معرفی فرودگاه بین المللی تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
معرفی فرودگاه بین المللی تفلیس

یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین وسیله‌های حمل و نقل برای مسافرت استفاده از هواپیما می‌باشد. این وسیله حمل و نقل در سفرهای خارجی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از طرفی دیگر از آنجایی که فرودگاه‌ها اولین جاهایی هستند که پس از رسیدن به مقصد مورد نظر مسافران وارد آن می‌شوند لذا کشورها سعی می‌کنند تا فرودگاه‌های بین‌المللی خود را همیشه به روز و لوکس کنند. از آنجایی که اکثر گردشگران تور گرجستان تفلیس را به عنوان پایتخت این کشور انتخاب می‌کنند فرودگاه بین‌المللی تفلیس در آن تاسیس شده است. به همین دلیل معرفی فرودگاه بین المللی تفلیس را به عنوان موضوع این مقاله انتخاب کرده‌ایم. پس اگر قصد سفر به تفلیس گرجستان را به صورت هوایی دارید تا پایان مقاله همراه با ما باشید.

 

تاسیس فرودگاه بین المللی تفلیس

فرودگاه بین المللی تفلیس برای اولین بار ۷۰ سال پیش یعنی در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد. از آنجایی که این فرودگاه در پایتخت این کشور واقع شده بود از بهترین مهندسان و معماران روز برای طراحی و ساخت آن کمک گرفته بودند. این فرودگاه در اوایل با نام نوو الکسیوکا شناخته میشد. در آن سال‌ها گرجستان بخشی از جمهوری شوروی محسوب میشد. اما بعدها با فروپاشی شوروی نام آن به شوتا روستاولی تفلیس تغییر پیدا کرد. از آنجایی که قدمت ساخت این فرودگاه به زمان قدرت شوروی برمی‌گردد لذا می‌توان در ساختار آن سبک معماری و طراحی آن دوران را مشاهده کرد.

 

از کجا صنایع دستی و سوغاتی مخصوص تفلیس را بخریم؟

 

تجهیزات فرودگاه بین المللی تفلیس

امروزه فرودگاه بین‌المللی تفلیس به یکی از فرودگاه‌های پر تردد تبدیل شده است. به طوری که سالانه حدود ۲.۵ میلیون نفر از این فرودگاه رفت و آمد می‌کنند. این رقم در مقایسه با جمعیت گرجستان رقم بالایی محسوب می‌شود. به همین دلیل در طول سال‌ها این فرودگاه بازسازی شده است و تکنولوژی‌های مدرنی را در آن به کار برده‌اند. همچنین باندهای آن تغییر و تحولات اساسی پیدا کرده است. به طوری که امروزه بزرگترین و مجهزترین هواپیماها نیز می‌توانند در باندهای آن فرود بیایند. علاوه بر آن سعی شده است تا در حین بازسازی آن به آخرین سیستم‌های امنیتی دنیا توجه شود و همه چیز طبق آنها پیش برود. لذا مسافران می‌توانند از استاندارهای امنیتی این فرودگاه اطمینان حاصل کنند.

 امروزه بخشی برای پروازهای ایرانی از فرودگاه‌های تهران، مشهد، تبریز و شیراز در فرودگاه بین‌المللی تفلیس اختصاص داده شده است. گردشگران ایرانی بعد از فاصله زمانی ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه با طی مسافتی در حدود ۸۹۰ کیلومتر می‌توانند از فرودگاه امام خمینی تهران به فرودگاه بین‌المللی تفلیس برسند. در صورتی که احتیاج به اطلاعات بیشتر داشته باشید می‌توانید از وبسایت رسمی این فرودگاه به آدرس www.tbilisiairport.com دیدن کنید.

 

  راهنمای خرید در بازارها و مرکزخریدهای تفلیس

 

مسیر رسیدن به فرودگاه بین‌المللی تفلیس

فرودگاه بین‌المللی تفلیس در فاصله ۱۷ کیلومتری از سمت جنوب شرقی پایتخت این کشور قرار گرفته است. برای اینکه در طول سفر خود به این فرودگاه دسترسی داشته باشید می‌توانید از وسیله‌های نقلیه عمومی مختص آن که به صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستند استفاده کنید. تاکسی‌ها گران‌ترین ولی سریع‌ترین وسیله نقلیه برای دسترسی به فرودگاه می‌باشند. به این صورت که در عرض نیم ساعت می‌توانید از فرودگاه به مرکز شهر تفلیس برسید. در عوض استفاده از مترو ارزان‌ترین روش برای دسترسی به فرودگاه بین‌المللی تفلیس است. فقط دقت کنید که رفت و آمد با مترو می‌تواند کمی زمان بر باشد. از این رو بهتر است خیلی زودتر از وقت پرواز از هتل بیرون بروید و مسیر فرودگاه را با مترو در پیش بگیرید.

علاوه بر این دو وسیله شاتل و اتوبوس از دیگر وسیله‌های نقلیه رایج در تفلیس گرجستان هستند که می‌توانید از آن‌ها برای رفتن به فرودگاه استفاده کنید. این دو وسیله نیز به صورت ۲۴ ساعته برای حمل و نقل مسافران از فرودگاه به مرکز شهر و برعکس کار می‌کنند.

 

خوشمزه‌ترین دسرها و بستنی‌ها را در تفلیس امتحان کنید

 

امکانات و خدمات فرودگاه بین‌المللی تفلیس

از آنجایی که فرودگاه بین‌المللی تفلیس از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود لذا تمامی امکانات و خدمات استاندارد جهانی در آن عرضه می‌شود. از جمله این امکانات می‌توان به مجهز بودن آن به اینترنت پرسرعت، فروشگاه‌های متنوع جهت خرید سوغاتی، مکان‌هایی برای استراحت و خوابیدن رستوران‌ها و کافه‌ها، باجه‌های شارژ تلفن همراه، ایستگاه تاکسی اختصاصی، مکانی برای تبدیل ارز و .... اشاره کرد. همچنین در این فرودگاه فکر مادران را نیز کرده‌اند و اتاقی برای شیردهی و یا تعویض پوشک بچه اختصاص داده شده است. اگر پرواز هوایی تفلیس را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید نگران هیچ چیز نبوده و اطمینان داشته باشید که هیچ مشکلی در ارتباط با فرودگاه دامن‌گیر شما نخواهد بود.

 

۱۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران