معرفی ۱۰ شهربازی جذاب در آسیا

سرگرمی و تفریح‌ها
معرفی ۱۰ شهربازی جذاب در آسیا

مگر کسی هم پیدا می‌شود که عاشق شهر بازی و بازی‌های هیجان انگیز نباشد؟ جدا از چند کشور خاص در جهان، بهترین پارک‌های بازی را می‌توانید در سفر به آسیا پیدا کنید. چین، سنگاپور، ژاپن و البته دبی، پارک‌های فوق‌العاده جذابی در خود دارند که لحظاتی مفرح را برای شما و خانواده‌تان می‌سازند. همراه ما باشید تا ۱۰ مورد از بهترین پارک‌های بازی آسیا را به شما معرفی کنیم.

 

دیزنیلند توکیو  |  توکیو، ژاپن

کمپانی دیزنیلند اگر چه با انیمیشن‌هایش معروف شده و بر اساس همین انیمیشن‌های اولین تم‌پارک خود را افتتاح کرد، اما حالا همین پارک‌ها سالانه سود کلانی را برای این کمپانی به همراه دارند. یکی از بهترین شعبه‌های دیزنیلند، در توکیو واقع شده که ۴۴ جاذبه‌ی اصلی اصلی به همراه چندین چند بازی دیگر و نمایش‌های با شکوه با کاراکترهای دیزنی در آن‌جا برای گردشگران مهیا شده ‌است. دکور باشکوه، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و کلی بازی عالی در این پارک برای علاقه‌مندان وجود دارد.

همچنین بچه‌ها حتما از حضور در کنار کاراکترهای معروفی مثل بیگ هیرو ۶، مینی ماوس و پرنسس‌های مختلف، لذت می‌برند. در زدیکی این پارک، دیزنی سی پورت نیز واقع شده که یک پارک دیگر دیزنی است که آن هم می‌شد در لیست ما باشد اما برای تکراری نشدن گزینه‌های نوشته‌مان، آن را هم در همین پاراگراف قید می‌کنیم.

 

آشنایی با ۱۲ مکان ترسناک روی زمین

چیملونگ اوشن کینگدام  |  هنگکین، چین

از بین تمام پارک‌های بازی چین، شاید بهترینشان چیملونگ اوشن کینگدام باشد که تم پارکی معرکه و خاص است که از سال ۲۰۱۴ کار خود را در هنگکین آغاز کرد و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین شهربازی‌های جهان بدل شد. این مجموعه دارای ۸ بخش مختلف است که هر کدام بازی‌ها و دکور با شکوه خود را دارند. اگر در سفر به چین به تور شانگهای می‌روید، حتما در فاصله‌ی ده دقیقه‌ای از شهر، سری به چیملونگ اوشن کینگدام بزنید و ساعاتی درخشان را در این محل سر کنید.

بازی‌های بسیار متنوع، دکورهای خاص برای عکاسی و همچنین وجود یک هتل و ریزورت در آن‌جا، این مکان را به جایی استثنایی بدل می‌کند. یکی از نکات بسیار خوب در باره چیملونگ اوشن کینگدام این است که یک پارک کاملا اوریجینال بوده و مرتبط با هیچ کمپانی فیلم‌سازی یا چیزهایی از این دست نبوده و یک تجربه منحصر به فرد را برای شما به همراه خواهد داشت.

اورلند | سئول، کره جنوبی

اورلند در ابتدا در سال ۱۹۷۶ در مزرعه ملی یونگین شروع به فعالیت کرد. اما بزرگ‌ترین شهر بازی کره جنوبی در واقع از سال ۱۹۹۶ با نوسازی بزرگی که در آن‌جا صورت گرفت، به اورلند کنونی بدل شد و از آن پس، بازی‌های جذاب و مدرن جدید به آن اضافه شده است. در کنار بازی‌های اوریجینالی که در اورلند کار گذاشته شده است، بعضی از بخش‌های آن تم‌های آشنا دارند.

کاراکترها و بازی‌هایی با تم زوپتوپیا، کارابین و چیزهایی از این دست در آن‌جا ساخته شده که به جذابیت این مکان می‌افزاید. مجموعه بزرگ اورلند البته تنها به شهربازی محدود نبوده و شامل باغ وحش، بازی‌های کامپیوتری و آرکید و چندین رستوران مختلف نیز می‌شود و نمایش‌های بزرگی در این محل نیز برپا می‌شود که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. محبوبیت این محل تا حدی بوده که سالانه نزدیک به ۷ میلیون نفر از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند.

 

زیباترین قلعه‌های جهان را بشناسید

یونیورسال استودیو سنگاپور  |  سنتوسا، سنگاپور

یکی دیگر از کمپانی‌های فیلم‌سازی که این روزها پارک‌های آن در جای جای دنیا دیده می‌شود اما شعبه آن در سنتوسا، بی‌نهایت جذاب است. پارکی که با هزینه‌ی هنگفت ۴.۵ میلیارد دلاری ساخته شد و شامل ۲۴ سواری اصلی و چندین بازی عالی برای سنین مختلف می‌شود و خب مسلما کاراکترهای معروف انیمیشن‌ها و فیلم‌های یونیورسال را نیز در محوطه‌ی پارک می‌بینید و می‌توانید با آن‌ها به عکاسی بپردازید.

مجموعه‌ی یونیورسال برای تمامی مراجعین خود اینترنت رایگان بی‌سیم تدارک دیده، کاراکترهایی همچون وودی وودپیکر، شخصیت‌های دی سی و مینیون‌ها در آن‌جا حضور دارند و همچنین پیاده رو مشاهیر هالییود، مصر باستان، ماداگاسکار و چندین لوکیشن جالب فیلم‌های این شرکت نیز در این محل شبیه سازی شده‌اند. همچنین در بخش آبی مجموعه نیز یک دلفیناریوم و آکواریوم بزرگ مهیا شده که پیشنهاد می‌کنیم، حتما از آن محل‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

IMG Worlds of Adventure  | دبی، امارات

از میان چندین شهربازی بی‌نظیر در تور دبی، IMG Worlds of Adventure است که طرفداران بی‌شماری دارد. این مجموعه به اندازه‌ی ۲۸ زمین فوتبال بزرگی دارد و شامل یک بخش کامل با تم ژوراسیک می‌شود که از جمله جاهای جالب پارک است.

دبی شهری گرم بوده و به همین دلیل، دمای کل پارک با دستگاه‌های خنک کننده بزرگ کنترل می‌شود تا همه چیز به بهترین شکل ممکن برای گردشگران مهیا باشد. همچنین با توجه به قرار داد این مجموعه با کمپانی کارتن نتوورک، کاراکترهایی همچون پاورپاف گیرلز یا بن تن در آن‌جا حضور داشته و همچنین در بخشی دیگر نیز، اجازه‌ی حضور کاراکترهای مارول همچون تور، کاپیتان آمریکا یا آیرون من به آن‌ها داده شده است و حتی بازی‌هایی با این شخصیت‌ها در IMG Worlds of Adventure گنجانده شده است. جذاب‌ترین سواری این مجموعه رولرکوستر Velociraptor است که در عرض ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

دیزنیلند شانگهای  |  شانگهای، چین

یکی دیگر از شهر بازی‌های جذاب چین، دیزنی لند شانگهای است که از نظر تعداد بازدیدکنندگان، محبوب‌ترین دیزنیلند در دنیا به حساب می‌آید. این پارک بسیار بزرگ در سال ۲۰۱‍۶ شروع به کار کرده و از نظر وسعت نیز در میان دیگر پارک‌های این برند، تک است. البته این بخش از چین، چندین و چند پارک بازی عالی در خود دارد و برای آن‌هایی که به دنبال هیجان و تفریح هستند، تور شانگهای بهترین انتخاب در سفر به چین به حساب می‌آید.

دیزنیلند شانگهای نیز همچون دیگر پارک‌های این کمپانی، از بخش‌های مختلف تشکیل شده که هر کدام مربوط به انیمیشن و مجموعه‌ای خاص است. اگر به آمارها نگاه بندازیم، تنها در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۲ میلیون نفر از این پارک دیدن کردند و جدا از بازی‌های متنوع، از رژه‌ها و نمایش‌های شاد آن‌جا لذت برند.

 ریزورت ناگاشیما  | کوانا، ژاپن

یکی از شهربازی‌های قدیمی ژاپن که اولین بار از سال ۱۹۶۶ و با نام اسپالند ناگاشیما شروع به کار کرد. این مجموعه بزرگ که در خط ساحلی کوانا واقع شده، به مرور به یک شهر بازی و مجموعه اقامتی-تفریحی بدل شد و حالا یکی از محبوب‌ترین پارک‌های تفریحی در کل ژاپن است که سالانی چیزی نزدیک به ۶ میلیون بازدید کننده به خود می‌بیند.

ترکیب بازی‌های آبی و سواری‌های هیجان انگیز، از این پارک یک جای خاص و جالب ساخته. مخصوصا این که رولر کوسترهای فوق‌العاده جذابی در آن‌جا تعبیه شده که برخی از آن‌ها در دنیا نمونه ندارند.

 

معرفی زیباترین سواحل آسیا

اوشن پارک  |  هنگ کنگ، چین

نمی‌شود در مورد شهر بازی‌های محبوب آسیا صحبت کرد و چیزی از هنگ کنگ نگفت. شهری که هم دیزنیلند دارد و هم پارک‌های منحصر به فرد جذاب اما در میان آن‌ها، همه عاشق اوشن پارک هستند. مجموعه‌ای سرسبز و بسیار متنوع که در آن‌جا فعالیت‌های بسیار متنوعی را می‌توانید به انجام برسانید. کل اوشن پارک هنگ کنگ، فضایی به بزرگی ۹۱۵ هزار متر مربع داشته و شروع به کار آن به سال ۱۹۷۷ میلادی بر می‌گردد.

در این مکان، بازی‌های هیجان انگیز، سواری‌هایی که نفس را در سینه حبس می‌کند و البته فضای سبز جذاب و تله کابین گنجانده شده و از سال ۲۰۲۱ که نوسازی بزرگی در آن‌جا انجام شد، به یک اقامتگاه تفریحی نیز بدل شده است. بدون شک اوشن پارک هنگ کنگ یکی از جذاب‌ترین و زیباترین پارک‌های تفریحی در کل آسیا بوده که تا به این‌جای فعالیت خود، توانسته رکورد بیش از ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده را بزند و تنها در سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۶ میلیون نفر از آن‌جا دیدن کرده‌اند.

لگولند مالزی  |  جوهور باهرو، مالزی

حتما باید در لیست امروزمان، یک لگولند نیز به شما معرفی می‌کردیم و خب لگولند مالزی با اختلاف در صدر بهترین‌های این برند محبوب در آسیا قرار می‌گیرد. مجموعه‌ای بسیار محبوب و بزرگ که شامل ریزورت اختصاصی لگولند، تم پارک، پارک آبی، آکواریوم، فروشگاه و حتی بخش‌های آموزشی شده و یک مجموعه‌ی کامل برای بازدید خواهد بود.

شکی در این نیست که بچه‌ها از حضور در این پارک لذت بسیاری می‌برند و می‌توانند، بازی‌های مختلف را امتحان کنند. اما از طرفی، بزرگ‌ترها نیز از حضور در لگولند مالزی استفاده خواهند کرد و می‌توانند، خیلی از سواری‌ها را همراه فرزندان خود به انجام برسانند. در مجموع تم پارک لگولند دارای ۴۰ سواری اصلی بوده که در ۸ فضای مختلف با تم‌های مختلف مهیا شده‌اند.

موشن گیت  |  دبی، امارات

و اما آخرین شهر بازی که در مقاله‌ی امروزمان در مقتدرسیر تابان به آن می‌پردازیم، موشن گیت است که یکی دیگر از بهترین پارک‌های دبی بوده که ۳۰ سواری اختصاصی دارد و همه‌ی آن‌ها با تم فیلم‌ها و انیمیشن‌های معروف همچون گوست باسترز، شرک، هانگر گیمز و ... درست شده‌اند. در مجموع ۳ بخش در این پارک وجود دارد و در این بخش‌ها تم‌های جالبی تهیه شده که مربوط به کمپانی‌های دریم ورکز، لایون گیت و کلومبیا پیکچرز هستند.

دهکده اسمورف‌ها، یکی از بخش‌های محبوب موشن گیت بوده که کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها در آن‌جا به عکسای می‌پردازند. همچنین بعضی از سواری‌های با تکنولوژی‌های دیجیتال، به صورت ترکیبی درست شده‌اند که در نوع خود جذاب بوده وتجربه‌ای متفاوت را برایتان به همراه دارند.

 

پربازدیدترین شهرهای اروپا را بشناسید

۲۸ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران