بهترین مکان‌های دنیا برای بانجی جامپینگ

سرگرمی و تفریح‌ها
بهترین مکان‌های دنیا برای بانجی جامپینگ

اگر چه الان در ایران هم مناطق مختلفی برای بانجی‌جامپینگ در نظر گرفته شده، اما هنوز بسیاری دوست دارند این ورزش(اگر بشود اسمش را ورزش گذاشت) هیجان‌انگیز را در خارج از ایران تجربه کنند. روزنامه گاردین چند وقت پیش مقاله‌ای از ده نقطه برتر برای این پرش‌های فوق‌العاده در دنیا منتشر کرد.

در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به این ده منطقه تا ببینیم برای پریدن باید به کدام شهر سفر کنیم

 

 

پل Kawarau، Queenstown، نیوزلند


 

۴۸ متر ارتفاعی نیست که بانجی جامپ باز‌ها را خیلی هیجان‌زده کند. اما اینجا جایی است که همه چیز آغاز شد. ۲۹ سال پیش ۲۸ نفر برای اولین بار به وسیله طناب از این پل به پایین پریدند و آغازگر این ورزش شدند. سالانه بیش از ۶۵۰ هزار نفر به این پل آمده و از آن به پایین می‌پرند!
هر بار پرش از این مکان به همراه تیشرتی که به بازدیدکننده تعلق می‌گیرد هزینه‌ای معادل ۹۲ پوند خواهد داشت.

 

پل Victoria Falls، مرز زیمباوه و زامبیا

 

پل ویکتوریا در زیمباوه

 

درست در مرز دو کشور و در بالای رودخانه‌ای خروشان محلی بر روی این پل واقع شده که شما را از بالای آن با طنابی به کمر پرت می‌کنند.محل پرش تا رود بیش از ۱۱۱ متر ارتفاع دارد و شما دقیقا میان دو کشور پرواز خواهید کرد.
هزینه پرش در این نقطه ۸۱ پوند محاسبه می‌شود.


Verzasca Dam، Ticino، سوییس
اگر تا به حال فیلم‌های جیمز باند دیده باشید و خود را جای او در حال پریدن از سدهای مختلف فرض کرده‌اید، اینجا جایی است که رویاهای شما به حقیقت بدل می‌شود. جایی که افتتاحیه باشکوه فیلم "چشم طلایی" فیلم‌برداری شده است. این مکان که ۶۰ سال پیش ساخته شده ارتفاعی به بلندی ۲۲۰ متر دارد!

 

 


۱۷۳ پوند هزینه هر بار پرش از این سد خواهد بود.
 
Nevis، Queenstown، نیوزلند

 

پل نویس در نیوزلند

 

محل دومی که در Queenstown برای پرش وجود دارد درست بر خلاف اولی یکی از ترسناک‌ترین محل‌ها برای بانجی جامپینگ محسوب می‌شود. درست در بالای صخره‌های سنگی، کابینی ساخته شده که شما را از ۱۳۴ متری به پایین پرت می‌کند و در عین حال که سقوط می‌کنید و دوباره با بالا پرت می‌شوید در حال دیدن سنگ‌های ترسناکی هستید که با سرعت به سمتشان می‌روید.
هزینه پرش از این نقطه برای هر بار ۱۳۴ پوند خواهند بود.


پل Bloukrans، Tsitsikamma، آفریقای جنوبی
۲۱۶ متر ارتفاع پرش از این پل، بالاترین ارتفاع بانجی جامپینگ در بین‌ پل‌های جهان محسوب می‌شود. اگر چه این ارتفاع ترسناک محسوب می‌شود اما فراموش نکنید که درهنگام سقوط منظره زیبای دریا در دور دست، رودی در پایین و البته تپه‌های زیبا را در اطراف خود نظاره می‌کنید.

 

 


۴۸ پوند قیمت سقوط آزاد از این پل بلند است.


برج Macau، Macau، چین

۲۲۳ متر ارتفاع پرش و این یعنی بلندترین پرش بانجی جامپینگ در زمانی که این مکان بازگشایی شده بود. پرش در بلندای یک منظره شهری با بهترین امکاناتی که تیم پشتیبانی این مکان برای شما درنظر گرفته‌اند.

 

 


هزینه هر بار پرش از این برج ۲۱۰ پوند است.
 

The Last Resort، Tatopani، نپال

 

نپال

 

تنها ۷ مایل تا مرز تبت این مکان بالای رودخانه‌ای زیبا بنا شده. منظره‌ای زیبا و پرشی ۱۶۰ متری رو به رودخانه. این پل و رودخانه زیر آن با جنگل احاطه شده و نمایی بسیار زیبا برای این ورزش پدید آورده است.
هر بار پرش از این پل ۶۲ پوند خواهد بود.



Niouc Bridge، Val d'Anniviers، سوییس

این مکان که به " پل عنکبوت " شهرت دارد در واقع کابینی معلق با کابل است که در ارتفاعی ۱۹۰ متری واقع شده و یکی از بلندترین و البته ترسناک‌ترین پرش‌ها در اروپا را پدید می‌آورد. قبل از پرش می‌شود از منظره زیبا و آسمان زیبای بالای کوه‌ها لذت برد و سپس رو به صخره‌ها ۱۹۰ متر را سقوط کرد.

 

 


مثل دیگر پرش‌های اروپایی که هزینه بیشتری از دیگر اماکن دنیا دارند، این پرش نیز برای هر بار ۱۴۲ متر هزینه در پی خواهد داشت.
 
پارک Extremo، Monteverde، کاستاریکا

 

کاستاریکا

 

و این هم بلندترین پرش در آمریکای لاتین بت ۱۴۳ متر ارتباع در بالای یک منطقه سبز زیبا و از روی کابینی که به وسیله کابل بین دو صخره بنا شده است. این منطقه که عموما ابری و مه آلود است، در همچین مواقعی بانجی جامپینگ منحصر به فردی برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. تجربه‌ای که تقریبا در مناطق دیگر وجود نخواهد داشت.
۳۸ پوند هزینه واقعا خوبی برای پرش از این مکان است اما برای رسیدن به این مکان هزینه‌های نسبتا زیادی باید کنید.

 

 

 

این سازه‌ی بزرگ که ترجمه اسمش می‌شود "پل اروپا"،۶۵۷ متر دور دره Wipp طول دارد و در ارتفاع ۱۹۲ متری بنا شده است. نمای رودخانه Sill و جنگل‌های انبوهی که دور آن را گرفته‌اند زیبایی منحصر به فردی به این مکان داده است و شما قرار است از روی پلی بپرید که ساخت آن بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۳ انجام شده است.

پرش از این مکان هم ۱۲۵ پوند برای شما در خواهد آمد.

۰۷ شهریور ۱۳۹۶ (به‌روز رسانی شده در: 14 مرداد 1398)

نظرات کاربران