۸ غذای خیابانی معروف و خوشمزه در کشورهای پر گردشگر دنیا

سرگرمی و تفریح‌ها
۸ غذای خیابانی معروف و خوشمزه در کشورهای پر گردشگر دنیا

غذاهای خیابانی راه ورود به فرهنگ‌ها هستند. راه بی‌واسطه مواجه شدن با آنچه به دور از رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توان با خوراک مردمان یک منطقه ملاقات کرد و مزه‌های مورد علاقه‌ی آن مردمان را زیر زبان احساس کرد. غذاهای خیابانی ارزان هستند اما بی‌کیفیت نه. خوش آب و رنگ هستند اما مسموم نه و همان‌هایی هستند که بعضا در برخی کشورها به عنوان نماد به حساب می‌آیند. اگر به دنبال آشنایی با معروف‌ترین غذاهای خیابانی در کشورهای پر گردشگر دنیا هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۸ غذای خوشمزه را خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- صدف دریایی میدیه (Midye Dolma)


یک غذای دریایی که در خیابان‌های معروف شهر استانبول روی چرخ‌ها و دکه‌ها می‌توانید پیدایش کنید. یک غذای خاص تشکیل شده از برنج تند و صدف. غذایی که شاید در نگاه اول با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها در تضاد باشد اما غالبا وقتی اولین تکه‌ی آن را نوش جان می‌کنند می‌بینند اینطور نیست و مزه‌ی این غذا چندان از مزه‌هایی که ما در اقلیم‌مان مصرف می‌کنیم دور نیست.در سفر با تور استانبول و گشت‌وگذار در خیابان استقلال و میدان تکسیم معروف‌ترین اغذیه‌فروشی‌های این غذا را می‌بینید. نکته‌ی جالب در خوردن این غذا آن است که بهتر است تکه‌های صدف‌های این غذا را یکی پس از دیگری و پشت‌سر هم میل کنید. چرا که وقفه در میل کردن هر تکه از صدف‌های این غذا باعث می‌شود دانه‌های برنج موجود در صدف‌ها در معده‌تان حجیم شوند و احساس سیری به شما دست دهد، به گونه‌ای که دیگر میلی به ادامه‌ی خوردن صدف‌ها نداشته باشید.

 

۸ تفریح گردشگری ناب برای بازدید از خیابان تکسیم استانبول

 

 

صدف دریایی میدیه

 


۲- کای یانگ (Kai Yang)


یک مرغ گریل شده‌ی بی‌نظیر که با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها نیز بسیار سازگار است. غذایی گریل شده که اصلا خشک نیست و به مانند اکبر جوجه آبدار و چسبناک است. غذایی که گوشت مرغ آن با سس ماهی، گشنیز و سیر طعم‌دار می‌شود و بعد به سبک تایلندی گریل می‌شود تا یک مزه‌ی نو به مزه‌های عالم اضافه کند. غذایی ارزان که در سفر با تور تایلند در خیابان‌های بانکوک، پاتایا و پوکت به وفور می‌توانید اغذیه‌فروشی‌هایی که این غذا را می‌فروشند پیدا کنید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای تایلند که فرزندانتان عاشقش می‌شوند

 

 

کای یانگ

 


۳- پوره‌ی پانی


از غذاهای خیابانی پر طرفدار در هند است که در تمامی خیابان‌های شهرهای معروف این کشور اعم از بمبئی و آگرا و جیپور و دهلی می‌توانید ببینیدش. غذایی که هم می‌توان به عنوان یک وعده‌ی غذایی کامل آن را نوش جان کرد و هم به عنوان یک میان وعده‌‎ی انرژی بخش. غذایی متشکل از سیب زمینی گرد و توخالی که با نخود و ادویه‌جات و تمبر هندی و دیگر چاشنی‌های تند و تیز نظیر فلفل قرمز پر می‌شود.

 

۹ غذای خیابانی هند که شما را عاشق طعم فلفل می‌کند

 

 

پوره‌ی پانی

 


۴- ناسی لِمَک (Nasi Lemak)


نانسی لمک یک غذای خیابانی مشهور در کشور مالزی است که بهترین و خوشمزه‌ترین آن را می‌توانید در شهر پنانگ، پایتخت غذاهای خیابانی دنیا پیدا کنید. غذایی تشکیل شده از برنج، شیره‌ی نارگیل، خمیر میگو، تخم‌مرغ آب‌پز و سس فلفل. غذایی که تمامی مواد تشکیل دهنده‌ی آن ابتدا با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا سپس با یکدیگر بخار پز شوند. ناسی لمک یکی از غذای بسیار سالم و مقوی کشور مالزی به حساب می‌آید. رستوران‌های اصیل و سنتی مالزی این غذا را به جای بشقاب در برگ درخت موز سرو می‌کنند.

 

این ۱۰ غذای محبوب و سنتی مالزی را حتما امتحان کنید

 

 

ناسی لِمَک

 


۵- خینکالی


خینکالی یک پراشکی شکم‌پر است و از غذاهای خیابانی و معروف کشور گرجستان و شهر تفلیس به حساب می‌آید که در سفر با تور گرجستان حتما باید امتحان کنید. غذایی که در شهرهای مختلف گرجستان به شیوه‌ی متفاوت و با مواد متفاوتی طبخ می‌شود. در شهرهایی از گرجستان این نان با گوشت بره و جعفری و قارچ و پیاز طبخ می‌شود و در شهرهایی دیگر با گوشت گوساله و دیگر مخلفات اما این غذا فقط مخصوص گوشتخواران نیست. چرا که برای گیاهخوارن این نان از سیب‌زمینی و سبزیجات پر می‌شود.

 

۱۰ غذای خوشمزه گرجستان که طرفداران جهانی دارد

 

 

گرجستان

 


۶- پد سی ایو (Pad See Ew)


یک غذای پر انرژی و کالری در تایلند که از رشته‌فرنگی، برنج پخته‌شده، مرغ، تخم‌مرغ و بادام تشکیل شده است. غذایی که ادویه‌های تند و تیز تایلندی و شرق آسیا در آن جایی ندارند و جزو غذاهای آرام این کشور به حساب می‌آید. غذایی که برای کسانیکه دستگاه گوارش حساسی دارند در سفر به تایلند بسیار مناسب است. غذایی که همه‌ی موادش حالت چسبنده‌ به خود دارند و با سس سویا طعم‌دار شده‌اند.

 

غذاهای تایلندی را در لوکس‌ترین رستوران‌های پاتایا مزه کنید

 

 

 پد سی ایو

 


۷- دوسا


غذایی تشکیل شده از خمیر برنج که در جنوب هند بسیار پرطرفدار است و در گشت و گذارهایتان با تور هند در شهرهای مختلف این کشور هرگاه احساس ضعف و گرسنگی کردید می‌توانید با قیمتی نسبتا ارزان آن را خریداری کنید تا انرژی از دست رفته‌تان را بازیابید. غذایی که مانند پنکیک است و با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها نیز سازگار است.

 

 

دوسا

 


۸- لاهماجون (Lahmacun)


لاهماجون یک پیتزای مخصوص ترکیه‌ای است که از گوشت و خمیر تشکیل شده است. یک پیتزای نازک که خمیرش چندان ضخامتی ندارد و به مانند یک نان لواش است که رویش را با گوشت و پنیر و فلفل و پیاز و ادویه‌های طعم‌دار تنوری کرده‌اند. یک غذایی که باید داغ آن را نوش جان کرد که اگر سرد بشود از دهان می‌افتد. غذایی که در تمامی محلات و خیابان‌های شهر استانبول یافت می‌شود و از غذاهای پرطرفدار در میان جوانان این شهر به حساب می‌آید.

 

۵ رستوران مشهور استانبول برای خوردن بهترین کباب‌های ترکی

 

 

 لاهماجون

۱۶ تیر ۱۳۹۷

نظرات کاربران

علی حسنخانی

نمیشه‌مفتی ببرین