بهترین هاستل‌های تفلیس در سال ۲۰۲۲: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین هاستل‌های تفلیس در سال ۲۰۲۲: قسمت اول

گرجستان که در سمت دور دریای سیاه پنهان شده است، هنوز هم یکی از گزینه‌های رازآلود و جذاب در اروپا برای مسافران سراسر دنیا به شمار می‌آید. و تفلیس، پایتخت باستانی این کشور، نقطه شروع مرکزی عالی برای گشت و گذار در این منطقه از کره زمین محسوب می‌شود. از رشته کوه‌های برفی گرفته تا جنگل‌های مرطوب ساحلی و برخی از قدیمی‌ترین تاکستان‌های جهان را می‌توانید در سفر با تور تفلیس کشف کنید.

و اما وقتی صحبت از اقامت در تور گرجستان به میان می‌آید، مسافران با طیفی وسیع از انتخاب‌ها روبرو خواهند شد. از بهترین هتل‌ها و بوتیک هتل‌ها گرفته تا آپارتمان‌های جذاب Airbnb و مهمان‌خانه‌های خانوادگی را می‌توانید در این شهر بیابید.

اما اگر به اقامتی مقرون به صرفه فکر می‌کنید و ترجیح می‌دهید پولتان را بیشتر برای بهره مندی از جاذبه‌های گردشگری تفلیس هزینه کنید و یا می‌خواهید ضمن اقامت، دوستان جدیدی پیدا کرده و از معاشرت و دورهمی با آنها در طول سفر لذت ببرید، شاید بهتر باشد در یکی از بهترین هاستل‌های تفلیس در سال ۲۰۲۲ اقامت کنید.

 

Fabrika

هاستل گردی خود را در هزارتوی تفلیس، از فابریکا شروع می‌کنیم. این هاستل مدرن و بسیار راحت، به طور فزاینده‌ای در میان مسافران کوله گردی سراسر جهان که به دنبال اقامتی مقرون به صرفه و همچنین دوست یابی هستند، محبوبیت دارد.

هاستل فابریکا که در منطقه قدیمی تفلیس واقع شده است، تنها چند قدم با مکان‌های دیدنی مرکزی شهر، کافه ها، بارها، کلوپ‌ها و کنسرت‌های موسیقی فاصله دارد.

سالن مشترک روشن و بزرگ فابریکا، دارای تعداد زیادی صندلی و مبلمان راحتی است و مکانی ایده آل برای ملاقات و معاشرت با دوستان به شمار می‌آید. بعلاوه توصیه می‌کنیم حتی اگر در اینجا اقامت نداشتید، اما یک صبح حتما سری به کافه فابریکا بزنید و صبحانه‌ای خوشمزه از شیرینی‌های تازه پخته شده و قهوه‌ باکیفیت را نوش جان کنید.

همچنین باید گفت هاستل و سوئیت فابریکا با بیش از ۳۰۰ تخت و ۹۸ اتاق، هم خوابگاه مشترک و هم اتاق خصوصی دارد. در صورت تمایل، می‌توانید در یکی از خوابگاه‌های ۳، ۴، ۶، ۱۰ و ۱۲ تخته با حمام مشترک این هاستل اقامت کنید. همه خوابگاه‌ها شامل پریز برق، چراغ خواب، ملحفه و تخت، کمد، میز و صندلی هستند. بعلاوه برای کسانی که اقامت خانوادگی در شهر را ترجیح می‌دهند، سرویس‌های آپارتمانی با تراس‌های بیرونی بزرگ نیز ارائه می‌شوند.

 

۵ هاستل با کیفیت برای سفری ارزان قیمت به تفلیس

آدرس: 8Egnate Ninoshvili St, Tbilisi, Georgia

 

Pushkin 10

این اقامتگاه نیز، یک هاستل عالی و بسیار توصیه شده در تفلیس است. خصوصا صبحانه رایگان و پنکیک داغ خانگی با تاپینگ دلخواه شما همراه با قهوه و چای رایگان در تمام طول روز، محبوبیت بیشتری به این فضا بخشیده‌اند. اینجا یک هاستل کوچک و صمیمی است و یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌ها برای مسافران تور تفلیس به شمار می‌آید. و چه چیزی سرگرم کننده‌تر از دورهمی در اطراف شومینه سالن مشترک این اقامتگاه دوست داشتنی و تمیز، در یک شب سرد زمستانی و شنیدن داستان‌ها و ماجراهای سایر مسافران؟

این هاستل را در قلب شهر، نزدیک میدان آزادی در تفلیس قدیم پیدا خواهید کرد. بنابراین با اقامت در این ملک، دسترسی عالی و راحت به مهم‌ترین جاذبه‌های شهر خواهید داشت. گفتنی است این هاستل، در فاصله ۲ تا ۵ دقیقه پیاده‌روی از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و مراکز خرید قرار دارد. بعلاوه، خیابان روستاولی و سینما "روستاولی" نیز ۵ دقیقه پیاده روی تا هاستل فاصله دارند.

اتاق‌های مشترک، دارای پریزهای جداگانه برق و چراغ LED برای مطالعه در اواخر شب هستند. تخت‌های ۲ طبقه پرده‌دار، به ایجاد فضای خصوصی کمک می‌کنند و تخت خواب‌های راحت و استاندارد و ملحفه‌های سفید برفی، وسایل آرامش و استراحت را به بهترین نحو فراهم می‌نمایند.

بعلاوه وای فای رایگان،  آشپزخانه کاملا مجهز، اتاق نشیمن با چشم اندازی عالی به بهترین مناظر تفلیس، شومینه، ماشین لباسشویی، تهویه مطبوع، گرمایش مرکزی، کمد، رزرواسیون ۲۴ ساعته، کنترل ویدیویی ۲۴ ساعته در ورودی و سرویس نگهبانی ۲۴ ساعته، دو حمام کاملا مجهز با دوش و یک سرویس بهداشتی اضافی، انبار چمدان رایگان، کارائوکه، تلویزیون ماهواره‌ای با کانال‌های گرجی و انگلیسی و روسی، پیانو و گیتار نیز برای مهمانان فراهمند. همچنین با قیمت‌هایی بسیار مقرون به صرفه، می‌توانید میوه‌های گرجی و انواع نوشیدنی‌های گوارا را از این هاستل خریداری کنید.

 

بهترین هتل‌های باتومی برای اقامتی عاشقانه

آدرس: 3rd floor, 10 Aleksandr Pushkin St, Tbilisi 0105, Georgia

 

Eco friendly Why me

اینجا یکی از بهترین اقامتگاه‌ها برای مسافرانی به شمار می‌آید که به صورت انفرادی سفر می‌کنند و به دنبال یافتن دوستان جدید هستند. در این هاستل، اتاق‌های بزرگ و در عین حال دنج، هر کدام با ظرفیت پذیرش ۱۰ نفر آماده پذیرایی از مهمانان هستند. بعلاوه اتاق بازی، مکان مناسبی برای ملاقات با سایر مسافران و تجربه یک بازی دوستانه است.  

این فضا، به عنوان یک هاستل برتر بوم گردی در تفلیس مطرح می‌شود و بسیار سازگار با محیط زیست است. در اینجا آب باران برای شستشوی سرویس بهداشتی جمع‌آوری می‌شود و این مکان از حسگر روشن و خاموش کردن چراغ‌ها برخوردار بوده و از انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب و دوش گرفتن استفاده می‌کند.  

به لحاظ دسترسی‌ها باید بگوییم که این هاستل به معنای واقعی کلمه در مکانی بسیار مناسب، یک قدم دورتر از ایستگاه مترو واقع شده و فقط چند متر از سوپرمارکت‌های ۲۴ ساعته، داروخانه‌ها، بازار، رستوران‌ها، بارها و کافه‌های پرطرفدار شهر فاصله دارد. بعلاوه این ملک، دارای یک تراس پشت بام و باغ برای لذت بردن از چشم اندازها و زیبایی‌های طبیعی است. جالب است بدانید از نظر تعامل با پرسنل این هاستل به مشکل برنخواهید خورد، زیرا پرسنل به ۵ زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند.

آدرس: Zurab Abuladze Street 5, Tbilisi 0163 Georgia

 

Envoy

اینجا نیز یکی از اقامتگاه‌های عالی برای مسافران تور تفلیس، خصوصا جوانانی است که به صورت انفرادی سفر می‌کنند. جذابیت‌های این هاستل، صرفا به تراس روی پشت بام که چشم اندازی بی نظیر به زیبایی‌های شهر دارد خلاصه نمی‌شود. بلکه صبحانه رایگان، اتاق‌های بسیار تمیز و مدرن، سالن مشترک که با اکسسوری‌های سرگرم کننده تزئین شده، وای فای  رایگان، کافه، انبار چمدان، تخفیفات تور، آشپزخانه مجهز و بسیاری دیگر از امکانات عالی، برای اقامتی خاطره انگیز در اینجا مهیا هستند. گفتنی است این هاستل، در قلب شهر قدیمی واقع شده و از موقعیت مکانی عالی برای دسترسی به جاذبه‌های شهر بهره مند است.

 

ماه عسل در بهترین هتل‌های گرجستان

آدرس: 45Betlemi St, Tbilisi, Georgia

 

Why Not Legend Hostel

اینجا یک هاستل فوق العاده سرگرم کننده و آرام است و توسط گروهی مشتاق از همسران اداره می‌شود که فقط می‌خواهند کشور و فرهنگ خود را به دنیا نشان دهند. اگر اهل سرگرمی هستید و به کل کل کردن در آشپزی علاقه دارید (به قول خودشان دعوای آشپزی!) حتما برای خود تختخوابی در این ملک رزرو کنید.

این هاستل، در خیابان پررفت و آمد تابوکاشویلی و در چند قدمی خیابان اصلی روستاولی و پارک 9 آوریل واقع شده است. بنابراین به راحتی با استفاده از مترو میدان آزادی، می‌توانید خود را به این ملک برسانید. در ضمن خط اتوبوس Bus 37  که فرودگاه را به شهر متصل می‌کند، در نزدیکی این هاستل نیز توقف می‌نماید.

و اما در مورد اتاق‌ها باید بگوییم در این ملک، اتاق‌هایی در چهار اندازه مختلف خواهید یافت و در این میان خوابگاه ۱۶ تخته، بزرگ‌ترین و البته روستایی‌ترین اتاق‌های این هاستل به شمار می‌آید  و انتخاب آن به معنای خوابیدن روی یک تشک کمی ناراحت کننده است. بنابراین توصیه می‌کنیم با پرداخت هزینه‌ای کمی بیشتر، به یک خوابگاه کوچک‌تر و جادارتر با ۴ یا ۶ تخت دو طبقه بروید. البته برای اقامت خصوصی‌تر، اتاق‌های دو نفره نیز موجودند.

حمام‌ها در این ملک، همگی تمیز بوده و هنرمندانه تزئین شده‌اند. سه حمام در این هاستل وجود دارند و به نظر می‌رسد حتی در شلوغ‌ترین ساعات نیز، آب گرمشان تمام نمی‌شود. فضاهای مشترک شامل آشپزخانه، تراس و سالن دورهمی با صندلی راحتی است. آشپزخانه روشن، تمیز و مجهز بوده و هیچ کمبودی به لحاظ ظروف ضروری وجود ندارد و همچنین یخچال و طیف گسترده‌ای از ادویه جات، در این فضا درنظر گرفته شده‌اند.

از طرفی، امکانات قهوه‌ساز و چایساز نیز برای استفاده در طول روز به طور رایگان در اختیار مهمانان قرار می‌گیرند. از دیگر امکانات این هاستل خاطره انگیز می‌توان به وای فای رایگان، ۲ شومینه برای ماه‌های سرد زمستان، کتابخانه، میز پذیرش و خدمات برگزاری تور، نقشه‌ها و بروشورها در مورد تفلیس و گرجستان اشاره کرد.

 

اقامت در گران‌ترین هتل‌های تفلیس

آدرس: 30Ioseb Grishashvili St, Tbilisi, Gruzja, Tbilisi, 1080, GeorgiaShow on map

 

Hostel Old Wall

اینجا یکی از هاستل‌های برتر در تفلیس است و یک بار اختصاصی و تراسی عالی را، برای بهره مندی از فضای باز در خود جای داده است. مهمانان این ملک، می‌توانند از خدمات تور و بهترین قیمت‌ها در این رابطه برخوردار شوند. بعلاوه این هاستل، از موقعیت مکانی مناسبی برخورار بوده و در خیابان Ioane Shavteli 12 در فاصله 558 متری از مرکز شهر و در ۴۰۰ متری میدان آزادی واقع شده است. بنابراین به کلیسای جامع سنت جورج، کلیسای جامع سامبا، باغ وحش تفلیس، تئاتر روستاولی، تئاتر اپرا و باله تفلیس و کاخ ریاست جمهوری بسیار نزدیک است.

هر اتاق این هاستل دارای حمام مشترک، وای فای رایگان، میز و کتری بوده و برخی از اتاق‌ها از یک آشپزخانه کوچک با اجاق گاز برخوردارند. بعلاوه امکانات باربیکیو، صبحانه قاره‌ای یا آمریکایی و وسایل بازی دارت برای مهمانان فراهم هستند. جالب است بدانید پرسنل پذیرش به زبان عربی، آذربایجانی و انگلیسی مسلط بوده و همیشه آماده کمک و ارائه اطلاعات مفید به مهمانان می‌باشند.

آدرس: Ioane Shavteli Street, 12, Tbilisi 0105 Georgia

 

Marco Polo

اگر به دنبال بهترین هاستل مقرون به صرفه در تفلیس هستید که ارزان‌ترین تخت‌خواب‌ها و در عین حال وسایل و خدماتی باکیفیت را به مهمانانش ارائه می‌دهد، حتما سری به هاستل مارکوپولو بزنید.

صبحانه کانتیننتال یا بوفه رایگان، خدمات فوق‌العاده دقیق، حال و هوای صمیمی، یک سالن مشترک، رزرواسیون ۲۴ ساعته، آشپزخانه مشترک، وای فای رایگان در سراسر ملک و حمام مشترک دارای دوش و سشوار، از مهمترین امکانات این هاستل محسوب می‌شوند.

این ملک، در خیابان روستاولی واقع شده که مرکز گردشگری تفلیس به شمار می‌آید و دسترسی عالی به جذابیت‌های شهر دارد.  گفتنی است این هاستل،  ۱.۳ کیلومتر تا میدان آزادی، ۲ کیلومتر تا تئاتر اپرا و باله تفلیس، ۱.۵ کیلومتر از سالن کنسرت تفلیس،  ۱.۳ کیلومتر تا آکادمی ملی علوم گرجستان و کمتر از ۱ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.  درضمن نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی تفلیس است که در فاصله ۱۹ کیلومتری این اقامتگاه واقع شده است.

آدرس: Gudauri Hotel Ln, Georgia

 

Opera 

اینجا بهترین هاستل برای اقامت انواع مسافران از جمله مسافران انفرادی، زوج‌ها و حتی گروه‌هایی تا ۲۰ نفر در تفلیس به شمار می‌آید. فضای این ملک، حال و هوای صمیمی و دنج داشته و اتاق‌های دو نفره لوکس عالی برای زوج‌هایی که جهت یک تعطیلات رمانتیک به پایتخت گرجستان آمده‌اند، ایده آل است. هرچند فرصت این را هم دارند تا با مسافران دیگر ملاقات و معاشرت کرده و دوستانی جدید پیدا کنند.

بعلاوه به دلیل سکوت و آرامش این اقامتگاه، می‌توان آنرا به کسانی پیشنهاد داد که به دنبال فضایی مناسب جهت انجام امور کاری‌شان هستند. این هاستل در بالای یک اتاق مشترک کوچک و آشپزخانه مهمان، در خیابان روستاولی درست روبروی تئاتر اپرای ملی قرار دارد که مملو از کافه‌ها، بارها و رستوران‌هایی است که خدمات و خوراکی‌هایی مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. در ضمن می‌توانید در یکی از بالکن‌های هاستل بنشینید و از نوشیدن یک فنجان قهوه و تماشای مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

 

هتل ۵ ستاره Preference Hualing Tbilisi

هاستل از لحاظ دسترسی به حمل و نقل عمومی نیز، موقعیت بسیار خوبی دارد. اتوبوس به فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن، به‌ صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته حرکت داشته و دو ایستگاه مترو (روستاولی و میدان آزادی)، در فاصله پنج دقیقه پیاده‌روی از هاستل واقع شده‌اند.

خدمات خشکشویی، ترانسفر فرودگاهی، آشپزخانه مجهز، تورهای پیاده روی رایگان، بازی‌های رومیزی، مجلات و کتاب‌های راهنما، رزرواسیون ۲۴ ساعته، ملحفه و حوله رایگان، قهوه و چای رایگان در تمام طول روز، وای فای رایگان، تخت نوزاد و صندلی کودک، از مهمترین خدمات و امکانات این اقامتگاه محسوب می‌شوند.

آدرس: 24Shota Rustaveli avenue, Floor 3, Tbilisi, 0108, Georgia

 

Shakespeare Rooms

این هاستل که در خیابان Afkhazi در شهر قدیمی و در فاصله ۲۰۰ متر از مرکز شهر واقع شده است، فضایی گرم و صمیمانه را به مهمانانش هدیه می‌دهد.  در اینجا اتاق‌های دو نفره، خانوادگی و همچنین خوابگاهی فراهم بوده و همگی چشم اندازی بی بدیل به منظره کوه، نمای دیدنی شهر و زیبایی‌های طبیعی دارند. این اتاق‌ها امکانات رفاهی از جمله تلفن، تهویه مطبوع، سشوار، جکوزی، آشپزخانه کوچک، حمام آبگرم و یخچال  رادر اختیار مهمانان قرار می‌دهند.

مهمانان در صورت نیاز، می‌توانند برای خرید مایحتاج خود به مینی مارکت هاستل مراجعه کنند. بعلاوه ترانسفر فرودگاهی، رزرواسیون ۲۴ ساعته، یک کافه بار، وای فای پرسرعت رایگان در سوئیت‌ها و مناطق عمومی، پارکینگ اختصاصی و کاراکوئه، از مهمترین امکانات و خدمات این اقامتگاه به شمار می‌آیند. تعامل پرسنل پذیرش با مهمانان نیز به خوبی صورت می‌گیرد، زیرا آنها به زبان‌های روسی، انگلیسی و آلمانی تسلط دارند.

 

هتل ستاره و Castle in Old Town تفلیس

آدرس: Kote Afkhazi St., 17, Tbilisi 0105 Georgia 

۱۷ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران