رستوران های حلال در کلمبو

جاذبه‌های گردشگری کلمبو
رستوران های حلال در کلمبو

کلمبو پایتخت شلوغ سریلانکا، مجموعه‌ای از فرهنگ‌ها و طعم‌های متنوع را ارائه می‌دهد و صحنه پر جنب و جوش رستوران‌ها در این شهر، گواهی بر این مدعا هستند. در این میان، بهترین رستوران های حلال در کلمبو، گزینه‌های متنوعی برای شکم گردی مسلمان پسند ارائه داده و دغدغه‌های علاقمندان به این نوع از غذاها را به طور کامل پوشش می‌دهند.

 

رستوران دیندیگول تالاپاکاتی

سریلانکایی‌ها عاشق غذاهای هندی بوده و طعم غذاهای سرزمین همسایه برای این پالت‌های محلی آشنا هستند. از اینرو، بسیاری از رستوران‌های هندی عالی در نقاط مختلف جزیره قد علم کرده‌اند. اگر شما نیز در سفر با تور کلمبو هوس خوردن غذاهای هندی کردید، کافی است سری به یکی از این رستوران‌ها بزنید.

در این میان باید گفت فرهنگ آشپزی هند در کلمبو، با معرفی رستوران نمادین Dindigul Thalappakatti دوباره تعریف شد. این برند که عمدتا در ایالت تامیل نادو هند فعالیت می‌کند، یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای معروف است که اولین غذاکده‌اش در سال ۱۹۵۷ در دیندیگول افتتاح شد. از آن زمان، با تاسیس بیش از ۱۰۱ شعبه در سراسر جهان و با ۹۲ شعبه در هند و ۹ شعبه در کشورهایی نظیر سریلانکا، امارات متحده عربی، مالزی، فرانسه، سنگاپور و ایالات متحده، شهرت و محبوبیتی جهانی کسب کرده است.

شعبه سریلانکا که از برترین رستوران های حلال در کلمبو به شمار می‌آید، انواع معروف‌ترین غذاهای سریلانکایی به ویژه غذاهای بریانی، کاری و غذاهای گیاهی را سرو می‌کند. و نیازی به گفتن نیست که این رستوران تاکنون، استانداردهای چشمگیری را حفظ کرده است. بعلاوه پرسنل آموزش دیده و بسیار حرفه‌ای این مکان، خدماتی کارآمد و تماشایی ارائه می‌دهند. در نهایت این رستوران که معمولا مملو از مشتری است، در ین حال خدمات دلیوری را نیز برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: No 8 De Fonseka Pl, Colombo, Western Province, Sri Lanka

عکس: twitter.com

 

سیزل کلمبو

Sizzle Colombo، یکی از معروف‌ترین رستوران های حلال در کلمبو است که در آن می‌توانید علاوه بر انواع گریل، دیگر غذاهایی از سراسر دنیا را نیز میل کنید. این رستوران که از طریق جاده گاله قابل دسترسی است، همچنین برخی از غذاهای گیاهی و منو برای کودکان را ارائه می‌دهد. گفتنی است غذاها و خدماتی سطح بالا در اینجا، با قیمت‌هایی بالاتر از سایر رقبا در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. از طرفی اینجا، از دیگر مکان‌های پرطرفدار برای برگزاری جشن‌های خصوصی نظیر سالگردها و تولدهاست. ضمن اینکه برای سرگرمی کودکان، کاغذ و مدادرنگی ارائه می‌دهد.

منو نیز بسیار غنی بوده و مرغ تند، تکه‌های گوشت گاو، چیکن و تخم مرغ مخلوط همراه با پوره سیب زمینی و سبزیجات کره‌ای، چیزکیک شکلاتی، بستنی و براونی بیش از سایرین محبوبیت دارند.

در ضمن در این رستوران که جزو برترین رستوران های حلال در کلمبو محسوب می‌شود، غذا در قابلمه حباب‌دار روی حرارت یا در یک بشقاب داغ بزرگ و سخاوتمندانه سرو می‌شوند . بدین ترتیب، صرف وعده‌های غذایی به خصوص برای خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند و می‌خواهند طولانی مدت غذایشان را گرم نگه دارند، ایده آل است.

در نهایت وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات دلیوری، تلویزیون، میز و صندلی‌های چیده  شده در فضای باز به جذابیت حضور در این مکان می‌افزایند.

آدرس: 32 Walukarama Rd, Colombo 00300, Sri Lanka

 

غذاهای خیابانی سریلانکا

عکس: menueka.com

 

رستوران فازلیس حلال رفرشمنت

از دیگر رستوران های حلال در کلمبو، می‌توان به همبرگرفروشی بسیار محبوب Fazly’s Halal Refreshment اشاره کرد که در قلب شهر واقع شده به خاطر سرو طیف وسیعی از همبرگرهای خوشمزه و آبدار مقرون به صرفه شهرت دارد. این رستوران برای اولین بار در سال ۲۰۰۰، با هدف ارائه منوهای خلاقانه و سرو بهترین گزینه‌ها که با مواد اولیه با کیفیت تهیه شده‌اند، افتتاح شد. از آن زمان، این برند به یک برند خانگی شناخته شده بدل گشته و مردمان محلی طرفدارش هستند.

و اما منو، خوراکی‌های جذابی همچون انواع برگرهای مرغ نظیر مرغ کوردون بلو، مرغ چیلی، مرغ تنوری ، تیکا مرغ، استیک مرغ گامون، مرغ کبابی بزرگ، همچنین برگر گوشت گاو کبابی، برگر بیف کینگ، برگر رست بیف و همچنین برگر بیف کلاسیک را شامل می‌شود. و اگر این موارد برایتان قابل توجه نیستند، می‌توانید به چیزبرگر، همبرگر گوشت گوسفند، همبرگر کره‌ای میگو، همبرگر گیاهی، ساندویچ، شاورما، اقلام کبابی و هات داگ و اقلام دیگر فکر کنید. بعلاوه، نوشیدنی‌های گوارا و لذیذی نیز در کنار وعده‌های غذایی سرو می‌شوند. در نهایت این فضای خانوادگی، خدمات دلیوری و پارکینگ نیز ارائه می‌دهد.

آدرس: Vellons Passage, Colombo 02, Sri Lanka

عکس: ubereats.com

 

رستوران عربین نایتز

Arabian Knights، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های عربی بوده و در شمار محبوب‌ترین رستوران های حلال در کلمبو نیز آورده می‌شود. این مکان که غذاهای کشورهای مختلف عربی و خاورمیانه نظیر غذاهای لبنانی، خلیجی، سوری و غیره را سرو می‌کند، از بهترین غذاکده‌ها برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی محسوب می‌شود.

اگر گذرتان به اینجا افتاد، پیشنهاد می‌کنیم از شاورما، گریل فلافل، فتوش، هوموس، سمبوسه گاو، کباب کوفته گاو، سکه کباب مرغ و دیپ تند، دسر مهلبیه و انواع نوشیدنی‌ها غافل نشوید. همچنین باید گفت تمامی غذاها از مواد اولیه تازه، ادویه جات با کیفیت عالی و گیاهان وارداتی خاورمیانه تهیه می‌شوند.

از طرفی فضای این غذاکده که جزو از رستوران های حلال در کلمبو است نیز، حس قدیمی دمشقی را تجسم می‌بخشد. این رستوران تماما آبی و زرد، با قوس‌های خاورمیانه‌ای و مشبک همراه با غذاخوری مرکزی با فانوس‌های سقفی، میزهای کم ارتفاع و کوسن‌های زیبا و درب‌های شیشه ای که به آشپزخانه دید دارند و می‌توانید از آنها، مراحل تهیه غذا را شاهد باشید، از دیدنی‌های این مکان محسوب می‌شوند. همچنین سرآشپز سوری و پرسنل، بسیار مودب و متعهد بوده و خدماتی ارزنده را برای مخاطبانشان به ارمغان می‌آورند. ضمن اینکه وای فای رایگان، خدمات دلیوری و پارکینگ نیز برای مشتریان در دسترسند.

آدرس: 377Galle Rd, Colombo 00300, Sri Lanka

 

برترین دریاچه های سریلانکا

عکس: arabianknights.lk

 

رستوران داینمور

همه چیز از سال ۱۹۹۸ شروع شد، زمانی که Dinemore اولین شعبه‌اش را در دارماپالا ماواتا کلمبو افتتاح کرد. و با وجودی که غول‌های فست فود بین‌المللی در شهر فرنچایزهایی را ارائه می‌کردند، این غذاکده از بسیاری از آنها پیشی گرفت و به تدریج به تعداد شعب‌اش در کلمبو و کندی افزود تا پاسخگوی اشتیاق مشتریان باشد.

اینجا محبوب‌ترین رستوران زنجیره‌ای فست فود در سریلانکاست! در این غذاکده که از برترین رستوران های حلال در کلمبو محسوب می‌شود، می‌توانید از طعم لذیذ انواع ساندویچ‌ها، غذاهای سریلانکایی، چینی، ایتالیایی و هندی، دسرها و آب میوه‌های تازه همراه با خدمات دوستانه و اختصاصی لذت ببرید. ضمن اینکه موقعیت مکانی مناسب، پارکینگ بزرگ جادار و خدمات جذاب و دیدنی پرسنل حرفه‌ای، شکم گردی شام شما را لذت بخش‌تر و خاطره‌انگیزتر می‌کنند.

جالب است بدانید داینمور که جزو رستوران های حلال در کلمبو است، در حالی که طی سال‌ها بهترین غذا را برای مشتریانش به ارمغان آورده، به ارتقای جامعه نیز کمک کرده است. این برند، برای دانش آموزان مستعد و شایسته خانواده های کمتر مرفه جامعه، بورسیه تحصیلی ارائه می‌کند! از طریق این بورسیه، به دانشجویان مبلغی ماهانه پرداخت می‌شود تا برای هزینه‌های تحصیلی‌شان استفاده کنند و این خدمات، تا پایان تحصیلات دانشگاهی ادامه می‌یابند.

آدرس: 20Thurstan Rd, Colombo 00700, Sri Lanka

عکس: yamu.lk

 

رستوران اکروپل

Acropol یک رستوران شرقی در جاده گاله است که انواع غذاهای لبنانی، چینی، غربی، عربی، هندی و ایتالیایی را سرو می‌کند. در اینجا می‌توانید علاوه بر برگر، غذاهای کاری و نودل و شاورما را امتحان کنید و طیف وسیعی از غذاهای گیاهی سریلانکا نیز در دسترسند.

این رستوران، محیط خانوادگی بسیار دنجی دارد و بسیار جادار و دلنشین است. چندین گیاه تزئینی دیوار، یک لوستر جذاب و یک ساعت اینجا را زینت داده‌ند. همچنین فضای بیرونی نورگیر رستوران نیز مفرح بوده و چشم اندازی جالب توجه به اطراف دارد. پرسنل، صمیمی و کارآمد هستند و تمام وقت در تلاشند اثری مثبت روی مخاطبان به جای بگذارند. همچنین قیمت‌ها مقرون به صرفه بوده و خدمات دلیوری نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: 01Schofield Pl, Colombo 00300, Sri Lanka

عکس: ubereats.com

 

رستوران منگو تری

در فهرست پرطرفدارترین رستوران های حلال در کلمبو، به Mango Tree برمی‌خوریم که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد تا طعم‌های اصیل سریلانکا و جنوب هند را زیر یک سقف ارائه دهد که بر اساس دستور پخت‌های سنتی با پیچ و تاپ معاصر تهیه شده‌اند. می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه نظیر مرغ ماسالا، تیکا و کاری را در اینجا امتحان کنید. همچنین این رستوران، بعنوان یک غذاکده گیاهی و بدون گلوتن نیز در نظر گرفته می‌شود.

ضمن اینکه این مکان، از معتقدان راسخ به پایداری بوده و تمام مواد اولیه را از بازارهای محلی تامین می‌کند. گفتنی است این فضای مدرن، در سال‌های اخیر بسیار شهرت و محبوبیت یافته و در بیشتر اوقات، مملو از مشتری است. بعلاوه امکاناتی نظیر وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات دلیوری و میز و صندلی‌های فضای باز، به جذابیت این مکان می‌افزایند.

آدرس: 10Deal Place A, Colombo 00300, Sri Lanka

 

رستوران های ایتالیایی در کلمبو

عکس: greenholidaytravels.com

 

رستوران ماهاراجه پالاس

Maharaja Palace، تجربه غذاهای اصیل شمال هند را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد و در فهرست پرطرفدارترین رستوران های حلال در کلمبو جای دارد. گفتنی است بسیاری از مواد اولیه برای تهیه خوراکی‌ها، مستقیما از هند وارد می‌شوند.

 و درباره منو... باید گفت انواع غذاهای کاری، مرغ ماسالا، چاتنی فلفل سبز، بریانی و گروهی از غذاهای گیاهی و شیرینی‌های خوشمزه را در منوی این غذاکده خواهید یافت. خصوصا فالوداها در اینجا بسیار محبوبیت دارند و به طرزی سخاوتمندانه، در یک لیوان بلند همراه با پسته و یک پیمانه بستنی وانیلی ارائه می‌شوند.

این رستوران ۵ ستاره، بسیار جذاب بوده و لوسترهای کریستالی و مبلمان عتیقه، عظمت دوران مهاراجه هند را منعکس می‌کنند. ضمن اینکه خدمات دلیوری و پارکینگ نیز برای مشتریان فراهمند. البته قیمت‌ها کمی بالا هستند، اما کیفیت خدمات و غذاها این امر را جبران می‌کنند.

آدرس: 1A Rajakeeya Mawatha, Colombo 00700, Sri Lanka

عکس: life.lk

 

رستوران کندوری

و در پایان سفر مجازی‌مان به بهترین رستوران های حلال در کلمبو، سری هم به Kandoori می‌زنیم که در خیابان Charlemont واقع شده و رستورانی صمیمی است که در سرو طیف گسترده‌ای از غذاهای هندی، سریلانکایی، چینی و همچنین غذاهای غربی تخصص دارد. در اینجا طیف وسیعی از بریانی‌های خوشمزه، غذاهای کاری، دریایی، برنج و نودل، غذاهای گیاهی، سالادها، نان‌های تازه تهیه شده در فر و انواع دسرها به استقبال مشتریان می‌آیند. ضمن اینکه غذاها و نوشیدنی‌ها، با تمرکز ارائه بالاترین سطح خدمات و کیفیت تهیه می‌شوند.

در این محیط دلپذیر و آرام، پرسنل خوش برخورد تمام مدت خدماتی تماشایی ارائه می‌‌دهند. فضای داخلی جادار نیز، به گونه‌ای چیدمان شده که جوی آرامش بخش و راحت و خانگی را رقم بزند. بعلاوه رستوران در تمام هفت روز هفته باز است و مکانی ایده آل برای صرف ناهار و شام همراه با دوستان و خانواده به شمار می‌آید.

آدرس: 17Charlemont Rd, Colombo 00600, Sri Lanka

 

دسرهای سریلانکایی

عکس: tripadvisor.com

 

۰۲ مهر ۱۴۰۳

نظرات کاربران