جذاب ترین گالری های هنر دیجیتال در جهان

سرگرمی و تفریح‌ها
جذاب ترین گالری های هنر دیجیتال در جهان

موزه‌ها و گالری‌های هنری با ارائه آثار هنرمندان مختلف در فضایی آرام، به شما این امکان را می‌دهند تا درباره آن‌ آثار تامل کرده و درکی از آن اثر داشته باشید. اما در سال‌های جدید و به لطف تکنولوژی‌های تازه صوتی و بصری، نوع جدیدی از نمایشگاه‌های هنری درست شده که یک تجربه فراگیر و همه جانبه را برایتان به امرغان می‌آورند. گالری های هنر دیجیتال در جهان سعی کرده‌اند تا نمایش آثار هنری را از نو تعریف کنند و گزینه‌هایی که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، بعضی از برترینِ این گالری‌های هنری به حساب می‌آیند:

 

گالری Infinity des Lumières، دبی

در حال حاضر یکی از مدرن‌ترین گالری های هنر دیجیتال در جهان، در دبی واقع شده و گردشگران ایرانی نیز می‌توانند به دیدنش بروند. این مجموعه در دبی مال واقع شده و فضایی به بزرگی ۲۷۰۰ متر مربع دارد و ‍۱۳ پروژکتور با کیفیت بسیار بالا و ۵۸ اسپیکر، آثار مختلف را گائودی، کاندینسکی، کلی و دیگر هنرمندان بزرگ تاریخ را به نمایش می‌گذارند. در واقع چیزی که شما در گاری Infinity des Lumières مشاهده می‌کنید، ۳ هزار تصویر کاملا HD متحرک محسوب می‌شود.

تعطیلات سال نو، فرصتی مناسب برای شرکت در تور دبی و بازدید از این گالری زیباست. شما می‌توانید برای با خبر شدن از قیمت تور خارجی نوروز دبی و دیگر مقاصد، به صفحه تور مقتدرسیر تابان مراجعه نمایید.

عکس: jastourism.com

 

teamLab Borderless، توکیو

کمپانی teamLab، از مهم‌ترین اجرا کنندگان گالری های هنر دیجیتال در جهان بوده و بسیاری از گزینه‌های لیست امروز ما نیز، توسط تکنولوژی این کمپانی درست شده است. یکی از اولین گالری‌های همه جانبه دیجیتال در دنیا را نیز، teamLab با اسم Borderless یا "بدون حاشیه" در توکیو درست کرده بود. تجربه‌ای بی‌نظیر و استثنایی که با توجه به واکنش‌گرا بودن بعضی از آثار هنری در آن‌جا، تجربه‌ای ورای انتظاراتان را به همراه خواهد داشت. این مکان، حالا به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی در دنیا بدل شده است.

 

امن‌ترین و ناامن‌ترین خطوط هوایی دنیا

عکس: teamlab.art

 

موزه Moco، آمستردام

آمستردام یکی از کشورهای پیشرو در زمینه گالری‌های دیجیتال بوده و چندین گالری این چنینی در خود دارد. اما موزه Moco‌ در واقع یک گالری دیجیتال همه جانبه بوده و در آن آثار شگفت‌انگیزی از طریق تکنولوژی‌های خاص به نمایش گذاشته می‌شود. از جمله نکات جالب توجه Moco، تغییر دوره‌ای آثار به نمایش در آمده در آن‌جا و همچنین نمایش آثار هنرمندان بزرگ از موزه‌های ریجکز و ونکوک به صورت همه جانبه است که باعث شده این موزه در زمره برترین گالری های هنر دیجیتال در جهان جهان قرار بگیرد.

عکس: hollandwelcome.com

 

teamLab Massless، پکن

شما در تور چین نیز امکان بازدید از یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین گالری‌های هنری teamLab  به نام Massless را خواهید داشت. این مجموعه بسیار جذاب از شعبه توکیو نیز بزرگ‌تر بوده و جدا از بخش‌های مهم که آثاری عجیب و باور نکردنی در خود دارد، سالنی مخصوص کودکان داشته که در کنار تجربه همه جانبه هنر، به نوعی فضایی برای بازی‌های کودکانه نیز به حساب می‌آید. فضای مفید گالری چیزی نزدیک به هزار متر مربع است و سقف آن به ۱۱ متر می‌رسد و به همین دلیل،  teamLab   مجبور شده تا بعضی از تجهیزات خود را برای استفاده در آن‌جا، تغییر دهد. با توجه به محبوبیت گالری‌های هنری دیجیتال همه جانبه، این مجموعه هم به سرعت به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های شهر پکن بدل شد تا جایی که در روزهای شلوغ سال، بلیط ورودی آن را باید از هفته‌ها قبل تهیه کنید تا بتوانید از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

می‌شود دیگر گالری‌های  teamLab را در ادامه نام برد و تمام نوشته‌ را به این مجموعه اختصاص داد، اما خودتان در نظر بگیرید که شعبه‌های سئول، اوساکا، ماکائو، میامی، سنگاپور، فوکوهاما، شانگاهای، شنژن و ... همگی گالری‌های هنری شگفت‌انگیزی هستند که هر کدام با دیگری متفاوت بوده و تجربه‌ای منحصر به خود را برایتان به همراه خواهند داشت.

 

بلندترین برج های جهان

عکس: simpleseoul.wordpress.com

 

گالری Amos Rex، هلسینکی

در میان گالری های هنر دیجیتال در جهان، Amos Rex شاید تنها گزینه‌ای باشد که فضای بیرونی آن نیز هنرمندانه و متفاوت بوده و خود یکی از جاهایی‌ست که گردشگران برای عکاسی به این محل مراجعه می‌کنند. چنین فضایی، نوید یک گالری خاص را به شما می‌دهد و با ورود به فضای داخلی آن‌جا، متوجه می‌شوید که انتظاراتتان کاملا در محیط گالری برآورده خواهد شد. د رداخل شما با سالن‌های بزرگ با آثار همه جانبه مواجه خواهید شد که با تکنولوژی متفاوت از چیزی که در teamLab مشاهده می‌کنید، به نمایش در آمده‌اند. همچنین این مکان دارای یک سالن نمایش بزرگ نیز هست که بعضا در آن‌ها اجراهای هنری نیز برگزار می‌شود.‌

عکس: designweek.co.uk

 

گالری Story of the Forest، سنگاپور

این مجموعه را نیز  teamLab   ساخته با این تفاوت که شرکت مورد نظر، تنها به ارائه سخت افزار به مجموعه پرداخته و آثار به نمایش در آمده در این محل، همگی برگرفته از طبیعت سنگاپور است و هنرمندان مختلفی آن را با دست طراحی کرده‌اند و سپس پروسه‌ی تبدیل آن‌ها به تصاویر دیجیتال آغاز شده است. "داستان جنگل" همان طور که از اسمش پیداست، فضایی آرامش بخش و بسیار جذاب دارد و شامل ۶۹ طراحی مختلف است که اکثر در سالن‌های کوچک به نمایش در آمده‌اند و در این گالری، سالن‌های بزرگ کمی را مشاهده می‌کنید.

 

معروف ترین جهانگردان خارجی

عکس: xavianattractionsmgt.blogspot.com

 

گالری THE LUME ، ملبورن

یکی دیگر از بهترین گالری های هنر دیجیتال در جهان که حتما در این نوشته باید به آن اشاره می‌کردیم، THE LUME در ملبورن نام دارد که بیش از ۶۵۰  اثر هنری به صورت دیجیتالی در آن‌جا به نمایش در آمده و سالن‌های بزرگی دارد که در آن‌ها، این آثار به صورت همه جانبه اجرا شده‌اند. گالری THE LUME از بزرگ‌ترین گالری‌های هنری این چنینی در جهان به شمار آمده و در کنار نمایش بصری، از سیستم‌های صوتی بسیار با کیفیت برای ایجاد حس و حال مورد نظر در مجموعه استفاده شده است. جالی این که حتی کافه‌ای که در این بنا قرار دارد، یک سرآشپز معروف را استخدام کرده که عملا به ارائه غذاها و نوشیدنی‌های نوآورانه شهرت دارد.

عکس: thelatch.com.au

 

گالری Santa-fe، نیو مکزیکو

این گالری در مجموعه‌ی سرگرمی Meow Wolf واقع شده و در واقع تهیه کننده و سرمایه گذار این بخش از آن که به گالری Santa-fe شهرت دارد، "جورج آر آر مارتین" نویسنده بازی‌های تاج و تخت است. گالری موجود در این مجموعه در دوره‌های دراز مدت تغییر کرده و هر بار نامی متفاوت دارد و قصه‌ای جالب را تعریف می‌کند. بخش‌های مختلف این گالری دیجیتال همه جانبه، شامل دکورهای بزرگ، استفاده از تکنولوژی‌های خاص روز و حتی هنرمندانی است که در محل گالری حضور دارند.در حال حاضر گالری این مجموعه House of Eternal Return نام دارد اما وقتی که دکور تغییر کرده و قصه‌ای متفاوت در آن‌جا روایت می‌شود، نام گالری نیز تغییر خواهد کرد. این مجموعه همچنین شعبه‌هایی در هیوستون، لاس وگاس و دنور نیز داشته و در تمام این جاها، گالری‌های مشابه را ارائه می‌کند.

 

زیباترین شهرهای متروکه جهان

عکس: artsy.net

۲۸ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران