بهترین کافه‌های تفلیس در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین کافه‌های تفلیس در سال ۲۰۲۲

هر زمان که به تفلیس سفر می‌کنم، یکی از لذت‌های مهم من در این شهر، رفتن به کافه‌های این شهر بوده که با حال و هوای خاص خود و نوشیدنی‌های خوشمزه‌شان از من استقبال می‌کنند. فرهنگ کافه رفتن در تفلیس و البته حجم بالای گردشگرانی که در طول سال به این شهر می‌آیند، باعث شده تا کافه‌های متعدد و بسیار خوبی در آن‌جا پیدا کنید که هم قهوه‌های بسیار خوشمزه‌ای درشان به فروش می‌رسد و هم غذاهای خوش طعمی را می‌توانید در آن‌ کافه‌ها میل کنید.

تغییر و تحولات زیادی دائما در پایتخت گرجستان رخ می‌دهد به همین دلیل ما لیستی از بهترین‌ها که می‌توانید در تور تفلیس سال ۲۰۲۲ به سراغشان بروید را برایتان در این نوشته، گردآورده‌ایم.

 

هورما (Hurma)

هورما جزو معروف‌ترین کافه‌های تفلیس نزد گردشگران و البته جوانان محلی‌ست. جایی با حال و هوای گرم و دوست داشتنی که دکور هیپی دارد و برای صرف یک نوشیدنی گرم، صبحانه‌ای عالی و گرفتن چند عکس خیلی خوب، جایی فوق‌العاده به حساب می‌آید. برای صرف صبحانه در هورما شما می‌توانید بین ساعات ۹ تا ۱۱ به این مکان بروید.

هورما نه تنها برای سفارش انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد بلکه برای سفارش غذاها و شیرینی‌های خوشمزه نیز مناسب است. منوی این کافه بر خلاف وسعت نه چندان بزرگش، مملو از انتخاب‌های متنوع است و همگی با کیفیت خیلی خوب سرو می‌شوند. هزینه‌ی نوشیدنی در این محل چیزی بین ۵ تا ۱۰ لاری است و منو غذاها نیز نهایتا تا ۲۵ لاری برایتان تمام خواهد شد.

آدرس: Petre Melikishvili, 21

شماره تماس:  00995591100097

 

کافه هاستل فابریکا (Fabrika Hostel)

همانطور که از اسم این مکان پیداست، کافه در مجموعه فابریکا واقع شده که شامل هتل، رستوران، کافه، بار و حتی یک کلاب خصوصی است که جایی شاد و دوست داشتنی و بسیار محبوب در تفلیس برای اقامت به حساب می‌آید. کافه فابریکا البته بدون حتی حضور مهمانان هتل نیز به خودی خود همیشه پر است، مخصوصا این که برای میان وعده جایی عالی‌ست، مخصوصا اگر برای برانچ آخر هفته‌ها به این محل رفته و از منوی مخصوصش استفاده کنید.

برای رفتن به فابریکا می‌توانید در تمام طول روز اقدام کنید چون نوشیدنی‌های این مکان عالی بود، فضای بسیار زیبایی دارد و همچنین منوی آن مملو از غذاهای خوشمزه غربی و محلی است. قیمت‌های این کافه نیز متوسط است و نه جایی ارزان به حساب می‌آید و نه محلی گران که جیب شما را در سفر خالی کند.

 

۶ کافه‌ دنج و آرامش‌بخش در تفلیس

آدرس: 8 Egnate Ninoshvili St

شماره تماس: 00995322020399

 

کافه لویی (Lui)

این کافه در وِیک (Vake) واقع شده که به خاطر وجود دانشگاه محلی برای جوانان محلی است که در آن‌جا گردش می‌کنند و خوش می‌گذارنند. این کافه را یک خانواده گرجی اداره می‌کنند و قهوه‌هایشان از بهترین‌ها در تفلیس به حساب می‌آید. در منو این مکان، همچنین چندین نوع غذا و اسنک نیز در نظر گرفته شده که می‌توانید از آن‌ها برای خود سفارش دهید.

با این حال به نظر ما یکی از مهم‌ترین دلایلی که به خاطرش می‌توانید به لویی بروید -در کنار قهوه‌ و دم نوش‌های خوشمزه‌ای که دارد- شیرینی‌ها و پنکیک‌های فوق‌العاده‌ایست که در لویی پخت می‌شود. لویی یکی دیگر از کافه‌های قیمت مناسب تفلیس است که البته برای صبحانه نیز می‌توانید این مکان را انتخاب نمایید.

آدرس: 23-23a Ilia Chavchavadze Avenue

شماره تماس: 00995557969642

 

کیچن هوم استودیو (Kitchen Home Studio)

این کافه‌ی دوست داشتنی در میدان آزادی واقع شده و اگر بخواهید روز خود را از بخش قدیمی شهر آغاز کنید، جایی ایده‌آل برای صرف صبحانه یا قهوه است. درست شبیه اسمش، کیچن هوم استودیو شبیه یک آشپزخانه بزرگ است که همه چیز جلوی چشمان شما آماده شده و در فضایی دوست داشتنی و رنگارنگ سرو می‌شود.

البته بیش‌تر از آن که کیچن هوم استودیو برای نوشیدنی‌های گرمش معروف باشد، برای فضای خانوادگی و غذاهای بسیار خوشمزه‌ای که پخت می‌کند محبوب بوده و خیلی اوقات خانواده‌های زیادی را می‌بینید که همراه کودکان خود به این محل آمده‌اند و یک میان وعده عالی میل می‌کنند.

آدرس: 12 Shalva Dadiani

شماره تماس: 00995555141136

 

ارتی کاوا (Erti Kava Coffee Room)

ارتی کاوا از جمله جاهایی در تفلیس است که بهترین نوشیدنی‌های بر پایه قهوه را می‌توانید آن‌جا سفارش دهید. کیفیت قهوه‌ها در این محل عالی بوده و همراهش همیشه می‌توانید شیرینی‌های خوشمزه در سبک‌های مختلف را سفارش دهید. از نظر ظاهر اما ارتی کاوا یک جای معمولی اما مدرن به حساب می‌آید که با میزهای چوبی خود، حال و هوای متفاوتی نسبت به دیگر کافه‌هایی که به شما معرفی کردیم، دارد.

نکته دیگر در مورد ارتی کاوا، منوی جذاب و البته متنوع این مکان است. از بستنی و شیرینی جات و انواع نوشیدنی‌های گرم تا ساندویچ‌های گوشتی و وگان یا غذاهای مختلف و اسنک، چیزهای خیلی زیادی در منو وجود دارند که قیمت آن‌ها نسبتا خوب است اما کمی بالاتر از دیگر جاهایی‌ست که در لیست امروزمان به آن‌ها اشاره کردیم. روی بعضی دیوارهای ارتی کاوا نقاشی‌های کشیده شده که به صورت دوره‌ای عوض می‌شوند و جلوی آن‌ها می‌توانید عکس‌های جالبی بگیرید. همچنین در این مکان ماگ و انواع قهوه نیز به فروش می‌رسد.

 

بهترین کافه‌های مفهومی در تفلیس

آدرس: 8 Mitropan Laghidze St

شماره تماس: 00995551194433

 

کافی لب (Coffee LAB)

این کافه‌ی دوست داشتنی و مدرن در بیرون از بخش قدیمی شهر واقع شده و به خاطر فضایی بزرگ و همچنین میزهایی که در فضای باز دارد، جایی عالی برای سر کردن ساعتی در طول روز و سفارش نوشیدنی‌های گرم و سرد است. البته این را هم مد نظر داشته باشید که کافی لب جزو بهترین جاهای تفلیس برای سفارش قهوه بوده و از این نظر، معروف است.

شاید منوی غذای این مجموعه کامل نبوده و خیلی چیزی درش پیدا نکنید، در عوض همیشه شیرینی‌ها و کییک‌های خوشمزه‌ای در کافی لب سرو می‌شود که همراه با نوشیدنی‌های عالی‌شان، می‌توانید برای خود سفارش دهید. این نکته را نیز فراموش نکنیم که کافی لب با فروش محصولات مربوط به قهوه از دستگاه‌های قهوه ساز تا دانه‌های قهوه، جایی برای عاشقان این نوشیدنی خوشمزه در تفلیس به شمار می‌رود.

آدرس: 27 Alexander Kazbegi Ave

شماره تماس: 00995596900010

 

کافستا (Coffeesta)

در لیستمان حتما باید جایی برای کافه‌های زنجیره‌ای در تفلیس نیز باید باشد که کافستا در این زمینه بهترین انتخاب خواهد بود. در لوگو کافستا از همان ترکیب رنگی استارباکس استفاده و این مجموعه نیز بسیار دوست دارد که استارباکسِ گرجستان باشد. در حال حاضر برند کافستا بیشترین پیشرفت را در میان برندهای دیگر این چنینی در منطقه داشته و سرعت رشد آن نیز تنها در دوره‌ی کرونا، کاهش داشته.

کافستا تمرکز خود را بر روی ارائه نوشیدنی‌های با کیفیت و با قیمت مناسب دارد. برای مثال در تمامی شعبه‌های این برند از دانه‌های قهوه عربیکا صد در صد استفاده می‌شود و شما می‌توانید با ۵ لاری نوشیدنی پایه و یک شیرینی برای خود تهیه کنید. مسلما نوشیدن قهوه و سفارش شیرینی در یک کافه‌ی دنج با دکوری خاص، لذتی متفاوت دارد اما از کیفیت و قیمت‌های کافستا و البته نوشیدنی‌های متنوع غیر از قهوه‌ای که ارائه می‌کند نیز نباید گذشت. در حال حاضر کافستا در خیلی کشورهای اروپایی، شعبه دارد.

آدرس یکی از شعبه‌های تفلیس: 52 Shota Rustaveli Ave

 

کافه لیلا (Cafe Leila)

یکی دیگر از کافه‌های دنج و دوست داشتنی تفلیس که در شهر قدیم واقع شده و اگر چه فضای نسبتا کوچکی دارد، اما مبلمان و دکور واقعا زیبایش، شما را به محض ورود به کافه، وارد دنیایی دیگر خواهد کرد. در این مکان هر کس انتخاب مخصوص خود را دارد و آن‌هایی که گیاه‌خوار هستند نیز می‌توانند، خوراکی‌های مورد نظرشان را سفارش دهند.

در این مکان انواع دم نوش‌ها و نوشیدنی‌های سالم به فروش می‌رسد و هیچ غذایی نیز به صورت سرخ شده به روی میز نمی‌آید. همه چیز یا گریل شده یا بخار پز شده است، پس اگر اهل غذاهای سالم هستید و می‌خواهید نوشیدنی‌های با طعم واقعی و دوست داشتنی را امتحان کنید، کافه لیلا باید انتخاب شما باشد. این نکته را نیز فراموش نکنید که کافه لیلا چسبیده به برج ساعت معروف شهر قدیم تفلیس واقع شده و وقتی بخواهید از آن‌جا بازدید کنید، حتما چشمتان به کافه خواهد افتاد.

 

معرفی کافه‌های هنری تفلیس

آدرس: 18 Ioane Shavteli St

شماره تماس:  00995555949420

 

کافه کیکلیکو (Kikliko)

کیکلیکو در واقع صبحانه‌ی خاص گرجی است که به نوعی شبیه به تست فرانسوی بوده که با تفاوت کوچکی برای شروع روز سرو می‌شود. این کافه نیز در کنار نوشیدنی‌های مختلف و غذاهایی که در منو دارد، عملا برای صبحانه‌های محلی که سرو می‌کند، معروف است و خیلی‌ها این وعده غذایی را در کیکلیکو میل می‌کنند.

البته اشتباه نکنید و این کافه را تنها به صبحانه‌های محلی‌اش نسنجید. این مکان دارای دکور بسیار زیبایی بوده و میزهایی در فضای باز دارد و غذاها و نوشیدنی‌ها نیز به شکلی زیبا روی میزها سرو می‌شود. در منو کیکلیکو شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و دم نوش‌ها را مشاهده کرده و چندین سالاد و غذا نیز برای سفارش وجود دارد. با تمام محبوبیتی که این مکان دارد در نهایت کیکلیکو جایی نسبتا ارزان برای خوردن صبحانه و یا قهوه و شیرینی به حساب آمده و بودن در آن‌جا، هزینه‌ی زیادی روی دستتان نمی‌گذارد. اگر در تور بهاری تفلیس شرکت کردید، حتما سری به این مکان بزنید که سرسبزتر از همیشه است و میزهای فضای روبازش نیز، دوباره برپا می‌شود.

آدرس: 28 Mtskheta St

شماره تماس: 00995551137112

۱۴ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران