با ترسناک‌ترین ترن‌ هوایی‌های دنیا آشنا شوید

سرگرمی و تفریح‌ها
با ترسناک‌ترین ترن‌ هوایی‌های دنیا آشنا شوید

بعضی‌ها دوست دارند سراغ سواحل آرام روند، از هوای آفتابی و آرامش بهره ببرند و بعد از چند روز از سفر به خانه برگردند. اما بعضی‌ها هم دوست دارند به سراغ پارک‌های بازی رفته، ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین وسایل را امتحان کنند و آدرنالین خونشان را تا سر حد ممکن بالا ببرند.
اگر از دسته دوم هستید، احتمالا از لیست ما استقبال کنید، لیستی مملو از ترسناک‌ترین ترن‌هوایی‌های دنیا که برای سوار شدن به آن نیاز به دل شیر دارید!

 


۱- The Gravity Max


این ترن هوایی بسیار ترسناک در Lihpao Land تایوان در بالاترین نقطه این لیست قرار می‌گیرد. در این سازه عجیب، ترن شما ابتدا تا ۱۱۴ پا بالا می‌رود، سپس به صورت ۹۰ درجه در آمده و در نهایت با سرعتی زیاد شما را در مسیر پیش می‌برد. مسیر و شکل این ترن هوایی در دنیا نمونه‌ای ندارد.

 

تفریح در ۱۰ ایستگاه هوایی جهان که قلبتان از هیجان می‌ایستد

 

 

The Gravity Max

 


۲- Full Throttle


این ترن هوایی که در Six Flags Magic Mountain کالیفرنیای آمریکا بنا شده، بزرگترین مسیر دایره‌ای عمودی در جهان است که تا ۱۶۰ پا ارتفاع گرفته و شما با سرعت ۶۶ مایل در ساعت در آن طی مسیر می‌کنید!

 

 

Full Throttle

 


۳- Kingda Ka


بلندترین ترن هوایی دنیا هم در Six Flags Magic Mountain واقع شده است ، جایی که شما از بلندترین مسیر عمودی در تمام ترن هوایی‌های دنیا که فاصله آن تا زمین بیش از ۴۵۶ پا خواهد بود به سمت پایین حرکت می‌کنید. ۲۰۶ کیلومتر در ساعت سرعت باعث می‌شود اصلی‌ترین و ترسناک‌ترین قسمت این ترن هوایی برای شما تنها در ۳.۵ ثانیه اتفاق بیفتد.

 

جذاب‌ترین بالن‌سواری‌ها را در کجای دنیا تجربه کنیم؟

 

 

Kingda Ka

 


۴- Wicked Twister


پارک Cedar Point در اوهایوی آمریکا هم میزبان بزرگ‌ترین قطار معلق در دنیا که با حرکت مارپیچ خود باعث می‌شود هر کسی جرعت سوار شدن در آن را نداشته باشد.

 

 

Wicked Twister

 


۵- Formula Rossa


فراری ورد امارات هم به تازگی یکی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین ترن هوایی‌های دنیا را ساخته است. با توجه به اسم فراری در بالای آن اصلا تعجب نکنید که این ترن هوایی سریع‌ترین ترن در تمام دنیا است و تنها در عرض ۵ ثانیه به سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مسیر کلی آن نیز ۲ هزار متر است که مسیر زیادی برای یک ترن هوایی محسوب می‌شود. اگر چه این پارک در اطراف ابوظبی بنا شده است، اما به راحتی می‌توانید هنگام تور دبی به دیدن آن رفته و سوارش شوید.

 

 

Formula Rossa

 


۶- Takabisha


ژاپنی‌ها هم، همچون آمریکایی‌ها تخصص ویژه‌ای در ساخت ترن‌ هوایی‌های ترسناک دارند. پارکی که این سازه را میزبانی می‌کند در ارتفاعات Fuji-Q قرار گرفته و از نظر فیزیکی بیشترین درجه حرکت قابل اجرا به صورت عمودی یعنی ۱۲۱ درجه را برای سواری‌اش اجرا می‌کند. مجموعا ۷ منطقه عمودی بسیار پرشیب در این مسیر وجود دارد که دل هر کسی را به لرزه در می‌آورد.

 

هفت عجایب IMAX جهان، سینماهایی که هوش از سرتان می‌برد

 

 

Takabisha

 


۷- El Toro


Six Flags که تعداد زیادی ترن هوایی در خود دارد، یک قطار ویژه را نیز دارد و آن سریع‌ترین ترن هوایی چوبی در تمام دنیاست! سرعت این قطار چوبی در بیشترین حالت خود به ۷۰ مایل در ساعت می‌رسد.

 

 

El Toro

 


۸- Sky Scream


آلمانی‌ها در پارک Haßloch شاید بلندترین یا بزرگ‌ترین ترن هوایی‌های دنیا را نداشته باشند، اما ترن هوایی خاصی دارند که با دورهای ۳۶۰ درجه ناگهانی هر کسی را به وحشت می‌اندازد.

 

 

Sky Scream

 


۹- The Ultra Twister


ژاپنی‌ها به ایده‌های عجیبشان معروفند، حالا فرض کنید سوار وسیله‌ای فایبرگلاسی خاص می‌شوید و شما را در یک لوله‌ای بزرگ ول می‌کنند تا در مسیر خاص مسیرهایی با شیب ۸۴ درجه را به پایین‌ترین نقطه طی کنید! برای سوار شدن به این ترن هوایی خاص باید به Nagashima Spa Land بروید.

 

 

The Ultra Twister

 


۱۰- Battlestar Galactica


این ترن هوایی جذاب از روی سریالی به همین نام ساخته شده است و از این رو یکی از ترسناک‌ترین ترن هوایی‌های دنیا به حساب می‌آید که در واقع دو مسیر متفاوت در آن وجود دارد که نشان دهنده دو سمت خیر و شر داستان است و هر کدام در مسیری متفاوت در حرکتند، اما گاهی آنقدر به هم نزدیک می‌شوند که شما در آن سرعت سرسام آور هر لحظه احساس می‌کنید سرهای آن‌ها به شما برخورد می‌کنند!

 

 

Battlestar Galactica

 


در میان ترن هوایی‌های دنیا نمونه‌های ترسناک زیادی وجود دارد که در این ده برتر ما جای نگرفتند، اما بخش زیادی از آن‌ها یا مربوط به آمریکا می‌شوند یا ژاپن. به همین خاطر سعی شد تا جای ممکن جای خالی ترن هوایی‌های کشورهای دیگر دنیا در آن خالی نباشد.

۰۹ خرداد ۱۳۹۷

نظرات کاربران