معرفی بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا

سرگرمی و تفریح‌ها
معرفی بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا

طی یک دهه اخیر، ایده‌ی پارک‌های آبی بزرگ و هیجان انگیز به سراغ تمام شهرهای بزرگ دنیا رفته است و این تنها به بخشی از دنیا محدود نمی‌شود. در واقع بین شهرهای گردشگرپذیر دنیا مسابقه‌ای در رابطه با ساختن بزرگ‌ترین و بهترین پارک‌های بازی در گرفته است. در مقاله‌ی امروزی ما در مقتدرسیر، بحث بهترین‌ها نیست، بلکه به مرور بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا خواهیم پرداخت و از آلمان تا دبی و چین را با هم گشت می‌زنیم.


۱- Tropical Islands، Krausnick، آلمان

"جزیره گرمسیری" بزرگ‌ترین پارک آبی جهان است و در شهری به نام Krausnick در فاصله ۶۰ کیلومتری از برلین واقع شده. جالب اینکه این مجتمع تفریحی فوق‌العاده در فرودگاهی جنگی مربوط به کمونیست‌ها ساخته‌اند و توانسته‌است در فضایی بسیار بزرگ، یک جزیره‌ی واقعی را شبیه سازی کنند. وقتی وارد این پارک می‌شوید، گویا وارد تایلند، یا بالی شده‌اید، در این حد که بیش از ۵۰ هزار گیاه مختلف در "جزیره گرمسیری" کاشته شده و یک جنگل بارانی واقعی در آن پدید آورده شده است. استخری بزرگ با موج‌های مصنوعی که به یک ساحل مصنوعی ختم می‌شود، شبیه سازی فوق‌العاده‌ای از دریاست و ساختمان‌ها نیز همگی شبیه به سازه‌های سرمزین‌های گرمسیری هستند. این مکان جدا از اینکه بزرگ‌ترین پارک آبی دنیا به حساب می‌آید، بدون شک خاص‌ترین آن‌ها نیز هست که در زمستان و تابستان هوایی معادل ۳۲ درجه دارد.

 

 جذاب‌ترین تم‌‌پارک‌های آسیا برای لذت بردن در تعطیلات سال نو 

Tropical Islands


۲- Noah’s Ark ویسکانسن، آمریکا

بزرگ‌ترین پارک آبی آمریکا شامل ۴ بخش سر پوشیده و ۲ بخش روباز می‌شود که مجموعا زمینی به مساحت حدودا ۷۳ هزار متر را شکل می‌دهند. پراکندگی بخش‌های مختلف این پارک آبی بیشتر باعث بزرگی آن شده است، در غیر این صورت شما با چند بخش مختلف و شبیه به خیلی پارک‌های آبی دیگر در دنیا مواجه هستید. استخر موج‌های مصنوعی، چندین و چند سرسره آبی، و ... . البته باید این را نیز گفت که استخر موج‌های مصنوعی آن بسیار بزرگ بوده و رودخانه آرامی که به دور پارک می‌گردد نیز طولانی و بسیار لذت بخش است.

 

Noah’s Ark


۳- Chime-Long، گوانجو، چین

این مجموعه مساحتی بالغ بر ۱۲ هکتار داردو بزرگ‌ترین پارک آبی در چین به حساب می‌آید. البته که این پارک انواع بازی‌های آبی را در خود دارد، بازی‌هایی که در دیگر پارک‌های آبی دنیا نیز پیدا می‌شوند، اما چیزی که آن را متفاوت می‌کند، داشتن بازی‌های خاص و نوآورانه‌ای است که در Chime-Long پیدا می‌کنید. یکی از این بازی‌ها به این شکل است که شما روی یک فواره‌ی فشار قوی سوار می‌شوید تا برای مدتی بی‌وزن بین زمین و آسمان بمانید!

 

 هپی ولی شهربازی هیجان‌انگیز و جذاب در پکن

Chime-Long


۴- World ، ادمونتون، کانادا

پارک آبی world بزرگ‌ترین پارک آبی دنیاست که در محیطی کاملا سرپوشیده درست شده است. این مهم با توجه به سرمای هوا در بیشتر ماه‌های سال در ادمونتون، کاملا با عقل جور در می‌آید. پس شما با یک پارک آبی بسیار بزرگ، مملو از انواع بازی‌ها و یک استخر بسیار بزرگ با ساحل مصنوعی مواجهید که حتی در زمستان‌های بسیار سرد کانادا، دمای آن ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین پارک آبی world دارای بزرگ‌ترین استخر موج مصنوعی دنیا نیز هست که ۱۲.۳ میلیون لیتر آب گنجایش داشته و سرسره‌های آبی بسیار بلندی به آن وارد می‌شوند.

 

World


۵- Schlitterbahn، تگزاس، آمریکا

این پارک از نظر وسعت اگر چه از مورد قبلی آمریکا کوچک‌تر است، اما با توجه به یکپارچگی کلی آن، فضایی بسیار بزرگ‌تر را در نظر به وجود می‌آورد. این مجموعه در واقع دو پارک آبی است که به وسیله یک فضای سبز و یک رودخانه مصنوعی به هم متصل شده‌اند. Schlitterbahn بسیار مدرن و به روز بوده و انواع بازی‌های برای سنین مختلف در خود دارد. جدا از ۱۷ سرسره آبی بلند، انواع بازی‌ها در داخل استخر و تونل‌های آبی متنوع، یک استخر مخصوص موج سواری نیز در خود دارد که از جمله بخش‌های بسیار جذاب پارک محسوب می‌شود.

 

 ۱۰ ساحل عجیب دنیا ، از شن‌های سیاه تا ساحل ناپدید شونده 

Schlitterbahn


۶- Cascade، آگوادیلا، پورتوریکو

این پارک شاید گران نباشد یا خیلی لوکس به نظر نیاید، اما از نظر بزرگی و هیجان انگیز بودن، هیچ کم از بسیاری از پارک‌های اسم و رسم دار دنیا ندارد. Cascade دارای تعداد زیادی سرسره‌ها و تونل‌های آبی بسیار بلند و جذاب است و استخرهای متعدد آن برای سنین مختلف مناسب هستند و برای هر سن و سالی یک بازی مهیا شده است. این مجموعه جدا از پارک اصلی که به صورت روباز است، یک پارک کوچک سرپوشیده نیز دارد که بخش‌های زیادی از آن مربوط به بازی کودکان می‌شود.

 

Cascade


۷- Sandcastle، بلک پول، انگلیس

این پارک آبی هم بزرگ‌ترین پارک آبی تمام بریتانیا محسوب شده و کاملا سرپوشیده است. با توجه به تک بودن این پارک آبی، جمعیت زیادی برای حضور در آن به بلک پول می‌آیند و در بیشتر اوقات سال، مخصوصا تعطیلات Sandcastle ظرفیت کاملی دارد. این پارک دارای بازی‌های بسیار متنوعی بوده و فضای زیبایی نیز دارد، اما مهم‌ترین جاذبه‌ی آن یک سواری مخصوص به دور کل پارک است.

 

 سفرهایی شگفت‌انگیز به زیباترین جزایر دنیا 

Sandcastle


۸- Wet’n’Wild Gold Coast، استرالیا

این منطقه از استرالیا به سواحل زیبای طلایی کویینزلند شهرت دارد، اما یک پارک آبی خاص در آن واقع شده که بخشی از توجه را به خود جلب می‌کند و آن هم هشتمین پارک آبی بزرگ دنیا، Wet’n’Wild Gold Coast است. این پارک آبی با اینکه به صورت روباز است اما در تمام طول سال باز بوده و به واسطه آب و هوای این منطقه همیشه برای تفریح مناسب است.

 

Gold Coast


۹- Wild Wadi، دبی

مطمئنا همه با این پارک آبی بزرگ و مدرن آشنا هستند، مخصوصا آن‌هایی که به سفر با تور دبی می‌روند. پارک آبی Wild Wadi را بسیاری بهترین پارک آبی دنیا می‌دانند که مجموعه‌ای از بهترین تجهیزات، هیجان انگیز‌ترین بازی‌ها و انواع استخر‌های مختلف را در خود دارد. با توجه به دمای بالای هوا در دبی، داشتن پارک‌های این چنینی در دبی یکی از واجبات است و البته به جز این پارک بازی، چندین پارک آبی خیلی خوب دیگر نیز در دبی پیدا می‌شود.

 

 راهنمای گردشگری خنک و ماجراجویی در جهان زیر آب‌های دبی

Wild Wadi


۱۰- Sunway Lagoon، کوالالامپور، مالزی

و در نهایت یکی دیگر از شهرهای گردشگرپذیر دنیا که چندین و چند پارک آبی بزرگ دارد و بزرگ‌ترین آن‌ها که البته معروف‌ترینشان نیز هست، جزو ۱۰ پارک آبی بزرگ دنیا قرار می‌گیرد. این مجموعه در فضایی سرسبز و زیبا بنا شده و بازی‌ها از لابه‌لای درختان وارد استخر می‌شوند. تجهیزات و بازی‌های متنوعی در آن تعبیه شده و همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند از بودن در آن لذت ببرند.

 

Sunway Lagoon

۰۷ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران