچنین بد نیست بدانید این شهر از مرکز استان آیدین، یعنی شهر آیدین فاصله ای ۷۱ کیلومتری دارد. جمعیت شهر کوش آداسی امروزه برابر با ۶۴,۳۹۵ نفر است که در طی فصل سفر، به دلیل مهاجرت موقتی گردشگران در حدود نیم میلیون افزایش می یابد! وقتی به شهر کوش آداسی می روید، بندری با تعداد بسیاری از کشتی های کروز توجه‌تان را جلب می کند. در واقع می توان گفت تور کوش آداسی شهرتش را مدیون همین کشتی های کروز است. بسیاری به این این شهر زیبا و ساحلی می روند تا بودن در یکی از این کشتی های کروز را تجربه کنند.

آنتالیا

شهر زیبای آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه در جنوب غربی ترکیه واقع شده است ، سرزمین‌های آن از شمال با استان ازمیر و از شرق با استان مرسین متصل است و یکی از استان های مهم توریستی در ترکیه می باشد. تابستان در آنتالیا تابستانی خاص در کل منطقه در نظر گرفته می شود ، که آنتالیا را در تابستان مورد توجه میلیون ها نفر قرار می دهد که برای اهداف گردشگری از آن دیدن می کنند. گرچه دما و رطوبت هوا در آنتالیا در تابستان تا سطح قابل قبولی افزایش می یابد.

تور آنتالیا دارای تعداد زیادی جاذبه گردشگری مانند آبشارهای دودن آنتالیا است که از آبشارهای بالا و پایین رودخانه دودن تشکیل شده است و این آبشارها به این رودخانه نامگذاری شده اند. همچنین ، آبشارهای لارا آنتالیا وجود دارد که تقریباً چهل متر ارتفاع دارند و آبشارهای ماناوگات آنتالیا که یکی از معروف ترین و زیباترین آبشارهای ترکیه هستند. همچنین شهر باستانی آنتالیا با آثار بیزانسی ، رومی و عثمانی وجود دارد که تا امروز نیز به عنوان شاهد آن تمدن ها باقی مانده اند. در بندر شهر قدیمی ، رستوران‌هایی با چشم انداز دریا و قایق هایی وجود دارد که در آن بندر پهلو گرفته اند.

آلاچاتی

اگر از اقامت در خانه‌های سنگی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال، آب و هوایی مطبوع، جاذبه‌های گردشگری متنوع، از صرف صبحانه ی لذیذ و سالم روستایی، پرسه در کوچه‌ها و گذرگاه‌های سنگفرش تنگ و باریک که با گل‌های کاغذی رنگارنگ و استراحت و نوشیدن قهوه در کافه‌های جنس سنگ و چوب و گوش دادن به موسیقی ملایم ترکی و لذت می برید، حتماً را به عنوان مقصد تابستانی خود در سفر به ترکیه انتخاب کنید.

آلاچاتی در فاصله‌ی ۷۵ کیلومتری غرب شهر ازمیر که از بنادر مهم غرب کشور ترکیه است و در مدخل ورودی شبه جزیره‌ی چشمه از نواحی ساحلی دریای اژه، شهر کوچکی وجود دارد که به واسطه‌ی خانه‌ها، کوچه‌ها و گذرگاه‌های سنگی و منحصر به فرد آن، هم اکنون مقصد بسیاری از گردشگران از اقصی نقاط مهم دنیا می‌باشد. مناطقی همچون ساحل زیبا ، تفریحی وعریض و طولانی Ilica در شمال، ساحل پرنشاط و زنده‌ی Aya Yorgi در منطقه ی Dalyan در شمال غرب، چشمه‌های آبگرم و استخر های دارای مواد معدنی درمانی در Şifne و آثار باستانی و تاریخی ارزشمند به جای مانده درIldiri (Erythrai) واقع در شمال شرق ، سواحل زیبا و تفریحی Altinkum و Pirlanta در منطقه ی Ciftlikkoy در غرب و نیز خیابان های پرانرژی و دیدنی و مملو از بار، کافه و رستوران در شهر زنده و ساحلی چشمه از جمله انتخاب‌های شما در این سفر هستند.

 

راهنمای اولین سفر به شهر استانبول

مارماریس

مارماریس شهری بندری در سواحل دریای مدیترانه، در جنوب غرب کشور ترکیه و در استان موغله است. موقعیت جغرافیایی ویژه این شهر از گذشته تا به امروز اهمیت ویژه ای به ان داده است. نزدیکی به دریا باعث رونق کسب و کار، تجارت و ماهی گیری شده است و وجود دو لنگرگاه، رونق زیادی در کشتی رانی ایجاد کرده است. تاجران از گذشته تا کنون، از طریق آب‌های مارماریس به یونان و دیگر کشورهای اروپایی می رفته اند و در حال حاضر هم با قایق می توان از این شهر به جزیره یونانی رودس رفت. شهر مارماریس بین سواحل دریای اژه و مدیترانه و بین رشته کوه های کنار دریا قرار گرفته است.

ترکیب کوه و دریا با این فاصله کم منظره بسیار زیبایی را پدید می آورد که باعث شهرت این منطقه در میان طبیعت دوستان شده است. مساحت شهر ۸۷۸ کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از ۳۵ هزار نفر است. البته در فصل‌های توریستی تور مارماریس این جمعیت بیشتر نیز می شود. از دیرباز در این منطقه منابع سنگ مرمر وجود داشته و نام مارماریس هم از به همین دلیل روی آن گذاشته شده است. ترکیه شهرهای ساحلی کم ندارد اما مارماریس را می توان یک منطقه لاکچری دانست.

 

راهنمای سفر به کالیسی، شهر قدیمی آنتالیا

چشمه

شهرت چشمه به دریای آبی، سواحل مخملی و طلایی، خلیج‌های کوچک آکواریوم مانند، مراکز آب درمانی شفابخش، دنیای متحیر کننده زیر آب،‌ طبیعت بی نظیر، ساختار ورزشی مناسب برای فعالیت های ورزشی هیجان انگیز و تفریحات متنوع آن می باشد که به فراتر از مرزهای ترکیه رسیده و تبدیل به چهره غرورآفرین گردشگری ازمیر شده است.

از مزایای سفر به شهر چشمه در تابستان این است که اغلب بازیگران و خوانندگان معروف ترکیه ای به سمت چشمه در ترکیه می‌آیند و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید هم به تفریح و سرگرم شدن در چشمه ها مشغول شوید و هم بازیگران مشهور ترکیه ای را از نزدیک ببینید. برای تفریح و سرگرمی در شهر چشمه به غیر از گشت و گذار در طبیعت آن و همچنین چشمه های متعدد آن می توانید به موج سواری هم مشغول شوید. بادهای شهر چشمه در ترکیه تمامی ندارند و این موضوع برای موج سواری گزینه بسیار مناسبی می‌باشد و حتما از انجام این فعالیت لذت خواهید برد.

 

راهنمای سفر به شهر زیبای آلانیا

۰۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران