گردشی ساحلی در ۵ نقطه بی‌نظیر دنیا

سرگرمی و تفریح‌ها
گردشی ساحلی در ۵ نقطه بی‌نظیر دنیا

اقیانوس‌ها بیش از ۷۰ درصد از سیاره‌ ما را در بر گرفته‌اند و میلیون‌ها گونه دریایی را در خود جای داده‌اند. شما چه تازه‌کار باشید و چه یک توریست با تجربه، مکان‌های زیادی برای دیدن زندگی در زیر آب و دنیای اقیانوس‌ها برایتان وجود دارد. اگر برای لذت بردن از زیبایی‌های این دنیای زیر آب، در زمان درست، در مکان درست باشید، تمام آنچه برای دیدن زیبایی صخره‌های مرجانی و موجودات زیبای زیر آب نیاز دارید، یک ماسک اکسیژن و یک دست لباس غواصی برای اسنورکلینگ یا همان غواصی سطحی و تفریحی است.

در ادامه، مقتدر سیر شما را با پنج مقصد بی‌نظیر دنیا برای غواصی تفریحی و گردشگری ساحلی آشنا خواهد کرد؛ از تماشای صخره‌های مرجانی در استرالیا گرفته تا همسفر شدن با نهنگ‌های دومینیکن و یا محاصره شدن با ماهی‌های کوچک و جذاب در دریای کاراییب.

 

صخره‌های مرجانی در کشور استرالیا (Great Barrier Reef, Australia)

برای دیدن زندگی درخشان دریایی و مرجان‌های چشم نواز، هیچ جایی بهتر از Great Barrier Reef در کشور استرالیا وجود ندارد. این منطقه، به عنوان بزرگترین اکوسیستم صخره‌ای جهان از بیشتر از دو هزار صخره جداگانه مرجانی ساخته شده است که حدود ۱۴۰۰ مایل از خط ساحلی کوئینزلند (Queensland shoreline) فاصله دارند. بیش از هزار گونه ماهی به همراه شش گونه لاک پشت دریایی در این صخره‌ها و محیط اطرافشان زندگی می‌کنند. آب گرم این منطقه، سبب سفید شدن مرجان‌ها شده است.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که این صخره‌ها ممکن است تا سال ۲۰۵۰ میلادی منقرض شوند. اگر دوست دارید تا دیر نشده از این سواحل مرجانی دیدن کنید و یا غواصی تفریحی داشته باشید، بهترین راه این است که با یک تور یک روزه قایقی، راهی این منطقه شوید. این محل، در بسیاری از ماه‌های سال پذیرای گردشگران است و از شرایط آب و هوایی مطلوبی برخوردار است.

 

۱۰ ساحل عجیب دنیا، از شن‌های سیاه تا ساحل ناپدید شونده

 پارک ملی کومودو در اندونزی (Komodo National Park, Indonesia)

پارک ملی کومودو در محدوده جزایر لسرسوندا بین دو استان‌ نوساتنگارای شرقی و نوساتنگارای غربی در اندونزی واقع است. این پارک شامل مجموعه‌ای از جزایر آتشفشانی یعنی سه جزیره بزرگ کمودو، پادار و رینکا و ۲۶ جزیره کوچک‌تر تشکیل است که از سمت جاوا به سمت شرق آن امتداد دارند. پارک ملی کومودو در سال ۱۹۸۰ میلادی برای حفاظت از کومودوهای اندونزی تاسیس شد. شش سال بعد نام این پارک به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این پارک، اکنون یکی از پنج جزیره‌ جهان است که در آن‌جا می‌توانید اژدهای کمودو را از نزدیک ببینید.

اما از همه این‌ها که بگذریم، در تفریح‌های ساحلی و غواصی سطحی یا همان اسنورکلینگ هم این پارک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ساحل صخره‌ای این منطقه که از حدود سی سال پیش تا به امروز از آن محافظت شده، یک بهشت تمام عیار برای گردشگری ساحلی و غواصی است. در غواصی این محدوده، می‌توانید از نزدیک با زندگی زیر دریایی عجیب و غریب موجودات دریایی مانند کوسه و بیش از هزار گونه ماهی گرمسیری آشنا شوید.

خلیج دانسول در کشور فیلیپین (Bay of Donsol, The Philippines)

فیلیپین با داشتن بیش از هفت هزار جزیره کوچک و بزرگ، سرزمین موعود علاقمندان به غواصی و ورزش‌های آبی است و این یعنی پیدا کردن مکانی مناسب برای غواصی اصلا کار سختی نخواهد بود. با این حال، بهترین جا برای غواصی در فیلیپین، همین خلیج دانسول است. آب‌های اطراف این محدوده دارای اکوسیستم متنوع و حیات وحش نفس‌گیری هستند که بدون شک برای غواص‌ها جذابیت زیادی دارد.

خلیج دانسول در استان Sorsogon در شمال فیلیپین واقع شده است. جایی که می‌توانید در کنار بزرگترین ماهی زنده دنیا یعنی گونه‌ای از کوسه‌نهنگ‌ها، غواصی کنید. بهترین زمان برای دیدن این گونه‌های محافظت شده بین ماه‌های نوامبر و ژوئن است. اسنورکلرهایی که در این ماه‌ها برای غواصی راهی این منطقه می‌شوند، می‌توانند در یک روز حتی تا ۲۰ کوسه نهنگ را در یک تور قایق مشاهده کنند.

 

عجیب ترین ساحل‌های دنیا

ساحل نقره‌ای در جمهوری دومینیکن (Silver Bank, Dominican Republic)

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند حتی در تعطیلات ساحلی خود، هیجان زیادی را تجربه کنند، خوب است که برای سفر به ساحل نقره‌ای جمهوری دومینیکن برنامه‌ریزی کنید؛ محلی که می‌توانید در کنار نهنگ‌های گوژپشت، غواصی کنید و در ساحلی دیدنی که محل زندگی موجودات آبزی فراوانی است، آفتاب بگیرید.

ساحل نقره‌ای دومینیکن، در فاصله ۸۰ مایلی شمال این کشور واقع شده است. بهترین زمان برای غواصی سطحی و اسنورکلینگ در این منطقه، بین ماه‌های دسامبر و آوریل است؛ هنگامی که نهنگ‌های غول‌پیکر به آب‌های گرم و کم عمق این منطقه می‌آیند تا جفت‌گیری کرده و بچه‌دار شوند. این پناهگاه دریایی پستانداران، یکی از تنها سه مکان در جهان است که به بازدید کنندگان اجازه می‌دهد تا از شنا در میان نهنگ‌های آفتابگردان شمال آتلانتیک لذت ببرند و زندگی آن‌ها را از نزدیک تماشا کنند.

بورا بورا، پلینزی فرانسه (Bora Bora, French Polynesia)

آب‌های شفاف و تمیز، سواحل ماسه‌ای خالص و سفید و اقامتگاه‌های ییلاقی جذاب در منطقه بورا بورا در انتظار شما هستند تا یک تعطیلات ساحلی جذاب را برای خود رقم بزنید. این جزیره جذاب کوچک که درست در اقیانوس جنوبی در شمال غرب تاهیتی واقع شده، با یک تالاب فیروزه‌ای احاطه شده است. تالابی که با صخره‌های مرجانی پوشیده شده است و درست به دلیل همین وجود همین صخره‌های مرجانی، بهترین مکان برای غواصی سطحی است.

برای تفریح ساحلی و غواصی در آب‌های گرم این منطقه، می‌توانید روی همراهی کوسه‌های بی خطر، لاک پشت‌های بزرگ و ماهی‌های رنگارنگ حساب باز کنید. در این منطقه، امکانات خوبی برای غواصی، آب تنی، قایق سواری و ورزش‌های آبی در اختیارتان خواهد بود، با این حال به خاطر داشته باشید که بورا بورا، محل تفریح لاکچری برای ثروتمندترین افراد دنیاست و یکی از مقاصد لاکچری در دنیا نیز به شمار می‌رود؛ پس باید در این جزیره مقدس، تا می‌توانید دست و دل باز باشید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی دنیا

 

۱۰ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران