برای دیدن فیلم‌های روز دنیا به کدام سینماهای استانبول برویم؟

سرگرمی و تفریح‌ها
برای دیدن فیلم‌های روز دنیا به کدام سینماهای استانبول برویم؟

با توجه به محدودیت‌های سینمای ایران، بسیاری که از نظر مالی مشکلی ندارند، برای دیدن فیلم‌های روز دنیا به کشورهای همسایه سفر می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین کشورهای نزدیک برای مسافرت هم مسلما ترکیه‌ است. برای همین خیلی از علاقمندان  تور استانبول را برای لذت بردن از تماشای فیلم‌های روز در سینما انتخاب می‌کنند.

 

Cinemaximum
 بدون شک Cinemaximum بهترین مجموعه سینماهایی است که در استانبول می‌توانید پیدا کنید. سه شعبه مختلف از آن در مناطق مختلف شهر است و مجموع سالن‌های آن به ۱۰ عدد می‌رسد و مهم‌تر اینکه تنها سالن IMAX استانبول هم هست!
سالن‌های مختلف آن تکنولوژی‌های دیگری همچون ۴ بعدی، MPX و D-Box را نیز ارائه خواهند داد. از نظر سالن هم همگی در بهترین شرایط و با استانداردهای جهانی ساخته شده‌اند و در بعضی موارد جایگاه‌های VIP نیز در آن‌ها موجود است.

 

 

Cinemaximum

 

بخش زیادی از فیلم‌های سالن‌های مختلف را، عناوین روز سینمای جهان تشکیل می‌دهند، اما چند عنوان فیلم ترکی نیز در سینماها پخش خواهند شد. زمانی هم که لیست فیلم‌ها را مرور می‌کردیم جز Dunkirk تقریبا تمام فیلم‌ها و انیمیشن‌های مهم روی پرده هالیوودی در سالن‌ها نمایش داده می‌شد.
از نکات جالب توجه Cinemaximum نمایش اپیزودهای سریالی IMAX است. برای مثال حالا که قرار شده ابتدا Inhumans به صورت IMAX روی پرده برود و سپس به تلوزیون برود، از همین حالا پیش‌فروش بلیط‌های آن شروع شده است.


آدرس شعبه‌ای که شامل سالن‌های IMAX می‌شود: Acıbadem Mahallesi, Akasya Alışveriş Merkezi, Akasya Sokak No:25, 34730 İstanbul

 

Cinetech
 Cinemaximum خیلی خوب است! یعنی می‌شد تنها از آن اسم برد و لیست را همانجا بست اما بد نیست اشاره‌ای هم به مجموعه سینماهای Cinetech کنیم که آن‌ها هم در کنار فیلم‌های ترکی برترین فیلم‌های روز دنیا را در سالن‌های بسیار خوب و در ۶ شعبه مختلف به نمایش در می‌آورند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها Toriom است که نمای بسیار زیبا و البته طراحی داخلی منحصر به فردی دارد.
یک نکته ارزشمند در مورد Cinetech که آن را متفاوت از دیگر سینماهای استانبول می‌کند این است که تمام نگاه خود را معطوف به فیلم‌های روز هالیوودی نکرده و فیلم‌های دیگر کشورها و البته فیلم‌های قدیمی‌تر را نیز اکران می‌کند.

 

 

Cinetech

 

 

برای مثال انیمه "اسم تو" که یکی از آثار موفق دنیا در سال جاری بوده، در استانبول فقط در این مجموعه سینمایی اکران می‌شود! یا اینکه در لیست فیلم‌ها می‌توانید نابودگر دو را از دهه نود مشاهده کنید که البته این آخری با دوبله ترکی اما در نسخه سه بعدی اکران می‌شود.


آدرس شعبه Toriom: Saadetdere Mah. 68. Sokak No:50 Esenyurt-İSTANBUL

 

TiM
سالن‌های مجموعه TiM همگی مخصوص پخش فیلم نیستند اما سالن‌های دو بعدی و سه بعدی خوبی هم برای نمایش فیلم دارند که فیلم‌های ترکی و عناوین روز در آن‌ها پخش می‌شود. اما اگر طرفدار فیلم‌های ترکی هستید به جای دو گزینه قبلی حتما به این مجموعه سینمایی بروید چون عناوین بیشتری و به مدت طولانی‌تر در آن اکران می‌شود.

 

 

سینما Tim در استانبول

 

سالن‌های TiM هم فوق‌العاده‌اند و یکی از مزیت‌های آن وجود بخش‌های VIP در اکثر آن‌هاست است. تعداد این سالن‌ها ۵ عدد است اما در ساعت‌های مختلف در بعضی از سالن‌هایش فیلم‌های متفاوتی اکران می‌شود.


آدرس: Büyükdere Caddesi, Derbent Mevkii (Darüşşafaka Lisesi Yanı) Maslak – İST

 

قیمت بلیت‌ها

عموما قیمت فیلم‌های دو بعدی بین ۱۲ تا ۱۶ لیر است و فیلم‌های سه بعدی از ۱۶ تا ۱۸ لیر. اما بهای بلیط برای آی-مکس  ۳۱ لیر خواهد بود.

متاسفانه هیچ کدام از فیلم‌ها به صورت زبان اصلی بدون زیرنویس اکران نمی‌شوند. در واقع اکثر فیلم‌های روز زبان اصلی با زیرنویس ترکی هستند و در بعضی موارد فیلم‌ها دوبله‌ شده‌اند. حتی مواردی هم هست که بین سالن‌های مختلف نسخه دوبله و غیر دوبله جدا شده‌اند. پس حتما قبل از اینکه بلیط بگیرید از این مورد اطمینان حاصل کنید.

۲۱ شهریور ۱۳۹۶

نظرات کاربران