بهترین مقاصد آسیایی برای اسکی

سرگرمی و تفریح‌ها
بهترین مقاصد آسیایی برای اسکی

کم کم به زمستان نزدیک می‌شویم و آن‌هایی که علاقه به ورزش‌های زمستانی و اسکی دارند، به فکر رفتن به مقاصد مناسب خود می‌افتند. با این که خیلی‌ها فکر می‌کنند، تنها کشورهای اروپایی مناسب برای چنین سفرهایی هستند اما ما در این نوشته به مرور بهترین مقاصد آسیایی برای اسکی خواهیم پرداخت و ریزورت‌های جذابی را در قاره کهن به این منظور معرفی خواهیم کرد.

 

مقاصد آسیایی برای اسکی مناسبند؟

خیلی از تورهای محبوب توریستی آسیا مثل تور تایلند به کشورهای گرمسیری انجام می‌شوند. بعضی‌ها هم برای اسکی به سراغ تورهای ارزان اروپایی مثل تور روسیه می‌روند. اما شما می‌توانید در تورهای زمستانی به مقاصد آسیایی مثل تور چین، تور هند یا حتی تور گرجستان، ریزورت‌های بسیار خوب در دامنه‌های برفی پیدا کرده و از امکانات آن‌ها برای انجام اسکی و دیگر ورزش‌های برفی استفاده کنید.

عکس: skiasia.com

 

چین

تور چین از بسیاری جهات، گزینه‌ای عالی برای سفر زمستانی و البته رفتن به ریزورت‌های اسکی است. فراموش نکنیم که پکن در سال ۲۰۲۲ میزبان المپیک زمستانی بوده و حالا خیلی از امکانات در قالب ریزورت اسکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معروف‌ترین ریزورت اسکی چین، ریزورت هاربین بوده که در واقع همان جایی است که بخش زیادی از مسابقات المپیک را میزبانی کرده و حدودا ۱۲۰ کیلومتر از پکن فاصله دارد. این مجموعه بزرگ‌ترین و بهترین ریزورت اسکی در چین است و دارای امکانات مدرنی بوده و در یکی از زیباترین نقاط کوهستانی چین قرار گرفته است.

البته تعداد بالای ریزورت‌های چین باعث شده تا این کشور در صدر لیست بهترین مقاصد آسیایی برای اسکی‌ قرار بگیرد. برای مثال، چسبیده به پکن ریزورت نانشان قرار گرفته دارای امکانات فوق‌العاده ای است، در مرکز چین در چنگدو، می‌توانید به ریزورت چنگدو جیلینگ رفت و در شمال و شمال غرب این کشور نیز چند ریزورت بسیار خوب دیگر قرار دارند. از نکات خوب دیگر چین این است که با توجه به شرایط آب و هوایی نقاط یاد شده، حتما در طول زمستان، به میزان کافی برف به خود می‌بینند تا از همان اول زمستان، پیست‌ها برای اسکی در چین مناسب باشند.

 

تفریح‌های زمستانی در سفر به ارمنستان

عکس: lifeonnanchanglu.com.

 

ژاپن

از گذشته‌های دور ژاپن به عنوان یکی از بهترین مقاصد آسیایی برای اسکی شناخته می‌شده است و حتی گردشگران از نقاط خیلی دورتر نیز برای اسکی در ریزورت‌هایی مثل نیسکو، هواکیدو یا هاکوبا به این کشور زیبا سفر می‌کردند. به همین خاطر، ژاپن هتل‌های کوهستانی و لاکچری زیادی دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته، هر روز به مناظر زیبای برفی نگاه کرده و در همان نزدیکی به سراغ اسکی و دیگر ورزش‌های برفی بروید.

معروف‌ترین ریزورت اسکی ژاپن، نیسکو نام دارد که به خاطر برف پودری فوق‌العاده‌اش معروف است و حتی پای ورزشکاران حرفه‌ای از نقاط مختلف را هم به این گوشه از ژاپن می‌کشاند. برای این که با محبوبیت ورزش‌های زمستانی در ژاپن آشنا شوید، باید بگوییم که بیش از ۵۰۰ ریزورت اسکی کوچک و بزرگ در ژاپن وجود دارد که بسیاری از آن‌ها از امکانات بسیار خوب و حرفه‌ای بهره می‌برند. با تمام این اوصاف، به عنوان یک مقصد زمستانی، هوکایدو محبوب‌ترین شهر ژاپنی محسوب می‌شود. شهری که نه تنها زیبایی خیره کننده‌ای را در طول فصل سرما دارد بلکه گردشگران می‌توانند از چندین ریزورت اسکی معروف ژاپن در همان شهر استفاده کنند.

عکس: lifeoutloudofficial.com

 

کره جنوبی

اگر چه در میان مردم کره، ورزش‌های زمستانی محبوبیت زیادی دارد، اما از زمان برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۱۸ این کشور به عنوان یکی از برترین مقاصد آسیایی برای اسکی شناخته شده است. بزرگ‌ترین ریزورت اسکی کره، یونگپیونگ نام دارد که سه ساعت و نیم با اتوبوس از درب فرودگاه سئول فاصله داشته و یکی از ریزورت‌هایی است که بازی‌های المپیک زمستانی در آن‌جا برگزار می‌شد. البته شما می‌توانید در نصف این زمان با قطارهای تندرو این مسیر را طی کنید. این مجموعه دارای امکانات فوق‌العاده عالی برای انجام ورزش‌های زمستانی بوده و از هر نظر برای علاقه‌مندان به اسکی، ایده‌آل است.

یکی دیگر از ریزورت‌های معروف کره، اسنوپارک نام دارد که یکی دیگر از مکان‌های برگزار کننده المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ شناخته می‌شود. این مکان به خاطر داشتن مسیرهای اسکی فوق‌العاده عالی و البته طبیعت جنگلی و بسیار زیبای اطرافش معروف است. همچنین در این محل، هتل‌های باشکوه و بزرگی ساخته شده که گنجایش بالا و امکاناتی عالی را در اختیار گردشگران می‌گذارند. فعالیت‌های بسیار زیادی که در این پارک برفی برای مسافران تعبیه شده به گونه‌ای است، که چندین روز شما را به خوبی سرگرم خواهد کرد و سفری فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

 

۱۵ مقصد گردشگری زمستانی جذاب در اروپا

عکس: ivisitkorea.com

 

هند

احتمالا با دیدن تیتر هند با خودتان می‌گویید، "مگر در هند هم می‌شود اسکی کرد؟" فراموش نکنید که بخش‌های غربی هیمالیا در هند قرار گرفته و این کشور، ریزورت‌های بسیار خوبی برای اسکی کردن در اختیارتان می‌گذارد. از جمله معروف‌ترین ریزورت‌های اسکی در هند می‌توان به گولمارگی در نزدیکی کشمیر، دره سولگان در نزدیک مانالی و آئولی در اوتراخاند اشاره کرد. هر کدام از این ریرورت‌های اسکی دارای شرایطی متفاوت بوده اما معروف‌ترین‌های آن‌ها که بهشان اشاره کردیم، همگی دارای امکانات خیلی خوب، اقامتگاه‌های شیک و همچنین خدمات‌دهی عالی هستند.

گولمارگ مرتفع‌ترین لیفت در میان ریزورت‌های اسکین جهان با ارتفاع ۳۷۹۷ متر را دارد و شما را به یکی از زیباترین نقاط هیمالیا برای اسکی می‌برد. از نظر امکانات باید اذعان داشت که ریزورت‌های هند فاصله‌ی نسبتا زیادی با ریزورت‌های اروپایی و حتی کشورهایی مثل کره و ژاپن دارند، اما مناطق فوق‌العاده زیبای هیمالیا و هزینه‌های پایین اسکی در سفر با تور هند باعث می‌شود تا از آن‌جا به عنوان یکی از مقاصد آسیایی برای اسکی نام ببریم.

عکس: tourismbharat.com

 

گرجستان

اگر گرجستان را کشوری آسیایی محسوب کنیم، این کشور برای ایرانیان، بهترین انتخاب جهت رفتن به تور زمستانی به حساب می‌آید. گرجستان دارای چند ریزورت اسکی بسیار خوب است که امکانات مدرنی در آن‌ها تعبیه شده است. هزینه‌های سفر به گرجستان بسیار کم‌تر از دیگر مقاصد آسیایی برای اسکی بوده و از نظر زیبایی مناظر برفی و همچنین کیفیت پیست‌ها و خدمات، ریزورت‌های گرجستان هیچ کم از خیلی کشورهای دیگر ندارد. در حال حاضر دو ریزورت گودائوری و باکوریانی، مهم‌ترین ریزورت‌های اسکی در گرجستان به حساب می‌آیند. گودائوری تنها دو ساعت با تفلیس فاصله دارد و خیلی راحت می‌توانید به این محل بروید و انواع ورزش‌های برفی را تجربه نمایید.

گودائوری یک ریزورت قدیمی ۳۰ ساله است اما چندین بار و یک بار در سال‌های اخیر نوسازی شده است و تمامی امکانات مدرن را در اختیار شما قرار می‌دهد. باکوریانی در واقع از آن دسته ریزورت‌های چهار فصل است که در فصول دیگر، انواع فعالیت‌های تفریحی و طبیعت گردی را در اختیار مسافرین تور گرجستان می‌گذارد و در روزهای سرد زمستانی، با امکانات گسترده و پیست‌های خیلی خوب، به استقبال علاقه‌مندان به ورزش اسکی می‌رود. البته دیگر ریزورت‌های اسکی در گرجستان هم بسیار خوب هستند اما عموما به خاطر دور بودن از تفلیس، خیلی مورد استقبال گردشگران قرار نمی‌گیرند.

عکس: londonerinsydney.com

 

اسکی را در حاشیه خلیج فارس تجربه کنید

یک انتخاب غیر متعارف برای علاقه‌مندان به اسکی، دبی است! بله درست شنیدید، دبی با داشتن بزرگ‌ترین پارک برفی سرپوشیده در جهان، این امکان را برای گردشگرانی که به تور دبی می‌روند، ایجاد کرده که در این شهر همیشه گرم، اسکی کردن را تجربه کنند. البته به هیچ وجه دبی یکی از مقاصد آسیایی برای اسکی به شمار نمی‌رود، اما اسکی در این پارک برفی که در مرکز خرید امارات مال واقع شده، یک تجربه سورئال و فراموش نشدنی برای هر کسی خواهد بود و آن‌ها که علاقه‌‌مند به اسکی هستند، می‌توانند در میان فعالیت‌های تفریحی دیگر در تور دبی، این ورزش زمستانی را هم تجربه کنند.

 

بهترین مقاصد زمستانه برای سفر به ترکیه

عکس: musement.com

۲۱ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران