گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

سرگرمی و تفریح‌ها
گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

شهرهای مختلفی در دنیا وجود دارد که با کانال‌های آبی راه‌های حمل و نقل مختلفی را ارائه می‌دهد. معمولا وقتی صحبت از شهرهای آبی دنیا می‌شود ونیز و بانکوک به ذهن‌ها خطور می‌کند در حالی که شهرهای زیبا با کانال‌های آبی در دنیا کم نیستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کانال‌ها مناظر زیبا و عاشقانه‌ای است که ارائه می‌دهند. ما در این مقاله عاشقانه‌ترین کانال‌های آبیِ کم‌تر شناخته شده‌ی دنیا که سفری فراموش نشدنی برایتان رقم می‌زنند را معرفی می‌کنیم.

 

ویتنام، هوی آن

این دهکده ماهیگیری که به یک نقطه گردشگری تبدیل شده در ساحل ویتنام واقع شده است. هوی آن از قرن شانزدهم بندر بین المللی بوده گرچه تجارت جدی حمل و نقل از مدتها قبل به شهر دا نانگ نقل مکان کرده است. قلب این شهر هنوز هم شهر با مسیرهای پیچ در پیچ و مغازه هایی به سبک چینی قدیمی و نوستالژیک باقی مانده است. به خاطر کانال های آبی زیبایی که از شهر عبور میکنند گاهی به عنوان ونیز ویتنام نیز خوانده میشود. در سفر با تور ویتنام یکی از رویایی‌ترین مکان‌ها برای گردش این کانال آبی خواهد بود.

 

گشتی در رنگارنگ‌ترین مناظر طبیعی دنیا

چین، سوژو

سوژو در تور چین به نوعی به ونیز شرقی نیز شهرت دارد، اطراف این کانال آبی این شهر را باغ‌های سرسبز و زیبا پوشانده‌ و منظره‌ای زیبا به وجود آورده‌اند. سوژو یکی از تاریخی‌ترین شهرهای به جامانده در چین است که قدمت آن به ۵۱۴ قبل از میلاد باز می‌گردد به همین دلیل و با پشتوانه ۲۵۰۰ سال تاریخ غنی، سوژو جاذبه‌های فراوانی از جمله موزه‌های متعدد با آثار باستانی، آثار هنری بی‌نظیر و باغات چشمگیر و کلاسیک را ارائه می‌دهد. برای افرادی که عاشق سکوت و آرامش هستند سوژو شهری آرمانی و بهشتی خواهد بود. به علاوه این کانال آبی با طولی بیش از ۱۹۳ کیلومتر بزرگ‌ترین کانال آبی جهان به شمار می‌رود. در سفری عاشقانه شما می‌توانید همراه با همسرتان سوار یک قایق چوبی ستنی شوید و بخش‌هایی از این کانال آبی را بازدید کنید. سوژو با ویژگی‌های همه چیز تمام خود مثل صدای موسیقی، محیطی آرام و فضایی سرسبز برای شما تجربه‌ای عاشقانه و فرامو‌ش نشدنی در کنار همسرتان رقم خواهد زد.

 

بهترین شهرهای دنیا برای سفر در بهار

هند، آلپی

معمولا شهرهای زیبا و آبی دنیا را با ونیز مقایسه می‌کنند که آلپی هند از این قاعده مستثنی نیست. آلپی که به آلپوژا نیز شناخته می‌شود دارای فرهنگ و تاریخ غنی و مناظر طبیعی زیبایی است و مردم آن را بیشتر کشاورزان تشکیل می‌دهند. جو روستایی اطراف کانال‌های آرام و زیبای این شهر، و همچنین قایق‌های چوبی منظره عاشقانه و دلنشینی را ایجاد می‌کنند که هر کسی را سحر خود می‌کند. اگر قبلا سری به مقاله خانه‌های قایقی ماه عسل در منطقه آلپی هند زده باشید به راحتی این مکان را می‌توانید تصور کنید. قایق‌هایی که امروزه برای گردشگری و کانال‌گردی مورد استفاده قرار می‌گیرند روزگاری وسیله حمل و نقل برنج بوده است. گردشگران سوار این قایق‌های می‌شوند از مسیرهای آبی بازدید می‌کنند، روی عرشه قایق غذا می‌خورند و از تجربه سفری جذاب و رویایی لذت می‌برند. شما هم می‌توانید همراه با همسرتان سوار یکی از قایق‌ها شوید، از مسیرهای زیبا عبور کنید و عکس‌های یادگاری خاطره‌انگیزی بیاندازید.

روسیه، سنت پترزبورگ

بی‌شک تور سن پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای آسیایی است که با داشتن کانال‌های آبی پهن و زیبا سفری عاشقانه و به یادمندنی را برای بازدیدکنندگان خود رقم می‌زند. کانال Griboedov معروف‌ترین مسیر آبی آن است که کمی بیش از ۵ کیلومتر طول داشته که از مرکز شهر عبور می‌کند. شما می‌توانید با قایق سواری مناظر چشمگیری از معماری فوق‌العاده سنت پترزبورگ را که شامل قصرهای عجیب و غریب، کلیساها و نمادهای تاریخی مشهور می‌شود در این مسیر تماشا کنید. مخصوصا غروب دم و با چند رنگ شدن آسمان و انعکاس انوار نارنجی خورشید بر روی آب منظره این کانال زیباتر هم شده و کاملا مناسب عکاسی می‌شود. با همسرتان از این کانال دیدن کرده و عکس‌های یادگاری زیبا بیاندازید.

 

زیباترین قصرهای سلطنتی در آسیا

هلند، گیتورن

همه آمستردام مشهورترین شهر هلند را به عنوان مقصدی فوق‌العاده و گردشی قبول دارند اما کم‌تر کسی می‌داند تنها در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال شرقی آمستردام، گیتورن مقصدی زیبا و رویایی، مناسب برای سفرهای عاشقانه با محیط آرام و به دور از شلوغی‌اش وجود دارد. در این شهر آبی هیچ وسیله نقلیه مکانیکی وجود نداشته و هوای آن کاملا سالم و تمیز است. وسیله حمل و نقل در این شهر کوچک تنها دوچرخه و قایق است که هر دو روش برای سفری صمیمی عالی و فوق‌العاده‌اند. محیط آرام گیتورن را بگردید و از صدای ناب طبیعت و هوای تمیزش لذت ببرید. در خانه‌های روستایی فانتزی اقامت کنید و به بازدید از موزه‌های شهر بروید.

فرانسه، آنسی

فرانسه خود به تنهایی یکی از مقاصد عاشقانه دنیا با فرصت‌های متعدد گردشی است. به صورت پیش فرض همه در سفر با تور فرانسه به پاریس می‌روند اما افرادی که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت به دست بیاورند به آنسی می‌روند. د ر حاشیه کوهستان با شکوه آلپ و کانال‌های آبی کوچک، شهری با تراس‌های زیبا وجود دارد که بی‌شباهت به ونیز نیست. در حین بازدید از این شهر و کانال آب‌اش غرق در تماشای تراس‌های زیبا، معبد Palais de l'Isle و قلعه چشمگیر قرن ۱۲امی که درست در وسط یکی از کانال‌ها ساخته شده، شوید و هوای تمیز و سبک را به ریه بکشید. از دیگر فعالیت‌های اینجا می‌توان از جزایر شهر که با پل‌های پر از گل بهم مرتبط شده‌اند بازدید شده‌اند، کافه‌های دل‌انگیز و فروشگاه‌هایش نام ببریم. دوربین‌تان را بردارید و تا می‌توانید عکس‌های اینستاگرامی تهیه کنید.

 

نکاتی برای برنامه‌ریزی سفری ایده‌ال

۰۴ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران