معرفی هتل ۴ ستاره رومز تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
معرفی هتل ۴ ستاره رومز تفلیس

رومز (Rooms) یکی از برندهای جالب توجه در میان هتل‌های تور گرجستان است که سه شعبه در تفلیس، کازبگی و کوختا داشته و در واقع بوتیک هتل‌هایی بسیار شیک هستند که از جمله برترین‌ اقامتگاه‌ها در کشور به حساب می‌آیند. هتل‌هایی با طراحی مدرن و شکیل که حتما از بودن در آن‌ها لذت خواهید برد. در این مقاله به معرفی هتل رومز در تفلیس خواهیم پرداخت و در ادامه، کوتاه به شعبه‌های دیگر این برند در کازبگی و کوختا نیز اشاره خواهیم کرد.

 

درباره هتل رومز تفلیس (Rooms Hotels)

در توصیف این هتل زیبا باید آن را اقامتگاهی نو و در عین حال کلاسیک شناخت. هتلی بسیار زیبا در منطقه‌ی ورا (Vera) که در سفر به تفلیس، یک نوع هیجان و در عین حال آرامش را تزریق کرده و روزهایی خوش و خاطراتی درخشان را برای شما خواهد ساخت و این را باید مدیون معماران نسل جدید گرجستان بود که در دهه اخیر، دست به چنین طراحی‌های نوآورانه‌ای زده‌اند و ظاهر پایتخت را به کلی تغییر داده‌اند. در واقع با لقبی که به تفلیس داده‌اند و آن را پاریسِ آسیایی می‌نامند، این هتل با این ظاهر، کاملا برازنده چنین سفری است.

این منطقه از تفلیس یکی از محله‌های قدیمی تفلیس بوده و حالا با نوسازی‌های صورت گرفته، به مکانی برای هتل‌های خاص، بوتیک‌های جذاب و به طور کلی ساختمان‌های مدرن تبدیل شده است. هتل رومز نیز با ۱۲۵ اتاق و سوییت زیبا، یکی از بهترین هتل‌های ۴ ستاره تفلیس است که با ظاهری لوکس و جذاب و امکانات عالی از شما میزبانی کرده و دارای یک تراس فوق‌العاده و روفتاپی کم‌نظیر است تا بتوانید از آن‌جاها، نمایی متفاوت از تفلیس را مشاهده کنید. چند رستوران و بار و کافه برای این مجموعه در نظر گرفته شده و عمده تمرکز مسئولان هتل رومز، بر روی تجربه‌ی اقامت آرامش بخش و راحت است و بیشتر برای بزرگسالان مناسب خواهد بود.

 

بهترین هتل‌های ارزان برای اقامت در تفلیس

موقعیت مکانی هتل رومز تفلیس

هتل رومز در واقع یک ساختمان قدیمی ۸ طبقه مربوط به دوران شوروی در محله ورا است که نوسازی شده و حالا در اختیار این هتل قرار دارد. این محله از ابتدا معروف‌ترین خیابان تفلیس یعنی خیابان روستاولی (Rustaveli) آغاز می‌شود و در راستای رودخانه به سمت پارک ویک (Vake) می‌رود.

البته این محله در گذشته بسیار بزرگ‌تر بود اما با ساختارهای جدید شهری تفلیس و تقسیم محله‌ها، حالا به جایی کوچک‌تر بدل شده که ترکیبی از خانه‌های قدیمی و جدید است و به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری تفلیس و مراکز خرید تفلیس نزدیک بوده و از همان جا می‌توانید به جاهایی همچون صومعه آبی یا پارک ویک بروید. چندین کافه مهم و رستوران‌های کوچک و بزرگ در نزدیکی هتل قرار دارند و ایستگاه مترو تفلیس و اتوبوس نیز در نزدیکی خیابان روستاولی در اختیار شما خواهد بود.

فاصله‌ی بعضی از جاذبه‌های شهر به هتل:

اتاق‌ها و سوییت‌های هتل رومز تفلیس

ترکیب خاصی که برای این هتل در نظر گرفته شده و آن را می‌توان توامان هم کلاسیک و هم مدرن به شمار آورد را در اتاق‌ها و سوییت‌های این مجموعه نیز مشاهده می‌کنید. کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و کف پوش چوبی همراه با رنگ بندی خاص این واحدهای اقامتی شبیه به هتل‌های کلاسیک نیویورکی است اما دکور و مبلمان این اتاق‌ها و سوییت‌ها کاملا پاریسی در نظر گرفته شده است و یک تجمل خاص را می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد که در عین حال گرما و راحتی را نیز برای شما به همراه خواهند آورد.

ابتدا از امکانات عمومی تمامی اتاق‌ها بگوییم و سپس لیست‌وار، گزینه‌های مختلف برای انتخاب میان اتاق‌ها و سوییت‌ها را برایتان قید خواهیم کرد. در این هتل اینترنت رایگان به صورت بی‌سیم در اتاق‌ها و همچنین محیط‌های عمومی با سرعت بالا در دسترس خواهد بود. تنها بعضی از اتاق‌ها دارای گاو صندوق اختصاصی هستند اما به رایگان می‌توانید از گاو صندوق‌هایی که در طبقه همکف هتل قرار گرفته استفاده کنید. میز تحریر، تلوزیون بزرگ همراه با کانال‌های کابلی و ماهواره‌ای و سرویس بهداشتی و حمام شیک از جمله دیگر امکانات اتاق‌ها هستند.

 

بهترین هتل‌های اطراف تفلیس برای فرار از شلوغی

  • اتاق‌های استاندارد: ایت اتاق‌های هتل به دو صورت دو تخت یک نفره و یک تخت دو نفره تهیه دیده شده‌اند که خود آن‌ها به دو دسته با منظره‌ی باغ یا خیابان تقسیم می‌شوند.
  • اتاق‌های سیگنچر کینگ (SignatureKing): این اتاق‌ها متفاوت هستند و دارای مبلمان کامل‌تر، فضای بزرگ‌تر و یک وان درون اتاق بوده و فضایی کلاسیک‌تر نسبت به دیگر واحدها دارند.
  • اتاق‌های تراس: این اتاق‌ها نیز به دو صورت تخت‌های یک نفره و تخت دو نفره بوده و هم از نظر ظاهر متفاوتند و هم این که یک تراس نسبتا کوچک دارند و در طبقات بالایی هتل واقع شده‌اند.

سه نوع سوییت در این هتل وجود دارد:

  • سوییت‌های تراس: این سوییت‌ها برای زوج‌های جوان عالی هستند. این سوییت‌های مجلل و بزرگ، دارای طراحی زیبایی هستند و مبلمانی کامل برایان در نظر گرفته شده و همان طور که از اسمشان پیداست، دارای یک تراس بزرگ نیز هستند. اتاق‌های جداگانه، دکور خاص با رعایت جزییات و وجود گل‌های طبیعی درون اتاق از جمله ویژگی‌های این سوییت‌ها هستند.
  • سوییت‌های لورن (Loren): این سوییت‌ها همه‌ی ویژگی‌های سوییت‌های قبلی را دارد با این تفاوت که بزرگ‌تر و شیک‌تر است و گران‌ترین گزینه در هتل به حساب می‌آید. 
  • سوییت خانوادگی: و در آخر این سوییت یک واحد بزرگ و چند خوابه است و خانواده‌های تا ۵ نفر می‌توانند در آن‌جا اقامت داشته باشند.

غذا و نوشیدنی در هتل رومز تفلیس

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب هتل رومز تفلیس، وجود رستوران کیچن (The Kitchen) در این مجموعه است که از جمله رستوران‌های تحسین شده در شهر به حساب می‌آید و خیلی‌ها که به تور تفلیس می‌روند، به این مکان رفته و از غذاهای خوشمزه‌ای که در آن‌جا پخت می‌شود، برای خود سفارش می‌دهند. سرآشپز فوق‌العاده این رستوران به پخت غذاهای گرجی با کیفیت و چند مدل غذاهای اروپایی پرداخته و برای این کار از محصولات محلی و تازه استفاده می‌کند. به همین دلیل منو رستوران کیچن در فصول مختلف متفاوت خواهد بود. صبحانه رایگان هتل بین ساعت ۷ تا ۱۱ صبح در همین محل سرو شده، نهار ۱۲ تا ۱۶:۳۰ سرو می‌شود و برای شام نیز می‌توانید از ساعت ۶ بعد از ظاهر تا نیمه شب مراجعه کنید. همچنین رستوران برای میان وعده بین ساعات ۱۳ تا ۱۶:۳۰ فعال خواهد بود.

 

معرفی هتل ۵ ستاره‌ی لوکس‌ ماریوت تفلیس

در کنار این رستوران، دو بار نیز برای مهمانان هتل تدارک دیده شده که شامل بار روم (Bar Room) و گاردن بار (Garden Bar) می‌شود. اولی از جمله بارهای بسیار محبوب در تفلیس است که با فضایی شیک و دوست داشتنی، روزهای مختلف سال برای مهمانان خود، نوشدنی‌های فوق‌العاده‌ای سرو کرده و تراس بزرگ و شیشه‌ای آن، یکی از تصاویر زیبا را برایتان شکل می‌دهد. این تراس شیشه‌ای هم در طول روز جذابیت خاصی داشته و هم در شب، منظره‌ی چراغانی شهر را برایتان به تصویر می‌کشد. خوشختانه محدودیت‌هایی برای ورود به این بار وجود دارد و در طول شب، بیش از حد شلوغ نمی‌شود.

گاردن بار شرایط متفاوتی داشته و در واقع یک سالن نسبتا بزرگ در کنار باغ است که با سقفی شیشه‌ای و استفاده و از گیاهان طبیعی، گویا به باغ بیرون از سالن متصل است. تمامی دیوار کنار و سقف از شیشه بوده و در طول روز، نور زیبایی را به داخل راه می‌دهد. در این محل، غیر از نوشیدنی‌های مختلف، امکان سفارش انواع آبمیوه را نیز خواهید داشت.

سالن ورزشی هتل رومز تفلیس

در این مجموعه خبری از مرکز اسپا یا مکان‌های تفریحی و اتاق بازی نیست اما برای آن‌هایی که اهل ورزش هستند و می‌خواهند در طول سفر نیز به ورزش کردن بپردازند، یک سالن ورزشی مجهز با پنجره‌ای رو به خیابان در نظر گرفته شده که از نظر تجهیزات شرایط بسیار خوبی دارد. این سالن ورزشی نسبت به تعداد مهمانان هتل، تجهیزات کاملی داشته و همچنین تهویه هوای عالی آن‌جا نیز، ورزش کردن در این سالن را به کاری لذت بخش بدل می‌کند.

 

هتل‌های تفلیس با بالاترین امتیاز در بوکینگ

نکاتی که درباره هتل رومز تفلیس باید بدانید

  • امکان بردن حیوانات خانگی به این هتل در صورت هماهنگی قبل از رفتن به آن‌جا را دارید و برای این منظور باید هزینه‌ی اضافی پرداخت کنید.
  • افراد زیر ۳ سال در هتل به صورت رایگان پذیرش شده و در صورت نیاز می‌توانید درخواست گهواره کنید که آن هم مجانی در اختیارتان گذاشته می‌شود.
  • کودکان بالای ۱۴ سال با هزینه‌ی ۶۵ لاری برای هر شب، پذیرش می‌شوند.
  • هتل دارای پارکینگ رایگان است و برای ورود به آن‌جا نیاز به هماهنگی ندارید.
  • اینترنت بی‌سیم کاملا رایگان بوده و سرعت بالایی دارد.
  • امکان سفارش صبحانه رایگان هتل درون اتاق را نیز دارید.

دو هتل دیگر این برند به غیر از رومز تفلیس

دو هتل دیگر رومز در عین تشابه با نسخه تفلیس، اما خیلی متفاوت هم هستند. برای مثال، هتل رومز در کازبگی، یک هتل کوهستانی فوق‌العاده زیباست که در روزهای برفی، یکی از بهترین انتخاب‌ها در کل کشور گرجستان به حساب می‌آید و هم از نظر امکانات و هم از نظر مناظری که از پنجره‌هایش می‌بینید، کم نظیر جلوه می‌کند. شرایط این هتل در کوختا نیز تا حدودی شبیه به کازبگی بوده اما آن‌قدرها بزرگ نیست اما فضایی دلنشین و صمیمی دارد و آن‌جا نیز در روزهای سرد، محلی عالی برای اقامت در تور گرجستان محسوب می‌شود.

 

بهترین هتل‌های اطراف پل صلح تفلیس

منبع ۱

منبع ۲

۱۹ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران