معرفی بزرگ‌ترین آبشارهای یخ زده دنیا

سرگرمی و تفریح‌ها
معرفی بزرگ‌ترین آبشارهای یخ زده دنیا

 آبشارهای یخ زده، شگفتی دیگری در طبیعت این کره هستند که به ندرت با این عظمت شکل می‌گیرند. باهم نگاهی می‌اندازیم به این عجایب طبیعی که مطمپنن برای دوستداران ورزش‌های زمستانی بسیارهیجان انگیز هست.


Multnomah، آمریکا
در تابستان زیبایی این آبشار که آبش از رودخانه کلمبیا جریان دارد و از فاصله 190 متری به زمین می‌رسد، منظره‌ای بسیار دیدنی را پدید می‌آورد اما زمستان با یخ زدن این آب در هوا، آبشاری یخی به وجود می‌آید که با منظره برف و پل و شرایط اقلیمی خاص اطرافش نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند. البته متاسفانه این منظره زیبا تنها یک یا دوبار در سال و تنها چند روز باقی خواهد ماند و مانند دیگر آبشارهایی که از آن یاد می‌کنیم مدت زیادی در سال برجا نمی‌ماند.

 

 

آبشار یخی در آمریکا

 

 

Aldeyjarfoss، ایسلند
شاید قبل از خواندن این مطلب هم انتظار وجود حداقل یک مورد در این کشور زیبا اما سرد اروپایی را داشتید. آبشار Aldeyjarfoss که در میانه‌ی زمستان به این شکل در می‌آید یکی از زیباترین مناظر طبیعی جهان را پدید می‌آورد، جایی که جدا از یخ بستن کل آبشار، موج‌های ساخته شده در زیر آب هم به نوبت به یخ بدل شده‌اند و تابلوی زیبایی از رنگ‌های آبی و سفید را پدید آورده‌اند.

 

 

آبشار یخی در ایسلند

 

 

Helmcken، کانادا
بسیاری از یخ‌نوردان سرشناس دنیا برای صعودی طاقت فرسا به این آبشار زیبا می‌آیند. اما نکته‌ی بسیار خوب در مورد این آبشار این است که برخلاف بسیاری از مورادی که در این لیست از آن‌ها یاد می‌کنیم، به سادگی می‌توان به آن سفر کرد. در واقع جاده‌ی منتهی به این بخش حتی در ایام سردی که آبشار یخ می‌زند هم با ماشین‌های مخصوص قابل دسترسی است.

 

 

آبشاریخی کانادا

 

 

Lyngen، نورژ
از دیگر کشورهای سرد اروپایی که میزبان یکی از زیباترین آبشارهای یخ زده دنیاست. این آبشار جریانی نسبتا آرام دارد که از ارتفاعی بلند به آرامی روی صخره‌ها می ریزد و به همان شکل در زمستان یخ می‌زند. تنها کافی‌ست منظره زیبای این صخره و این آبشار را تصور کنید و شفق قطبی شکل گرفته در دورنمای آن را نیز به Lyngen اضافه نمایید تا به زیبایی واقعی این محل پی ببرید.

 

 

آبشار یخی نروز

 


Rifle، کولورادو
اسم "تفنگ" که برای این آبشار در نظر گرفته‌اند به خاطر حجم عظیمی از آب است که از بالای صخره‌ها به زمین می‌ریزد و در زمستان به کوهی از یخ بدل می‌شود. کم‌بودن نور خورشید به واسطه زاویه تابش آن و سرمای زمستان، آبشاری که در تابستان جریان دارد را در زمستان به یخ بدل کرده و به غیر از گردشگران بسیاری که برای دیدن آن به این شهر سفر می‌کنند، ورزشکاران و یخ‌نوردان متعددی را نیز به خود جلب می‌کند.

 

 

آبشار یخی ریفر کولورادو

۰۱ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران