۷ نقطه عالی در دنیا برای شیرجه از روی صخره

سرگرمی و تفریح‌ها
۷ نقطه عالی در دنیا برای شیرجه از روی صخره

سفر، جهان‌گردی، دیدن کشورهای مختلف و سر کردن در سرزمین‌های متفاوت، همیشه نباید در آرامش باشد و خیلی‌ها نیز اصلا دنبال آرامش نیستند، آن‌ها می‌خواهند ماجراجویی کرده دنیا را از دریچه‌ی دیگری زندگی کنند. با توجه به اینکه مقاصد ساحلی از جمله محبوب‌ترین شهرها و جزایر برای سفر به شمار می‌آیند، ورزش‌های آبی نیز به همین ترتیب از طرفداران بی‌شماری برخوردار هسنتد. از میان تمام ورزش‌ها، کم‌خرج‌ترین و شاید هیجان انگیز‌ترین کاری که می‌توانید تجربه کنید، شیرجه از صخره‌‌های سنگی است. کاری که البته نیاز به بلد بودن حداقل تکنیک‌های شنا و شیرجه دارد اما هیجانی باورنکردنی دارد.
سایت ردبول، در موارد مختلفی به معرفی جاذبه‌های هیجان انگیز کشورهای مختلف می‌پردازد و در مقاله‌ای به معرفی ۷ نقطه عالی برای انجام این ورزش در دنیا پیشنهاد کرده که با هم مروری بر آن‌ها می‌کنیم.

 


کرابی، تایلند


آب گرم، مکان‌های بسیار زیاد برای شیرجه و محیط‌های متفاوتی که در آن‌ها می‌توانید این ورزش را انجام دهید از جمله مهم‌ترین دلایل انتخاب کرابی در صدر لیست ردبول است. یکی از ورزشکاران مطرح این رشته در توصیف کرابی می‌گوید: " احتمالا کرابی بیشترین انتخاب‌ها را پیش پای هر شیرجه‌زنی می‌گذارد". جدا از سواحل صخره‌ای، برکه‌های متفاوت و زیبایی نیز در کرابی هستند که در میان صخره‌های سرسبز قرار داشته و مکانی عالی برای شیرجه محسوب می‌شوند.

 

۷ ماجراجویی طبیعی و جذاب در کرابی

 

 

 کرابی

 


پوکو دو دیابلو، برزیل


بسیاری از کسانی که به برزیل سفر می‌کنند، می‌خواهند از سواحل آن لذت ببرند، اما خیلی‌ها هم هستند که برای دیدن زیبایی‌های دیگر این کشور و همچنین ماجراجویی در طبیعت آن به برزیل سفر می‌کنند. اورلاندو یکی دیگر از ورزشکاران رشته شیرجه از روی صخره در مورد پوکو دو دیابلو می‌گوید: " استخر‌های طبیعی پوکو دو دیابلو یکی از زیباترین نقاطی است که می‌توانید از روی صخره در آن شیرجه بزنید. آب به شکل خاصی تیره است و صخره‌های روشن اطرافش به آن حال و هوایی راز آلود می‌دهد."

 

 

پوکو دو دیابلو

 


پورتو ونر، ایتالیا


خط ساحلی این شهر یکی از مناطق زیبا و در عین حال دارای نقاط مختلف برای شیرجه است. قلعه‌های زیبا در کنار صخره‌های بسیار جذاب، باعث شده‌اند که در فیلم مستند 9dives از این محل برای نمایش شیرجه‌ از روی صخره استفاده شده است. جدا از شیرجه، اگر به پوتو ونر سفر کنید می‌توانید از ویرانه‌های باستانی زیبای دوره‌ی روم باستان دیدن کنید و به دل طبیعت دلنشین این شهر بزنید.

 

 

پورتو ونر

 


کیمبرلی، استرالیا


کسی نیست که از امیت استرالیا برای ورزشکاران ورزش‌های آبی نداند. اما کیمبرلی با داشتن صخره‌های آهکی بسیار زیبا و استخرهای طبیعی بی‌نظر در دل جنگل‌هایش، یکی از بهترین نقاط دئنیا برای شیرجه از صخره است. برای مثال در عکسی که می‌بنید، جویی زوبر را می‌بنید که از یکی از همین صخره‌ها به داخل یکی از قدیمی‌ترین برکه‌های منطقه در دل جنگلی باستانی شیرجه می‌زند.

 

بهترین مکان‌ها برای تجربه‌ی هیجان‌انگیز سقوط آزاد در آسیا

 

 

کیمبرلی

 


یونان


حتی نویسندگان ردبول هم نتوانستند نقطه‌ای خاص از یونان را جدا کنند، چون این کشور سرشار از فرصت‌های عالی برای ورش‌های آبی و البته شیرجه از روی صخره است. آب‌های عمیق، صخره‌های فوق‌العاده در دل طبیعت به همراه آفتابی گرم که در بیشتر طول سال بر این سرزمین می‌تابد، کشوری استثنایی برای این ورزش ساخته است. البته اگر بخواهیم صادقانه برخورد کنیم، باید از سانتورینی به عنوان جایی ایده‌آل برای شیرجه نام ببریم. ساحل ناواگیو بدون شک از بهترین نقاط برای شیرجه در این منطقه به حساب می‌آید.

 

 

 یونان

 


اواهو، هاوایی


صخره‌های در ارتفاع‌های متفاوت در کنار آب‌های عمیق دریا باعث می‌شود تا هاوایی همانطور که برای اکثر ورزش‌های آبی مناسب است، برای شیرجه از صخره نیز جایی ایده‌آل به نظر بیاید. اورلاندو که پیش‌تر از او نام بدیم در مورد هاوایی می‌گوید: "همه‌ی طول سال می‌توان به هاوایی رفت تا از بهترین صخره‌های جهان درون آب شیرجه بزنید." او را در این عکس بر فراز یکی از صخره‌های لانای در اواهو می‌بینیم که به درون آب می‌پرد.

 

زیباترین فواره‌های دنیا که می‌توانید ساعت‌ها به تماشایشان بنشینید

 

 

اواهو

 


ولفگانگسی، اتریش


و در آخر یکی دیگر از کشورهای اروپایی لیستمان، یعنی اتریش. ولفگانگسی را نه به خاطر دریا، بلکه به خاطر دریاچه‌های زیبایش و طبیعت بی‌نهایت زیبای کوهستانی آن برای این ورزش انتخاب می‌کنند. نکته بسیار مهم در مورد این است که اگر شما جزو آماتورهای شیرجه به حساب می‌آیید، جدا از کرابی، می‌توانید به این شهر سفر کنید، چون ارتفاع پایین بسیاری از نقاط مناسب برای شیرجه در اطراف دریاچه‌های این شهر، این امکان را به شما می‌دهد تا بدون ترس اولین پرش‌های خود را به انجام برسانید.

 

 

ولفگانگسی

۱۱ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران