بهترین کافه‌های تفلیس با فضای باز

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین کافه‌های تفلیس با فضای باز

کلان شهر گرم و مهمان نواز تفلیس، در قلب قفقاز واقع شده است. اینجا بزرگ‌ترین شهر گرجستان است و در طی سالیان، تلاش بسیاری در جذب گردشگران سراسر دنیا داشته و با انواع جاذبه‌های شگفت انگیز از جمله اقامتگاه‌ها و بناهای مدرن و قدیمی زیبا، مراکز خرید، مراکز تفریحی و طبیعتی باشکوه، همگان را به تحسین واداشته است. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله معرفی جاذبه‌های گردشگری تفلیس بزنید و اطلاعات مفیدی بدست آورید.

اما در کنار اینها، آیا در سفر با تور تفلیس به دنبال قهوه عالی، غذاهای خوشمزه، و پاتوق‌های منحصر به فرد و غیر معمول هستید؟ حقیقت این است که این شهر، مملو از کافه‌های عالی و جذابی هستند که یک دورهمی مفرح با دوستان و عزیزانتان را به شما وعده می‌دهند. برخی از آنها علاوه بر فضای داخلی، از فضای بیرونی زیبا و جالب توجهی برخوردارند و حظ بصری و هوای تازه را نیز، در حین صرف غذا به مشتریان هدیه می‌دهند.

 

Mziuri Café

این کافه تازه بازسازی شده، در یکی از محبوب‌ترین پارک‌های تفریحی تفلیس درست در مرکز واکه، درهای خود را دوباره به روی بازدیدکنندگان باز کرده است. این کافه به دلیل قرار گرفتن در فضای بسیار سرسبز، سرو غذاهای سالم و برگزاری رویدادهای جالبی مانند نمایش فیلم و رویدادهای آموزشی، یکی از پاتوق‌های مورد علاقه مردم محلی است. این غذاکده، دارای یک فضای نشیمن بسیار محبوب در فضای باز است و تابستان‌ها همیشه شلوغ می شود.

در اینجا خوراکی‌ها، با ظرافت  و به زیبایی تزئین می‌شوند و بیشتر شبیه یک چیدمان هنری به نظر می‌رسند. بعلاوه باید گفت در کنار انتخاب غذاهای اروپایی، می‌توانید گزینه‌های گیاهی و بدون گلوتن را نیز در منو پیدا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم از خوردن خوراک مرغ، سوپ و ساندویچ‌های خوشمزه این کافه غافل نشوید. بعلاوه اگر از طرفداران قهوه‌های باکیفیت هستید، می‌توانید از بودن در این کافه بسیار لذت ببرید. پرسنل، مودب و مثبت بوده و خدمات شگفت انگیزند. هرچند که قیمت‌ها در اینجا کمی بالاتر از سایر کافه‌های رقیب هستند.

 

تجربه خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس

آدرس: Mziuri Park, Tbilisi 0179 Georgia

 

Cafe Cecilia

این کافه، منوی ایتالیایی ارائه می‌دهد و گزینه‌هایی نظیر پیتزا، پاستا، ریزوتو، سوپ، بستنی و نوشیدنی‌های متنوع از جمله چای و قهوه و همچنین کیک بسیار پرطرفدارند. بعلاوه، توصیه می‌کنیم از خینکالی و خوراک گوشت گوساله که در این کافه سرو می‌شوند نیز میل کنید.

و اما هوای تازه و محیط راحت و صمیمی احاطه شده با درختان نیز مطمئنا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و احساس طراوت خواهید کرد. جالب است بدانید که برای وعده غذایی‌تان، قیمت پایینی پرداخت خواهید کرد. خدمات نیز در سطحی استاندارد بوده و سریع و باکیفیت هستند.

آدرس: Turtle Lake Raise, Tbilisi Georgia

 

Art-Cafe Home

این کافه، در ساختمانی چهار طبقه واقع شده و دارای ایوانی است که منظره‌ای شگفت انگیز از تفلیس را به مشتریانش هدیه می‌دهد. فضای داخلی و بیرونی کافه، بسیار هنری و مدرن بوده و نمای بیرونی ساختمان، مینیمالیستی است که در ترکیب با ساختمان‌های قدیمی اطراف تصویری شاعرانه و جذاب را خلق می‌کند. اینجا، یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های دوستانه و برگزاری جشن‌های کوچک تولد و سالگردهاست.

همچنین این کافه، منوی خانگی را ارائه می‌دهد و گزینه هایی نظیر سالاد، پیتزا، خوراک گوشت خرگوش، اسپاگتی، پاستا و قهوه خوشمزه بسیار محبوبیت دارند.

پرسنل خوش برخورد و حرفه‌ای، قیمت‌های منصفانه، وای فای  رایگان، پارکینگ اختصاصی، محیط امن و یک فروشگاه پوشاک، از جذابیت‌های ساختمانی است که کافه در آن قرار دارد. بعلاوه نوازندگان، شب هنگام به اجرای موسیقی زنده می‌پردازند.

 

تجربه‌ای خوشمزه از بهترین غذاهای گیاهی گرجستان

آدرس: Kote Abkhazi st. # 4 near Liberty Square, Tbilisi 0105 Georgia

 

Iveria 

این کافه در مرکز شهر، مکان مناسبی برای شکم گردی بوده و مهمانان می‌توانند انتظار قیمت‌های مقرون به صرفه، خدمات با کیفیت بالا، وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی، محیطی دلپذیر، یک فنجان قهوه خوشمزه و ساندویچ‌های تازه را داشته باشند.

بعلاوه این غذاکده طیف گسترده‌ای از انواع چای، شیرینی و بستنی را ارائه می‌دهد. یک فنجان کاپوچینوی کاراملی متمایز، لاته وانیلی-زنجبیل یا لاته شکلات سفید، دل هر عاشق قهوه را به دست خواهد آورد. کارامل خامه‌ای، تارت سیب، چیزکیک کاراملی و فراپه شکلاتی نیز خود حکایتی جالب توجه دارند.

به لحاظ طراحی دکوراسیون نیز باید گفت ترکیب ظریف چوب و شیشه در فضای داخلی، محیطی بسیار شیک و دنج و مدرن را به مخاطبان هدیه می‌دهد. بعلاوه این کافه، دیدی باشکوه به مناظر زیبای اطراف دارد و می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای خورد و خوراک استفاده کنید.

آدرس: Rose Revolution Square 1, Tbilisi 0108 Georgia

 

Amo Rame

این کافه، با بهترین غذاهای گرجستان و غذاهای اروپایی در تفلیس قدیم به استقبال مهمانانش می‌آید. با این حال، غذای سنتی گرجی یعنی خینکالی و همچنین  پیتزا و سوپ قارچ از محبوب‌ترین پیشنهادات در بین مشتریان وفادار این شهر به شمار می‌آیند. بعلاوه چشم اندازی به منظره دلپذیر کلیسای سنت نینو، حظ بصری و حسی نوستالژیک و شاعرانه را در حین صرف غذا به علاقمندان هدیه می‌دهد.

در کنار اینها، پرسنل حرفه‌ای، فضای دنج، نوشیدنی‌های گوارا و موسیقی آرامش بخش بسیار زیبا، این کافه را به مکانی عالی برای گذراندن یک شب رویایی با دوستان و عزیزان بدل کرده‌اند.  

آدرس: P. Ingorokva st., 4, Tbilisi Georgia

 

Cafe Leila

این کافه که بهترین غذاهای گیاهی و گوشتی شهر را سرو می‌کند، در یکی از خیابان‌های رنگارنگ و بازسازی‌شده تفلیس قدیم واقع شده و تمرکز آن بر روی ارائه غذاهای سالم است. در صورت تمایل، می‌توانید غذایتان را در فضای داخلی صرف کنید که از دکوراسیون داخلی جذاب به سبک آرت دکو برخوردار بوده و تعداد زیادی مبلمان را در خود جای داده است. و یا می‌توانید  یک میز را در فضای دنج بیرونی انتخاب نمایید و از صرف غذا، در هوای تازه بهاری نهایت لذت را ببرید.

سرآشپز این رستوران سالادهای خوش طعم خیار، سوپ قارچ و فلافل نیز ارائه می‌کند. چشیدن پای سیب خوب پخته شده، براونی، کمپوت و همچنین نوشیدنی‌های ناب و گوارا از جمله اسپرسوی خوشمزه، موهیتو و چای سیب نیز به شدت به مهمانان توصیه می‌شوند.

بعلاوه، می‌توانید از خدمات فوق العاده پرسنل حرفه‌ای در طول سال برخوردار شوید. گفتنی است قیمت‌ها نسبت به خدمات در حد متوسط هستند. در ضمن پارکینگ اختصاصی و وای فای رایگان نیز برای مشتریان فراهمند.

 

۱۰ رستوران ارزان و اقتصادی تفلیس

آدرس: Erekle 2 St., 18, Tbilisi 0105 Georgia

 

Cafe Stamba

جالب است بدانید این مرکز بوهمی که زمانی یک کارخانه چاپ بود، اکنون میزبان یک هتل، یک کافه رستوران، یک کتابخانه، دکوراسیونی شگفت انگیز و یک موزه چندرسانه‌ای است.

و اما کافه این ملک، خدمات باکیفیت و فضای جذاب، وای فای رایگان و پارکینگ را برای مشتریانش به ارمغان می‌آورد. اینجا نیز یکی از بهترین مکان‌ها در تفلیس، برای دیدار با دوستان و عزیزان به شمار می‌آید و به دور از هیاهو و ازدحام شهر در حیاطی سرسبز واقع شده است.  فضای داخلی از دکوراسیونی زیبا بهره برده، هر چند که می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای خورد و خوراک و دورهمی و برخورداری از هوای تازه استفاده کنید. این مکان شیک، به نوعی شبیه نسخه لوکس‌تر کافه فابریکا است.

در اینجا غذاهای کلاسیک گرجی با طعم‌های مدرن ترکیب شده و تماما با موادی منطقه‌ای تهیه و طبخ می‌شوند. غذاهای فیوژن در این کافه بار، محبوبیت بالایی داشته و  سالاد سیب پخته شده، قارچ کبابی و خورش گوشت خوک به شدت توصیه می‌شوند. بعلاوه می‌توانید از طعم دسرهایی بی نظیر از جمله کرم کارامل، ترافل پرتقال، شکلات نعناع و انواع نوشیدنی‌ها نظیر قهوه سرد، چای یاس یا لاته ماکیاتو نیز لذت ببرید. گفتنی است قیمت‌ها نسبت به خدمات سطح بالایی که دریافت می‌کنید، بسیار مناسب و منصفانه هستند.

آدرس: Kostava st. 14 Stamba Hotel, Tbilisi 0108 Georgia

 

Sofia Melnikova’s Fantastic Douqan

پس از بازدید از بنای یادبود آناتولی سوبچاک، بهتر است سری به این کافه بزنید و از فضای خانگی دنج و راحت آن برای استراحت و شکم گردی بهره مند شوید. در اینجا انواع غذاهای مدیترانه‌ای ارائه می‌شوند، هر چند که توصیه می‌کنیم از سالاد و خاچاپوری به خوبی پخته شده این کافه حتما امتحان کنید. و برای دسر هیچ چیز بهتر از طعم بستنی خوشمزه این کافه نیست. هر چند که نوشیدنی‌هایی نظیر آب میوه، قهوه و لیموناد عالی نیز طرفداران بسیاری دارند.

خدمات حرفه‌ای، وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی، قیمت‌های مناسب و دکوراسیون فوق العاده داخلی و بیرونی این کافه نیز، لحظاتی خاطره انگیز را از شکم گردی در سفر با تور گرجستان برایتان رقم خواهند زد.

آدرس: Tabukashvili St., 9 In the Patio of Museum of Literature, Tbilisi Georgia

 

Puri Guliani

عبارت "puri" به معنان "نان" بوده و همانطور که از نام این کافه بر می‌آید، این مکان بر ارائه محصولات مبتنی بر نان متمرکز است. در اینجا می‌توانید از طعم بی نظیر شیرینی‌های خوش طعم، کوکی‌ها و کیک‌ها برخوردار شوید. حتی همبرگرها و هات داگ‌ها نیز، در میان نان‌های محلی تهیه شده در این کافه سرو می‌شوند.

بعلاوه این کافه، به دوستداران غذاهای گرجی پیشنهاد می‌شود. خوراک‌هایی مانند خاچاپوری خوش طعم، تخم مرغ بندیکت، سالاد گوجه فرنگی و بستنی خوشمزه در کنار نوشیدنی‌های باکیفیتی نظیر لیموناد، اسپرسو یا چای عالی، بساط یک شکم گردی بی نظیر را فراهم می‌کنند.

لوکیشن هم در جایی بسیار عالی درست بالای رودخانه شهر قرار دارد و فضای بیرونی و میز و صندلی‌های چیده شده در آن، مکانی عالی برای نشستن در تابستان را رقم می‌زنند. قیمت‌های مناسب، دکوراسیون زیبا، خدمات استاندارد، وای فای رایگان و فضای کافی پارکینگ نیز از دیگر امکانات این غذاکده به یادماندنی به شمار می‌آیند.

 

فانتزی‌ترین رستوران‌های شهر تفلیس

آدرس: Saarbrucken Square Tbilisi Tbilisi, 0102, Georgia

 

Cafe Verde

بهتر است کمی از رژیم غذایی همیشگی‌تان فاصله بگیرید و از طعم شگفت انگیز خوراک مرغ، استیک و گوشت گاو عالی این کافه لذت ببرید. بعلاوه نوشیدنی‌های باکیفیت و گوارا و قهوه‌ای عالی نیز، وعده غذایی بی نظیرتان را تکمیل می‌کنند. قیمت‌ها مناسب بوده و فضای صمیمی در کنار پرسنل خوش برخورد، وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی، می‌توانند نویدبخش یک شکم گردی جذاب در فضای بیرونی باصفا و یا محیط داخلی خلاقانه و زیبا باشند.

آدرس: Elguja Amashukeli St., 18, Tbilisi 0183 Georgia

 

Coffee Lab

نشستن در یک ساختمان شیشه‌ای در داخل یک پارک کوچک، در یک بعد از ظهر بهاری یا تابستانی می‌تواند بسیار دلچسب باشد. خصوصا اگر این مکان، بهترین و باکیفیت ترین قهوه‌های شهر را سرو کند. اگر می‌خواهید از این جو خانگی و صمیمی برای خورد و خوراک و استراحت برخوردار شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به Coffee Lab بزنید. هرچند که فضای داخلی مدرن و همراه با دیوارهای شیشه‌ای بزرگ و بسیار نورگیر نیز، می‌تواند به اندازه محیط سرسبز بیرونی دلپذیر باشد.

در ضمن، در اینجا می‌توانید از طعم عالی غذاهای خوشمزه برخوردار شوید و خصوصا ساندویچ ماهی سالمون و تخم مرغ بندیکت را امتحان کنید. بعلاوه چیزکیک‌های خوب، پودینگ و وافل نیز محبوبیت بالایی در این غذاکده به یادماندنی دارند.

 

بهترین رستوران‌های ژاپنی در تفلیس

آدرس: Al. Kazbegi Ave #27, Tbilisi, Georgia

 

Kvarts Coffee

آیا تا به حال خواسته‌اید چهره خود را که روی یک فنجان قهوه ببینید؟

اگر به Kvarts Coffee در خیابان اصلی روستاولی بیایید، دقیقا چنین تجربه‌ای را بدست خواهید آورد! زیرا همچنان که منتظر دریافت سفارش قهوه هستید، یکی از هنرمندان حاضر در محل، صورتتان را روی فنجان نوشیدنی که سفارش داده‌اید طراحی می‌کند. جالب است بدانید این آفر، در رم، پاریس یا شهرهای توریستی دیگر، حدود ده میلیون یورو برایتان هزینه خواهد داشت. اما در اینجا این گزینه کاملا رایگان ارائه می‌شود، ضمن اینکه قیمت قهوه‌ها نیز مناسب بوده و اصلا گران نیستند.

بعلاوه صرف غذای باکیفیت گرجی در این کافه با وجود چشم اندازی عالی از موزه هنرهای مدرن زوراب تسرتلی، حظ بصری را در حین خورد و خوراک به مشتریان هدیه می‌دهد. در کنار اینها وای فای رایگان، فضای صمیمی و زیبا، پرسنل خونگرم و خدمات شگفت انگیز لحظاتی خاطره انگیز را برای شما و عزیزانتان به ارمغان می‌آورند.

آدرس: 26Shota Rustaveli Ave, Tbilisi 0108, Georgia

 

Erti Kava

و در آخر، سری می‌زنیم به این کافه که درست در خیابان اصلی روستاولی و در نزدیکی بنای یادبود آناتولی سوبچاک قرار دارد و فضایی آرامش بخش و دنج را به مشتریانش هدیه می‌دهد. می‌توانید برای صرف غذا، روی نیمکت‌های خلاقانه فضای بیرونی استفاده کنید و یا محیط داخلی جذابش را انتخاب نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به اینجا افتاد حتما نان تست پنیری سرخ شده، سالمون و آووکادوی کاملا پخته شده را میل کنید و البته بدون امتحان سیرنیکی و پنکیک لذیذ، این مکان را ترک نکنیددر ضمن نوشیدن کاپوچینو، اسپرسو یا لیموناد خوشمزه این کافه از ضروریات سفر است!

 

۵ رستوران عالی در مستیا گرجستان

آدرس: Tavisuplebis Moedani, 8 Mitropan Laghidze St, Tbilisi, Georgia

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران