تجربه‌ای خوشمزه از بهترین غذاهای گیاهی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تجربه‌ای خوشمزه از بهترین غذاهای گیاهی گرجستان

غذاهای گرجستانی طیف مختلفی از سبک‌ها و دستورها با دستورالعمل‌های پیچیده تا ساده را در بر می‌گیرند. گرجستان یکی از قدیمی‌ترین جامعه‌های مسیحی دنیاست که این روزها صحنه تغییر و تحولات زیادی شده است. شاید به همین دلیل است که ما تنوع زیادی در غذاهای گوشتی و گیاهی می‌بینیم. این غذاها معمولا با مواد طبیعی غنی و سالم تهیه می‌شوند.خوردن غذاهای گرجستانی یکی از مهم‌ترین تجارب شما در طول سفر با تور گرجستان است. ما در اینجا برخی از محبوب‌ترین غذاهای گیاهی که حتما باید امتحان کنید را بررسی می‌کنیم.

 

 

رول بادمجان با گردو یا Nigvzinai badrijani

این غذای گیاهی بسیار محبوب که اغلب مسافران در سفر به گرجستان آن را امتحان می‌کنند از بادمجان و گردو تهیه می‌شود. بسیاری از نمونه‌های این رول با انواع سبزیجات تهیه می‌شود. اما غالب دستورها حول محور گردو می‌چرخد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم حتما قبل از ترک گرجستان حتما یک بار این رول را امتحان کنید.

 

 بهترین رستوران‌های تفلیس برای چشیدن طعم جدیدی از غذاهای بین‌المللی

 

 

 Nigvzinai badrijani

 

 

خوراک لوبیو

خوراک لوبیو یا همان لوبیا از خوراک‌های برجسته و محبوب گرجستانی است که شبیه به دیزی ما در ایران سرو می‌شود. لوبیای گرجستانی با انواعی از ادویه‌جات معطر شده و در ظروف سفالی سنتی و خمره‌ای شکل سرو می‌شود. برای مسافران ایرانی که با دیزی آشنایی دارند خوردن این غذا چالشی مقایسه‌ای بین دو کشور محسوب می‌شود. لوبیا را در گرجستان با نان مچادی (نان ذرت) و یا قومی می‌خورند.

 

 

 خوراک گیاهی گرجستان

 

 

مچادی، نان ذرت گرجستانی

مچادی از نان‌های محبوب و خوشمزه گرجستانی است که به عنوان مکمل غذا با خیلی از گزینه‌ها سرو می‌شود. گرچه از این نان منحصر به فرد در صبحانه نیز می‌توان استفاده کرد. البته ظاهر این نان بیش از هر چیزی شبیه به پنکیک است.

 

 

 مچادی

 

 

لوبیانی، پای لوبیای گرجستانی

شاید ظاهر این غذا شبیه به پیراشکی و یا نان قندی باشد اما در واقع غذایی گیاهی است که در روزهای خاص، تعطیلات و دورهمی‌ها و همچنین روز بارابارا تهیه و خورده می‌شود. این غذا از خمیر نان و مخلوطی از خوراک لوبیای معطر درست می‌شود. سعی کنیک این غذای کیک‌ مانند را حتما امتحان کنید.

 

 ۱۰ رستوران محلی تفلیس که بهترین غذاهای گرجستانی را در جذاب‌ترین مکان‌ها سرو می‌کنند

 

 

  پای لوبیای گرجستانی

 

 

اسفناج گرجستانی با گردو یا Pkhali

پیکالی یکی دیگر از گزینه‌های گیاهی گرجستانی برای مسافران خارجی در گرجستان است که سعی می‌کنند آن را امتحان کنند. بسیاری از افراد مشهور دنیا در سفر به گرجستان از این غذا امتحان می‌کنند. مثلا آلن ریکمن در طی سفر خود به این کشور از پیکالی به عنوان غذای محبوب گرجستانی خود یاد کرده بود. این غذا با اسفناج و گردو تهیه شده و طعم بسیار مطبوعی ارائه می‌دهد.

 

 

 Pkhali

 

 

بادمجان مخلوط شده با گوجه فرنگی یا Ajapsandali

Ajapsandali یکی از گزینه‌های باستانی و قدیمی گرجستانی است که با دسته‌ای از سبزیجات خورشتی تهیه می‌شود. سبک‌های مختلفی از این غذا در گوشه و کنار گرجستان وجود دارد که مردم محلی درست می‌کنند اما غالب آن‌ها با بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل تهیه می‌شوند. این غذا را هم در ظروف سفالی و همراه با نان‌های سنتی سرو می‌کنند.

 

 

 Ajapsandali

 

 

ریزوتو گرجستان با قارچ یا Shilaplavi

ریزوتو در اصلی غذایی ایتالیایی است که با برنج و خامه تهیه می‌شود. نمونه مشابهی از این غذا نیز در گرجستان وجود دارد که می‌توانید امتحان کرده و با ریزوتوی اصل ایتالیایی مقایسه کنید. این غذای مخصوص آن‌قدر بین گرجی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که معمولا برای مراسم‌های خاکسپاری در نظر گرفته می‌شود. البته این بدان معنا نیست که هرگز نمی‌توان آن را در رستوران‌ها پیدا کرد.این غذا را به صورت روزانه هم در رستوران‌ها می‌توانید به دو سبک گوشت و قارچ پیدا کنید.

 

 

 Shilaplavi

 

 

خینکالی آب‌دار با قارچ و ادویه‌جات

این سبک از خینکالی در گذشته از غذاهای محبوب درباری در گرجستان محسوب می‌شد. خینکالی یکی از مشهورترین غذاهای بخش کوهستانی این کشور است که عموما با گوشت گوساله، گوسفند و یا خوک درست می‌شود. اما اگر گیاه‌خوار هستید اصلا نگران نباشید زیرا نسخه گیاهی آن نیز با سب‌زمینی و یا قارچ و پنیر فراوان وجود داشته که می‌توانید در رستوران‌ها پیدا کنید.

 

 ۱۰ غذای خوشمزه گرجستان که طرفداران جهانی دارد

 

 

 خینکالی

 

 

خوراک فلفل قرمز شکم‌پر با گردو

غذاهای گرجستانی عموما به تندی و ادویه‌جات فراوان شناخته می‌شوند. یکی از نموه‌های این غذاها خوراک فلفل قرمز است که داخل آن را از مخلوط خمیر گردو پر می‌کنند.

 

 

 خوراک فلفل قرمز شکم‌پر با گردو

 

 

قومی

قومی یکی از غذاهایی سنتی منطقه سامگرلو در گرجستان است که توانسته بین مسافران جای خود را باز کند. این غذا که از آرد ذرت تهیه می‌شود برای گرجستانی‌های غرب کشور حکم نان همراه غذا را دارد. این غذا معمولا با پنیر، گردو و غذاهای گوشتی خوشمزه و لذیذ می‌شود.

 

 

قومی

۰۵ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران