تجربه طعم لذیذ غذاها در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تجربه طعم لذیذ غذاها در گرجستان

یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های سفر، امتحان کردن غذاهای آن شهر همراه با فرهنگ آنجا است. در صورتی که مقصد انتخابی شما برای سفر با تور گرجستان به شهرهای تفلیس و باتومی است، می‌توانید غذاهای متنوع گرجی را در چند رستوران‌ خوب آن شهرها بچشید. حال ممکن است رستوران گران و لوکسی را برای سفارش غذای خود انتخاب کنید و یا بخواهید یک وعده ارزان با حس و حالی خودمانی و معمولی‌تری را صرف کنید.


رستوران‌های لوکس گرجستان

رستوران لاگونا یکی از بهترین رستوران‌های باتومی، به خاچاپوری‌های خوشمزه‌اش معروف شده است. خاچاپوری‌ یکی از غذاهای معروف گرجستان است که در این رستوران با پنیر بیشتر و خمیر نازک‌تر طبخ می شود. لاگونا با دیوارهای سنگی و نیکمت‌های ساده، محیطی آرام و متمایز با دیگر رستوران‌ها ایجاد کرده است.

رستوران بولوار قدیمی فضای دلنشین و صمیمی همراه با موسیقی زنده دارد که به صورت کلاسیک و خانوادگی طراحی شده است. منوی این رستوران متنوع است و برای همه سلیقه‌ها غذایی خوشمزه پیدا می‌شود. غذاهای دریایی، کباب‌ها، غذای ملل، غذاهای گرجی و حتی چند نوع غذا برای گیاه‌خواران را می‌توانید در این منو ببینید. رستوران بلوار یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی خواهد بود.

رستوران داینهال یکی از رستوران‌های لوکس تفلیس است که می‌توانید در منوی آن بهترین غذاهای قفقازی و گرجی را دیده و سفارش دهید. این رستوران در خیابان روستاولی واقع شده و با غذاهای خوشمزه خود و فضایی شیک آماده پذیرایی از شماست.

رستوران وینهنستفان، یکی از رستوران‌های درجه یک گرجستان با استفاده از مواد درجه یک و تازه غذای گرجی سرو می‌کند. این رستوران با منوی غذاهای اروپایی و گرجی و دکور زیبا و فضای داخلی شیک است. هزینه سفارش هر غذا در وینهنستفان مابین ۱۰ تا ۱۰۰ دلار می‌شود. این رستوران در شهر تفلیس و جاده الکساندر کازبگی شماره ۲۷ واقع شده است.

رستوران استرادا یکی از رستوران‌هایی است که به غذای دریایی و دسرهایش معروف است و منوی آن شامل غذاهای بین‌المللی است و هزینه هر نفر برای صبحانه یا ناهار حدود ۳۰ تا ۱۰۰ دلار خواهد بود. این رستوران در خیابان ساندروی تفلیس از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر باز و پذیرای مهمانان و گردشگران این شهر است.

 

۹ رستوران مخصوص گیاهخواران در تفلیس

 

رستوران‌هایی با منویی ارزان

رستوران مولن‌الکتریک از کافه رستوران‌های خوب تفلیس محسوب می‌شود که گردشگران خارجی بسیاری به خاطر فضای گرم و دوستانه آن به آنجا می‌روند. این رستوران در دو شعبه خود در خیابان‌های فابریکا و افخازی دارای فضای باز و فضای داخلی برای سرو غذاست. همچنین مولن‌الکتریک منویی کاملا به صرفه و اقتصادی و در عین حال با کیفیت دارد که شامل انواع ساندویج‌ها، پیش غذاهایی همچون سوپ و سالاد به علاوه دسر و نوشیدنی‌های گوناگون می‌شود. به طور مثال برای یک وعده می‌توان از ۶ لاری تا حدود ۱۵ لاری بپردازید. یکی دیگر از نکات مثبت این کافه رستوران در خیابان افخازی ساعت کاری آن است که از ۸ صبح باز می‌شود و تا نیمه‌ شب سفارش می‌پذیرد.

 

معرفی ۶ رستوران حلال در تفلیس

یکی دیگر از رستوران‌های خوب و ارزان تفلیس، رستوران راچا تاورن است. طراحی رستوران با دیوارهای آجری به این صورت است که میز و صندلی‌های چوبی قدیمی به سبک شوروی، فضای متفاوتی را ایجاد کرده است. در راچا تاورن انواع غذاهای گرجی مانند: خینکالی، خاچاپوری و خارپو با هزینه ای مقرون به صرفه پخته و سرو می‌شود. این رستوران از ساعت ۱۰ صبح آغاز به کار می‌کند و تا ۱۱ شب باز است.

رستوران خینکالی هاوس کالاکوری باتومی در خیابان پوشکینی واقع شده و انواع غذاهای گرجی، اروپای شرقی و گیاهی را سرو می کند .این رستوران جزو رستوران‌های اقتصادی به شمار می‌رود. شما می‌توانید با قیمت کم، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای این کشور را امتحان کنید. رستوران خینکالی هاوس کالاکوری از ساعت ۱۱ صبح تا نیمه‌های شب باز است.

در هر حال به هر کدام از رستوران‌های به صرفه بروید یا لوکس، امتحان کردن غذاهای جدید را که به دستور پخت محلی آن شهر آماده می‌شود را از دست ندهید. خوردن و نوشیدن خوراکی‌های هر شهر، آشنایی با فرهنگ و چگونگی زندگی مردمان آن سرزمین دارد.

 

۱۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران