بهترین رستوران‌ های تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین رستوران‌ های تفلیس

 همه ما در طول سفر حداقل یک یا دو وعده غذایی خود را به رستوران‌ها رفته و سعی می‌کنیم با تست کردن غذاهای محلی مقصد گردشگری شکم خود را سیر کنیم. حال فرض کنید به مقصدی با غذاهای خوشمزه و متنوع همچون گرجستان سفر کنید. در چنین شرایطی حتما رستوران‌گردی چیزی بیش از رفع حس گرسنگی بوده و مزه کردن غذاهای خوشمزه گرجی قطعا کاری لذت بخش برای شما خواهد بود. از آنجایی که اغلب مسافران گرجستان تفلیس را به عنوان پایتخت این کشور برای سفر و گشت و گذار انتخاب می‌کنند در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی بهترین رستوران های تفلیس بپردازیم. پس چنانچه شما نیز اهل رستوران‌گردی هستید و قصد سفر به شهر دیدنی تفلیس را دارید بهتر است مطالب این نوشته را از دست ندهید.

 

معرفی بهترین رستوران های تفلیس

مهم نیست قصد تست کردن غذاهای سنتی و محلی گرجستان را دارید و یا به دنبال غذاهای خوشمزه و مدرن هستید! در هر صورت رستوران‌های تفلیس بسته به خواسته شما گزینه‌های متعددی را ارائه خواهد کرد. در انتخاب رستوران‌های باکیفیت برای خوردن وعده غذایی باید معیارهای مختلفی از قبیل منو غذایی، قیمت‌ها، تمیزی محل، مزه غذا و ... را مورد توجه قرار داد که ما در زیر با توجه به تمامی این پارامترها به معرفی برترین رستوران‌هایی که در تور تفلیس رفتن به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، پرداخته‌ایم:

 

رستوران ماپشالیا (Mapshalia Restaurant)

بهترین رستوران مقرون به صرفه‌ای که در سفر به تفلیس رفتن به آن را پیشنهاد می‌دهیم، رستوران ماپشالیا نام دارد. به طوری که شما می‌توانید تنها با ۵ الی ۶ دلار وعده غذایی کامل با چندین نوع غذا را در آن نوش جان کنید. البته باید بگوییم که ماپشالیا رستوران لوکس با فضایی مدرن نبوده و نباید انتظار هیچ چیز تجملی را در آن داشته باشید. این رستوران بیشتر از توریست‌ها توسط افراد محلی ترجیح داده می‌شود و منو غذایی آن شامل انواع سوپ‌های گرجی، خوراک لوبیا، خوراک مرغ، کرومپت پنیری، انواع سالادهای سبزیجات، کباب و برنج بوده و حتی نوشیدنی‌های کافی‌شاپی همچون چای و قهوه نیز است.

  • ساعات کاری: همه روزه از ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: خیابان داویت اگماشنبی

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران کیکلیکو (Kikliko Restaurant)

یکی دیگر از رستوران های تفلیس که بیشتر با میان وعده‌های خوشمزه خود شناخته می‌شود، رستوران کیکلیکو نام دارد. علاوه بر میان وعده‌های خوشمزه این رستوران با فضای داخلی یکپارچه و مینیمال، غذاهای ساده، مقرون به صرفه و همچنین کارکنان فوق‌العاده دوستانه توانسته مورد توجه اغلب گردشگران تور تفلیس قرار بگیرد. همچنین شما می‌توانید به غیر از غذا برای نوش جان کردن نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و انواع آب میوه‌ها نیز این مکان را انتخاب کنید. به طوری که بخش اصلی منو این رستوران را نوشیدنی‌ها تشکیل می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های این رستوران می‌توان به نواخته شدن موسیقی تکنو به صورت همواره در آن اشاره کرد.

  • ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه از ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر؛ شنبه و یکشنبه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • آدرس: خیابان متسختا

 

بهترین کافه‌ها و رستوران‌های تفلیس با طراحی خاص

عکس: tripadvisor.ie

 

رستوران تیفلیس (Tiflis Restaurant)

یکی دیگر از رستوران‌هایی که می‌توان از محیطی دنج و کلاسیک آن لذت برده و غذاهای عالی را با قیمت‌های نسبتا پایین را در تفلیس نوش جان کرد، رستوران Tiflis است. این رستوران درست بین رودخانه و یکی از شلوغ‌ترین مناطق پیاده‌روی شهر که اغلب مملو از افراد محلی زیادی است، قرار گرفته و مکان مناسبی برای لذت بردن از غذاهای سنتی گرجی است. به طوریکه از پرطرفدارترین غذاهای این مکان می‌توان خینکالی سنتی گرجستان و همچنین شیشلیک‌های فوق‌العاده خوشمزه آن را نام برد. همچنین انواع سالاد، دلمه، ماهی، خاچاپوری و ... را نیز می‌توانید در منو غذایی این رستوران مشاهده کنید.

  • ساعات کاری: همه روزه از ۹ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: میدان زاربروکن

عکس: vinnytsia.city

 

رستوران تست آف ایندیا (Taste of India Restaurant)

بسیاری از افراد در طول سفر به مقاصد خارجی به دنبال غذاهای بین‌المللی و کشورهای دیگر می‌گردند تا لذت وعده‌های غذایی خود را با خوراکی‌های متنوع دوچندان کنند. یکی از این مکان‌ها که در تفلیس امکان مزه کردن غذاهای هندی را با بهترین نوع طبخ ممکن می‌سازد، رستوران Taste of India است. ناگفته نماند که این رستوران بیشتر توسط هندی‌های بومی تفلیس ترجیح داده شده و اغلب پاتوق محلی برای بین دانشجویان هندی است. پس اگر به دنبال رستوران‌ های تفلیس با منو هندی هستید هرگز رفتن به این رستوران را در تفلیس فراموش نکنید.

  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: خیابان سیمون کندلکی

 

بهترین رستوران‌های تفلیس برای صرف سوشی

عکس: tasteofindia.com

 

رستوران ولر (Weller Restaurant)

اگر به دنبال مکانی لوکس‌تر و البته گرا‌ن‌تر برای غذا خوردن در تفلیس هستید، بهتر است سری به رستوران ولر بزنید. این مکان بیشتر برای قرارهای عاشقانه و شام‌های رمانیتک به همراه شریک زندگیتان مناسب بوده و با منویی غنی از انواع غذاهای خاورمیانه و شمال آفریقا مانند کباب، حمص، فلافل، بابا گانوش، بورک، باقلوا، غذاهای گوشتی عالی و بسیاری دیگر شما را مجذوب خود خواهد کرد. همچنین ولر یک مکان واقعاً محبوب برای برانچ است که می‌توانید در حین گشت و گذار شهری سری به آن زده و در کنار خوردن میان‌وعده‌های خوشمزه کمی نیز در محیطی شیک و دنج استراحت کنید.

  • ساعات کاری: دوشنبه تا پنجشنبه از ۹ صبح تا ۱۱ شب؛ جمعه و شنبه از ۹ صبح تا ۲ بامداد؛ یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا نیمه شب
  • آدرس: خیابان اگنات نینشویلی

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران آمو رامه خینکالی (Amo Rame Khinkali Restaurant)

خینکالی یکی از خوشمزه ترین خوراکی‌های محلی گرجی است که می‌توانید در سفر به تفلیس از آن لذت ببرید. اما کدام رستوران برای خوردن این غذای سنتی مناسب‌تر است؟ چنانچه شما نیز به دنبال بهترین مکان برای چشیدن طعم خینکالی می‌گردید، Amo Rame Khinkali  یکی از مناسب‌ترین رستوران های تفلیس خواهد بود. البته که تنها خینکالی در این رستوران سرو نمی‌شود و در منو غذایی آن می‌توان دیگر غذاهای سنتی گرجستان از قبیل خاچاپوری، لوبیانی، انواع سوپ‌ها و همچنین آسورتمنت (Assortment) که نوعی شیرینی گرجی است را نیز پیدا کرد. البته توجه داشته باشید که اگر قصد خوردن خینکالی در این مکان را دارید به دلیل پرطرفدار بودن آن امکان در انتظار نشستن برای نوبت را باید داشته باشید.

  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: خیابان پاول اینگوروکوا

 

بهترین رستوران‌های ماخینجائوری در باتومی

عکس: check24.ge

 

رستوران خانه خینکالی (Khinkali House Restaurant)

یکی دیگر از مکان‌هایی که با سرو خینکالی‌های خوشمزه‌اش در تفلیس شهرت دارد، رستوران Khinkali House است. از دیگر امتیازهای این مکان که آن را در لیست بهترین رستوران های تفلیس قرار داده می‌توان به قیمت‌های پایین و پخش موسیقی زنده گاه به گاه در آن اشاره کرد. همچنین این رستوران دارای فضایی بزرگ و مناسب برای دورهمی‌های پرجمعیت بوده و بیشتر به عنوان پاتوق افراد محلی در تولد‌ها و دورهمی‌ها ترجیح داده می‌شود. از جمله غذاهایی که در منو این رستوران مشاهده می‌شوند، عبارتند از: انواع سالاد، سوپ، شیرینی، غذاهای گوشتی عالی و اسفناج با گردو (یک غذای اصلی گرجستان) و ... . نکته مهم دیگر اینکه این مکان در کنار ایستگاه مترو روستاولی قرار داشته و به راحتی از هر نقطه شهر قابل دسترسی است.

  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۲ بامداد
  • آدرس: خیابان شوتا روستاولی

عکس: brainboxagency.com

 

رستوران شاوی لومی (Shavi Lomi Restaurant)

رستوران شاوی لومی به نسبت مکان‌هایی که در این بالا معرفی کردیم، کمی شیک‌تر بوده و گزینه خوبی برای وعده‌های غذایی دونفره با کسی که دوستش دارید در تور تفلیس است. این رستوران بیشتر با سرو غذاهای کلاسیک و معروف گرجستان شهرت داشته و با فضایی دوست داشتنی و به خصوص تراس در فضای باز توانسته مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. سوپ قارچ، انواع کباب‌ها، بیف‌های خوشمزه، غذاهای سبزیجات، غذاهای گریل شده و ... را می‌توان در منو غذاهای اصلی آن پیدا کرده و همچنین پای سیب و دیگر شیرینی‌جات سنتی گرجی را نیز به عنوان دسر در این رستوران سفارش داد.

  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ نیمه شب
  • آدرس: خیابان زوراب کولیویدزه

 

۵ رستوران عالی در مستیا گرجستان

عکس: check24.ge

 

رستوران کتو و کوته (Keto and Kote Restaurant)

کتو و کوته یک انتخاب محبوب برای غذاهای درجه یک و وعده‌های غذایی رمانتیک است که نمی‌توان از آوردن نام آن در لیست بهترین رستوران های تفلیس صرف نظر کرد. به طوری که اکثر وب سایت‌های گردشگری، توریست‌ها و البته مردم محلی آن را با اختلاف بهترین رستوران تفلیس می‌دانند. این مکان دارای فضایی با طراحی مینیمالیست و از طرفی پر زرق و برق بوده و حس و حالی همچون غذا خوردن در خانه‌ای قدیمی با بالکن‌های قدیمی دارد. از جمله غذاهای اصلی منو این رستوران می‌توان به برخی از بهترین غذاها شامل گوشت گاو، سالاد گردو، دلمه و پیش غذاهای متنوع گرجی اشاره کرد. نکته قابل توجه دیگر اینکه این مکان بر روی تپه‌ای بالای منطقه روستاولی قرار گرفته و از مناظری عالی با موقعیتی مناسب برخوردار است.

  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۱ صبح تا نیمه شب
  • آدرس: خیابان داویت ترادزه

عکس: check24.ge

 

رستوران خِمه (Xeme Restaurant)

به جرات می‌توان رستوران Xeme را بهترین رستوران سطح بالا در تفلیس دانست که درست در یکی از خیابان‌های اصلی شهر (شوتا روستاولی) و در هتل پنج ستاره بیلتمور تفلیس (The Biltmore Hotel Tbilisi) قرار گرفته است. این رستوران یک مکان محبوب برای کسانی که به دنبال یک تجربه لوکس هستند بوده و به دو دلیل محبوبیت بالایی بین افراد دارد. اولاً، فضایی عالی با بودجه مناسب را برای وعده‌های غذایی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به طوری که وعده غذایی شما چیزی در حدود ۶ الی ۲۰ دلار بسته به آنچه که سفارش می‌دهید خواهد بود. دوم اینکه این مکان بهترین نما از مرکز شهر تفلیس را ارائه می‌دهد. از غذای پرطرفداری که در منو این رستوران به چشم می‌خورد می‌توان به سوشی‌های خوشمزه آن اشاره کرد. علاوه بر آن این رستوران تقریبا هر غذایی را که دوست داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهد.  

  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۶ عصر تا ۱۰:۳۰ شب
  • آدرس: خیابان شوتا روستاولی

 

۳ رستوران برتر دریایی در باتومی

عکس: check24.ge

 

منبع

۱۱ مهر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 30 مرداد 1402)

نظرات کاربران