معروف ترین سیرک های جهان

سرگرمی و تفریح‌ها
معروف ترین سیرک های جهان

سیرک ها از گذشته‌های بسیار دور، یکی از شکل‌های بسیار پرطرفدار از نمایش بودند. این نمایش‌های بزرگ و شلوغ در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته و به لطف تکنولوژی‌ها و امکانات ایمنی، به کلی متحول شده‌اند. با این حال، تفاوت زیادی بین بهترین و معروف ترین سیرک های جهان با سیرک‌ های معمولی وجود دارد. در نوشته‌ی امروز ما برخی از بهترینِ این سیرک‌ها در کشورهای مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

سیرک جدید شانگهای

برخلاف انتظار بسیاری از افراد، معروف ترین سیرک های جهان تنها مختص به کشورهای اروپایی نیستند و شما در تور چین، تور مالزی، تور دبی یا حتی تور هند نیز می‌توانید بعضی از بهترین سیرک ها را از نزدیک تماشا کنید. سیرک جدید شانگهای (New Shanghai Circus) یکی از این موارد بوده که با حرکات آکروباتیک خارق‌العاده و سریع خود، شهرتی جهانی دارد.

در کنار این چنین نمایش‌هایی، اجرای رقص‌های کلاسیک چینی، لباس‌های بسیار زیبا سنتی و نورپردازی هنرمندانه، از دیگر خصوصیات سیرک جدید شانگهای به حساب می‌آید. این سیرک آنچنان بزرگ و باشکوه است که به محض شروع شدن، شما را وارد یک دنیای متفاوت کرده و هیچ گاه لحظات حضور در این نمایش را از یاد نخواهید برد.

عکس: destinationsmagazine.com

 

سیرک آفتاب

سیرک آفتاب (Cirque du Soleil) را بسیاری، باشکوه‌ترین سیرک جهان به حساب می‌آورند. مجموعه‌ای که ابتدا گای لالیبرت و دنیل گاتیر در سال ۱۹۸۴ در کانادا آن را بنیان گذاشتند و حالا اجراهای آن در شهرهای مختلف جهان از جمله آمستردام، سنگاپور و لاس وگاس، مملو از جمعیتی می‌شود که مشتاقانه برای دیدن نمایش‌های بی‌نظیر این سیرک به محل اجرا مراجعه می‌کنن.

هنرمندانی که در این سیرک فعالیت می‌کنند بین ۱۰ تا ۴۵ سال داشته و حتی از این گروه برای اجرا در مراسم اسکار و گرمی نیز دعوت به عمل آمده است. کافی‌ست بدانید که درآمد سالیانه سیرک آفتاب چیزی نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار بوده که بیش از هر سیرک دیگری در دنیاست. نمایش‌های سیرک آفتاب چیزی حدود ۱۰۰ دقیقه بی‌وقفه انجام می‌شود و شامل حرکات آکروباتیک، رقص، نمایش‌های هنری و کارهای شگفت‌انگیز خواهد بود.

 

بهترین مقاصد دنیا برای برگزاری مراسم عروسی

عکس: huffingtonpost.co.uk

 

 سیرک سیرکور

سیرک سیرکور (Cirkus Cirkör) کار خود را در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد و با طراحی نمایش‌های بزرگ و جذاب خیلی سریع به یکی از معروف ترین سیرک های جهان بدل شد. تفاوت‌های زیادی بین سیر سیرکور با دیگر سیرک‌های بزرگ وجود دارد و آن هم نمایش‌های مدرن و متفاوت این گروه بوده که با نمایش‌های کلاسیک بسیار متفاوت است.

با این حال هر ساله بیش از ۲.۵ میلیون نفر برای تماشای این سیرک در نمایش آن‌جا شرکت می‌کنند. حرکات آکروباتیک و طراحی دکور و نورپردازی بسیار زیبا از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که سیرک سیرکور را تا به این حد به محوبیت رسانده.

عکس: cirkor.se

 

سیرک کرون

شاید مقر اصلی این سیرک مونیخِ آلمان باشد، اما هنرمندانی که در سیرک کرون (Circus Krone) به اجرا می‌پردازند، از سراسر جهان گرد هم آمده‌اند. سیرک کرون از بزرگ‌ترین سیرک‌های اروپا بوده که با نمایش‌های کلاسیک و زیبای خود، طرفداران بی‌شماری در قاره سبز دارد و به ندرت خارج از این قاره به اجرا می‌پردازد.

سیرک کرون البته از معدود سیرک‌های باقی مانده در جهان است که حیوانات زیادی در خود داشته و نمایش‌های متنوعی با این حیوانات برگزار می‌کند در حالی که خیلی از سیرک‌های مدرن، دیگر از حیوانات برای اجراهای خود استفاده نمی‌کنند. با این حال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیرک کرون در کنار حرکات خارق العاده‌ هنرمندانش، دکور هنرمندانه و بسیار زیبایی‌ست که در هر اجرا ساخته می‌شود تا شما را وارد فضای جادویی داستان‌های این سیرک کند.

 

۱۰ آتشفشان شگفت انگیز در جهان

عکس: circus-krone.com

 

سیرک ملی موسکو

روسیه نیز همیشه گزینه‌هایی در میان معروف ترین سیرک های جهان در دهه‌های مختلف داشته و در حال حاضر، سیرک ملی مسکو (Moscow State Circus) با حرکات آکروباتیک معروف هنرمندان روسی، تعداد زیادی دلقک و حیوانات مختلف، جزو بزرگ‌ترین‌ها در جهان به حساب می‌آید. یکی از چیزهایی که سیرک ملی مسکو به آن معروف است، انرژی بالایی‌ست که در اجراهای آن دیده می‌شود و نمایش‌ها بدون وقفه پشت هم به اجرا در می‌آیند. در سفر با تور روسیه شما شاهد هنرهای خارق‌العاده بیشماری در این کشور هستید.

به غیر از مقر اصلی سیرک که در مسکو واقع شده، این مجموعه در چندین کشور دیگر در جهان نیز به اجراهای سالانه پرداخته و جزو پر درآمدترین سیرک‌ها به حساب می‌آیند.‌

عکس: turkmenistan.gov.tm

 

سیرک سیب بزرگ

"سیب بزرگ" (Big Apple)  لقب شهر نیویورک بوده و این سیرک نیز بیش از ۳ دهه به فعالیت می‌پردازد و با نمایش‌های کلاسیک و متنوع خود، طرفدارای از تمام سنین برای خود دست و پا کرده است.

یکی از مهم‌ترین خصیصه‌های سیرک سیب بزرگ، برگزاری نمایش‌هایی مناسب خانواده‌هاست و حتی یک سری نمایش‌های اختصاصی در چادرهای کوچک‌تر تنها مختص کودکان برگزار می‌کند. متاسفانه این سیرک تنها در چادر اصلی خود در نیویورک به اجرا پرداخته و به سراغ کشورهای دیگر نمی‌رود و بلیط‌های آن نیز به سرعت به فروش می‌رسد.

عکس: nytimes.com

 

سیرک لا پرل

دبی در سال‌های اخیر، سعی زیادی کرده تا بتواند، انواع تفریحات مختلف را برای جذب حداکثری گردشگران مهیا کند و برای این کار نیز بهترین‌ها را به خدمت می‌گیرد. سیرک لا پرل بای دراگون (La Perle by Dragone) یکی از این تلاش‌هاست که در چند سال پیش آغاز شد و نتیجه‌اش یکی از معروف ترین سیرک های جهان تبدیل شده که جدا از وجود هنرمندان متعدد از کشورهای مختلف جهان، با استفاده از بهترین امکانات نورپردازی، یک اجرای بی‌نظیر و منحصر به فرد را به نمایش می‌گذارد. در سفر با تور دبی شما می‌توانید به تماشای این سیرک بنشینید.

سیرک لا پرل از معدود سیرک‌های معروفی است که تقریبا در بیشتر طول سال در یک جای مشخص برگزار شده و دارای نمایش‌های متنوع و فوق‌العاده زیبایی است. استفاده از تکنولوژی‌های روز باعث شده تا طراحان این سیرک، نمایش‌هایی مثل "خاندان آب‌های رقاص" را به اجرا در بیاورند که ترکیبی شگفت‌انگیز از هنر موسیقی، نمایش و البته استفاده از پروژوکترهای خاص برای ایجاد فضایی جادویی‌ست.

 

بزرگ ترین نمایش های فشن و لباس در جهان

عکس: timeoutdubai.com

 

سیرک ملی نوفیت

سیرک ملی نوفیت (NoFit State Circus) اگر چه در سال ۱۹۸۶ در کاردیفِ ولز کار خود را آغاز کرده اما از آن دست سیرک‌هایی‌ست که به مرور رشد کرد و حالا به یک نمایش بزرگ و مدرن تبدیل شده و در زمره  معروف ترین سیرک های جهان قرار می‌گیرد. استفاده زیاد از موسیقی و رقص درکنار حرکات آکروباتیک، ترکیب جالب توجه و متفاوتی ایجاد کرده که در تمامی نمایش‌ها دیده می‌شود.

هیچ حیوانی در این سیرک به کار گرفته نمی‌شود و تمامی نمایش‌هایی که در سیرک ملی نوفیت مشاهده خواهید کرد، توسط هنرمندان به اجرا در می‌آید. همچنین مجموعه سیرک ملی نوفیت، کلاس‌های متعدد و دوره‌ای طولانی مدت برای اجرا در سیرک هم برگزار می‌کند که از برنامه‌های محبوب در میان سیرک‌های جهان محسوب می‌شود.

عکس: citizenkid.com

 

سیرک وارگاس

سیرک وارگاس (Circus Vargas) در حال حاضر، بدون شک جزو بهترین سیرک‌های جهان به حساب می‌آید که مقر اصلی آن در کالیفرنیا آمریکا بوده و به حرکات آکروباتیک بسیار خطرناک و خارق‌العاده‌اش معروف است. خوشبختانه بر خلاف دیگر سیرک‌های معروف آمریکایی، این سیرک به شهرها و دیگر کشورهای جهان می‌رود، با این حال اغلب اجراهای آن به داخل آمریکا و شهراهی این کشور اختصاص دارد.

ترکیب هنرهای نمایشی، اجراهای کلاسیک دلقک‌ها در کنار کارهای آکروباتیک عجیب و باورنکردنی از سیرک وارگاس، چنین برنامه‌ی ویژه‌ای ساخته است. همچنین این سیرک نیز از دسته نمایش های خانوادگی به حساب می‌آید و هر کس در هر سنی می‌تواند به آن‌جا مراجعه نماید.

 

باشکوه‌ترین معابد بودایی در جهان

عکس: haasunlimited.com

 

سیرک ملی چین

در آخر، یکی دیگر از سیرک‌های بزرگ و بسیار معروف چینی را به شما معرفی کنیم که از قدیمی‌ترین سیرک‌های فعال نیز شناخته می‌شود. تلفیق فنون رزمی کنگ فو با موسیقی و رقص و انجام حرکات آکروباتیک، هنرهای سنتی چین را به یک نمایش شگفت‌انگیز و جذاب بدل کرده است. نمایش "سلسله" شناخته‌ شده‌ترین بخش سیرک است که در آن، مبارزین شائولین، فنون خود را در فضایی جذاب با نورپردازی فوق‌العاده به اجرا می‌گذارند. سیرک ملی چین از معروف ترین سیرک های جهان شناخته شده و جدا از خود چین در بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز به اجرا می‌پردازد.

عکس: newcastlemagazine.com

 

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران