بزرگ ترین فستیوال های موسیقی آسیا

سرگرمی و تفریح‌ها
بزرگ ترین فستیوال های موسیقی آسیا

در آسیا، صدها فستیوال موسیقی مختلف در طول سال برگزار می‌شود که خیلی از آن‌ها، جشن‌هایی بزرگ و جذاب هستند که گردشگرانی از سراسر دنیا را به کشورهای مختلف قاره کهن می‌کشانند. اگر می‌خواهید با فستیوال های موسیقی آسیا آشنا شوید، ما ۱۴ مورد از بهترین‌ها را در این نوشته به شما معرفی خواهیم کرد.

 

فستیوال موسیقی مایا

کنسرت‌های موسیقی زیادی هستند که با شرکت در تورهای مختلف آسیا همچون تور چین، تور سنگاپور یا تور هند، می‌توانید به دیدنشان بروید، اما هیچ کدام آن‌ها مثل فستیوال موسیقی مایا (Maya) نخواهند بود! ترکیب موسیقی الکترونیک با داستان‌های اساطیری تایلندی، یک پارتی بسیار بزرگ و هیجان انگیز را به نمایش می‌گذرد. این فستیوال در شهر پاتایا بوده و اجراهای آن از EDM و اجرای زنده تا پارتی‌های کنار استخر را شامل می‌شود و یکی از مشخصه‌های مهم آن، استیج‌های بزرگ و خارق‌العاده‌ای است که برای برنامه‌های متنوع در فضای باز ساخته می‌شوند.

زمان: فوریه هر سال

عکس: tourthailan.net.vn

 

فستیوال موسیقی واندرلند

شاید انتظارش را نداشته باشید، اما یکی دیگر از جذاب‌ترین فستیوال های موسیقی آسیا در فیلیپین برگزار می‌شود. فستیوالی که گروه‌های کوچک و بزرگ راک و ایندی را از سراسر جهان به این شهر آلابانگ (Alabang) در این کشور می‌آورد و در استیج‌های بزرگ با نورپردازی عالی برگزار می‌شود. البته واندرلند تنها شامل اجراهای زنده نشده و در دو روز برگزاری آن شاهد کارناوال‌های کوچک، نمایش‌های رقص و برنامه‌های کوچک و بزرگ زیادی خواهید بود.

زمان: مارس هر سال

فستیوال موسیقی سانبِرن

بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی هند دسامبر هر سال در ساحل واگاتور گوا برگزار می‌شود. فستیوالی سه روزه که البته سومین فستیوال رقص بزرگ جهان نیز به حساب می‌آید و استیج‌ بسیار بزرگی در محیط رو باز این ساحل برای نمایش اجراهای زنده‌اش ساخته می‌شود. سانبرن (Sunburn) اولین فستیوال EDM هند بوده و بسیاری از شرکت کنندگان در این همایش، از کشورهای مختلف جهان خود را به این شهر ساحلی در هند می‌رسانند. افراد معروف زیادی همچون تیستو، چین‌اسموکر یا هاردول در این فستیوال اجرا کرده‌اند.

زمان: دسامبر هر سال

 

سوغات‌ کشورهای مختلف

عکس: livebuzzevents.com

 

فستیوال موسیقی هایداوت

هایداوت (Hideout) اولین فستیوال موسیقی چند ژانره در سنگاپور است که به خاطر هنرمندانی که در آن شرکت می‌کنند و همچنین جاهایی که کنسرت‌ها برگزار می‌شود، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین فستیوال های موسیقی آسیا بدل شد. کنسرت‌های این فستیوال در جاهایی مثل گاردنز بای د بی یا مدو برگزار می‌شود. هنرمندانی همچون ریترا اورا، ایسپ راکی، ریتا اورا و نیکی رومرو سال تا الان در این فستیوال به اجرا پرداخته‌اند که نشان از کیفیت بالای آن دارد.

زمان: آوریل هر سال

فستیوال موسیقی اولترا کره

کره جنوبی نیز فستیوال‌های موسیقی زیادی در ژانرهای مختلف از جمله موسیقی سنتی برگزار می‌کند، اما محبوب‌ترین فستیوال موسیقی این کشور اولترا کره (ULTRA Korea) نام دارد که در زمینه موسیقی الکترونیک، هیپ هاپ و EDM است و در استیج‌های بزرگ روباز با تعداد بسیار زیادی شرکت کننده برگزار می‌شود. معروف‌ترین DJهای جهان به همراه هنرمندان محلی و گروه‌های محبوب هیپ هاپ در این فستیوال به اجرا می‌پردازند.

زمان: جون هر سال

عکس: edmmaniac.com

 

فستیوال واندرفروت

یکی دیگر از فستیوال‌های تایلندی که حتما پیشنهاد می‌کنیم در آن شرکت کنید، فستیوال واندرفروت (Wonderfruit) است که در زمانی جشنی کوچک برای برداشت محصول بود اما حالا به یک فستیوال موسیقی و هنر بزرگ تبدیل شده که جمعیت زیادی در آن شرکت می‌کنند. این فستیوال ۲۴ ساعت به طول انجامیده و در تمام ۲۴ ساعت برنامه‌های مختلف در نقاط مختلف بانکوک برپا خواهد بود. از اجراهای زنده در استیج‌های بزرگ روباز گرفته تا نمایش‌های رقص، نمایش موزیکال و حتی همایش‌های غذاهای خیابانی و نمایشگاه‌ نقاشی!

زمان: دسامبر هر سال

فستیوال موسیقی راک فوجی

ریزورت اسکی نائبا در ژاپن، زمستان‌ها پوشیده از برف است و مردم برای اسکی و انجام ورزش‌های برفی به آن‌جا می‌روند. اما تابستان‌ها، این منطقه که تنها ۹۰ دقیقه از توکیو فاصله دارد، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین فستیوال های موسیقی آسیا را به خود می‌بیند. این فستیوال در استیج‌های بزرگ و روباز برگزار شده و اختصاص به موسیقی راک دارد. با توجه به قدمت ۲۵ ساله فستیوال موسیقی راک فوجی (Fuji Rock Festival) این همایش را باید یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های موسیقی که به صورت مداوم در آسیا برپا می‌شود، شناخت.

زمان: جولای هر سال

فستیوال EPIZODE

کشور ویتنام نیز چندین فستیوال جذاب موسیقی در خود برگزار می‌کند، اما بزرگ‌ترین و مفرح‌ترین آن‌ها، EPIZODE بوده که در جزیره‌ی زیبای فو کوک (Phu Quoc) در جنوب این کشور برپا می‌شود. با حضور DJهای مطرح جهان و استیج‌های بزرگ ساحلی، زمان برگزاری فستیوال EPIZODE یکی از بهترین مواقع برای رفتن به تور ویتنام به حساب می‌آید. البته با توجه به محدودیت‌های جزیره فو کوک، باید از خیلی قبل‌تر برای شرکت در این فستیوال برنامه‌ریزی کنید. همچنین از زمان شیوع کرونا، کمی برنامه‌های برگزاری فستیوال به هم ریخته که به نظر می‌رسد از امسال، دوباره هر سال در موقع مقرر برگزار شود.

زمان: دسامبر هر سال

 

آشنایی با زیباترین جزایر جهان

عکس: djanemag.com

 

فستیوال دی‌جی‌کارتا ویرهاوس پروجکت

نام این فستیوال در واقع بازی با کلمات DJ و جاکارتا پایتخت اندوزنی بوده که این این همایش بزرگ در آن‌جا برگزار می‌شود. خیلی‌ها وقتی به سفر اندونزی فکر می‌کنند، سریعا یاد تور بالی خواهند افتاد اما به شما اطمینان می‌دهیم که اگر در زمان برگزاری فستیوال دی‌جی‌کارتا ویرهاوس پروجکت (Djakarta Warehouse Project) در جاکارتا باشید، سه روز شاد و باورنکردنی را از سر خواهید گذراند و البته چند روزی طول می‌کشد تا صدای بلند موسیقی الکترونیک از گوشتان خارج شود! این همایش نیز از بزرگ‌ترین فستیوال های موسیقی آسیا بوده و هنرمندان جهانی و همچنین هنرمندانی از کشورهای چین، تایلوان، کره و ژاپن در آن‌جا به اجرا می‌پردازند.

زمان: دسامبر هر سال

فستیوال سامر سونیک

یکی دیگر از فستیوال‌های موسیقی تابستانی ژاپن که البته در شهر زیبای اوساکا برگزار شده و بهترین‌های موسیقی آسیا در این‌جا جمع شده تا به اجرا بپردازند. یکی از خوبی‌های فستیوال سامر سونیک (Summer Sonic Festival) چند ژانره بودن آن است و به همین دلیل، گروه‌های مختلف را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد که در ژانرهای هیپ هاپ، ایندی، راک و ... به اجرای زنده می‌پردازند.

زمان: آگوست هر سال

عکس: gekirock.com

 

فستیوال لولاپالوزا

این فستیوال موسیقی در هند واین بار در شهر بمبئی برگزار می‌شود. از ویژگی‌های فستیوال لولاپالوزا (Lollapalooza) این است که در کنار اجراهای زنده موسیقی، به رقص‌های بالیوودی نیز نگاه ویژه داشته‌اند و به همین خاطر، استیج‌هایی که برپا می‌شود، دارای فضای بزرگی است تا رقصنده‌ها بتوانند به خوبی در آن‌ها به اجرا بپردازند. البته فارغ از بخش رقص، در زمینه موسیقی، گروه‌های بزرگی همچون ایمجین دراگون به لولاپالوزا آمده‌ و به اجرا پرداخته‌اند.

زمان: فوریه هر سال

عکس: edmidentity.com

 

آنتولد

یکی از جدیدترین فستیوال های موسیقی آسیا به نام آنتولد (UNTOLD) در دبی برگزار می‌شود. این فستیوال در استیج معروف و بسیار بزرگ Expo City Dubai‌ برگزار شده و برای سال ۲۰۲۴  پیش بینی می‌شود تا ۲۸۰ هزار بازدیدکننده را به خود ببیند. آنتولد یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی الکترونیک در دنیا به حساب آمده و هنرمندان معروفی همچون ببه رکسا، دون دیابلو و هاردول در میان اجرا کنندگان سال ۲۰۲۴  آن دیده می‌شوند.

زمان: فوریه هر سال

فستیوال S20

اگر قصد دارید در زمان فستیوال سونگکاران یا همان جشن آب به تور تایلند بروید، پیشنهاد می‌کنیم، برنامه ریزی کرده و در فستیوال موسیقی جذاب و بزرگ S20 نیز شرکت کنید. این برنامه البته با نام کامل S20 Songkran Music Festival در بانکوک برگزار شده و هنرمندان معروف زیادی در آن به اجرا می‌پردازند. البته پیشنهاد می‌کنیم، اگر قرار است گوشی خود را به این فستیوال ببرید، حتما یک گوشی ضد آب بخرید یا یک کاور ضد آب برایش تهیه نمایید !

زمان: آوریل (تاریخ این فستیوال بر اساس تقویم قمری هر سال تغییر می‌کند)

 

پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

عکس: siam2nite.com

 

فستیوال ZoukOut‌

آخرین فسیتوالی که به معرفی آن می‌پردازیم، از سال ۲۰۱۸ در سنگاپور برگزار شده و به موسیقی الکترونیک اختصاص دارد. استیج‌های این فستیوال که از بهترین‌ها در میان فستیوال های موسیقی آسیا به حساب می‌آیند، میزبان افراد معروف زیادی مثل تیستو بوده و البته شرکت در آن نیز به نسبت دیگر فستیوال‌هایی که تا این‌جا به آن‌ها اشاره کردیم گران‌تر در می‌آید.

زمان: دسامبر هر سال

عکس: zoukout.com

 

منبع

۲۷ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران