معرفی ۱۰ دشت پر گل و زیبا در دنیا

سرگرمی و تفریح‌ها
معرفی ۱۰ دشت پر گل و زیبا در دنیا

قدم زدن در دشت‌های پر گل برای بسیاری، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا خواهد بود. خوشبختانه برای این کار نیازی نیست حتما به بالای کوه یا در میان دشت‌های خاص با مسیرهای سخت بروید، بلکه دشت‌های پر گل زیادی در کشورهای مختلف هستند که به راحتی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

فستیوال گل آگاسیز (کانادا)

یکی از جذاب‌ترین مزارع گل لاله در دنیا که در پشت خود منظره‌ای زیبا از کوه Cheam را دارد تا جذابیت این محل اضافه کند. البته بهتر است در زمان فستیوال به این محل بروید تا بهترین تجربه را در این محل داشته باشید. در مزارع 16 هکتاری این محل، بیش از 30 نوع لاله‌ی مختلف و رنگارنگ کشت می‌شود.

پارک کنار دریای هیتاچی (ژاپن)

این پارک بسیار بزرگ که در نزدیکی شهر هیتاچیناکا واقع شده است، مساحتی به اندازه‌ی 190 هکتار دارد! در تمام طول سال شما می‌توانید در این محل گل‌هایی را ببینید که از دل خاک بیرون آمده و زیبایی خود را نمایان می‌کند. بهار با گل‌های لاله، تابستان با گل‌های آبی کوچک و رز‌های زیبا و پاییز با گل‌های معروف کوچیا و خیلی گل‌های دیگر که همگی در این محل رشد می‌کنند و آن را به یکی از زیباترین دشت‌های پر گل دنیا بدل کرده‌اند.

 

گردشی ساحلی در ۵ نقطه بی‌نظیر دنیا

دشت گل‌های آفتابگردان (ایتالیا)

اگر به دنبال یک دشت پر گل و رمانتیک می‌گردید، توسکانی و دشت‌های مملو از گل‌های آفتابگردانش، بدون شک یکی از بهترین مقاصد برای شما خواهد بود. اگر تابستان با تور اروپا به توسکانی بروید، در کنار بازدید از دهکده‌های قرون وسطایی و دیدنی‌های دیگر، می‌توانید از این مناظر زیبایی که از گل‌های آفتابگردان شکل می‌گیرند نیز لذت ببرید.

باغ‌های کوکنهوف (هلند)

نمی‌توان از گل نوشت اما حرفی از هلند نزد. اما جایی که در میان مزارع و باغ‌های مختلف این کشور به شما معرفی می‌کنیم، باغ‌های کوکنهوف است که آن را با نام "باغ اروپا" می‌شناسند. هر ساله چیزی حدود 7 میلیون گل در این پارک زیبا در میان آبگیر و درختانش رشد می‌کند و منظره‌ای بی‌بدیل در این زمین 32 هکتاری به وجود می‌آورد. بزرگ‌ترین باغ گل دنیا که در ماه‌های مارس، آوریل و مِی مملو از گل است.

 

زیباترین قصرهای سلطنتی در آسیا

مزارع اسطوخودوس (فرانسه)

مزارع اسطوخودوس پروونس در فرانسه یکی از رویایی‌ترین مناظری است که در سفرهایتان می‌توانید ببینید. جایی فوق‌العاده زیبا که در تابستان با رنگ بنفش گل‌های اسطوخودوس پر شده و نمایی بسیار جذاب را پدید می‌آورد. بازدید از این مزارع یکی از فعالیت‌هایی است که بسیاری از گردشگران جهان را در این موقع سال به این بخش از فرانسه می‌کشاند.

مزارع گندم کارلسباد (آمریکا)

آمریکا دشت‌ها و مزارع گندم زیادی دارد، اما در بهار بسیار کارلسباد را با مزارع 20 هکتاری گل‌های زیبایش به یاد می‌آورند. در این مزارع گل‌های مختلف و رنگارنگی کشت می‌شود که نمایی فوق‌العاده به زمین‌های این شهر در کالیفرنیایِ آمریکا می‌دهد.

 

نکاتی برای برنامه‌ریزی سفری ایده‌ال

مزارع گل‌های کانولا (چین)

یکی از تصاویر زیبایی که از لوپینگِ چین منتشر می‌شود، تصویر مزارع کانول در این مکان است که با پس زمینه‌ای از تپه‌های سر سبز شبیه نقاشی‌هایی است که از داستان‌های پریان منتشر می‌شود. این مزارع همچون فرشی زرد رنگ و بی‌نظیر لابه لای این برآمدگی‌های سبز پیش می‌روند و یک مکان عالی برای تصاویر هوایی پدید می‌آورند. رفتن به این مکان و گرفتن عکس‌هایی زیبا از کنتراست سبز و زرد لوپینگ، چیزی‌ست که پیشنهاد می‌کنیم در تور چین، یک بار آن را تجربه نمایید.

فستیوال گل فوجی شیبازاکورا (ژاپن)

یکی دیگر از تصویرهای رویایی که از دشت‌های پر گل در دنیا می‌توانید ببینید، نمایی جذاب از گل‌های ارغوانی، صورتی و سفید است که با پس‌زمینه کوه فیجی در ژاپن شکل می‌گیرد. منظره‌ای که نفس شما را در سینه حبس می‌کند و تصویری در ذهنتان می‌سازد که هیچ گاه از یاد نخواهید برد.

باغ گل میراکل دبی (امارات)

درست در دل صحرا، دبی یکی دیگر از شگفتی‌های دنیا را ساخته و آن هم یک باغ گل بسیار بزرگ 72 هزار متر مربعی متشکل از 45 میلیون گل است که به شکلی هنرمندانه در کنار هم قرار گرفته‌اند. این گل‌ها طرح‌های و رنگ‌های مختلفی را در این باغ بزرگ شکل داده و دیواره‌ای گیاهی دور تا دور آن را احاطه کرده است. جاذبه‌های زیادی در باغ گل میراکل دبی وجود دارد و پیشنهاد می‌کنیم حتما در تور دبی به سراغ این محل رفته و زمانی کافی را برای گشت و گذار در آن‌جا، کنار بگذارید.

مزارع گل فورانو (ژاپن)

باز هم ژاپن و باز هم تصویری رنگارنگ که این بار می‌توانید آن را در هوکایدو تجربه کنید. تابستان این محل با چندین نوع گل مختلف به رنگ‌های متفاوت فرش می‌شود و تصویری فوق‌العاده را می‌سازد.

 

پربازدیدترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۹

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران